mitä lapsettomuusklinikoita

Oulussa on??

Onko Oulussa muita lapsettomuusklinikoita kuin väestöliiton Infertility klinikka Medipoliksessa?? Ja onko kyseinen klinikka siis yksityinen eli joutuu maksamaan kaikista hoidoista mielettömät summat. Onko kunnallisella puolella esim. sairaalassa mitään? Minusta tuntuu että meillä on lähete menossa juuri tuolle klinikalle ja löysin hinnaston, eikai tommosiin summiin oo mitenkään varaa. Onko tietoa kuinka kauan kestää saada aika kyseiseen paikkaan?

6

546

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm

Siis oletteko saaneet lähetteen kunnallisen kautta? Me saimme aikoinaan oman lähetteemme yksityiselle juuri noin, koska sairaalamme ei pystynyt kyseisiä palveluita tuottamaan.. jotkut sairaalathan ostavat palvelut yksityisiltä klinikoilta. Silti hinnat ovat ihan kohtuulliset, eli kela kattaa paljolti lääkkeitä, itse joutuu maksamaan kattorajaan asti (noin 600€)..ja muutkin maksut ovat kunnallisen puolen hintojen suuruisia.. eli ei kannata katsella kyseisten klinikoiden yksityisiä hintoja, ellette siis itse ole hakeutuneet alunperin yksityiselle.. näin ainakin meillä phks:n kautta hoitoa saaneilla.

• terveyskeskuksen neuvolan

Käytiin oman terveyskeskuksen neuvolan lääkärin vastaanotolla ja hän laittoi meille lähetteen Ouluun jollekin lapsettomuusklinikalle ja luulen että se on tuo mainitsemani klinikka. Sanoi nimen ja kuulosti tuolta kun netistä katselin. Eli en tiedä mitä tuleman pitää, mutta toivottavasti on niinku kirjotit et maksut on kunnallisen puolen suuruisia ja sairaala on ostanu yksityisen palvelun näin. Mikä on tuo phks:n, missä päin? Kuinka kauan teillä meni ennenku saitte ajan, kun lähete oli tehty?

• minä8
        terveyskeskuksen neuvolan kirjoitti:

Käytiin oman terveyskeskuksen neuvolan lääkärin vastaanotolla ja hän laittoi meille lähetteen Ouluun jollekin lapsettomuusklinikalle ja luulen että se on tuo mainitsemani klinikka. Sanoi nimen ja kuulosti tuolta kun netistä katselin. Eli en tiedä mitä tuleman pitää, mutta toivottavasti on niinku kirjotit et maksut on kunnallisen puolen suuruisia ja sairaala on ostanu yksityisen palvelun näin. Mikä on tuo phks:n, missä päin? Kuinka kauan teillä meni ennenku saitte ajan, kun lähete oli tehty?

lapsettomuus klinikka johon olette varmaankin saaneet lähetteen. Tutkimukset tehdään oysin puolella ja punktiot alkion siirrot tehdään väestöliiton puolella (jossa tehdään myös yksityisiä hoitoja jos rahaa on, se ei ole kovin kallis verrattuna muihin yksityisiin). Gynegossa tehdään myös hoitoja ja mua hoitanut Hannu Martikainen ottaa siellä yksityisesti vastaan mut päivätyö on oysin lääkärinä. Yleiseellä saa muutanan inssin ja 3 ivf hoitoa.Ivf maksaa n.850 egeä yleiselläkin puolella, inssi ehkä 100 euroa riippuen missä vikaa on. Että näin Oulussa jossa jonot ivf:ään 6-8 kuukautta. yksityiselle pääsee heti.

• jaffat

Mitenkäs Oulussa lapsettomuushoidon lääkärit suhtautuu tukeviin naisiin? Meillä etelässä oli laihuuden ihannointi-lääkäri ja ei suostunut hoitamaan jos nainen oli tukeva, pyöreä, lihava, ylipainoinen. Meidän hoidot loppui siihen, koska en laihtunut tarpeeksi paljon. Harkitsemme Oulussa uudelleen hoitojen aloitusta. Tätä kysyn siksi, että en todellakaan jaksa enkä halua taas kokea samaa musertamista.

• minä8

painosta puhunut vaikka muutama ylimääräinen kilo onkin (163/70). Mutta jos on todella ylipainoinen esim163/95 niin sehän on selvää että läsärit painaa munasarjoja ja johtimia eli laihdutus on paikallaan kun lihavuus on riski odotusaikanakin. Olen yrittänyt hoitojen välillä laihduttaa aina takaisin lihomani kilot (tulee helposti 5kg per hoito).Paljonko sulla on elopainoa kun valittivat etelässä?

• jaffat
        minä8 kirjoitti:

painosta puhunut vaikka muutama ylimääräinen kilo onkin (163/70). Mutta jos on todella ylipainoinen esim163/95 niin sehän on selvää että läsärit painaa munasarjoja ja johtimia eli laihdutus on paikallaan kun lihavuus on riski odotusaikanakin. Olen yrittänyt hoitojen välillä laihduttaa aina takaisin lihomani kilot (tulee helposti 5kg per hoito).Paljonko sulla on elopainoa kun valittivat etelässä?

Kiitos ja hyvä tietää. En mielelläni mittojani ilmoittele. Olettevasti joko sit liikaa tai rajalla. Näkee sitten, jos päätämme vielä kerran kokeilla hoitoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe