Matkat saarimökille on tähän saakka taitettu avoveneellä. Ikää on kuitenkin tullut kelloon ja suunnitelmissa on vaihtaa vene pappamalliin. Edessä on siis koppiveneen hankinta.
Veneeltä odotetaan nyt seuraavia ominaisuuksia:
- avoin keula, jossa helppo kuskata kamaa ja rantautua sekä nousta veneeseen
- tilaa katon alla 4/6 hengelle
- kantaa kunnolla kuormaa, eli nostaa ylilastatunkin (esim. 8h kamat) plaaniin
- jonkinmoiset makuupaikat 2 hengen tilapäiseen yöpymiseen
- ei minkäänlaisia pressuvirityksiä, vaan ihan ovilla suljettava koppi
- koppi on läpikäveltävä ja takaa löytyy vielä jonkin verran avotilaa
- matkanopeus 25 solmua ja huippuja saisi olla liki 40.
- huoleton rantautuminen kallio yms. koviin rantoihin (eli alumiinipohja saa pluspisteitä)
Kun vaihtoehdot on venelehtien ja -messujen antaman infon kautta kartoitettu osuu oma valinta Silver Eaglen koppimalliin (cabin). Takalaitaan olen ajatellut laittaa työntövoimaa valmistajan suositteleman max. arvon 150hp mukaisesti.
Paketti maksaa mansikoita, joten hankinnan tulisi vastata toiveita kokolailla hyvin.
Toteutuuko edellä esitetyt vaateet esitetyllä valinnalla?
Nyt olisin kovasti kiinnostunut ko. veneen omistajien käyttökokemuksista ja samassa lajissa kilpailevista muista vaihtoehdoista.
SILVER Eagle Cabin
2
2588
Vastaukset
- Silver Star
joita etsit, löytyvät vasta 25-27 jalkaisesta esim. Targasta. Mutta suomalaisten rahat ja vaatimukset harvoin kohtaavat. Viisas mies ei muuten koskaan kolistele veneensä pohjaa rantakallioon...
- pelti
Se minuakin tuossa jutussa pisti öögaan..."huoleton rantautuminen", ei alumiinikaan mitä tahansa kestä.
Jos sen kuitenkin pitää olla alumiinia niin vaatimuslista lähinnä kuullosti Eaglen esitteeltä. Peltipohjasia koppiveneitä lienee tarjolla myös Ilmarin ja Faster. Targa tyyppistä Fasteria en ole nähnyt kun sisäperällä ja poliisin käytössä.
Ja jos ei aivan pers'aukisesta veneen ostajasta ole kyse niin Uudenkaupungin Työveneestä voinee tilata toivemallin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481538Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 221050
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99835- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70769