järkyttävää

kirkko

...Järkytyin, kun satuin tulemaan tällaiselle palstalle, oli tarkoitus etsiä muuten uskoon liittyviä asioita! Omasta mielestäni vanhoillislestadiolaiset ovat olleet erinomaisia ystäviä, yhteistyökumppaneita kirkon piirissäkin ja työpaikalla. Uskomatonta, miten täällä parjataan tavallaan kirkkaimmin ja raittiimmin ihmisen autuaaksi tulemista saarnaavia, jotka eivät muuta sanomaansa ihmisen mielen mukaan! Hyvää jatkoa, mutta älkää vihatko....

16

1319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selittää...

Kenen mieliksi vanhollislestaadiolaiset ovat lissänneet tällaisia kohtia Jumalan Sanaan?

Raamatusta ei tiettävästi tällaisia kohtia löydy. Kuitenkin mainitaan Jumalan niin Sanassaan sanovan missä puhutaan Jumalan palvelijoista kutsujina Jumalan Valtakuntaan, sekä synnit voi saada anteeksi vain palvelijan välityksellä, ei suoraan Jumalalta.

Tässä lainauksia aiemmasta keskustelusta:

"Jumalan sanojen uskominen pelastaa, mutta ei kukaan voi käydä sisään Jumalan valtakuntaan, ellei häntä Jumalan palvelija käy kutsumassa ja opastamassa."

"Täytyy myös uskoa se Jumalan sana, että Jumala antaa syntejä anteeksi vain palvelijoiden välityksellä."

Rehellisestikkö olet sitä miletä, että tämmöiset lisäykset Jumalan Sanaan ovat saarnausta uskosta kirkkaimmin ja raittiimmin?

• aloita vaikka tästä

Ja lue vanhempia v-ketjuja.RM :n kohtia löytyy, jos on "halua" lukea.
        Onko "lukihäirö" iskenyt, kun ei ymmärrä lukemaansa.

• admata.
        aloita vaikka tästä kirjoitti:

...Joka kertoo mistä on kysymys saarnavirassa, joka on jokaisella uskovaisella. Myös niillä, joita te vl:t röyhkeästi kutsutte epäuskoisiksi.

>>
        >>

Todella paha lukihäiriä täytyy vl:illä olla, jos kuvittelevat että Raamatusta löytyisi mitään perusteita välimiehen välimiehille, jotka sanassa suoraan kielletään kertoen ettei muita välimiehiä Jeesuksen lisäksi ole!

Luepa Raamatun lupaukset ja pelastuksen edellytykset:
        1. Tim. 2:5
        Matt. 10:32
        Joh. 3:18
        1. Joh. 4:15
        1. Joh. 5:10
        Ap. t. 2:21
        Room. 10:10

Missään kohden noihin ei lisätä ehtoja, joita piru yrittää syöttää vl:ille "Jumalan sanana", mutta millaisia ei varmasti Raamatusta löydy!

• tuosta Raamatun
        aloita vaikka tästä kirjoitti:

Kohdasta käy esille, että opetuslapset julistavat Jumalan Sanaa, ja toivovat jokaisen löytävän uskon että pääsisivät sovintoon Jumalan kanssa.

Lukihäiriö siinä mielessä kai kun en löytänyt ainakaan tuosta Raamatun kohdasta vastausta siihen, että vain Jumalan palvelija voisi antaa synnit anteeksi tai pitää olla palvelija saattamassa Jumalan Valtakuntaan.

• tuosta Raamatun kirjoitti:

Kohdasta käy esille, että opetuslapset julistavat Jumalan Sanaa, ja toivovat jokaisen löytävän uskon että pääsisivät sovintoon Jumalan kanssa.

Lukihäiriö siinä mielessä kai kun en löytänyt ainakaan tuosta Raamatun kohdasta vastausta siihen, että vain Jumalan palvelija voisi antaa synnit anteeksi tai pitää olla palvelija saattamassa Jumalan Valtakuntaan.

17. Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet.
        18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on MEISSÄ SOVINTOSAARNAN säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
        1. Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.

• nyt sitten
        weha kirjoitti:

17. Sentähden jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luontokappale; sillä vanhat ovat kadonneet, katso, kaikki ovat uudeksi tulleet.
        18. Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on MEISSÄ SOVINTOSAARNAN säätänyt.
        20. Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.
        21. Sillä hän on sen, joka ei mitään synnistä tietänyt, meidän edestämme synniksi tehnyt, että me hänessä tulisimme siksi vanhurskaudeksi, joka Jumalan edessä kelpaa.
        1. Mutta me niinkuin apulaiset neuvomme teitä, ettette Jumalan armoa hukkaan ottaisi.

Miten sinä NÄKEVÄNÄ näet tämän ottamasi Raamatun kohdan jos pidät muita sokeana? Sinä ladot Raamatun kohtia etkä edes vaivaudu omaa näkemystäsi selittäämään, automaattisesti oletat toisen olevan sokea. Perusteluja väitteellesi kiitos! Muista, että myös muut uskovaiset lukevat näitä Raamatun kohtia.

• admata.
        weha kirjoitti:

Jos rauhanyhdistyksellä opetetaan piiloviestien tulkintaa, minkä muu Raamattu kumoaa, niin sellaisen toistaminen on melkoisen sokeaa.

Mikä on SOVINTOSAARNA?
        Se on tiedoksianto että syntisi on anteeksiannetut. Tämän tiedoksiannon voi antaa jokaikinen kristitty maailmassa. Lisäksi jokainen voi lukea sen Raamatusta.

Sama Paavali kirjoitti sovintosaarnastaan näin:

1. Korinttolaiskirje 15:
        3 Sillä minä annoin teille ENNEN KAIKKEA TIEDOKSI sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,

• weha kirjoitti:

Jumala meissä sovintosaarnan säätänyt. Ei siis muille esim. eriseuroille ja epäuskoisille, sillä niitä on käsketty kartamaan.

• on antanut
        weha kirjoitti:

Jumala meissä sovintosaarnan säätänyt. Ei siis muille esim. eriseuroille ja epäuskoisille, sillä niitä on käsketty kartamaan.

Heille sovintosaarnan eteenpäin viemisen jotka ovat Jumalan omia.

Tämä alkaa olemaan jo niin hirveetä syyttelyä ja pilkkaa muita uskovia kohtaan, että huh,huh!

Uskovaiset tunnustvat sydämestään kirjoitetun Jumalan Sanan ja totuuden, niin on käsittämätöntä mitä pilkkaa saa osakseen jos siihen Sanaan uskoo mikä on Raamattuun kirjoitettu, haukkuja satelee niskaan epäuskoisuudesta ja eriseuraisuudesta.

• weha kirjoitti:

Raamatun mukaan Jeesus tämän vallan omilleen antoi ja siis myös seurakunnalle:
        Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Edelleen: Matt.18:18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”

Jos epäuskoinen voisi antaa syntejä anteeksi, turhaanhan Jeesus tämän vallan olisi omilleen (Pyhän Hengen papeille) antanut.

• admata.
        weha kirjoitti:

>>
        >>

Ja missäs kohtaa Raamattua lukee että Paavali olisi ollut vl?

Käykää hyvät vl-nuoret välillä muuallakin muiden uskovaisten joukoissa ja miettikää pari kertaa millä ihmeen perusteella pidätte itseänne röyhkeästi ainoina oikeina?

• voi epäuskoinen
        weha kirjoitti:

Joh.20:21. Ja Jesus taas sanoi heille: rauha olkoon teille! niinkuin Isä minun lähetti, niin minä myös lähetän teidät.
        22. Ja kuin hän nämät sanonut oli, puhalsi hän heidän päällensä ja sanoi heille: ottakaat Pyhä Henki:
        23. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne anteeksi annetaan, ja joille te ne pidätte, niille ne ovat pidetyt.

Edelleen: Matt.18:18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

Room. 1:17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta”

Jos epäuskoinen voisi antaa syntejä anteeksi, turhaanhan Jeesus tämän vallan olisi omilleen (Pyhän Hengen papeille) antanut.

antaa syntejä anteeksi. Eihän se onnistu ilman Pyhää Henkeä koska silloin on yhteys Jumalaan vasta.

• admata.
        weha kirjoitti:

Luehan myös se kohta kun Jeesus sanoo ennen lähetyskäskyä "OTTAKAA PYHÄ HENKI"

Missään kohtaa en näe ehtoja välimiehen välimiehistä, joita ei Raamatun mukaan ole.

Aivan eri asia on sitoa synti ja ilmoittaa vapautuksen koskevan uskovaa. Usko on ainoa pelastuksen ehto, joka on ilmoitettu Raamatusta ja te että sinne mitään muita ehtoja saa kikkailtua vaikka kuinka yrittäsitte!

Epäuskoinen ei voi antaa syntejä anteeksi, mutta Jumala voi sanansa kautta, joka on Raamattuun kirjoitettu:

Johannes 20:
        "31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä."

1. Johanneksen kirje 5:
        "9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä."

• niin...
        admata. kirjoitti:

Luehan myös se kohta kun Jeesus sanoo ennen lähetyskäskyä "OTTAKAA PYHÄ HENKI"

Missään kohtaa en näe ehtoja välimiehen välimiehistä, joita ei Raamatun mukaan ole.

Aivan eri asia on sitoa synti ja ilmoittaa vapautuksen koskevan uskovaa. Usko on ainoa pelastuksen ehto, joka on ilmoitettu Raamatusta ja te että sinne mitään muita ehtoja saa kikkailtua vaikka kuinka yrittäsitte!

Epäuskoinen ei voi antaa syntejä anteeksi, mutta Jumala voi sanansa kautta, joka on Raamattuun kirjoitettu:

Johannes 20:
        "31 mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä."

1. Johanneksen kirje 5:
        "9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä."

Jumala Sanansa kautta antaa usko, ja sillä uskolla saa synnit anteeksi Jumalalta, yksin Hänen armostaan.

Ei sillä ole väliä vaikka Jumalan Sanan julistaja olisi itse epäuskoinen, kuulijan sydän kuitenkin kuulee Jumalan muuttumattoman Sanan oikein ja vastaanottaa sen.

• hihhuli
        admata. kirjoitti:

>>
        >>

Käykää hyvät vl-nuoret välillä muuallakin muiden uskovaisten joukoissa ja miettikää pari kertaa millä ihmeen perusteella pidätte itseänne röyhkeästi ainoina oikeina?

>>Ja missäs kohtaa Raamattua lukee että Paavali olisi ollut vl?>Käykää hyvät vl-nuoret välillä muuallakin muiden uskovaisten joukoissa ja miettikää pari kertaa millä ihmeen perusteella pidätte itseänne röyhkeästi ainoina oikeina?

• Adamssonn
        admata. kirjoitti:

>>
        >>

Älyllisesti ei Jumalaa voi kyllä löytää.
        Löytyy vain tietäväinen mukavuudenhaluinen ja kaikkeen hyvään ja oikeaan taipumaton liha. Sitä älykin on. Vain Jeesus voi syntisen pelastaa. Jeesus on Jumalan Sana.

Jumalan Sanaa lukemalla ja tutkimalla kyllä selviää se, ettei vanhoillislestadiolaisuudessa julisteta Kristuksen oppia puhtaana. Lähteet on tallattu lähes juomakelvottomiksi likaisilla vuohen sorkilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11437
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9870
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      147
      5580
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3750
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2603
    Aihe