Hääbudjetti

Liina

Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, että kuinka paljon teidän häät on maksanu kaikkinensa?

20

31898

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sulho

      Häät tulossa kohtapuolin,n.120-150 vierasta,budjetti ollut 5000 euroa,sisältäen:
      -hääpuvun reteleineen morsiolle.
      -juhlapaikan
      -ruoat ja muun tarjonnan.
      -hääauton
      -sormukset
      -etc...

      • xxx

        n. 15000 euroa pantiin haisemaan


      • maksoivat
        xxx kirjoitti:

        n. 15000 euroa pantiin haisemaan

        n. 2500 euroa ja hyvät häät saimme!

        Siihen, miksi saimme häämme järkättyä näin "edullisesti" vaikutti muutama seikka, esim.

        -kaikki valokuvat (virallisetkin) otti sulhasen isä. (tiesimme etukäteen, että hän on erinomainen valokuvaaja)

        -hääjuhla järjestettiin seurakunnan tiloissa (vuokra
        n. 170 euroa)

        -jaksoimme koluta eri pitopalveluita ja kilpailutimme monta yritystä. lopulta löytyi firma, joka laskutti ainoastaan ruoasta 20 e/hlö (ei matkakuluja, ei tuntipalkkoja, ei erillistä vuokraa shampanjalaseista) hääkakku sisältyi hintaan.

        -pukuni oli satiininen iltapuku, Haloselta ostettu, hinta huivin kanssa 130 euroa. tein siihen sopivan pantamaisen helmitiaran itse, materiaalit n 5 euroa.

        -teimme kutsut, kaikki koristeet, kiitoskortit ym. itse. Paikkaa koristeltiin myös luonnonkukilla.

        -vihkisormukseni on Kalevala Korun aihe Uskelan ketohaasta, hinta n. 134 euroa. Kestää päivittäistä käyttöä erinomaisesti :)

        -sulhasen isä ehti kuvata myös jopa videokameralla koko hääjuhlan, jonka sulhaseni editoi itse dvd:ksi. mahtavaa jälkeä syntyi!!

        Siinäpä noita tärkeimpiä menoeriä, jossa onnistuimme säästämään pitkän pennin :)


      • ...
        maksoivat kirjoitti:

        n. 2500 euroa ja hyvät häät saimme!

        Siihen, miksi saimme häämme järkättyä näin "edullisesti" vaikutti muutama seikka, esim.

        -kaikki valokuvat (virallisetkin) otti sulhasen isä. (tiesimme etukäteen, että hän on erinomainen valokuvaaja)

        -hääjuhla järjestettiin seurakunnan tiloissa (vuokra
        n. 170 euroa)

        -jaksoimme koluta eri pitopalveluita ja kilpailutimme monta yritystä. lopulta löytyi firma, joka laskutti ainoastaan ruoasta 20 e/hlö (ei matkakuluja, ei tuntipalkkoja, ei erillistä vuokraa shampanjalaseista) hääkakku sisältyi hintaan.

        -pukuni oli satiininen iltapuku, Haloselta ostettu, hinta huivin kanssa 130 euroa. tein siihen sopivan pantamaisen helmitiaran itse, materiaalit n 5 euroa.

        -teimme kutsut, kaikki koristeet, kiitoskortit ym. itse. Paikkaa koristeltiin myös luonnonkukilla.

        -vihkisormukseni on Kalevala Korun aihe Uskelan ketohaasta, hinta n. 134 euroa. Kestää päivittäistä käyttöä erinomaisesti :)

        -sulhasen isä ehti kuvata myös jopa videokameralla koko hääjuhlan, jonka sulhaseni editoi itse dvd:ksi. mahtavaa jälkeä syntyi!!

        Siinäpä noita tärkeimpiä menoeriä, jossa onnistuimme säästämään pitkän pennin :)

        Niin kuinka paljon porukkaa noissa häissä oli? Itseäni kauhistuttaa edes ajatella suurempaa kuin 2500 budjettia. Pitopalvelu toki varmaan on aika tärkeä olla, ellei halua että puolet suvusta joutuu häärimään keittiössä häiden ajan...?


      • vieraita
        ... kirjoitti:

        Niin kuinka paljon porukkaa noissa häissä oli? Itseäni kauhistuttaa edes ajatella suurempaa kuin 2500 budjettia. Pitopalvelu toki varmaan on aika tärkeä olla, ellei halua että puolet suvusta joutuu häärimään keittiössä häiden ajan...?

        59 henkilöä muistaakseni, eli sopivasti budjettiamme ajatellen.


      • tähän
        vieraita kirjoitti:

        59 henkilöä muistaakseni, eli sopivasti budjettiamme ajatellen.

        että 4-12 vuotiaat muksut velotettiin puoleen hintaan. Jos haluat mahdollisimman edukkaat häät ruoan kannalta, niin: KILPAILUTA, KILPAILUTA JA VIELÄ KERRAN KILPAILUTA! Kannattaa myös tiedustella ammattikoulun tarjoilijaopiskelijoita häihinne töihin, jos haluatte tehdä ruoat itse. He sitten sen kuin lämmittävät safkat ja laittavat tarjolle noutopöytään. Kakunkin voi esivalmistella itse niin, (esim. suuri neliskanttinen kakku) että se on helppo nostaa tarjolle ja keittiöhenkilökunta hoitaa pursotuksen ennen kakun leikkuuta ja kahvia.


      • morsion2006
        ... kirjoitti:

        Niin kuinka paljon porukkaa noissa häissä oli? Itseäni kauhistuttaa edes ajatella suurempaa kuin 2500 budjettia. Pitopalvelu toki varmaan on aika tärkeä olla, ellei halua että puolet suvusta joutuu häärimään keittiössä häiden ajan...?

        Jo pelkkä pitopalvelu veloittaa noin 20€/henk. ruokailusta. Hinnoissa toki on eroja kuin myös tasossa. Eli esimerkiksi 80 hengelle ruoat tulee maksamaan arvioni mukaan 1800€. Jos haluat pysyä budjetissasi niin suuria säästöjä voit yrittää tekemällä mahdollisimman paljon itse tai teettämällä tutuilla ruoat, koristelut, kuvaus ym...


      • mardy
        maksoivat kirjoitti:

        n. 2500 euroa ja hyvät häät saimme!

        Siihen, miksi saimme häämme järkättyä näin "edullisesti" vaikutti muutama seikka, esim.

        -kaikki valokuvat (virallisetkin) otti sulhasen isä. (tiesimme etukäteen, että hän on erinomainen valokuvaaja)

        -hääjuhla järjestettiin seurakunnan tiloissa (vuokra
        n. 170 euroa)

        -jaksoimme koluta eri pitopalveluita ja kilpailutimme monta yritystä. lopulta löytyi firma, joka laskutti ainoastaan ruoasta 20 e/hlö (ei matkakuluja, ei tuntipalkkoja, ei erillistä vuokraa shampanjalaseista) hääkakku sisältyi hintaan.

        -pukuni oli satiininen iltapuku, Haloselta ostettu, hinta huivin kanssa 130 euroa. tein siihen sopivan pantamaisen helmitiaran itse, materiaalit n 5 euroa.

        -teimme kutsut, kaikki koristeet, kiitoskortit ym. itse. Paikkaa koristeltiin myös luonnonkukilla.

        -vihkisormukseni on Kalevala Korun aihe Uskelan ketohaasta, hinta n. 134 euroa. Kestää päivittäistä käyttöä erinomaisesti :)

        -sulhasen isä ehti kuvata myös jopa videokameralla koko hääjuhlan, jonka sulhaseni editoi itse dvd:ksi. mahtavaa jälkeä syntyi!!

        Siinäpä noita tärkeimpiä menoeriä, jossa onnistuimme säästämään pitkän pennin :)

        Olisiko mahdollista saada kyseisen pitopalvelun yhteystiedot? ...palvelu kuulosti erinomaiselta...


    • suurimmat kulut

      Viime kesänä mentiin naimisiin ja kaikkiaan rahaa meni 6000€. Vieraita oli 53 hlöä. Vain 5 kutsutuista jätti tulematta.
      Suurimmat kustannukset olivat:
      Juhla hotellissa (ruokailu kaikkine herkkuineen) hääyö sviitissä 1450€
      Teetetty sormus 1100€
      Puvut 550€
      Videokuvaus kirkossa ja juhlapaikalla 500€
      Valokuvaamo 500€ (studio-ja ulkokuvaus,kiitoskuvat ym.)
      Kukkakauppa 300€ (sisältää kimpun kuivauksen)
      Limusiini kuljettaja 300€
      ym...
      Paljossahan voi tietysti säästää, jos haluaa. Jokainen järjestää omalle kukkarolleen sopivat juhlat :)

    • häät04

      Häät vietimme 2004. Vieraita oli 70. Kaikenkaikkiaan maksamista tuli 1700 euroa!

      Tarkempi erittely:
      * Morsiamella hääpuku (120 e)
      * Alushameen vuokra (35 e)
      * muut vaatteet ja tiara (30 e)
      * Kengät entiset
      * korut lainattuja
      * kampaajalla käynti (100 e)
      * Sulhasella tumma puku ja kengät joka oli ostettu 3 vuotta aiemmin.
      * Morsian leikkasi sulhasen hiukset, kuten ennenkin
      * kyyti kirkolle omassa autossa ja pois sukulaisen järjestämällä kyydillä (häälahja meille)
      * Morsiamen kukkakimppu ja sulhasen viehe (25 e)
      * pitopalvelun (ruoat, hääkakku ja kahvit, liinat, astiat, maljakot, tarjoilijat, hääkaari jne. 900 e)
      * Juhlapaikan vuokraus (50 e), ei alkoholitarjoilua, Tervetuliaisjuomana alkoholitonta siiderijuomaa
      * Valokuvaaja kirkkoon kuvat (100 e)
      * Hääkuvan otti sukulainen (0 e)
      * Itsetehdyt hääkutsut ja kiitoskortit (n. 50 e)
      * Loput rahat meni jonnekkin (paikan koristelu, valokuvien lisätilaukset jne.)
      * Ohjelman suunnittelu porukassa ja juontaminen morsiamen veljelle. Kas siinä kaikki.

      Pidimme häiden ajan tarkkaa kirjaa kuluista, joten kaikki tuli moneen kertaan laskettua. Olimme todella tyytyväisiä häihimme.

      Halvemmallakin olisi voinut päästä, mutta vanhemmille oli tärkeää että häissä syödään eikä ole pelkkä kahvitarjoilu. Mutta kannattaa kysellä mitä pitopalvelun tarjontaan kuuluu. Esim. meillä pitopalvelusta sai jopa lisäpöydät samaan hintaan!

    • Kardia

      Rahaa meni noin 7000 euroa ja vieraita oli noin 140 eli melko halvalla päästiin ja hyvä niin. :)

    • EBB

      Meillä kulut menivät seuraavasti:

      -Morsiamen puku kengät 170 €
      -Sulhasen puku kengät 250 €
      -Sormuksen materiaalit 170 €,
      työ lahjana
      -kampaus ja meikki lahja
      -morsiuskimppu: kukat sitominen lahja
      -hääautona 1960-luvun Ford Thunderbird, löytyi omasta takaa
      -Pitopalvelu 13 €/hlö, vieraita 60, tarjoilu- ja siivoustyö vaihdettiin minun tarjoamiin käännöspalveluihin
      -Kuohuviinit 170 €
      -Puna- ja valkoviini 150 €
      -boolimatskut 160 €,
      -Kutsut ja koristelut 70 €
      -Bändi vieraana, musisoinnit lahjana, bensarahat 50 €
      -Valokuvaus 50 €, häiden videokuvaus, editointi ja siirto dvd:lle lahja
      -juhlapaikka omasta takaa
      -hääyö hotellissa lahja
      eli häille tuli hintaa noin 2000 €. Häämatka tehtiin kesällä 2005, koko kesän kestänyt Aasia-komennus, eli se ei kuulunut tohon budjettiin kun työnantaja maksoi.

      • Nimetön

        ei taida 30000e riittää


    • tuollain

      "-sulhasen isä ehti kuvata myös jopa videokameralla koko hääjuhlan, jonka sulhaseni editoi itse dvd:ksi. mahtavaa jälkeä syntyi!! "

      varmaan tosi kiva juhla oli sulhasen isälle ! Osta palkaksi vaikka karkkipussi.

    • RouvaHanne

      Meidän häät maksoi reippaat 7000 euroa. Väkeä oli n. 120, valokuvaaja "ilmaseksi" ja morsiamen puvusta ei tarvinnu maksaa ku kankaat (tuli halvaksi). Bändi oli aika edullinen 650 euroo. Ite askarreltiin kutsut ja yritettiin "säästää" eri asioista. Kaikkein suurimman osan budjetista vie pitopalvelu ja varmaan seuraavaksi juhlajuomat. Mut pienistäkin asioista kertyy äkkiä suuri summa!! Upeet häät muuten oli =))

    • syysmorsian

      No tämä on vasta arvio, mutta yli 14 000 euron ei mene. Todennäköisesti oikeampi laskelma on 13 000 euroa. Häät pääkaupunkiseudulla, kallis hääpaikka ja laadukas pitopalvelu sekä iso bändi. Siinä oikeastaan ne suurimmat menoerät, mutta tämä on kaikki etukäteen budjetoitu. Mitään ökyhäitä ei siis tulossa tuolla summalla vaan normimenoa, mutta juuri missään ei pihistellä.

      • syysmorsian

        Ja niin, vieraita tulee noin sata.


    • maalismorsian

      Meillä alustava budjetti on 7 000€, mutta uskon sen nousevan lähemmäs 8 000€, yli tuon tuskin menee.
      Ravintolahäät tiedossa vieraita n. 75, tarjotaan ruoan lisäksi ruokajuomat ja onnittelumalja, loppuillan juomingit jokainen vieras kustantakoon omasta pussistaan. Hinta sisältää kaiken muun paitsi häämatkan ja minun sormukseni.

      • mari_78

        Meillä vieraita 250 ja budjetti 10 000e. joka näyttää toteutuvan,ei mene yli muttei paljon allekaan.
        Se on vain rahaa!!!! häitä juhlitaan vain kerran elämässä.


    • kohta rouva

      Meillä tulossa vieraita noin 100. Jatkot pidetään Vuojoen kartanossa ja sieltä tulee kaikki (paikkalapuista kukkiin ja tarjoiluun). Häissä on myös; bändi, kuvaaja, baari ja vierailla on mahdollisuus jäädä yöksi kartanoon. Sormukset teetätetään kultasepänliikkeessä, tulee juuri sellaiset kuin itse haluaa. Lisäksi lähdemme häämatkalle Karibian risteilylle. Ja kaikki tämä; n. 20 000 € :) (kuluja varmaan kyllä tulee vielä..)

      Kyseessä on toki paljon rahaa, mutta olen päättänyt että menen vain kerran naimisiin. Ja missään vaiheessa ei ole mielessäni käynyt, että vanhemmat joutuisivat kokata tms. Emme pitäneet kihlajaisia, ja jo silloin päätimme että sitten pidetään kunnon häät ! Ihanat häät ovatkin tulossa, niitä ilolla odottaen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      273
      2730
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      209
      1753
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1465
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      1
      1221
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      79
      1166
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      236
      1081
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1012
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      943
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      72
      826
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      740
    Aihe