Vanajanranta, aurinkokatu

muuttajanainen

Millasta seutua, asuuko nuoria, millaset vuokrat, asuntojen hinnat ym. näyttää upeelta paikalta!

38

12599

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktaa.

Kysymäsi alue on tätä nykyä Hämeenlinnan varmaan uudenaikaisimmilla hisseillä ym. sisustuksella varustettu kerrostaloalue, jonka asuntojen hinnat ovat aivan pilvissä ja poikkeuksetta asujamisto on varttuneempia keski-ikäisiä tai sitäkin vanhempia, jotka ovat hankkineet vanhuudenpäivikseen komean kämpän mukavalta alueelta hienoilla näkymillä.

Ammattini puoleen vain tiedän tuon asujamistopohjan ja asuntojen hinnat taas tulivat tutuksi, kun itse jokin aika sitten mietin hankinko isohkon kerrostalohuoneiston vai omakotitalon. Päättämisen vaikeus tuli lähinnä kun pohdin ns. helppohoitoisuutta...

Jotenkin kuitenkin oli hieman liian "steriili" ympäristö tuo Aurinkokatu ja viimeistään kun vertasin pienehköjen omakotitalojen ja kyseisten kerrostaloasuntojen hintasuhdetta toisiinsa, niin päätös omakotitalon puoleen kääntymisestä varmistui.

Kaikki talot eivät ole sisustaltaan vielä valmiitakaan, sen verran tuoreita ovat. Remppamiehet vielä pyörivät joissakin.

Alue on komea, mutta jotenkin itseäni vanhemmille (ja varakkaammille) kieltämättä varmaan suunnattu. Vuokratkin ovat kyllä huikeat, mitä vuokrataloja nyt alueella edes on. Itse olen kyllä ymmärtänyt, että myyntikämppiä ovat pitkälti joilla sitten tietysti ostaja tekee mitä haluaa. Asuu itse tai vuokraa, ilmeisesti kyllä pääsääntöisesti muutetaan itse...

• Kia

Siis onko tämä alue missä kohtaa ja koska sitä on alettu rakentaa? Olen naapurikuntalainen, en ihan tiedä tuota kohtaa. Rakennetaanko vanajanranta 2 osassa vai miten? Entäs sairionrannan tulevat asunnot? Thanks!

• terhi

kolmea katsomassa aurinkorannan ekassa vaiheessa.Paikka hieno mutta materiaalit asunnoissa halpistavaraa.Todella halvinta mitä markkinoilta löytyy.Ei kohtaa hinta/laatu.Postitalossa viime kesänä oli ylimmän kerroksen huoneisto myynnissä.En ole upeampaa asuntoa nähnyt koskaan vaikkakin ammattini puolesta niissä käynkin.Ei vetänyt vertoja vanajanrannat eikä muutkaan uudiskohteet:)

• hessu2

Hei, tuo nimimerkki Terhi taitaa olla julkisuudessa esiintyvä asunnonvälittäjä ja tietysti puhuu Vanajanrannasta tuohon sävyyn koska haluaa saada omat keskustan kohteenssa myydyiksi. Siis melko puolueellinen tai omaa etua ajava kommentti. Itselläni ei ole etua ajettavana vaan olen tyytyväinen asukas jo joulukuusta 2000. Tyytyväisyyteni perustuu omiin valintoihin sekä Vanajavedelle päin avautumaan maisemaan sekä asunnon rauhallisuuteen. Liikenteen melu ei kuulu paitsi jos pitää ikkunoita yöllä auki HKI-TRE moottoritielle päin. Vanajanrannan asuntojen seinien sisälle saa ostaja aivan mitä haluaa, joten jos jossakin on ollut halvan oloista se on ollut ostajan valinta. Itselläni on kolmiossa yhdistetty kaksi huonetta suureksi 7 m pitkäksi olohuoneeksi, kirsikkaparketit, itse valitut tapetit ja KPH:n kaakeloinnit ja keittiön laitteisto itse erikseen hankittua, makuuhuoneen kaapisto itse hankittu myös. Jos asuntoja olisi myynnissä voisin hyvin suositella. Muitta tietysti voi olla että myytävässä on entisen omistajan valintoja.

• dvckefdjb
        hessu2 kirjoitti:

Hei, tuo nimimerkki Terhi taitaa olla julkisuudessa esiintyvä asunnonvälittäjä ja tietysti puhuu Vanajanrannasta tuohon sävyyn koska haluaa saada omat keskustan kohteenssa myydyiksi. Siis melko puolueellinen tai omaa etua ajava kommentti. Itselläni ei ole etua ajettavana vaan olen tyytyväinen asukas jo joulukuusta 2000. Tyytyväisyyteni perustuu omiin valintoihin sekä Vanajavedelle päin avautumaan maisemaan sekä asunnon rauhallisuuteen. Liikenteen melu ei kuulu paitsi jos pitää ikkunoita yöllä auki HKI-TRE moottoritielle päin. Vanajanrannan asuntojen seinien sisälle saa ostaja aivan mitä haluaa, joten jos jossakin on ollut halvan oloista se on ollut ostajan valinta. Itselläni on kolmiossa yhdistetty kaksi huonetta suureksi 7 m pitkäksi olohuoneeksi, kirsikkaparketit, itse valitut tapetit ja KPH:n kaakeloinnit ja keittiön laitteisto itse erikseen hankittua, makuuhuoneen kaapisto itse hankittu myös. Jos asuntoja olisi myynnissä voisin hyvin suositella. Muitta tietysti voi olla että myytävässä on entisen omistajan valintoja.

Piipahdas virvelinrantaan,eli järven toiselle puolen ja kato teidän torpathan on vinossa.Kohta varmaan ensimmäiset kaatuu.Kaverilla oli osake muutaman vuoden ja oli oikein tyytyväinen,että sai sen vielä myytyä.Oli meinaan oikeesti vaikeuksia,kun ei meinannu kaapeissa säädöt enää riittaa ja seinät halkeili.Paskoja taloja ne oikeesti on.Toi vanha järvenpohja ei ole riittävän tukeva,vaikka paalutetaan,tosin vaan sorasärkkään saakka.

• kaikki..

sielä ei ole mitään vuokra asuntoja,jos olis ei
      riitäis raha niihin vuokriin.muuten ovat ihan tavaliset materiaalit,mahtavatko olla ihan suoraskaan enään ? ?

• Piksi

Pitäisi osata löytää kaikin puolin kiva asunto tästä kaupungista, mutta ulkopaikkakuntalaisena vähän hankalaa. Oma olisi miellyttävin vaihtoehto

• Ahokas

Harakkamäki-Nummi-Katuma-Jukola akselilta etsimään sitä unelmakämppää. Hinta-laatushde kohtaa näillä alueilla.

• Piksi
        Ahokas kirjoitti:

Harakkamäki-Nummi-Katuma-Jukola akselilta etsimään sitä unelmakämppää. Hinta-laatushde kohtaa näillä alueilla.

Rakennetaanko sinne alueille, onko uusia tarjolla? Kerrostaloja? Haaveilen upouudesta, toivottavasti eivät hinnat ole liian korkeat, vaikka ovathan ne tietysti korkeat.

• Ahokas
        Piksi kirjoitti:

Rakennetaanko sinne alueille, onko uusia tarjolla? Kerrostaloja? Haaveilen upouudesta, toivottavasti eivät hinnat ole liian korkeat, vaikka ovathan ne tietysti korkeat.

No jos hml:n monacoon haluat eli katumalle niin varaudu siihen että sulla on nippu kunnossa. eivät ne tosin niin paljon maksa kuin kuin aurinkorannassa eli siinä vanajan paskasen kuralätäkön tuntumassa sijaitsevat puolivinot betonibunkkerit. ei taideta katumalle tällä hetkellä rakentaa mutta kyllä siellä on pitkän matkaa pitkin rantaviivaa todella tasokkaita asuntoja. uudenveroisia.

• Piksi
        Ahokas kirjoitti:

No jos hml:n monacoon haluat eli katumalle niin varaudu siihen että sulla on nippu kunnossa. eivät ne tosin niin paljon maksa kuin kuin aurinkorannassa eli siinä vanajan paskasen kuralätäkön tuntumassa sijaitsevat puolivinot betonibunkkerit. ei taideta katumalle tällä hetkellä rakentaa mutta kyllä siellä on pitkän matkaa pitkin rantaviivaa todella tasokkaita asuntoja. uudenveroisia.

Toivossa on hyvä elää. Onko muuten Vanajan vesi millasta? Onko Katumalla puhtaampia vesiä?

• tyytyväinen katumalainen
        Piksi kirjoitti:

Toivossa on hyvä elää. Onko muuten Vanajan vesi millasta? Onko Katumalla puhtaampia vesiä?

Suosittelen ehdottomasti Katumaa! Katumajärvi on puhdas ja kaunis, meilläkin on järvinäköalat.
        Vanajanrantaan en itse muuttaisi, Vanajan vesi on sitäpaitsi likaisempaa, se on liikenneväylä.
        Katumalla on rauhallisempaa.
        Tervetuloa tänne asumaan!!!

• :---(::::2ml::::)-
        Ahokas kirjoitti:

Alue guuud. veroparatiisi!!!

• Ninni
        :---(::::2ml::::)- kirjoitti:

Alue guuud. veroparatiisi!!!

Älkää ny ihmeessä minnekkään Katumalle muuttako!! Hämeenlinnan vähiten arvostettu paikka!Eihän siellä uskalla edes bussilla ajaa ohi! ;O)

Ninni kirjoitti:

Älkää ny ihmeessä minnekkään Katumalle muuttako!! Hämeenlinnan vähiten arvostettu paikka!Eihän siellä uskalla edes bussilla ajaa ohi! ;O)

Älkää nyt kaikkea uskoko, en tiedä miksi joku haluaa mollata katumaa, ehkä hän on katkeroitunut kun ei ole itse päässyt tänne asumaan. Toivotan kaikki joilla rahkeet vain riittävät, tervetulleiksi Katumalle!!!

• Piksi
        tyytyväinen katumalainen kirjoitti:

Älkää nyt kaikkea uskoko, en tiedä miksi joku haluaa mollata katumaa, ehkä hän on katkeroitunut kun ei ole itse päässyt tänne asumaan. Toivotan kaikki joilla rahkeet vain riittävät, tervetulleiksi Katumalle!!!

Onko uimapaikkoja?

Piksi kirjoitti:

Onko uimapaikkoja?

Hyvää pyörätietä koko matkan, eli fillaroiden/rullaluistellenkin matka taittuu nopeasti, miksei jopa kävellenkin.
        Uimapaikkoja on, "virallinen" uimaranta löytyy ja esim Lammassaaren niemi, jossa on vanha rantasauna&laituri, todella idyllinen paikka.
        Saunaa voi vuokrata asukasyhdistykseltä pientä korvausta vastaan illaksi/vkonlopuksi ja järjestää yksityistilaisuuksia.
        Saunan rannasta voi käydä myös vapaasti uimassa, kun se ei ole kellekään varattuna.
        Katumajärveltä löytyy sitten muitakin uimarantoja, niin yleisiä kuin yksityisiäkin.

• Piksi

Hyvää pyörätietä koko matkan, eli fillaroiden/rullaluistellenkin matka taittuu nopeasti, miksei jopa kävellenkin.
        Uimapaikkoja on, "virallinen" uimaranta löytyy ja esim Lammassaaren niemi, jossa on vanha rantasauna&laituri, todella idyllinen paikka.
        Saunaa voi vuokrata asukasyhdistykseltä pientä korvausta vastaan illaksi/vkonlopuksi ja järjestää yksityistilaisuuksia.
        Saunan rannasta voi käydä myös vapaasti uimassa, kun se ei ole kellekään varattuna.
        Katumajärveltä löytyy sitten muitakin uimarantoja, niin yleisiä kuin yksityisiäkin.

Varmasti hyvä paikka asua, matkakin on hyvää kuntoilua.

• kukko

No huh huh. Katumalla neliöhinta 1000e. Aurinkokujalla reilu 2000e.
        Katuma on kylläkin kaunis, ja jos rahaa olis niin sijoituskämpän ostaisin.
        Tällä hetkellä en sinne muuttais vaikka ilmaisex sais asua.
        Tulevaisuudessa kun vuokratalot ovat muutettu omistusasunnoiks ja kaiken maailman maailmankansalaiset ovat sieltä hävinneet, niin varmaan kaupungin parhaimpia alueita.

• Mini
        kukko kirjoitti:

Tulevaisuudessa kun vuokratalot ovat muutettu omistusasunnoiks ja kaiken maailman maailmankansalaiset ovat sieltä hävinneet, niin varmaan kaupungin parhaimpia alueita.

No kaikkea sitä kuulee!

• Pietro
        kukko kirjoitti:

Voi perse, joutuuko siellä kurarannassa maksaa 2000 eur neliöltä siitä että saa kauniit kesäpäivät kattella kun maca ja rengas-sami rallailee pulpettiveneellään siinä edustalla!

• Katumalla 950 €
        Pietro kirjoitti:

Voi perse, joutuuko siellä kurarannassa maksaa 2000 eur neliöltä siitä että saa kauniit kesäpäivät kattella kun maca ja rengas-sami rallailee pulpettiveneellään siinä edustalla!

Siellä Aurinkokadulla tehtiin täsä justiinsa Hämeenlinnan neliöhinta-ennätys:

Asunnon neliöhinta lähes 5000 euroa!

54 neliön kaksio 240.000 euroa. Terassi on 17 neliöö, mutta kuitenkin.

Katumalla sais koko rapun itselleen tuolla hinnalla.

• RakentajaRane
        Katumalla 950 € kirjoitti:

Siellä Aurinkokadulla tehtiin täsä justiinsa Hämeenlinnan neliöhinta-ennätys:

Asunnon neliöhinta lähes 5000 euroa!

54 neliön kaksio 240.000 euroa. Terassi on 17 neliöö, mutta kuitenkin.

Katumalla sais koko rapun itselleen tuolla hinnalla.

Tossa alussa kyseltiin Sairionrannasta. Alueelle aletaan rakentaa ensimmäisiä taloja tossa keväällä, varmaankin huhtikuun tienoilla. Toisena vaiheena kesällä ensimmäinen kerrostalo, tää eka vaihe on pientaloja. Komeilla linna-/järvinäkymillä!

• piatro
        RakentajaRane kirjoitti:

Tossa alussa kyseltiin Sairionrannasta. Alueelle aletaan rakentaa ensimmäisiä taloja tossa keväällä, varmaankin huhtikuun tienoilla. Toisena vaiheena kesällä ensimmäinen kerrostalo, tää eka vaihe on pientaloja. Komeilla linna-/järvinäkymillä!

mä olen ihmisvarastolla itekkin ottanut joskus parit oluset....

• Viiva-nenä
        piatro kirjoitti:

Piripää se tohon aikaan jaksaa kirjotella. Eikö väsytä?

• pietro
        Viiva-nenä kirjoitti:

Piripää se tohon aikaan jaksaa kirjotella. Eikö väsytä?

on tässä kuule tullut muutakin kierrettyä kuin tahkoa!

• kikko-mikko
        pietro kirjoitti:

on tässä kuule tullut muutakin kierrettyä kuin tahkoa!

..sua kohta turpaan tahi perssiisiin.

• pietro
        kikko-mikko kirjoitti:

..sua kohta turpaan tahi perssiisiin.

sulla ei oo kuulemma puhtaat jauhut!

• hessu2
        Ahokas kirjoitti:

Tohon betoniseen on pakoko lisätät et ä Vanajanranta 1 vaiheen talot eivät ole betonisia, muut ehkä ovat. Vaiheessa 1 talot rakennettiin terästolppien varaan ja (melkein) kaikki seinät ovat lastulevyä. Huoneistojen sisällä lastulevyn päällä tapetti ja ulospäin lämpöeristyksen jälkeen teräsverkko ja sen päällä betoniruiskutus. Ratkaisu on ihanteellinen akustiikan kannalta ja betoniseinien tilalla oleva kevyt rakenne on ihanteeellinen hyvään äänentoistoon. Lisäksi lattiapalkki (50 cm paksua betoninen ontelopalkki on noiden terästolppien varassa. Palkki on päistään tolpassa kumitassun varassa, joten lattia ja seinäraknne eivät suoraan resonoi keskenään.

• Anonyymi
        piatro kirjoitti:

Parasta kiljua oli ihmareilla mitä suuhuni laittanut !

• Anonyymi

Täytynee todeta, että hyvin ovat edelleen pystyssä ja suorassa Vanajanrannan talot. Olemme omistaneet 15 vuoden ajan asunnon sieltä ja ei voi moittia... en ole huomannut mitään seinien halkeilua tai ongelmaa kaappien kanssa. Hieno maisemat Vanajavedelle parvekkeelta. Hyvä yhtiö, siistit tilat ja kauniisti laitettu, hyvin hoidettu piha. Hiljainen Koneen hissi, josta ikkuna ulos.

Todella tyytyväinen asukas

• Anonyymi

Eikös siellä ollut se huutava rakennusmestari, että taitaa vieläkin käytävät kaikua. Mutta toisaalta olihan noiden vanhan ajan mestareiden jäljiltä parempaa laatua. Ne oli semmosia hirmuja sillon.

Mutta rutakko toi vanaja on katumaan verrattuna.

• Anonyymi

Älä vaan muuta tähän yhtiöön, levotonta väkeä, äänen eristys ihan olematon. Yökaudet ovet paukkuu yms.levotonta! Kallis vuokra vielä.

• Anonyymi

Huorat kirkuu ja taksinovet paukkuu 24/7/365

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huorat kirkuu ja taksinovet paukkuu 24/7/365

Kuka niitä huoria paukuttaa?

• Anonyymi

Huonosti tehty, äänen eristystä ei ole, vessa-asiat kuuluu naapureista ym

• Anonyymi

Asuuko narkkeja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asuuko narkkeja?

Entä kehitysmaalaisia ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      74
      2543
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1616
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      71
      1369
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1365
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1285
    6. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      157
      1160
    7. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      144
      1152
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      88
      1059
    9. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      70
      1048
    10. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1048
    Aihe