sydänäänet

rv 12+1

Onko kellään vastaavaa kokemusta? Mulla viime viikosta saakka (rv11) yritetty löytää sikiöltä sydänääniä, mutta ei löydy. Tänään lääkäri tutki ja totesi, että kohtu on kasvanut taaksepäin. Voiko syy olla siinä vai onko sikiö saattanut kuolla kohtuun? Mulla ei ole ollut keskenmenon oireita. Ja odottelen aikaa ultraan lähetteellä.

12

1835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zzz

ei ole kokemusta, mutta veikkaisin kohdun vaikuttavan. Itselläni kuului sydänäänet rv 10 2, mutta lääkäri sanoi että kohtu on edessä ja pieni kokoni siihen myös vaikuttaa.Eikä vielä kannata huolestua, monilla on sama juttu ettei kuulu tuossa vaiheessa, eikä vielä ole "pakko" kuuluakaan :) Odottele rauhassa ultraan :)

• timantti

Mulla yritettiin kans kuunnella viikosta kymmenen eteenpäin seuravat 2 viikkoa sydänääniä,eipä löytynyt.Sit lopulta ultrattiin ja sikiötä ei ollut
      vain istukkaa ja sikiökalvopussi,joka siis tyhjä.Eli tuulimuna oli raskaus.Mutta joillakin ne äänet voi kuulua myöhemmin,eikä mitään häikkää välttämättä.Nyt olen uudestaan raskaana ja mielenrauhaa en saa ennen kuin olen ultrassa käynyt.Menen ultraan rv8,toivottavasti raskaus on oikeassa paikassa eikä tuulimuna,sitten vasta iloitsen kunnolla kun näen sydämen sykkeen.Mutta ultrassahan se sullakin selviää,toivottavasti kaikki kunnossa.

• kokemusta

mutta itsellä taaksepäin kallistunut kohtu ja sydänäänet kuului jo 10 3.Sitä ennen ei yleensä edes yritetä kuunnella.
      Eikö sulla pitäisi olla kohta np-ultra?

• rv 12+1

Siis täälläpäin tuo ei ole pakollinen enkä ole siihen menossa. Ensimmäisestäkään lapsesta en siinä käynyt. Lääkäri kirjoitti sen vuoksi lähetteen ultraan. Sitä ei olisi tarvittukaan jos olisin mennyt np-ultraan.

• kaks kertaa raskaana

Eikö kukaan ole sulle kertonut että se on ihan normaalia että ne ei kuulu vielä.Näin mulle kerrottiin ja sanottiin et 14 viikolla kuuluu viimestään kaikilla ja niin kävi minullekkin.molemmista raskausviikolla 14 2 kun saatiin äänet vasta kuuluu.Kaikki varmasti hyvin.

• rv 12+1

Mulla toinen lapsi tulossa. Niin on mulle kerrottu asiasta, mutta näin...Neuvolassa sanottiin että viimeistään viikolla 13 pitäisi kuulua, ja jos ei lähete ultraan, mutta jostakin syystä mulle laitettiin jo nyt lähete.

• heni

mulla kans lääkäri ei löytäny sydänääniä 12 2.lääkäri arveli ettei raskaus ole niin pitkällä kun pitäis. kävin myöhemmin ultrassa ja laskettuaika siirty yli viikon eteenpäin.

• turhaan

Älä turhaan hätäile. Neuvoloiden doppleritkin (ne kuuntelulaitteet) on erilaisia, sekin voi vaikuttaa. Yleensä sanotaan, että sydänäänet kuuluu rv.14 jälkeen - monessa paikassa ei sitä ennen edes yritetä, koska äidit vaan hätääntyy turhaan jos ääniä ei saada kuuluviin. Mulla kuului myös vasta rv.14 ja mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu. Mukavaa odotusta!

• Jihuu! rv11+1

Käytiin viime torstaina neuvolassa eikä sydänääniä kuulunut. Rv7 käytiin ultrassa ja kaikki ok, joten en varaillut aikaa nyt ennen seuraavaa neuvolaa 17.3, sydänäänten etsimiseen, koska ultrassakin viikot oli 6 päivää jäljessä tuosta (pitkä kierto), joten turhaan sitten alkaa stressailla siitä ja juosta neuvolassa, jotta äänet kuulisi, ei tuohon seuraavan kuun puoliväliin niin kauaa aikaa kuitenkaan ole.

• neuvolassa

kuunnellaan sydänääniä viikolla 16 vasta.mutta aika aikasin kyllä sydämen pomppailut on nähty ultrassa.

• rv 12+1

Meidän neuvolassa sydänäänten etsintä alkaa jo viikosta 10, ja jollei niitä tosiaan kuulu vk:lla 13 viimeistään, laitetaan lähete ultraan. Näyttää joka suunnalla olevan erilaiset tavat.

• LA 24.8.

menossa. Silloin rv. koossa 12 5. Toivon todella hartaasti, että jotain kuuluisi :-)))

Rv. 6 4 ultrassa näkyi kuulemma sydänäänet ja kun kerran ei kipuja tai vuotoja ole ollut, niin luulisi että olisi elossa. Odotan niin kovasti, että Herne alkaisi jo potkia...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      31
      3250
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe