kela+pillerit

lääkäriin menossa

mulla on lääkärille aika ja jotain lääkettä akneen saan..oon itse ajatellut esim. e-pillereitä..oli se lääke sit mitä hyvänsä, nii joitakin kela korvaa..tilanne on kuitenki se et oon alaikänen eikä vanhemmat innostuneet asiasta joten menen ilman niiden lupaa ja ostan lääkkeet itse..tiedän että esim. dianesta sais ihan hyvät korvaukset kelalta, mut ilmoitanko apteekissa vain ettei oo kelakorttii?!? muutenhan vanhempani saisivat tietää!??
ilmeisesti esim. 3x21 maksais jotai 20€, ni kyl sen voin maksaa..aikasemmin maksoin brevoxylistäki monen kk ajan, kpl oli jotai vähän alle 10€ eikä siitä enää apua..vastatkaa nopeesti miten ootte tehny?!!

6

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoastaan

ja VAIN Diane Novat ja sen rinnakkaisvalmisteen, EI mitään muita e-pillereitä! Ja ainoastaan siinä tapauksessa että reseptissä on ruksattu kohta "sairauden hoitoon", esim. juuri acneen, vuotohäiriöihin ym.

Ei KELA:n korvauspiiriin suinkaan kaikki reseptilääkkeet kuuluu, ehei, esim. Dalacin jota käytetään paikallisesti acneen, sekään ei kuulu enää KELA:n peruskorvattaviin lääkkeisiin, niin reseptilääke kuin onkin.

JOS saat sen KELA-korvauksen niihin e-pillereihin niin näytät KELA-kortin (miksi se ei ole sinulla, sinunhan se on?) tai jos se ei ole sinulla, haet sitten KELA:lta jälkikäteen korvauksia, tosin tuosta nyt ei niin kovin paljoa tule korvattavaa, siis 3x21 satsista. Korvauksen jälkeen hintaa tulee 11,60.

Ja jos haet KELA:lta erikseen korvausta (täytät korv.hakemuksen ja postitat sen KELA:n), tulee kotiin kirje jossa kerrotaan millainen summa millekin tilille ja mistä (lääkkeistä, lääk.palk. jne) se korvaus koostuu, eli ellet ole joka pv. ottamassa postia vastaan kotona niin taitaa se tulla sitten vanhemmillesikin tiedoksi. KELA:n kuoren päällä nimittäin lukee ihan selväsi mistä se posti tulee.

Voihan olla että saat antibiootit, suhtautuvatko vanhempasi niihinkin nihkeästi? Vai vain mahdollisesti e-pillereihin?
      Et kerro ikääsi, miten nuori olet?
      Ihmetteln jos vanhempasi ovat sitä vastaan että hoidatat acneasi.
      Tosin ymmärrän senkin ettei ole hyvä aloittaa kovinkaan nuorena hormonien napsimista.

Mainitsemasi Brecoxylhän on itsehoitotuote.

Reseptillä saatavia löytyy aimo määrä, esim. Skinoren, Dalacin jne.

• taas..

olen 17v eivätkä vanhemmat hyväksy MITÄÄN lääkäriltä saatavia hoitojuttuja..ei edes lääkärillä käyntiä, ei mitään!! ei oo kuulema mitää tarvetta mennä lääkäriin joidenki finnien takia, mut ei tajuu et sairaus tää on siinä missä muutki ja vetää aika helppoo itsetunnon nollaan!! =( mut eihän sitä korttii oo pakko näyttää jos vaan maksaa sen koko hinnan, onko näin?!..se on jotai 20e ni ei se paljon oo jos tän saa pois!!

• kkk

sanoit etteivät vanhemmat tykkää että aloitan hormonien napsimisen nuorena..noh, moni aloittaa jo vuosia aikaisemmin e-pillerit, mut mitä haittaa siitä olis jos niitä napsii..joskus on pakko syödä antibiootteja flunssaan jne eikä siihenkää oo vaihtoehtoja..mitä pahaa näis olis ku oon 17 ja mulla on ongelma aknen kans!! jotkut sanoo et pilsut tasoittaa ihoa, eli auttaako myös niihi punasiin arpiin? vai mitä tää "tasottaa ihoa" tarkoittaa?!

• pillerit tuntuu olevan...

Itse maksan perus e-pillereistä 3x21 satsista noin neljäkymppiä. Vaihdan mielelläni merkkiä jos jotai saa 20llä...

• pulassa

että haluan hoitoa akneen ilman että vanhemmat saavat tietää siitä..en tarvitse ehkäisyä, mutta pillerit vois olla yks vaihtoehto..nyt vaan luin viestin jossa sanottiin että pilleireiden käytön jälkeen tuli akne, vaikka sitä ei ollut aikaisemmin..=/ tai et se pahenee heti kun pillerit lopettaa..enkä haluis syödä niitä aina, eikä kukaan saakkaan! totta?? kertokaa lisäks se, et miten teen ettei vanhemmat saa tietää?!

• hinta

on tosiaankin 19,58 ja se sisältää 3x21, rinnakkaisvalmisteen hinta samassa pakkauskoossa on 15,99.
        Voit tarkistaa asian vaikka os. www.yliopistonapteekki.fi

AP:lle:

et tarvitse sitä KELA-korttia apteekissa, toki jos sinulle acneen ne pillerit kirjoitetaan saisit korvausta, mutta ei tuo 3 kk:n hinta ole paha sekään.
        Anteeksi vain, mutta aika omituiselta kuulostaa vanhempiesi asenne.
        No, sinun ei kauaa enää tarvitse tehdä heidän sääntöjensä mukaisesti, täysi-ikäisyys kun häämöttää!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      73
      5002
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      119
      4721
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4203
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      107
      4179
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3318
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3124
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2787
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2773
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2762
    Aihe