miten saisin 2 kissanpentuani pidettyä pois tiskipöydältä ym. ruoanvalmistustasoilta?
neidit on 4 ja 8 kk ja rallit on käynnissä miltei yötä päivää. muuten se ei minua juurikaan haittaa, mutta pöydille hyppimisestä en tykkää.
tytöt kyllä tietää, ettei ne saisi mennä pöydille eikä sinne menekään, jos olen samassa huoneessa. mutta heti kun silmä välttää, niin molemmat on pöydällä!!!!
olen välillä kasannut tavaroita pöydälle esteeksi, ettei sinne pääsisi hyppimään, mutta eipä ne paljon tahtia haittaa. enkä muutenkaan haluaisi pitää pöytää jatkuvasti kukkuroillaan tavaraa.
mikä avuksi riiviöiden kurinpitoon?
pennut riehuu! :/
7
645
Vastaukset
- silence87
Oletko jo kokeillut veden sumuttamista pullosta kissojen päälle kun toimivat ei-toivotusti? yleensä kissat aika nopeasti oppivat tottelemaan kun ottaa veden avuksi ;) paljon ei tarvitse suihkuttaa, omani ainakin säikähti ensimmäistä kertaa niin pahasti että nykyään ei tarvitse kuin näyttää suihkepulloa niin varmasti tottelee.
Toisaalta tapaa voi olla vaikea saada pois kun kissat ovat aika riiviö-iässä.. mutta kannattaa yrittää! kannattaa lohduttautua sillä, että kyllä ne rauhoittavat jonkin verran kun kasvavat.. :)- Anni
Meidän kissa tykkäsi vesisuihkusta, ja luuli sitäkin leikiksi. Meillä toimi lehdellä hutkaisu pöytään tai lattiaan
- Tabby
Kissa kyllä oppii, ettei pöydälle saa mennä. Se ei mene sinne silloin, kun omistaja on kotona, mutta arvaapa mitä se tekee kun omistaja ei ole kotona ;) Tätini kissalla ei ole lupa mennä ruokapöydälle, mutta siellähän tuo istuu kun tätini menee vaikka vain pihalle. Kissa ei vissiin ihan ymmärrä, että omistaja näkee ikkunasta sen istuvan pöydällä :D
Nosta kissa alas ja toru. Ei välttämättä tarvitse toruakaan. On meillä toiminut hyvin kirjahyllyn kanssa :) Kumpikaan kissa ei mene kirjahyllyyn - ei näköjään edes silloin kun emme ole kotona. Kirjahyllyssä on paljon särkyvää tavaraa, kukaan ei ole niitä koskaan pudottanut kun olemme ollut poissa kotoa :)
Onhan kissoilla ikkunan vieressä jokin tähystyspaikka? Pöydät houkuttelevat helposti, jos ne ovat ikkunoiden edessä/vieressä. Minä suihkutin keittiön pöydän alle kissakarkotetta (ei haittaa jos pöytään jää jälkiä eikä myöskään sotke pöydän pintaa). Tiskipöydälle on toinen kissoista hypännyt kerran, nakkasin sen heti ensimmäisellä kerralla kunnolla alas niin ei ole vielä toista kertaa hypännyt.
Vesipullolla suihkauttaminen auttaa, jos kissa ei tykkää vedestä. Parasta olisi, jos voisi suihkauttaa niin ettei kissa tajua että suihkauttaja on omistaja, niin se oppii ettei pöydälle kannata mennä vaikkei omistaja (muka) olekaan näkemässä koska vettä voi niskaan tulla silti.
Käsien läpsytys kovaan ääneen voi säikäyttää kissan pois pöydältä, tai jos laittaa pöydälle jotain mihin tassut jäävät kiinni tai mikä kolisee. Näitä kaikkia testattu eri paikoissa :D Nyt kissat harvoin enää yrittävät pöydille, vaikka ovat vasta 4½ ja 3½kk :) Eli kun onnistuu mahdollisimman usein komentamaan pois kielletystä paikasta kissan yhdistämättä sitä omistajaan tai tekemään paikasta kissan mielestä epämiellyttävän, niin eiköhän ala vähitellen oppia.- Violeticatar
ruokapöydällä, joka on ikkunan edessä, kissat saavat ihan vapaasti olla ja katsella ikkunasta. kyse on siis tiskipöydästä, hellasta ja ruoanvalmistustasosta.
kyllä ne varmasti siitä rauhoittuu ajan myötä, mutta en kuitenkaan halua niiden nytkään hyppivän tiskipöydällä ja hellan päällä. voihan olla, että joku levy on vaikka kuumakin. eikä ole kiva, jos voileivän välissä on mausteena kissanhiekkaa! :)
pennut siis varsin hyvin tietävät, että pöydälle ei saa mennä. olen niitä koulinut veden, torumisen ja käsien läpsyttelyn kera.
nuorempaa pennuista vesi ei haittaa yhtään. se vaan kattelee ja alkaa sitten leikkiä vesipisaroilla. :)toinen taas luikkii piiloon jos otan suihkepullon vain käteenikin.
ongelma onkin se, että ne ovat siellä "salaa" eli heti kun ollaan itse toisessa huoneessa tai poissa kotoa. pöydällä sitten tongitaan ja tiputellaan tavaroita. - kolme-kissaa
Violeticatar kirjoitti:
ruokapöydällä, joka on ikkunan edessä, kissat saavat ihan vapaasti olla ja katsella ikkunasta. kyse on siis tiskipöydästä, hellasta ja ruoanvalmistustasosta.
kyllä ne varmasti siitä rauhoittuu ajan myötä, mutta en kuitenkaan halua niiden nytkään hyppivän tiskipöydällä ja hellan päällä. voihan olla, että joku levy on vaikka kuumakin. eikä ole kiva, jos voileivän välissä on mausteena kissanhiekkaa! :)
pennut siis varsin hyvin tietävät, että pöydälle ei saa mennä. olen niitä koulinut veden, torumisen ja käsien läpsyttelyn kera.
nuorempaa pennuista vesi ei haittaa yhtään. se vaan kattelee ja alkaa sitten leikkiä vesipisaroilla. :)toinen taas luikkii piiloon jos otan suihkepullon vain käteenikin.
ongelma onkin se, että ne ovat siellä "salaa" eli heti kun ollaan itse toisessa huoneessa tai poissa kotoa. pöydällä sitten tongitaan ja tiputellaan tavaroita.meilläkin. Kisut eivät mene sohvan kautta kirjahyllyn päälle tai pöydille, kun olemme kotona. Jotenkin kummallisesti kasvini, jotka ovat olevinaan turvassa kirjahyllyn päällä ovat saaneet hampaista kun emme ole kotona. Samoin pöydällä on kissan tassun jälkiä ja tiskipöydillä myös. Nuorimmaisemme nukkuu lavuaarissa (vessan) joten tassunjäljet ymmärrän, koska lavuaari saa olla märkäkin, silti se kelpaa "sängyksi". Sitten kävellään lattioilla ja sitten pöydälle :(
Kissoillamme on tasoja joilla ne saavat katsella ulos ikkunasta, joten kyse ei ole välttämättä siitä. Pöydillä kun nukutaan silloin kun yllätämme. Omiakin pöytiä kissoilla on, joilla ne nukkuvat kun olemme kotona.
Kirjahyllyn päälle olen suihkauttanut kissakarkotetta joka auttoi.
Enää ongelmana ovat tiskipöydät ja ruokapöytä. Kärsivällisesti olen pyyhkinyt tasot ennen ruuan valmistusta tms.
Jossain luki, että kontaktimuovin voisi laittaa väärinpäin esim. keittiönpöydälle. Kissan luulisi oppivan että pöytä on epämukava juttu, kun tassut jää jumiin. Ongelma tässä on vain se, että jos kontaktimuovin jättää pöydälle, kun itse lähtee johonkin, voi kissa sotkeutua muoviin pahastikkin ja jopa tukehtua.. (näin ainakin minä pelottelen itseäni, enkä siis ole ottanut muovia käyttöön) - Violeticatar
kolme-kissaa kirjoitti:
meilläkin. Kisut eivät mene sohvan kautta kirjahyllyn päälle tai pöydille, kun olemme kotona. Jotenkin kummallisesti kasvini, jotka ovat olevinaan turvassa kirjahyllyn päällä ovat saaneet hampaista kun emme ole kotona. Samoin pöydällä on kissan tassun jälkiä ja tiskipöydillä myös. Nuorimmaisemme nukkuu lavuaarissa (vessan) joten tassunjäljet ymmärrän, koska lavuaari saa olla märkäkin, silti se kelpaa "sängyksi". Sitten kävellään lattioilla ja sitten pöydälle :(
Kissoillamme on tasoja joilla ne saavat katsella ulos ikkunasta, joten kyse ei ole välttämättä siitä. Pöydillä kun nukutaan silloin kun yllätämme. Omiakin pöytiä kissoilla on, joilla ne nukkuvat kun olemme kotona.
Kirjahyllyn päälle olen suihkauttanut kissakarkotetta joka auttoi.
Enää ongelmana ovat tiskipöydät ja ruokapöytä. Kärsivällisesti olen pyyhkinyt tasot ennen ruuan valmistusta tms.
Jossain luki, että kontaktimuovin voisi laittaa väärinpäin esim. keittiönpöydälle. Kissan luulisi oppivan että pöytä on epämukava juttu, kun tassut jää jumiin. Ongelma tässä on vain se, että jos kontaktimuovin jättää pöydälle, kun itse lähtee johonkin, voi kissa sotkeutua muoviin pahastikkin ja jopa tukehtua.. (näin ainakin minä pelottelen itseäni, enkä siis ole ottanut muovia käyttöön)juttelin tästä pöydille hyppimisestä kaverini kanssa, joka ehdotti että pöydälle voisi laittaa sitruunan- tai appelsiinin kuoria ja viipaleita. kissathan eivät ainakaan yleensä tykkää sitrushedelmien tuoksusta. eli ne ei välttämättä mene paikkaan joka haisee niiden mielestä pahalle.
en ole vielä ehtinyt testaamaan tätä ideaa, mutta huomenna taidan mennä appelsiiniostoksille. :) tuleepahan samalla oma vitamiinitarve tyydytettyä, jos ei muuta! :)
kissakarkoitetta olen laittanut joskus sohviin, kun niitä raavittiin, mutta ei se tehoa kuin pari päivää vaikka purkissa lukee, että pitäisi vaikuttaa 2-3 viikkoa.
kontaktimuovia en viitsi kokeilla. kuulostaa jotenkin vaikealta keinolta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi724989Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1164699- 804183
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak1014097Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa33288Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1223104- 352838
- 282777
- 402753
- 372752