Kuinka usein lapsen isä näkee lastaan? Minkälaiset välit on lapsen isään?
Itselläni on vähän hankala tilanne lapsen isän suhteen. Olisin ollut valmis yrittämään vielä yhteistä elämää, en kyllä itsekään oikein ymmärrä miksi sen kaiken jälkeen mitä mies on minulle tehnyt, mutta lapsen isä ei ollut halukas yrittämään. Haluaa viettää vapaata elämää. Nyt yritän unohtaa miehen totaalisesti ja jatkaa elämää eteenpäin.
Tuntuu kohtuuttomalta, että hän vaatii saada nähdä lastaan jopa 2 kertaa vkossa vaikka alunperin ei edes halunnut isäksi eikä meinannut millään tulla lastaan katsomaan. Ensimmäisen kerran kävi katsomassa tämän ollessa n. kuukauden ikäinen (Nyt n. 7 kk:n ikäinen) ja väitti minun luvanneen ettei hän joutuisi lapsesta vastuuseen, jota en kylläkään ollut luvannut. (Molemmat halusivat lasta!!!) Kun otin esille isyyden tunnustamisen ja sanoin, että aion ilmoittaa hänet isäksi halusi hän sitä tai ei, niin vaati DNA-testin, joka osoitti biologisen isyyden. Hän ei joudu maksamaan elatusapua työttömyyden takia eikä muutenkaan tee lapsen eteen mitään käydessään katsomassa häntä. Joskus kun olen yrittänyt harventaa tapaamisia, on uhkaillut vievänsä asian oikeuteen. Tuntuu, että mies yrittää vain kontrolloida minua ja estää löytämästä uutta onnea. Rivien välistä olen lukenut, että mies kuvittelee minun ottavan hänet takaisin heti kun hän olisi valmis.
Kysymys YH-äipille!!!
107
7919
Vastaukset
- Timppa
Vaikea sanoa ainoaa ja oikeaa ratkaisua. Mutta sehän on jo positiivista jos mies haluaa ja kykenee olemaan lapsen kanssa
Tietysti sinusta tuntuu, että se on ikään kuin sinulta pois, mutta usko kun kerron että lapsi rakastaa kumpaakin vanhempaa.
Tilanne vaatii sinulta julmetun aikuismaista käytöstä ja hermoja. Tsemppiä!- -YH Äippä-
Isä näkee lastaan vain minun läsnäollessani. En näe mitään syytä miksi miehen tarvitsisi nähdä lastaan ilman minua. Ehkä sitten, kun lapsi on isompi ja osaa kertoa asioista, voin harkita lapsen päästämistä päivä-/yövierailulle.
Tottakai lapsi rakastaa molempia vanhempiaan, mutta luulen ettei lapsen isä välttämättä rakasta lasta niin paljon kuin vanhemman kuuluisi. Ei tässä auta kun yrittää pitää oma pää kylmänä ja toivoa, että tilanne jollain tapaa ratkeaisi. - ilman mua"...
-YH Äippä- kirjoitti:
Isä näkee lastaan vain minun läsnäollessani. En näe mitään syytä miksi miehen tarvitsisi nähdä lastaan ilman minua. Ehkä sitten, kun lapsi on isompi ja osaa kertoa asioista, voin harkita lapsen päästämistä päivä-/yövierailulle.
Tottakai lapsi rakastaa molempia vanhempiaan, mutta luulen ettei lapsen isä välttämättä rakasta lasta niin paljon kuin vanhemman kuuluisi. Ei tässä auta kun yrittää pitää oma pää kylmänä ja toivoa, että tilanne jollain tapaa ratkeaisi.Miksi ei näe ilman Sua?
"En näe mitään syytä miksi miehen tarvitsitsi"...
Miksi?
Kumpi tässä koettaa "päteä" enemmän, äiti vaiko isä?
*Hohhoijaa* - -YH Äippä-
ilman mua"... kirjoitti:
Miksi ei näe ilman Sua?
"En näe mitään syytä miksi miehen tarvitsitsi"...
Miksi?
Kumpi tässä koettaa "päteä" enemmän, äiti vaiko isä?
*Hohhoijaa*olen lapsen yksinhuoltaja. On minun vastuullani, että lapsella on kaikki hyvin. En luota mieheen niin paljon, että uskaltaisin päästää lasta hänen luokseen. Mies on ladellut pelkkiä valheita ja pelleillyt tunteillani, anna nyt lapsi sitten sellaiselle edes hetkeksi...Ei kiitos, kun ei ole pakko!
- ´Nitta`
Eivät tapaa ollenkaan eikä minkäänlaisia välejä ole.
Isä on kykenemätön siihen, joten parempi, että pysyy pois sen aikaa, että saa oman päänsä ja elämänroskansa kuntoon. Jos näin joskus käy, heidän suvussaan kun on lähinnä sääntö, etteivät isät kanna vastuutaan. Minä toivon kyllä suuresti, että isä saisi joskus elämänsä kuntoon; sillä lapsi ansaitsee kaksi hyvää vanhempaa; äidin ja isän.
Pikkupojan kengissä kulkee siis vielä. - varovainen
-YH Äippä- kirjoitti:
olen lapsen yksinhuoltaja. On minun vastuullani, että lapsella on kaikki hyvin. En luota mieheen niin paljon, että uskaltaisin päästää lasta hänen luokseen. Mies on ladellut pelkkiä valheita ja pelleillyt tunteillani, anna nyt lapsi sitten sellaiselle edes hetkeksi...Ei kiitos, kun ei ole pakko!
Itse luotin lapsen äitiin toissa kesänä, sitten kun menin lasta 2 päivän kuluttua hakemaan, äiti & uusi ukko turpa täys ja olivat lasta kuljetelleet juoppo kämpissä,
sen jälkeen ei äiti ole lasta saanut, ei ole kyllä pyytänytkään,
kannattaa todellakin olla varovainen, naiset valehtelevat paljon, tuntuu vieläki kamalalta kun ajattelee mitä lapsi koki tuon parin päivän aikana.
Saatanan juoppoäidin retku.
- yh-äiskä
lapsen iskä kävi lapsen ollessa vauva pari kertaa viikossa katsomassa tyttöä. Ja tytön ollessa vähän vanhempi isä on ollut lapsensa kanssa yhden illan viikossa...joskus enemmänkin...ja sen lisäksi kuskailee 5- vuotiasta kavereiden synttäreille ymym...ja sukulaisten luona kyläilevät yhdessä...
me emme ole koskaan asuneet yhdessä lapsen isän kanssa.... - päl päl
isäänsä joka toinen viikonloppu. Aina ei kuitenkaan ole ollut näin. Erosimme kun nuorin lapsemme oli vuoden ikäinen. Sen jälkeen ex aloitti vierailut. Hän vieraili kotonamme muka lapsia tapaamassa. Puolisen vuotta jaksoin tätä katsella ennen kuin mittani täyttyi. Ainakin minua häiritsi että ex tuli minun kotiini. Tuntui että hän yritti vahtia minua.
Tein selväksi että lapsiaan voi tavata - mutta ei minun kotonani. Ennen tätä ei mies ollut montaakaan kertaa vaihtanut vaippoja tms. Mutta kuitenkin hän hetken miettimisen jälkeen (en kuullut hänestä 2 kuukauteen mitään) alkoi ottaa lapsia luokseen. Ensin tietenkin vain muutaman tunnin kerrallaan, lasten kasvaessa aika piteni ja nyt ovat kaksi yötä peräkkäin.
Jos et uskalla lasta antaa isänsä luokse vielä, niin oletko miettinyt että jättäisit hetkeksi heidät kotiisi kahdestaan? Saisit hetken omaa aikaa ja voisit vaikka piipahtaa asioilla. Isukki kyllä katoaa äkkiä kuvioista, mikäli lapsi ei häntä oikeasti kiinnosta, kun ei sinun seuraasi siinä siivellä saa.- ämmä
Lapsen varjolla kulki täällä, mutta onneksi tajusin laittaa stopin. Alkkkari kun lehmä on niin ei tarvi käydä lapsen elämää pilaamassa. Onneksi lain suojalla olen päässyt siitä eroon.
- eikä muakaan!
On näet laajennettu lähestymiskielto isukilla, vuosien häirinnän tuloksena.
- Pariton Isä
..mun tyttö oli kaksi kolmasosaa ajasta minulla. Äiti kävi katsomassa lastaan 5 kertaa viikossa yhdeksän tunnin ajan.
Toki tilanteemme oli vähän erilainen kuin teillä.
Minuakin kyllä varmaan ahdistaisi jos exä kävisi täällä luuhaamassa, varmaan on parempiakin ratkaisuja ainakin tulevaisuudessa. Mutta laita se ukko nyt kuitenkin edes niitä vaippoja vaihtelemaan ja kylvettämään sun muuta että edes joskus voisit jättää heidät ihan kahdestaan. - ristiriitaisuuksia
Ensin kirjoitat että *hän vaatii saada nähdä lastaan jopa 2 kertaa vkossa vaikka alunperin ei edes halunnut isäksi*.
Toinen *(Molemmat halusivat lasta!!!)*
Ja lisää
*Olisin ollut valmis yrittämään vielä yhteistä elämää, en kyllä itsekään oikein ymmärrä miksi sen kaiken jälkeen mitä mies on minulle tehnyt, mutta lapsen isä ei ollut halukas yrittämään.*
*Tuntuu, että mies yrittää vain kontrolloida minua ja estää löytämästä uutta onnea. Rivien välistä olen lukenut, että mies kuvittelee minun ottavan hänet takaisin heti kun hän olisi valmis.*
Tuossa yläpuolella suorat lainaukset kirjoituksestasi.
Minkä johdosta sanon seuraavaa:
Miksi yritätä estää lapsen isää solmimasta kiinteää suhdetta lapseensa?
Onko sinun mielestäsi kohtuutonta että saat tavata omaa lastasi kaksi kertaa viikossa?
Sinun puoleltasi on kyseessä vain ja ainoastaan kiusanteko,kun mies ei halua sinua,et anna hänen tavata lastakaan.
Kyseessä on kuitenkin lapsen oikeudesta saada tavata isäänsä.Toivottavasti mies ymmärtää ottaa lastenvalvojaan yhteyttä ja vaatia laajoja tapaamisoikeuksia ja omassa asunnossaan ettei tarvitse sinun valvovan silmäsi alla lasta tavata.
Sinä itse olet halunnut että mies tunnustaa isyytensä,jos ei sovinnolla niin pakolla.
Kannattaisi muistaa että isillä jotka tunnustavat lapsensa on myös oikeuksia eikä pelkkä maksuvelvollisuus.
Sinulla on nyt peiliin katsomisen paikka.
t. viiden lapsen yh-äiti- -YH Äippä-
mut ei isällä ole minkäänlaisia oikeuksia lapseen, lapsen oikeus on tavata isäänsä ei isän lasta. Näin elatusturvatoimistossa sanottiin.
No, tätä tämä on kun kirjoitttaa vaan osan stoorista, heti tartutaan pikku seikkoihin...Siis tarkoitin tolla et ei alunperin halunnut edes isäksi sitä, että kun lasta suunniteltiin niin silloin mies kovasti halusi lasta, ainakin niin väitti. Sitten erottiin kesken raskausajan ja kun otin yhteyttä ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen niin mies vaan väitti minun luvanneen olla llmoittamatta häntä isäksi. Yritti useaan otteeseen, etten ilmoittaisi häntä isäksi. No, jos niin olisin tehnyt ei näkisi koskaan lastaan...Miksi olisin antanut elatusturvatoimistoon itsestäni kuvan, etten tiedä kuka lapsen isä on? Jos en ole muiden kanssa ollut kuin isän, miksi antaisin itsestäni jakorasian kuvan?
Voit tietysti tulkita sen jos haluan rajoittaa lapsen ja isän välisiä näkemisiä kiusanteoksi, mutta sitä se ei ole. Mielestäni mies tässä on se joka kiusaa minua ja lasta, ensin antaa toivoa perhe-elämästä ja sitten vetää kaksi askelta taaksepäin, soutaa ja huopaa. Ei ole mielestäni oikein, että mies yrittää aina määrätä tahdin koska hänen pitäisi nähdä lastaan, ihan kuin meillä ei ois muuta elämää kun oottaa hänen käymisiään.
Vaikka mies ottaisi elatusturvatoimistoon yhteyttä, ei hän tulisi valvomattomia tapaamisia saamaan. Kyllä moni ihminen pystyy todistamaan kuinka "paljon" hän lapsestaan välittää. - viiden lapsen yh-äiti
-YH Äippä- kirjoitti:
mut ei isällä ole minkäänlaisia oikeuksia lapseen, lapsen oikeus on tavata isäänsä ei isän lasta. Näin elatusturvatoimistossa sanottiin.
No, tätä tämä on kun kirjoitttaa vaan osan stoorista, heti tartutaan pikku seikkoihin...Siis tarkoitin tolla et ei alunperin halunnut edes isäksi sitä, että kun lasta suunniteltiin niin silloin mies kovasti halusi lasta, ainakin niin väitti. Sitten erottiin kesken raskausajan ja kun otin yhteyttä ennen synnytystä ja synnytyksen jälkeen niin mies vaan väitti minun luvanneen olla llmoittamatta häntä isäksi. Yritti useaan otteeseen, etten ilmoittaisi häntä isäksi. No, jos niin olisin tehnyt ei näkisi koskaan lastaan...Miksi olisin antanut elatusturvatoimistoon itsestäni kuvan, etten tiedä kuka lapsen isä on? Jos en ole muiden kanssa ollut kuin isän, miksi antaisin itsestäni jakorasian kuvan?
Voit tietysti tulkita sen jos haluan rajoittaa lapsen ja isän välisiä näkemisiä kiusanteoksi, mutta sitä se ei ole. Mielestäni mies tässä on se joka kiusaa minua ja lasta, ensin antaa toivoa perhe-elämästä ja sitten vetää kaksi askelta taaksepäin, soutaa ja huopaa. Ei ole mielestäni oikein, että mies yrittää aina määrätä tahdin koska hänen pitäisi nähdä lastaan, ihan kuin meillä ei ois muuta elämää kun oottaa hänen käymisiään.
Vaikka mies ottaisi elatusturvatoimistoon yhteyttä, ei hän tulisi valvomattomia tapaamisia saamaan. Kyllä moni ihminen pystyy todistamaan kuinka "paljon" hän lapsestaan välittää.mies pyrkii tapaamaan lasta,kertoo kyllä siitä että hän lapsesta välittää.
*Ei ole mielestäni oikein, että mies yrittää aina määrätä tahdin koska hänen pitäisi nähdä lastaan, ihan kuin meillä ei ois muuta elämää kun oottaa hänen käymisiään.*
Mene lastenvalvojan luo jos ette ole siellä vielä tapaamissopimusta tehneet ja siihen merkitään tapaamisajankohdat niin ne on sinulla tiedossa etukäteen ja voit elää rauhassa lopun aikaa kuukaudesta.
Hanki itsellesi jotain muuta miettimistä kuin se exä. - Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Vaikka mies ottaisi elatusturvatoimistoon yhteyttä, ei hän tulisi valvomattomia tapaamisia saamaan. Kyllä moni ihminen pystyy todistamaan kuinka "paljon" hän lapsestaan välittää.»Sori...mut ei isällä ole minkäänlaisia oikeuksia lapseen, lapsen oikeus on tavata isäänsä ei isän lasta.»
Ja miten ajattelit että tuo lapsen oikeus toteutuu jos haluat kieltää isältä oikeuden tavata lasta? Odotatko että 7-kuinen pyytää tavata isää?
»Ei ole mielestäni oikein, että mies yrittää aina määrätä tahdin koska hänen pitäisi nähdä lastaan, ihan kuin meillä ei ois muuta elämää kun oottaa hänen käymisiään. »
Kuule, noista tapaamisista voi tarvittaessa tehdä ihan sopimukset päivämäärineen ja kellonaikoineen. - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
»Sori...mut ei isällä ole minkäänlaisia oikeuksia lapseen, lapsen oikeus on tavata isäänsä ei isän lasta.»
Ja miten ajattelit että tuo lapsen oikeus toteutuu jos haluat kieltää isältä oikeuden tavata lasta? Odotatko että 7-kuinen pyytää tavata isää?
»Ei ole mielestäni oikein, että mies yrittää aina määrätä tahdin koska hänen pitäisi nähdä lastaan, ihan kuin meillä ei ois muuta elämää kun oottaa hänen käymisiään. »
Kuule, noista tapaamisista voi tarvittaessa tehdä ihan sopimukset päivämäärineen ja kellonaikoineen.Kyllähän isä nyt lastaan näkee, ei siitä oo kyse. Mielestäni on riittävästi, et näkee kerran vkossa tai parin vkon välein.
- -YH Äippä-
viiden lapsen yh-äiti kirjoitti:
mies pyrkii tapaamaan lasta,kertoo kyllä siitä että hän lapsesta välittää.
*Ei ole mielestäni oikein, että mies yrittää aina määrätä tahdin koska hänen pitäisi nähdä lastaan, ihan kuin meillä ei ois muuta elämää kun oottaa hänen käymisiään.*
Mene lastenvalvojan luo jos ette ole siellä vielä tapaamissopimusta tehneet ja siihen merkitään tapaamisajankohdat niin ne on sinulla tiedossa etukäteen ja voit elää rauhassa lopun aikaa kuukaudesta.
Hanki itsellesi jotain muuta miettimistä kuin se exä....se varmasti niin ois paras tehä. Luultavimmin tapaamiset harvenee, jos viralliset paperit asiasta tehään.
- Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Kyllähän isä nyt lastaan näkee, ei siitä oo kyse. Mielestäni on riittävästi, et näkee kerran vkossa tai parin vkon välein.
Mietippä itse miten paljon lapsi tuossa iässä kasvaa parissa viikossa. Kyllä, sinä et sitä ehkä niin huomaa kun näet lapsen joka päivä, mutta muut kyllä huomaavat.
Koitappa itse olla pari viikkoa erossa lapsesta. - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
Mietippä itse miten paljon lapsi tuossa iässä kasvaa parissa viikossa. Kyllä, sinä et sitä ehkä niin huomaa kun näet lapsen joka päivä, mutta muut kyllä huomaavat.
Koitappa itse olla pari viikkoa erossa lapsesta.Kyllä mä itsekin lapsen kasvamisen huomaan, ei se nyt sitä tarkoita vaikka lapsen kanssa koko ajan on, että "sokeaksi" muuttuu. Vaatteet jää pieniksi ja painoa tulee lisää. Kyllä sen painon käsissä tuntee kun kantaa lasta turvaistuimessa autoon ja takaisin.
Peräänkuulutan vaan sitä, että musta on väärin vaatia niin usein tapaamisia, koska itse teen aivan kaiken lapsen eteen. Ei mulla oo mahollisuuksia tai rahaa joka vkonloppu matkustella ties minne päin Suomea tai käydä tanssikurssilla. Eikä se niin helppoa oo pienen kanssa ees matkustella, kun niin paljon tavaraa pitäisi mukaan ottaa muutamankin pvn reissulle. Mies kyllä voi kaiken rahansa laittaa itseensä, mutta mun rahat menee suurimmaksi osaksi lapseen. Eipä tarjoutunut mies tulemaan edes auttamaan lapsen hoidossa, kun lapsi oli yli vkon kuumeessa kipeänä. Tuli kyllä käymään, mutta vain passuuttamaan itseään. Vaikka miehellä on ennestään lapsia, niin ei silti pärjää tämän nykyisen kanssa vaikka vaan vessassa kävisin. On kyllä todella kaukana se aika, että mies joskus lapsen saisi itselleen hoidettavaksi.
Sanon nyt suoraan, vaikka saan aivan varmasti moitteita, että kyllä normaalisti äidille kehittyy vahvempi side lapsiinsa. Se on aivan luonnollista, koska äiti kantaa lapsen sisällään ja synnyttää sen, imettää jne. En voisi kuvitella olevani lapsesta erossa päivääkään, mutta mielestäni lapsen isän on turha esittää olevansa kovin kiinnostunut. Erottiin jo raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ja ei koko loppuraskausaikana kysellyt miten raskaus etenee eikä tullut lasta edes sairaalaan katsomaan. Lähetteli vaan sairaalaan mulle haukkumisviestejä. - Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Kyllä mä itsekin lapsen kasvamisen huomaan, ei se nyt sitä tarkoita vaikka lapsen kanssa koko ajan on, että "sokeaksi" muuttuu. Vaatteet jää pieniksi ja painoa tulee lisää. Kyllä sen painon käsissä tuntee kun kantaa lasta turvaistuimessa autoon ja takaisin.
Peräänkuulutan vaan sitä, että musta on väärin vaatia niin usein tapaamisia, koska itse teen aivan kaiken lapsen eteen. Ei mulla oo mahollisuuksia tai rahaa joka vkonloppu matkustella ties minne päin Suomea tai käydä tanssikurssilla. Eikä se niin helppoa oo pienen kanssa ees matkustella, kun niin paljon tavaraa pitäisi mukaan ottaa muutamankin pvn reissulle. Mies kyllä voi kaiken rahansa laittaa itseensä, mutta mun rahat menee suurimmaksi osaksi lapseen. Eipä tarjoutunut mies tulemaan edes auttamaan lapsen hoidossa, kun lapsi oli yli vkon kuumeessa kipeänä. Tuli kyllä käymään, mutta vain passuuttamaan itseään. Vaikka miehellä on ennestään lapsia, niin ei silti pärjää tämän nykyisen kanssa vaikka vaan vessassa kävisin. On kyllä todella kaukana se aika, että mies joskus lapsen saisi itselleen hoidettavaksi.
Sanon nyt suoraan, vaikka saan aivan varmasti moitteita, että kyllä normaalisti äidille kehittyy vahvempi side lapsiinsa. Se on aivan luonnollista, koska äiti kantaa lapsen sisällään ja synnyttää sen, imettää jne. En voisi kuvitella olevani lapsesta erossa päivääkään, mutta mielestäni lapsen isän on turha esittää olevansa kovin kiinnostunut. Erottiin jo raskauden ensimmäisellä kolmanneksella ja ei koko loppuraskausaikana kysellyt miten raskaus etenee eikä tullut lasta edes sairaalaan katsomaan. Lähetteli vaan sairaalaan mulle haukkumisviestejä.Ihan alkuun: anteeksi hieman huono sanavalinta. Kasvamisella tarkoitin enemmänkin kehittymistä, sitä miten paljon lapsi muuttuu tuossa iässä jo parin viikon aikana. Toki myös kasvaakin mutta tuo kehittyminen (ja sen näkemisestä paitsi jääminen) on kuitenkin isompi asia.
Mutta nyt en ymmärrä miksi alat muuttaa tarinaasi. Alussa valitit sitä kun lapsen isä haluaa käydä luonasi lastaan katsomassa liian usein, mutta et suostu antamaan lasta hänelle. Nyt kerrot syyksi ettei sinulla » oo mahollisuuksia tai rahaa joka vkonloppu matkustella ties minne päin Suomea tai käydä tanssikurssilla. Eikä se niin helppoa oo pienen kanssa ees matkustella, kun niin paljon tavaraa pitäisi mukaan ottaa muutamankin pvn reissulle.»
»En voisi kuvitella olevani lapsesta erossa päivääkään, mutta mielestäni lapsen isän on turha esittää olevansa kovin kiinnostunut.»
Niinpä niin. Sinä et voisi olla päivääkään erossa lapsesta, mutta mielestäsi on aivan oikeudenmukaista että isän pitää pystyä olemaan parikin viikkoa erossa. Tahdot siis väkisin heikentään isä-lapsi suhdetta jotta pystyisit paremmin perustelemaan ettei heillä ole kunnollista keskinäistä suhdetta?
Ymmärrän toki että teillä ja meillä on niin kovin erilainen tapaus lapsenhoiden ja muiden asioiden kannalta ja sinulla varmaan onkin paljon vahvemmat siteen lapseesi kuin lapsesi isällä.
En silti ymmärrä miksi haluat entistä enemmän heikentää lapsi-isä suhdetta. Varmaankin selitykseksi tulee taas jotain "lapsen edun mukaista".
Itsekin olen saanut nettikeskusteluissa hirveästi moitteita monilta äideiltä siitä syystä että hoidin parikin viikkoa putkeen puolivuotiasta lasta. Väittävät että tuon ikäiselle on luonnotonta olla isän kanssa ja erossa äidistä. - pöhhh
sinusta on kiva järjestellä kaksi kertaa viikossa tapaamisia? Miten siinä omat ja lapsen menot hoituu? Mieti vähän mitä konkreettisesti toiselta edellytät. Tuskin tekisit itsekään.
- Äippä-72
Pariton.Isä kirjoitti:
Ihan alkuun: anteeksi hieman huono sanavalinta. Kasvamisella tarkoitin enemmänkin kehittymistä, sitä miten paljon lapsi muuttuu tuossa iässä jo parin viikon aikana. Toki myös kasvaakin mutta tuo kehittyminen (ja sen näkemisestä paitsi jääminen) on kuitenkin isompi asia.
Mutta nyt en ymmärrä miksi alat muuttaa tarinaasi. Alussa valitit sitä kun lapsen isä haluaa käydä luonasi lastaan katsomassa liian usein, mutta et suostu antamaan lasta hänelle. Nyt kerrot syyksi ettei sinulla » oo mahollisuuksia tai rahaa joka vkonloppu matkustella ties minne päin Suomea tai käydä tanssikurssilla. Eikä se niin helppoa oo pienen kanssa ees matkustella, kun niin paljon tavaraa pitäisi mukaan ottaa muutamankin pvn reissulle.»
»En voisi kuvitella olevani lapsesta erossa päivääkään, mutta mielestäni lapsen isän on turha esittää olevansa kovin kiinnostunut.»
Niinpä niin. Sinä et voisi olla päivääkään erossa lapsesta, mutta mielestäsi on aivan oikeudenmukaista että isän pitää pystyä olemaan parikin viikkoa erossa. Tahdot siis väkisin heikentään isä-lapsi suhdetta jotta pystyisit paremmin perustelemaan ettei heillä ole kunnollista keskinäistä suhdetta?
Ymmärrän toki että teillä ja meillä on niin kovin erilainen tapaus lapsenhoiden ja muiden asioiden kannalta ja sinulla varmaan onkin paljon vahvemmat siteen lapseesi kuin lapsesi isällä.
En silti ymmärrä miksi haluat entistä enemmän heikentää lapsi-isä suhdetta. Varmaankin selitykseksi tulee taas jotain "lapsen edun mukaista".
Itsekin olen saanut nettikeskusteluissa hirveästi moitteita monilta äideiltä siitä syystä että hoidin parikin viikkoa putkeen puolivuotiasta lasta. Väittävät että tuon ikäiselle on luonnotonta olla isän kanssa ja erossa äidistä.ja ne jotka muuta väittävät ovat väärässä, jos ei isä ole alkoholisti,narkki tai sekaisin. En äitinä tajua tuota, lapsen kanssa temppuilua. Miksei lapsi voisi olla isälläänkin vähintäin sen joka toinen viikonloppu?
Isät pystyvät halutessaan hoitamaan lapsiaan yhtä hyvin kuin äiditkin. Ymmärrän kyllä aloittajan kiukustumisen, kun on viettänyt raskaus- ja ekat vauvakuukaudet yksinään, eikä isä ole ollut tukena ja apuna vaikeina aikoina. On varmasti vaikea ymmärtää, miksi tämä nyt haluaa lastaan tavata. Joka tapauksessa isän ja lapsen suhde on tärkeä ja luulisi äitiäkin helpottavan, kun saa sitä "omaa aikaa". Kovin surullista... - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
Ihan alkuun: anteeksi hieman huono sanavalinta. Kasvamisella tarkoitin enemmänkin kehittymistä, sitä miten paljon lapsi muuttuu tuossa iässä jo parin viikon aikana. Toki myös kasvaakin mutta tuo kehittyminen (ja sen näkemisestä paitsi jääminen) on kuitenkin isompi asia.
Itsekin olen saanut nettikeskusteluissa hirveästi moitteita monilta äideiltä siitä syystä että hoidin parikin viikkoa putkeen puolivuotiasta lasta. Väittävät että tuon ikäiselle on luonnotonta olla isän kanssa ja erossa äidistä.Se on aivan sama mitä kirjoitan, aina löytyy jotakin valittamista.
Olen monen ihmisen kanssa asiasta keskustellut ja ovat olleet samaa mieltä ettei miehen tarvitse lasta niin usein nähdä. Itsehän mies alunperin sen ensimmäisenkin tapaamisen järjesti vasta 4 vkon päähän lapsen syntymästä. Ei ollut mitään kunnon syytä miksei olisi voinut tulla aiemmin. Eikä varmasti silloinkaa olisi tullut ellen itse olisi useaan kertaan pyytänyt.
En tarkoita sitä, että haluaisin edes hillua siellä sun täällä. Totesin vain vertauskuvallisesti, ettei mulla oo enään tässä elämäntilanteessa mahollisuutta niin vapaaseen elämään kuin lapsen isällä. Ja ei ois hälläkään jos ois ollu valmis suomaan lapselle molemmat vanhemmat saman katon alle. Itse aion elää lapsen ehdoilla, en suotta laita lasta hoitoon vaan ainoostaan sillon kun on aivan pakko. Ja silloinkin lasta hoitaa joku tuttu ja turvallinen ihminen. - -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
ja ne jotka muuta väittävät ovat väärässä, jos ei isä ole alkoholisti,narkki tai sekaisin. En äitinä tajua tuota, lapsen kanssa temppuilua. Miksei lapsi voisi olla isälläänkin vähintäin sen joka toinen viikonloppu?
Isät pystyvät halutessaan hoitamaan lapsiaan yhtä hyvin kuin äiditkin. Ymmärrän kyllä aloittajan kiukustumisen, kun on viettänyt raskaus- ja ekat vauvakuukaudet yksinään, eikä isä ole ollut tukena ja apuna vaikeina aikoina. On varmasti vaikea ymmärtää, miksi tämä nyt haluaa lastaan tavata. Joka tapauksessa isän ja lapsen suhde on tärkeä ja luulisi äitiäkin helpottavan, kun saa sitä "omaa aikaa". Kovin surullista......ihmisten on niin vaikea käsittää etten kaipaa tai halua omaa aikaa. Haluan viettää kaiken mahdollisen ajan lapsen kanssa. En voisi kuvitellakaan antavani 7 kk:n vanhaa lasta viikonlopuksi kenenkään hoitoon, kyllä sen ikäisen lapsen paikka on äidin luona.
- Äippä-72
-YH Äippä- kirjoitti:
...ihmisten on niin vaikea käsittää etten kaipaa tai halua omaa aikaa. Haluan viettää kaiken mahdollisen ajan lapsen kanssa. En voisi kuvitellakaan antavani 7 kk:n vanhaa lasta viikonlopuksi kenenkään hoitoon, kyllä sen ikäisen lapsen paikka on äidin luona.
Tuijotat nyt vain omaan napaasi. Lapsella on oikeus myös isäänsä ja päinvastoin. Ja jos isä ei ole mikään ongelmatapaus niin miksei? Koita nyt päästä henkisellä tasolla omillesi, niin ymmärrät senkin..
- -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
Tuijotat nyt vain omaan napaasi. Lapsella on oikeus myös isäänsä ja päinvastoin. Ja jos isä ei ole mikään ongelmatapaus niin miksei? Koita nyt päästä henkisellä tasolla omillesi, niin ymmärrät senkin..
...nyt mulla ilmeisesti jo päässäkin viiraa.
Isällä ei oo oikeutta lapseen, lapsella kyllä on oikeus tavata isäänsä. Enköhän mä itse päätä mikä on mun lapselle parhaaksi? - Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Isällä ei oo oikeutta lapseen, lapsella kyllä on oikeus tavata isäänsä. Enköhän mä itse päätä mikä on mun lapselle parhaaksi?»Isällä ei oo oikeutta lapseen, lapsella kyllä on oikeus tavata isäänsä. Enköhän mä itse päätä mikä on mun lapselle parhaaksi?»
Kysyn nyt uudestaan samaa, koska ajatuksesi tuntuvat kiertävän vain kehää oman napasi ympärillä:
Vain toisella ei voi olla oikeus toiseen! - Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Se on aivan sama mitä kirjoitan, aina löytyy jotakin valittamista.
Olen monen ihmisen kanssa asiasta keskustellut ja ovat olleet samaa mieltä ettei miehen tarvitse lasta niin usein nähdä. Itsehän mies alunperin sen ensimmäisenkin tapaamisen järjesti vasta 4 vkon päähän lapsen syntymästä. Ei ollut mitään kunnon syytä miksei olisi voinut tulla aiemmin. Eikä varmasti silloinkaa olisi tullut ellen itse olisi useaan kertaan pyytänyt.
En tarkoita sitä, että haluaisin edes hillua siellä sun täällä. Totesin vain vertauskuvallisesti, ettei mulla oo enään tässä elämäntilanteessa mahollisuutta niin vapaaseen elämään kuin lapsen isällä. Ja ei ois hälläkään jos ois ollu valmis suomaan lapselle molemmat vanhemmat saman katon alle. Itse aion elää lapsen ehdoilla, en suotta laita lasta hoitoon vaan ainoostaan sillon kun on aivan pakko. Ja silloinkin lasta hoitaa joku tuttu ja turvallinen ihminen.Toisaalla mainostat että kerrot vain murto-osan tarinasta, toisaalla kerrot vertauskuvia ja lopulta odotat että joku saisi jotain tolkkua siitä miten tilanne todellisuudessa on.
Toisaalla kerrot ettei isä alunperin halunnut isäksi ja heti perään että molemmat halusivat. Ja »tein lapsen koska halusin» ja hetken päästä »Aivan yhessä tuumin lasta suunniteltiin» (ilmeisesti tyypillinen nainen: Minä haluan, siis Me haluamme. Ja koitat vielä uskotella että MIES haluaa kontrolloida. Kiesus). Et halua että isä tulee katsomaan lastaan mutta et halua antaa lasta isällekään ja silti olet kovasti vaatinut häneltä isyyttä.
Lopuksi:
»Näistä kommenteistakin sen huomaa, toisilta riittää ymmärrystä ja toisilta ei. Monesti kommentin sisältö juuri perustuu siihen millainen tilanne vastaajalla itsellään on. »
Vaikuttaa siltä että et OIKEASTI halua selvittää edes itsellesi miten asiat ovat, haluat vain pitää päähänpinttymäsi ja kaipaat siihen muiden siunauksen. - Pariton.Isä
pöhhh kirjoitti:
sinusta on kiva järjestellä kaksi kertaa viikossa tapaamisia? Miten siinä omat ja lapsen menot hoituu? Mieti vähän mitä konkreettisesti toiselta edellytät. Tuskin tekisit itsekään.
..mitä alkuperäinen edellyttää toiselta vanhemmalta. Ja mitä tämä kaksi kertaa viikossa tarkoittaa ajassa? Todennäköisesti pari-kolme tuntia viikossa. Eikö sinunkin mielestäsi olisi kiva tavata omaa lastasi niin "paljon"?
Minusta olisi todellä ärsyttävää jos joutuisin tapaamaan lastani vain lapsen äidin kotona. - Äippä-72
-YH Äippä- kirjoitti:
Isällä ei oo oikeutta lapseen, lapsella kyllä on oikeus tavata isäänsä. Enköhän mä itse päätä mikä on mun lapselle parhaaksi?ja olet näemmä kostamassa lapsen isälle, sitä että hän on loukannut Sinua, eikä elä kanssasi. Haet ilmeisesti jonkinlaista "oikeutusta" teoillesi tällä palstalla. Olet jo päättänyt, että lapsi on Sinun omaisuuttasi ja Sinä sanelet ehdot. Olet itsekäs ihminen ja teet näin karhunpalveluksen sekä lapsellesi, että itsellesi. Anna palaa, mutta älä kuvittele tekeväsi oikein, lapsellesi, vaikka itsellesi teetkin.
- Äippä-72
Pariton.Isä kirjoitti:
..mitä alkuperäinen edellyttää toiselta vanhemmalta. Ja mitä tämä kaksi kertaa viikossa tarkoittaa ajassa? Todennäköisesti pari-kolme tuntia viikossa. Eikö sinunkin mielestäsi olisi kiva tavata omaa lastasi niin "paljon"?
Minusta olisi todellä ärsyttävää jos joutuisin tapaamaan lastani vain lapsen äidin kotona.tällä aloittajalla onkin se, että "mies on ladellut pelkkiä valheita ja pelleillyt HÄNEN tunteillaan" näin ollen tästä miehestä ei tule isääkään lapselle. Selkeä esimerkki lapsellisesta kostomentaliteetista. Sääli, että lapset tekevät lapsia ja kasvavat aikuiseksi yhtä aikaa, oman lapsensa kanssa.
- oot pielessä...
-YH Äippä- kirjoitti:
...ihmisten on niin vaikea käsittää etten kaipaa tai halua omaa aikaa. Haluan viettää kaiken mahdollisen ajan lapsen kanssa. En voisi kuvitellakaan antavani 7 kk:n vanhaa lasta viikonlopuksi kenenkään hoitoon, kyllä sen ikäisen lapsen paikka on äidin luona.
Eli sun ehto sille, että mies ylipäätäänsä saa tavata lasta on se, että hän välittää/ rakastaa/ asuu tai toimii lapsen äidin toivomalla tavalla?
Mitä jos lapsen isä kans haluaa viettää kaiken aikansa lapsen kanssa? Millä tavoin on luonnollista, että lapsi viettää äitinsä kanssa kaiken ajan, mutta ei lainkaan isän kanssa?
"En voisi kuvitellakaan antavani 7 kk:n vanhaa lasta viikonlopuksi kenenkään hoitoon, kyllä sen ikäisen lapsen paikka on äidin luona."
Huhhuh... Kyllä kuule asia on niin, että keskiverto mieskin selviytyy tuosta hoitamisesta, vaikket niin halua uskoa. "Lapsen paikka äidin luona"... Mikä on sun pointtis tällä keskustelulla? Valitat, että mies haluaa tavata lasta, valitat ettei halua tavata tarpeeksi, valitat ettei halua olla sun kanssa tekemisissä jne... Mikään ei oo hyvä. Asia on kuule niin, että lapsi on TASAN kummankin, eikä äidillä ole siihen yksinoikeutta, eikä lapsi tosiaankaan ole äidin omaisuutta. - öhkömöö
-YH Äippä- kirjoitti:
Se on aivan sama mitä kirjoitan, aina löytyy jotakin valittamista.
En tarkoita sitä, että haluaisin edes hillua siellä sun täällä. Totesin vain vertauskuvallisesti, ettei mulla oo enään tässä elämäntilanteessa mahollisuutta niin vapaaseen elämään kuin lapsen isällä. Ja ei ois hälläkään jos ois ollu valmis suomaan lapselle molemmat vanhemmat saman katon alle. Itse aion elää lapsen ehdoilla, en suotta laita lasta hoitoon vaan ainoostaan sillon kun on aivan pakko. Ja silloinkin lasta hoitaa joku tuttu ja turvallinen ihminen."Ja ei ois hälläkään jos ois ollu valmis suomaan lapselle molemmat vanhemmat saman katon alle"
eli oot katkera, kun äijä karkas sun luotasi ja viettää nyt sitä vapaata elämään. siihen en ota kantaa tekeekö oikein vain väärin, mutta sinä et oo hyväksynyt sitä, että sut on jätetty.
yrität lapsen avulla kiristää isää takaisin luokses ja kun ei onnistu kostat lapsen kautta.
hanki oma elämä, ni ei tarvi miettiä mitä ex tekee. - -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
tällä aloittajalla onkin se, että "mies on ladellut pelkkiä valheita ja pelleillyt HÄNEN tunteillaan" näin ollen tästä miehestä ei tule isääkään lapselle. Selkeä esimerkki lapsellisesta kostomentaliteetista. Sääli, että lapset tekevät lapsia ja kasvavat aikuiseksi yhtä aikaa, oman lapsensa kanssa.
...se oo niin, että mies on pelleillyt myös lapsen kustannuksella kun on lupaillut yhteistä tulevaisuutta, pakittanut, sitten taas lupaillut...Ja tää kierto vaan jatkuu.
Onko susta sellainen mies hyvä miehen-/isänmalli, joka valehtelee ja pelleilee ihmisten tunteilla? - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
Toisaalla mainostat että kerrot vain murto-osan tarinasta, toisaalla kerrot vertauskuvia ja lopulta odotat että joku saisi jotain tolkkua siitä miten tilanne todellisuudessa on.
Toisaalla kerrot ettei isä alunperin halunnut isäksi ja heti perään että molemmat halusivat. Ja »tein lapsen koska halusin» ja hetken päästä »Aivan yhessä tuumin lasta suunniteltiin» (ilmeisesti tyypillinen nainen: Minä haluan, siis Me haluamme. Ja koitat vielä uskotella että MIES haluaa kontrolloida. Kiesus). Et halua että isä tulee katsomaan lastaan mutta et halua antaa lasta isällekään ja silti olet kovasti vaatinut häneltä isyyttä.
Lopuksi:
»Näistä kommenteistakin sen huomaa, toisilta riittää ymmärrystä ja toisilta ei. Monesti kommentin sisältö juuri perustuu siihen millainen tilanne vastaajalla itsellään on. »
Vaikuttaa siltä että et OIKEASTI halua selvittää edes itsellesi miten asiat ovat, haluat vain pitää päähänpinttymäsi ja kaipaat siihen muiden siunauksen....ihmeellistä, et kysyt täällä neuvoja ja joudut itse tulilinjalle.
Kertaukseksi: Lasta suunniteltiin yhdessä. Minulla ei ollut itsellä ehkäisyä käytössä ja mies kyllä sen tiesi. Jos molemmat silloin lasta halusivat, niin miksi olisin ehdottanut kondomia tai jonkun muun ehkäisyvälineen käyttöä? Minkäs sille mahdan, jos mies ei jo kahden lapsen isänä tiedä mitä suojaamaton seksi voi saada aikaan. On kuitenkin tullut sellainen kuva näin jälkikäteen, ettei mies olisi lasta edes halunnut vaikka silloin sanoi haluavansa. Kuka nyt kenenkään sisäisiä ajatuksia voi tietää jos ulospäin sanoo aivan toista?!
Ja edelleen totean, ettei miestä kiinnostanut lapsen hyvinvointi raskausaikanakaan. Kävi katsomassa lasta ensimmäisen kerran vasta 4 vkon ikäisenä. Jos nyt virheellisesti käytin sanontaa alunperin ei halunnut isäksi, tarkoitin sillä koko isyyden tunnustamisprosessia. Mikä se sellainen isä on joka vaatii omaa lastaan piikitettävän DNA-testien takia vaikka hyvin kyllä näki lapsen ulkonäöstä oman isyytensä.
Olisiko minun mielestäsi pitänyt valehdella elatusturvatoimistoon, etten tiedä lapseni isää? Ei tullut mieleenkään antaa itsestäni mitään hutsun kuvaa, kunnen sellainen ole.
Kyllä se mielestäni on kontrollointia, jos jokaisen miehen ehdottaman päivän pitäisi meille sopia. Jos itse ehdotan jotain päivää, ei varmasti sovi. Enkä ole missään vaiheessa kirjoittanut ettei isän sopisi ollenkaan käydä lastaan katsomassa, mielestäni kerran viikossa on riittävästi. Kyllä sitä itselläkin menoja ja tekemistä lapsen kans viikolla on. Onko se oikein et mun pitäs vkosta kaks päivää pyhittää miehen käynneille? Ei musta, koska mies ois saanut nähdä lastaan paljon enemmänkin jos ois perheenä suostunut elämään. Miks tarttis sit rajottaa meen elämää?
Enhän mä mitään oo ees alunperin ollu selvittämäs miten asiat on, kyllä mä sen tiedän miten ne on vallan hyvin. - -YH Äippä-
oot pielessä... kirjoitti:
Eli sun ehto sille, että mies ylipäätäänsä saa tavata lasta on se, että hän välittää/ rakastaa/ asuu tai toimii lapsen äidin toivomalla tavalla?
Mitä jos lapsen isä kans haluaa viettää kaiken aikansa lapsen kanssa? Millä tavoin on luonnollista, että lapsi viettää äitinsä kanssa kaiken ajan, mutta ei lainkaan isän kanssa?
"En voisi kuvitellakaan antavani 7 kk:n vanhaa lasta viikonlopuksi kenenkään hoitoon, kyllä sen ikäisen lapsen paikka on äidin luona."
Huhhuh... Kyllä kuule asia on niin, että keskiverto mieskin selviytyy tuosta hoitamisesta, vaikket niin halua uskoa. "Lapsen paikka äidin luona"... Mikä on sun pointtis tällä keskustelulla? Valitat, että mies haluaa tavata lasta, valitat ettei halua tavata tarpeeksi, valitat ettei halua olla sun kanssa tekemisissä jne... Mikään ei oo hyvä. Asia on kuule niin, että lapsi on TASAN kummankin, eikä äidillä ole siihen yksinoikeutta, eikä lapsi tosiaankaan ole äidin omaisuutta.Oot kyllä nyt aika hakoteillä ton kirjotukses kans! Kyllä se mun mielestä riittää, että mies näkee lastaan kerran vkossa. Tiedän paljon YH-äitejä, jotka antavat lasten isän nähdä lastaan vain kerran kuussakin. Ja mä oon sitten niin hirveen ilkeä, paha ihminen, kun rajotan tapaamisen kerran viikkoon.
Jos oon yksin ollut lähes koko raskauden, synnyttänyt (Onneksi äiti tukenani!), hoitanut lapsen yksin, maksanut yksin kaiken lapseen liittyvän niin miten oikeudenmukaista se on, että mies edes saisi viettää suurimman osan aikaa lapsen elämässä? Maksoin jo pelkästään sairaalalaskua yli 400 euroa ja joka penni meni omista palkkatuloista. Ei ole mies osallistunut mihinkään kuluihin, ei edes elatusmaksua maksa.
En tiedä kenen tekstejä oot lukenut, mut en todellakaan oo kirjoittanut et mies ei haluis nähä lastaan riittävästi pikemmin päinvastoin! - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
»Isällä ei oo oikeutta lapseen, lapsella kyllä on oikeus tavata isäänsä. Enköhän mä itse päätä mikä on mun lapselle parhaaksi?»
Kysyn nyt uudestaan samaa, koska ajatuksesi tuntuvat kiertävän vain kehää oman napasi ympärillä:
Vain toisella ei voi olla oikeus toiseen!...ihmekös päätä särkee. En nyt edellenkään ymmärrä miks jauhat tätä samaa? Kyllä isä lastaan näkee. Haluisitko ite elää elämääs nii, et toinen sanoo ehkä tulevansa ylihuomenna ja sitten ei välttämättä tuu ja ilmottaa sen vasta myöhään edellisenä iltana. Ei siinä oikeen omaa elämää ja menoja pysty suunnittelee, jos vaan koko ajan toisen pään mukaan tekee. Itse sanon kyllä heti sopiiko vai ei, mutta mieheltä tällaista käytöstä on turha odottaa.
Ymmärtäsin tän haloon, jos en antas lastaan ollenkaan nähä. - -YH Äippä-
öhkömöö kirjoitti:
"Ja ei ois hälläkään jos ois ollu valmis suomaan lapselle molemmat vanhemmat saman katon alle"
eli oot katkera, kun äijä karkas sun luotasi ja viettää nyt sitä vapaata elämään. siihen en ota kantaa tekeekö oikein vain väärin, mutta sinä et oo hyväksynyt sitä, että sut on jätetty.
yrität lapsen avulla kiristää isää takaisin luokses ja kun ei onnistu kostat lapsen kautta.
hanki oma elämä, ni ei tarvi miettiä mitä ex tekee....oon katkera, mutta syytäkin on. En todellakaan yritä kiristää lapsen avulla miestä takaisin. Ei ketään väkisin voi pakottaa yhteiseloon. Olen sanonut miehelle, että etsin uuden miehen ja olen niin tehnytkin. Exä kuitenkin kuvittelee oven olevan aina avoinna, pitää meitä hätävarana, jos joskus vaikka haluaisikin asettua, mutta aivan turhaan sellaisia aattelee.
- -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
ja olet näemmä kostamassa lapsen isälle, sitä että hän on loukannut Sinua, eikä elä kanssasi. Haet ilmeisesti jonkinlaista "oikeutusta" teoillesi tällä palstalla. Olet jo päättänyt, että lapsi on Sinun omaisuuttasi ja Sinä sanelet ehdot. Olet itsekäs ihminen ja teet näin karhunpalveluksen sekä lapsellesi, että itsellesi. Anna palaa, mutta älä kuvittele tekeväsi oikein, lapsellesi, vaikka itsellesi teetkin.
Se on kostamista, jos haluaa elää myös omaa elämää eikä elää lapsen isän pillin mukaan? Mitäköhän se lapsi siitä saa, että isä istuu muutaman tunnin, ryystää kahvia ja mollaa mua? Ei ole minkäänlaista kiinnostusta vaipan vaihtoon yms. Soittaa lähes aina käydessään äidilleen, että voi tälle esittää käyvänsä lastaan katsomassa.
- Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
...ihmeellistä, et kysyt täällä neuvoja ja joudut itse tulilinjalle.
Kertaukseksi: Lasta suunniteltiin yhdessä. Minulla ei ollut itsellä ehkäisyä käytössä ja mies kyllä sen tiesi. Jos molemmat silloin lasta halusivat, niin miksi olisin ehdottanut kondomia tai jonkun muun ehkäisyvälineen käyttöä? Minkäs sille mahdan, jos mies ei jo kahden lapsen isänä tiedä mitä suojaamaton seksi voi saada aikaan. On kuitenkin tullut sellainen kuva näin jälkikäteen, ettei mies olisi lasta edes halunnut vaikka silloin sanoi haluavansa. Kuka nyt kenenkään sisäisiä ajatuksia voi tietää jos ulospäin sanoo aivan toista?!
Ja edelleen totean, ettei miestä kiinnostanut lapsen hyvinvointi raskausaikanakaan. Kävi katsomassa lasta ensimmäisen kerran vasta 4 vkon ikäisenä. Jos nyt virheellisesti käytin sanontaa alunperin ei halunnut isäksi, tarkoitin sillä koko isyyden tunnustamisprosessia. Mikä se sellainen isä on joka vaatii omaa lastaan piikitettävän DNA-testien takia vaikka hyvin kyllä näki lapsen ulkonäöstä oman isyytensä.
Olisiko minun mielestäsi pitänyt valehdella elatusturvatoimistoon, etten tiedä lapseni isää? Ei tullut mieleenkään antaa itsestäni mitään hutsun kuvaa, kunnen sellainen ole.
Kyllä se mielestäni on kontrollointia, jos jokaisen miehen ehdottaman päivän pitäisi meille sopia. Jos itse ehdotan jotain päivää, ei varmasti sovi. Enkä ole missään vaiheessa kirjoittanut ettei isän sopisi ollenkaan käydä lastaan katsomassa, mielestäni kerran viikossa on riittävästi. Kyllä sitä itselläkin menoja ja tekemistä lapsen kans viikolla on. Onko se oikein et mun pitäs vkosta kaks päivää pyhittää miehen käynneille? Ei musta, koska mies ois saanut nähdä lastaan paljon enemmänkin jos ois perheenä suostunut elämään. Miks tarttis sit rajottaa meen elämää?
Enhän mä mitään oo ees alunperin ollu selvittämäs miten asiat on, kyllä mä sen tiedän miten ne on vallan hyvin.»Mikä se sellainen isä on joka vaatii omaa lastaan piikitettävän DNA-testien takia vaikka hyvin kyllä näki lapsen ulkonäöstä oman isyytensä.»
Teillä mitään dna-tastiä ole edes otettu. Sitä ei nimittäin oteta pistämällä.
Mitäköhän muuta muunneltua totuutta täällä kerrot..
Nyt puhut että kerran viikossa on riittävästi, aikaisemmin puhuit joka toisesta viikosta.
Kerran viikossa parin tunnin ajan exän vahdatessa vieressä? Vautsi mitä isyyttä.
Tiedätkö, niistä tapaamisista voi sopia etukäteen. Vaikka ihan virallisesti. Jos isä ei halua tavata sovittuna aikana niin se tapaaminen on sitten menetetty.
Näin sinulta ei mene tapaamisiin sen enempää aikaa kuin mitä tapaaminen kestää. Toisaalta sinulta menisi vielä vähemmän aikaasi jos suostuisit antamaan isän olla kahdestaan lapsen kanssa. Siihen vaan et suostu. Taidat hakea jotain marttyyristatusta.
»Enhän mä mitään oo ees alunperin ollu selvittämäs miten asiat on, kyllä mä sen tiedän miten ne on vallan hyvin.»
Jeps. Haluat sympatiaa kertomatta miten asian todellinen laita on.
No vastaanpa sitten siihen alkuperäiseen kysymykseesi (»Kuinka usein lapsen isä näkee lastaan?»):
Nykyään näen lasta joka toinen viikko, koko viikon kerrallaan. Tietysti arkisin käyn töissä, ja lapsi on silloin hoidossa.
Alussa (silloin kun äippä oli uuden mukaan mennyt, lapsi oli puolivuotias) näin lastani arkipäivisin 15 tunnin ajan ja viikonloppuisin 24h. Lisäksi minulla oli myös lapseni äidin vanhempi tyttö (ekaluokkalainen) muuten, paitsi että hän oli isällään joka toinen viikonloppu. - äippä
-YH Äippä- kirjoitti:
...se oo niin, että mies on pelleillyt myös lapsen kustannuksella kun on lupaillut yhteistä tulevaisuutta, pakittanut, sitten taas lupaillut...Ja tää kierto vaan jatkuu.
Onko susta sellainen mies hyvä miehen-/isänmalli, joka valehtelee ja pelleilee ihmisten tunteilla?"Onko susta sellainen mies hyvä miehen-/isänmalli, joka valehtelee ja pelleilee ihmisten tunteilla?"
Ehkä sitä ois kannattanu miettiä,ennen ku päättää sellaisen miehen kanssa lapsia alkaa tekemään. Joskus kannattaa ottaa ne ruusunpunaiset lasit silmiltä pois ja katsoa maailmaa realistisesti.
Nyt sitten oot saattanut maailmaan lapsen,jonka et anna tavata isäänsä,koska se ei sun mielestä ole hyvä isä...mietipä vähän niitä sun lapseski tunteita, äläkä vaan itseäs ja sun oikeuksias. Anna lapsen itse isona päättää,et onko se isä hyvä isä, vai huono... - öhkömöö
-YH Äippä- kirjoitti:
...oon katkera, mutta syytäkin on. En todellakaan yritä kiristää lapsen avulla miestä takaisin. Ei ketään väkisin voi pakottaa yhteiseloon. Olen sanonut miehelle, että etsin uuden miehen ja olen niin tehnytkin. Exä kuitenkin kuvittelee oven olevan aina avoinna, pitää meitä hätävarana, jos joskus vaikka haluaisikin asettua, mutta aivan turhaan sellaisia aattelee.
ja oot niin jo tehnytkin... nopeeta toimintaa, tuskin raskausaikana kuitenkaan sitä miestä löysit. ja jos vauvas on 7 kk, ja eka kuukausi meni luultavasti "istumaan opetteluun", niin nopee oot. ja mistäs löysit? yh-kerhosta vai? ethän halunnut jättää lastasi kenellekään hoitoon...
nyt sua ei tällä palstalla usko kukaan. vaihda nimimerkkiä ja mieti tarinas tarkemmin, että et puhu ittees ristiin. - öhkömöö
-YH Äippä- kirjoitti:
...ihmeellistä, et kysyt täällä neuvoja ja joudut itse tulilinjalle.
Enhän mä mitään oo ees alunperin ollu selvittämäs miten asiat on, kyllä mä sen tiedän miten ne on vallan hyvin."Ei musta, koska mies ois saanut nähdä lastaan paljon enemmänkin jos ois perheenä suostunut elämään. Miks tarttis sit rajottaa meen elämää?"
Taas tuo katkeruus. eli kun ei suostunut sua kattelemaan joka päivä (alan ymmärtää miksi ei), niin nyt sitten tanssii sun pillis mukaan.
voi raasu sua. koeta päästä nyt tuosta äijästä tunnepuolella eroon. lapses siitä viime kädessä kärsii. - öhkömöö
-YH Äippä- kirjoitti:
Onko susta sellainen mies hyvä miehen-/isänmalli, joka valehtelee ja pelleilee ihmisten tunteilla?taas lupaillut... on siis käyttäynyt huonosti.
mites sinä käyttäydyt nyt. hyvin vain? annat oikein hyvän kuvan lapsellesi miten aikuiset hoitaa asioitaan.
miehestä ei ole isäksi. sellainen hän kuitenkin on. anna mahdollisuus kasvaa isäksi. kasva sinäkin äidiksi ja paremmaksi ihmiseksi. siihen on mahdollisuus jos jätät tuon pikkumaisen kostamisen. - Äippä-72
-YH Äippä- kirjoitti:
Se on kostamista, jos haluaa elää myös omaa elämää eikä elää lapsen isän pillin mukaan? Mitäköhän se lapsi siitä saa, että isä istuu muutaman tunnin, ryystää kahvia ja mollaa mua? Ei ole minkäänlaista kiinnostusta vaipan vaihtoon yms. Soittaa lähes aina käydessään äidilleen, että voi tälle esittää käyvänsä lastaan katsomassa.
antaa lapsen ja isän viettää aikaa, niin että sinä olet muualla. Kyllä isätkin vaippoja vaihtavat ja jopa syöttävät. Vaikka helposti me äidit kuvittelemmekin olevamme korvaamattomia, näinhän se ei ole.
Ja sinähän voit fiksuna ihmisenä sopia isän kanssa tietyt tapaamispäivät. Meillä toimi 1.5 vuotiaaksi(kun loppui imetys) se, että isä vietti lapsen kanssa 4t ja kaksi kertaa viikossa. Nyt isä pitää lasta kahtena iltapäivänä ja kahtena yönä kuussa. Koittakaa miettiä, mikä olisi teille sopivin ratkaisu. Ei se tarkoita, että heti lapsi olisi joka toinen viikonloppu isällään. Neuvottelemalla pääsette varmaan teitä molempia tyydyttävään ratkaisuun, vai?
Lapsista täytyy myös osata luopua, sillä he ovat vain lainaa elämässämme. - ????
-YH Äippä- kirjoitti:
Oot kyllä nyt aika hakoteillä ton kirjotukses kans! Kyllä se mun mielestä riittää, että mies näkee lastaan kerran vkossa. Tiedän paljon YH-äitejä, jotka antavat lasten isän nähdä lastaan vain kerran kuussakin. Ja mä oon sitten niin hirveen ilkeä, paha ihminen, kun rajotan tapaamisen kerran viikkoon.
Jos oon yksin ollut lähes koko raskauden, synnyttänyt (Onneksi äiti tukenani!), hoitanut lapsen yksin, maksanut yksin kaiken lapseen liittyvän niin miten oikeudenmukaista se on, että mies edes saisi viettää suurimman osan aikaa lapsen elämässä? Maksoin jo pelkästään sairaalalaskua yli 400 euroa ja joka penni meni omista palkkatuloista. Ei ole mies osallistunut mihinkään kuluihin, ei edes elatusmaksua maksa.
En tiedä kenen tekstejä oot lukenut, mut en todellakaan oo kirjoittanut et mies ei haluis nähä lastaan riittävästi pikemmin päinvastoin!Ja isä ei maksa elatusmaksuja,mikset vaadi?
"Antavat lasten isän nähdä lastaan kerran kuussa"???Siinä varsinaisia esimerkkejä!
"Mies saisi suurimman osan aikaa lapsen elämässä" on tainnu matikantunnit neidiltä jäädä väliin,8 iltapäivää kuussa on murto-osa lapsenelämästä.Jeesus, mikä tyranni olet! - Äippä-72
-YH Äippä- kirjoitti:
Onko susta sellainen mies hyvä miehen-/isänmalli, joka valehtelee ja pelleilee ihmisten tunteilla?voi olla,vaikkei sinun kanssa halua ollakaan. Jos isä haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa, ilman sinua, niin se kertoo siitä, että hän haluaa olla isä lapselleen, ei mies sinulle. Jos isä kykenee lapsesta huolehtimaan, niin sinä olet tämän tarinan roisto. Käytät lasta aseena, jolla pyrit hallitsemaan miestä ja siinä toimit moraalisesti väärin.
Ja sanot, että olet uuden miehen jo löytänyt, kun lapsi on 7kk, sitten vielä ihmettelet, että mies haluaa DNA-testin. Väität vielä, että olet ilmoittanut miehen isäksi, mutta silti tämä ei maksa elatusmaksuja...? - -YH Äippä-
???? kirjoitti:
Ja isä ei maksa elatusmaksuja,mikset vaadi?
"Antavat lasten isän nähdä lastaan kerran kuussa"???Siinä varsinaisia esimerkkejä!
"Mies saisi suurimman osan aikaa lapsen elämässä" on tainnu matikantunnit neidiltä jäädä väliin,8 iltapäivää kuussa on murto-osa lapsenelämästä.Jeesus, mikä tyranni olet!...kunnei osaa edes tekstiä lukea. On tainnut tulla nukuttua äidinkielen tunneilla. Kirjoitin, että olisiko se oikeudenmukaista, että saisi viettää lapsen kanssa suurimman osan aikaa, en kirjoittanut, että viettää!!!
- -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
»Mikä se sellainen isä on joka vaatii omaa lastaan piikitettävän DNA-testien takia vaikka hyvin kyllä näki lapsen ulkonäöstä oman isyytensä.»
Teillä mitään dna-tastiä ole edes otettu. Sitä ei nimittäin oteta pistämällä.
Mitäköhän muuta muunneltua totuutta täällä kerrot..
Nyt puhut että kerran viikossa on riittävästi, aikaisemmin puhuit joka toisesta viikosta.
Kerran viikossa parin tunnin ajan exän vahdatessa vieressä? Vautsi mitä isyyttä.
Tiedätkö, niistä tapaamisista voi sopia etukäteen. Vaikka ihan virallisesti. Jos isä ei halua tavata sovittuna aikana niin se tapaaminen on sitten menetetty.
Näin sinulta ei mene tapaamisiin sen enempää aikaa kuin mitä tapaaminen kestää. Toisaalta sinulta menisi vielä vähemmän aikaasi jos suostuisit antamaan isän olla kahdestaan lapsen kanssa. Siihen vaan et suostu. Taidat hakea jotain marttyyristatusta.
»Enhän mä mitään oo ees alunperin ollu selvittämäs miten asiat on, kyllä mä sen tiedän miten ne on vallan hyvin.»
Jeps. Haluat sympatiaa kertomatta miten asian todellinen laita on.
No vastaanpa sitten siihen alkuperäiseen kysymykseesi (»Kuinka usein lapsen isä näkee lastaan?»):
Nykyään näen lasta joka toinen viikko, koko viikon kerrallaan. Tietysti arkisin käyn töissä, ja lapsi on silloin hoidossa.
Alussa (silloin kun äippä oli uuden mukaan mennyt, lapsi oli puolivuotias) näin lastani arkipäivisin 15 tunnin ajan ja viikonloppuisin 24h. Lisäksi minulla oli myös lapseni äidin vanhempi tyttö (ekaluokkalainen) muuten, paitsi että hän oli isällään joka toinen viikonloppu.et tiedä DNA-testien otosta mitään???? Lapselta otettiin päästä verinäyte DNA-testiä varten, itse jouduin pitämään lapsesta kiinni kun verinäyte otettiin. Ei nykypäivänä vielä Suomessa DNA:ta selvitetä sylkitutkimuksella vaikka tulollaan sekin vaihtoehto on.
- -YH Äippä-
öhkömöö kirjoitti:
ja oot niin jo tehnytkin... nopeeta toimintaa, tuskin raskausaikana kuitenkaan sitä miestä löysit. ja jos vauvas on 7 kk, ja eka kuukausi meni luultavasti "istumaan opetteluun", niin nopee oot. ja mistäs löysit? yh-kerhosta vai? ethän halunnut jättää lastasi kenellekään hoitoon...
nyt sua ei tällä palstalla usko kukaan. vaihda nimimerkkiä ja mieti tarinas tarkemmin, että et puhu ittees ristiin.Mitä se sulle kuuluu mistä mä miehen itelleni oon löytäny ja koska? En oo kertonut edes suhteen kestosta mitään.
Teillä monella vastanneella on kumma tyyli yrittää koko ajan löytää mun teksteistä jotain mihin tarttua, morkata, valittaa. - -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
voi olla,vaikkei sinun kanssa halua ollakaan. Jos isä haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa, ilman sinua, niin se kertoo siitä, että hän haluaa olla isä lapselleen, ei mies sinulle. Jos isä kykenee lapsesta huolehtimaan, niin sinä olet tämän tarinan roisto. Käytät lasta aseena, jolla pyrit hallitsemaan miestä ja siinä toimit moraalisesti väärin.
Ja sanot, että olet uuden miehen jo löytänyt, kun lapsi on 7kk, sitten vielä ihmettelet, että mies haluaa DNA-testin. Väität vielä, että olet ilmoittanut miehen isäksi, mutta silti tämä ei maksa elatusmaksuja...?Mies on työttömänä ja siksi ei maksa elatusmaksuja.
Olenko täällä kertonut kuinka kauan olen uuden miehen kanssa ollut, en. Aivan turha kuvitella, että oisin lapsen isää pettänyt. - Äippä-72
-YH Äippä- kirjoitti:
...kunnei osaa edes tekstiä lukea. On tainnut tulla nukuttua äidinkielen tunneilla. Kirjoitin, että olisiko se oikeudenmukaista, että saisi viettää lapsen kanssa suurimman osan aikaa, en kirjoittanut, että viettää!!!
olisi suurinta osaa lapsen elämästä...
- öhkömöö
-YH Äippä- kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu mistä mä miehen itelleni oon löytäny ja koska? En oo kertonut edes suhteen kestosta mitään.
Teillä monella vastanneella on kumma tyyli yrittää koko ajan löytää mun teksteistä jotain mihin tarttua, morkata, valittaa.kuuluuhan tuo, kun tänne kaiken kansan ihasteltavaksi olet valitusvirtesi sysännyt. kirjoituksesi on täynnä ristiriitaisuuksia. kertomalla puolitotuuksia yrität saada sympatiaa itsellesi. tosin onnistumatta.
kirjoitustesi perusteella olet katkera nainen, lapsellinen, mahdollisesti nuori nainen, jonka mies on lempannut elämästään. yrität epätoivoisesti pitää häntä pihdeissäsi lapsen avulla ja haet täältä oikeutusta pikkumaisuudellesi. olet hankkinut uuden miehen näyttääksesi, että sinä saat muitakin, kenties yrität tehdä mustasukkaiseksi. toitotat että mies olisi saanut elää sinun kanssasi aina perhe-elämää ja kun ei sitä halunnut, tyytyy murusiisi. ilmeisesti yrität nyt sitten elää sitä perhe-elämää toisen kanssa.
olet todella säälittävä tapaus. aikuistu. - popotti
-YH Äippä- kirjoitti:
Oot kyllä nyt aika hakoteillä ton kirjotukses kans! Kyllä se mun mielestä riittää, että mies näkee lastaan kerran vkossa. Tiedän paljon YH-äitejä, jotka antavat lasten isän nähdä lastaan vain kerran kuussakin. Ja mä oon sitten niin hirveen ilkeä, paha ihminen, kun rajotan tapaamisen kerran viikkoon.
En tiedä kenen tekstejä oot lukenut, mut en todellakaan oo kirjoittanut et mies ei haluis nähä lastaan riittävästi pikemmin päinvastoin!kun isä tulee lastaan tapaamaan, mene sinä vaikka käymään kaupassa.
Kyllä isä pärjää.
Ai niin, ethän sinä voi jättää lasta hetkeksikään..
katkera olet, kun odotit lastasi yksin.
Niin meistä useimmat.
oletkos ajatellut, että ilman miestä, sinulla ei olisi sitä lasta..?
nyt lapsi ei osaa mitään sanoa, mutta voi olla että hänkin voisi nauttia, jos olisi hetken erossa sinusta. - -YH Äippä-
öhkömöö kirjoitti:
kuuluuhan tuo, kun tänne kaiken kansan ihasteltavaksi olet valitusvirtesi sysännyt. kirjoituksesi on täynnä ristiriitaisuuksia. kertomalla puolitotuuksia yrität saada sympatiaa itsellesi. tosin onnistumatta.
kirjoitustesi perusteella olet katkera nainen, lapsellinen, mahdollisesti nuori nainen, jonka mies on lempannut elämästään. yrität epätoivoisesti pitää häntä pihdeissäsi lapsen avulla ja haet täältä oikeutusta pikkumaisuudellesi. olet hankkinut uuden miehen näyttääksesi, että sinä saat muitakin, kenties yrität tehdä mustasukkaiseksi. toitotat että mies olisi saanut elää sinun kanssasi aina perhe-elämää ja kun ei sitä halunnut, tyytyy murusiisi. ilmeisesti yrität nyt sitten elää sitä perhe-elämää toisen kanssa.
olet todella säälittävä tapaus. aikuistu....miten ja mistä olen uuden miehen löytänyt kuuluu yhtään kenellekään? Se on aivan meidän kahden välinen aika, vai pitäisikö alkaa täällä kertomaan aivan kaikki, miten ja missä asennossa kenties ja kuinka usein, että saisitte taas kommentoida lisää?
On naurettavaa väittää, että hakisin mitään sympatiaa. Mulle riittää se, et läheiset tukee mua.
Alunperin kysyin aivan yksinkertaisen kysymyksen ja pyysin muiden yh-äitien kokemuksia. Suurin osa, mitä sitten lienevätkään statukseltaan, täällä vain kommentoi minun huonouttani, katkeruuttani ja käskee aikuistumaan. Mutta tässä se taas nähdään, mies saa käyttäytyä aivan kuinka lapsellisesti ja miten vaan kusettaa ja silti vaan hyyssätään ja vaaditaan tälle parempia oikeuksia lapseen. - -YH Äippä-
popotti kirjoitti:
kun isä tulee lastaan tapaamaan, mene sinä vaikka käymään kaupassa.
Kyllä isä pärjää.
Ai niin, ethän sinä voi jättää lasta hetkeksikään..
katkera olet, kun odotit lastasi yksin.
Niin meistä useimmat.
oletkos ajatellut, että ilman miestä, sinulla ei olisi sitä lasta..?
nyt lapsi ei osaa mitään sanoa, mutta voi olla että hänkin voisi nauttia, jos olisi hetken erossa sinusta...."katkera olet, kun odotit lastasi yksin. Niin meistä useimmat." Toi juttu nyt on ihan hatusta vedetty, kyllä suurimmalla osalla naisista on mies, lapsen isä tukena raskauden aikana ja synnytyksessä. Ei läheskään kaikki miehet naruta naista ja lähde lätkimään.
Miten voit väittää, että kyllä isä pärjää lapsen kanssa mun kaupassa käydessä? Et edes tunne henkilökohtasesti kyseistä miestä. Jos ei pärjää edes sitä aikaa, että vessassa käyn, niin miten kauppareissun ajan? Olisi lähinnä heitteillejättö, jos lapsen kahdestaan isän kanssa jättäisin. Ihme neuvoja sulla! Eiköhän se oo lapsen huoltajan velvollisuus huolehtia lapsen hyvinvoinnista ei heikentää sitä?! - -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
olisi suurinta osaa lapsen elämästä...
Oikeen taas pilkkua viilataan. Ensinnäkään en edes kirjoittanut tapaamisten määrästä vaan totesin, että jos saisi viettää suurimman osan niin olisiko se oikein? Jos esim. lapsi olisi vuoroviikoin minulla ja vuoroviikoin isällään? Ei tarvitse edes miettiä, kun tiedän vastauksen.
- Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
et tiedä DNA-testien otosta mitään???? Lapselta otettiin päästä verinäyte DNA-testiä varten, itse jouduin pitämään lapsesta kiinni kun verinäyte otettiin. Ei nykypäivänä vielä Suomessa DNA:ta selvitetä sylkitutkimuksella vaikka tulollaan sekin vaihtoehto on.
»Ei nykypäivänä vielä Suomessa DNA:ta selvitetä sylkitutkimuksella vaikka tulollaan sekin vaihtoehto on. »
Tästä voimme lyödä miten ison vedon tahansa. Minulla sattuu nimittäin olemaan OIKEAA tietoa asiasta. - -YH Äippä-
äippä kirjoitti:
"Onko susta sellainen mies hyvä miehen-/isänmalli, joka valehtelee ja pelleilee ihmisten tunteilla?"
Ehkä sitä ois kannattanu miettiä,ennen ku päättää sellaisen miehen kanssa lapsia alkaa tekemään. Joskus kannattaa ottaa ne ruusunpunaiset lasit silmiltä pois ja katsoa maailmaa realistisesti.
Nyt sitten oot saattanut maailmaan lapsen,jonka et anna tavata isäänsä,koska se ei sun mielestä ole hyvä isä...mietipä vähän niitä sun lapseski tunteita, äläkä vaan itseäs ja sun oikeuksias. Anna lapsen itse isona päättää,et onko se isä hyvä isä, vai huono...Helppohan se on jälkikäteen todeta, että ois kannattanut miettiä ennenkuin alkaa sellaisen miehen kanssa lapsia tekemään. Kuinkakohan moni nainen epäilee seurustelukumppaninsa sanoja ja asettaa kyseenalaiseksi tämän luotettavuuden? Voi kun se oiskin niin helppoa, et näkis yhellä silmäyksellä, ettei tohon ihmiseen tai tohon voi luottaa eikä kannata ryhtyä mihinkään ja aikaansa tuhlata. Kunnei ole noita selvännäkijän kykyjä eikä oo kristallipalloakaan mihin katsoa...Ja kiitos ylevistä sanoistas, minähän se yksin oon tietysti syypää koko soppaan. Pitää varmaan vielä vähän lisää hämmentää keitosta.
- -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
»Ei nykypäivänä vielä Suomessa DNA:ta selvitetä sylkitutkimuksella vaikka tulollaan sekin vaihtoehto on. »
Tästä voimme lyödä miten ison vedon tahansa. Minulla sattuu nimittäin olemaan OIKEAA tietoa asiasta.Ainakin täällä missä asun, niin DNA-testi otettiin verinäytteestä. Lapselta pään suonesta ja minulta/lapsen isältä kädestä.
En tiedä sitten jos muualla otetaan jo syljestä, mutta jos otetaan niin vastaanoton työntekijä antoi sitten virheellistä informaatiota. Joka tapauksessa DNA-testi lapsesta tehtiin, joka osoitti biologisen isyyden. - -YH Äippä-
-YH Äippä- kirjoitti:
Ainakin täällä missä asun, niin DNA-testi otettiin verinäytteestä. Lapselta pään suonesta ja minulta/lapsen isältä kädestä.
En tiedä sitten jos muualla otetaan jo syljestä, mutta jos otetaan niin vastaanoton työntekijä antoi sitten virheellistä informaatiota. Joka tapauksessa DNA-testi lapsesta tehtiin, joka osoitti biologisen isyyden....Tampereen kaupungin nettisivuilta isyyden selvittäminen: Siellä lukee selvällä Suomen kielellä: Lastenvalvoja antaa lähetteen ilmaisiin DNA-tutkimuksiin (verinäytteestä) ennen isyyden tunnustamista, jos isyys on epäselvä.
- popotti
-YH Äippä- kirjoitti:
..."katkera olet, kun odotit lastasi yksin. Niin meistä useimmat." Toi juttu nyt on ihan hatusta vedetty, kyllä suurimmalla osalla naisista on mies, lapsen isä tukena raskauden aikana ja synnytyksessä. Ei läheskään kaikki miehet naruta naista ja lähde lätkimään.
Miten voit väittää, että kyllä isä pärjää lapsen kanssa mun kaupassa käydessä? Et edes tunne henkilökohtasesti kyseistä miestä. Jos ei pärjää edes sitä aikaa, että vessassa käyn, niin miten kauppareissun ajan? Olisi lähinnä heitteillejättö, jos lapsen kahdestaan isän kanssa jättäisin. Ihme neuvoja sulla! Eiköhän se oo lapsen huoltajan velvollisuus huolehtia lapsen hyvinvoinnista ei heikentää sitä?!kaupassa käynnin ajan pärjännee kuka tahansa lapsen kanssa.
Kyse taitaa olla siitä, ettet halua isän pärjäävän.
kun isä tulee katsomaan 7 kk ikäistä lasta, ei isä välttämättä heti tiedä miten sen ikäisen kanssa ollaan, eikä paapova äiti auta asiaa, niin on sitten isukin parasta vaan puhua puhelimessa.
Mutta jos sinä olisit hetkisenkin poissa, isä saattaisi alkaa tekemään lapsen kanssa tuttavuutta ihan toisella lailla.
en tunne miestä, mutta sinä tunnet. etkö sitten yhtään miettinyt tehdä lasta hänen kanssaan, jos niin huono ihminen on.
ei ole lapsen hyvinvoinnin heikentämistä, jos jätät lapsen ISÄNSÄ kanssa hetkeksi.
ja tuohon, että useimmat meistä odotti yksin, tarkoittaa tätä yksinhuoltajapalstan lukijaporukkaa. ei koko kansaa.
Toivon että kasvat henkisesti.
kaikki huomaa kirjoituksistasi ja ajatusmaailmastasi että olet nuori, katkera, lapsellinen. - popotti
-YH Äippä- kirjoitti:
...miten ja mistä olen uuden miehen löytänyt kuuluu yhtään kenellekään? Se on aivan meidän kahden välinen aika, vai pitäisikö alkaa täällä kertomaan aivan kaikki, miten ja missä asennossa kenties ja kuinka usein, että saisitte taas kommentoida lisää?
On naurettavaa väittää, että hakisin mitään sympatiaa. Mulle riittää se, et läheiset tukee mua.
Alunperin kysyin aivan yksinkertaisen kysymyksen ja pyysin muiden yh-äitien kokemuksia. Suurin osa, mitä sitten lienevätkään statukseltaan, täällä vain kommentoi minun huonouttani, katkeruuttani ja käskee aikuistumaan. Mutta tässä se taas nähdään, mies saa käyttäytyä aivan kuinka lapsellisesti ja miten vaan kusettaa ja silti vaan hyyssätään ja vaaditaan tälle parempia oikeuksia lapseen."" enhän mikään hutsu ole""
- -YH Äippä-
popotti kirjoitti:
"" enhän mikään hutsu ole""
...todella aikuismaista! Kyllä se monella muullakin täällä kasvamisen paikka olisi kun vastausviestejä lukee, mutta ei ole tapana käskeä ketään aikuistumaan. Ei elämää pidä ottaa niin vakavasti, asiat voi sanoa nätimminkin niinkuin eräät kirjoittavat ovat sen tehneetkin. Sellaisenkin neuvon, joka ns. morkkaa voi sanat oikein aseteltuna saada näyttämään paljon paremmalta. Se varmaankin tehoaa, kun sanotaan että sun pitää tehdä näin tai näin. Ei kukkokaan käskien laula!
- Äippä-72
-YH Äippä- kirjoitti:
Oikeen taas pilkkua viilataan. Ensinnäkään en edes kirjoittanut tapaamisten määrästä vaan totesin, että jos saisi viettää suurimman osan niin olisiko se oikein? Jos esim. lapsi olisi vuoroviikoin minulla ja vuoroviikoin isällään? Ei tarvitse edes miettiä, kun tiedän vastauksen.
ota selvää, missäs mainitsit joka toisen viikon?
No, samapa tuo, sinun kirjoituksesi olikin vain tarkoitus kerätä kannustavia mielipiteitä, tyyliin;"älä vaan suostukaan antamaan sille hirviölle lastasi", näin ei vain käynytkään. Suurin osa kirjoittajista kun on sitä mieltä, että isälläkin on oikeutensa. Ja kuten joku tuolla kirjoitti, niin olet erikoinen, kun ryhdyt tuollaisen surkimuksen kanssa lapsia tekemään.
Toivon totisesti, että isä vaatii oikeuksiaan ja myös saa ne. Olet pahin esimerkki "äidistä", joka ajattelee vain itseään ja käyttää väärin lastaan, naurettavassa taistelussa, loukatusta itsetunnosta. Eikä voi muuta toivoa(lapsen vuoksi), että kasvat ihmisenä ja opit ajattelemaan myös lapsen etua. Hyvää jatkoa. - popotti
-YH Äippä- kirjoitti:
...todella aikuismaista! Kyllä se monella muullakin täällä kasvamisen paikka olisi kun vastausviestejä lukee, mutta ei ole tapana käskeä ketään aikuistumaan. Ei elämää pidä ottaa niin vakavasti, asiat voi sanoa nätimminkin niinkuin eräät kirjoittavat ovat sen tehneetkin. Sellaisenkin neuvon, joka ns. morkkaa voi sanat oikein aseteltuna saada näyttämään paljon paremmalta. Se varmaankin tehoaa, kun sanotaan että sun pitää tehdä näin tai näin. Ei kukkokaan käskien laula!
mikä oli aikuismaista?
omia sanojasi lainasin:
"Olisiko minun mielestäsi pitänyt valehdella elatusturvatoimistoon, etten tiedä lapseni isää? Ei tullut mieleenkään antaa itsestäni mitään hutsun kuvaa, kunnen sellainen ole. "" - -YH Äippä-
Äippä-72 kirjoitti:
ota selvää, missäs mainitsit joka toisen viikon?
No, samapa tuo, sinun kirjoituksesi olikin vain tarkoitus kerätä kannustavia mielipiteitä, tyyliin;"älä vaan suostukaan antamaan sille hirviölle lastasi", näin ei vain käynytkään. Suurin osa kirjoittajista kun on sitä mieltä, että isälläkin on oikeutensa. Ja kuten joku tuolla kirjoitti, niin olet erikoinen, kun ryhdyt tuollaisen surkimuksen kanssa lapsia tekemään.
Toivon totisesti, että isä vaatii oikeuksiaan ja myös saa ne. Olet pahin esimerkki "äidistä", joka ajattelee vain itseään ja käyttää väärin lastaan, naurettavassa taistelussa, loukatusta itsetunnosta. Eikä voi muuta toivoa(lapsen vuoksi), että kasvat ihmisenä ja opit ajattelemaan myös lapsen etua. Hyvää jatkoa.Viestit voisi lukea hieman tarkemmin ennenkuin niihin vastaa. Mulla ei ollut mitään tarkoitusta viestilläni, toisin kuin väität. Ilmeisesti pitää rautalangasta vääntää. Isä näkee lastaan yleensä 2 kertaa viikossa, mielestäni kerta viikossa riittäisi. Totesin kiteytettynä menneisyyden ja nykytilanteen huomioon ottaen, että olisiko se edes oikeudenmukaista, että kumpikin näkisi lasta yhtä paljon? Ja vastauksen tiedän, että vastata ei siihen tarvitse. Ei kannata roikottaa muita viestejä pääkopassaan kun keskittyy kerralla vastaamaan vain lukemansa viestin sisältöön.
Sinulle myös sanoisin, että en ole selvännäkijä tai omista kristallipalloa. Jos itse pystyt kaivamaan ihmisistä ne huonoimmat puolet esiin ja näkemään millainen ihminen todellisuudessa on, niin hyvä. Et ilmeisesti itse koskaan ole vuosien päästä huomannut, että toinen ihminen onkin aivan toisenlainen kuin olet luullut. Jos luotan miehen sanaan ja rehellisyyteen ja mies pettää minut niin olen ERIKOINEN. Loistavasti tulkittu, kyllä on erittäin fiksuja ihmisiä Suomessa! Niinkuin olisin ainoa, jolle on näin käynyt. - -YH-Äippä-
popotti kirjoitti:
mikä oli aikuismaista?
omia sanojasi lainasin:
"Olisiko minun mielestäsi pitänyt valehdella elatusturvatoimistoon, etten tiedä lapseni isää? Ei tullut mieleenkään antaa itsestäni mitään hutsun kuvaa, kunnen sellainen ole. ""Ja sun silmissä ilmeisesti sellainen olen, kiitos kun tunnetkin minut niin helkkarin hyvin...Jollei mitään vastattavaa toisen viestiin oo, niin aika lapsellista vaan kopioida toisen tekstiä.
- Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Viestit voisi lukea hieman tarkemmin ennenkuin niihin vastaa. Mulla ei ollut mitään tarkoitusta viestilläni, toisin kuin väität. Ilmeisesti pitää rautalangasta vääntää. Isä näkee lastaan yleensä 2 kertaa viikossa, mielestäni kerta viikossa riittäisi. Totesin kiteytettynä menneisyyden ja nykytilanteen huomioon ottaen, että olisiko se edes oikeudenmukaista, että kumpikin näkisi lasta yhtä paljon? Ja vastauksen tiedän, että vastata ei siihen tarvitse. Ei kannata roikottaa muita viestejä pääkopassaan kun keskittyy kerralla vastaamaan vain lukemansa viestin sisältöön.
Sinulle myös sanoisin, että en ole selvännäkijä tai omista kristallipalloa. Jos itse pystyt kaivamaan ihmisistä ne huonoimmat puolet esiin ja näkemään millainen ihminen todellisuudessa on, niin hyvä. Et ilmeisesti itse koskaan ole vuosien päästä huomannut, että toinen ihminen onkin aivan toisenlainen kuin olet luullut. Jos luotan miehen sanaan ja rehellisyyteen ja mies pettää minut niin olen ERIKOINEN. Loistavasti tulkittu, kyllä on erittäin fiksuja ihmisiä Suomessa! Niinkuin olisin ainoa, jolle on näin käynyt.»Et ilmeisesti itse koskaan ole vuosien päästä huomannut, että toinen ihminen onkin aivan toisenlainen kuin olet luullut.»
»Mut jos mies ei ole kyennyt edellisistä lapsistaankaan kantamaan huolta vaan ovat sijaisperheessä olleet jo monta vuotta, niin.. » ( http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4000000000000039&posting=22000000013974113 ) - popotti
-YH Äippä- kirjoitti:
""...miten ja mistä olen uuden miehen löytänyt kuuluu yhtään kenellekään? Se on aivan meidän kahden välinen aika, vai pitäisikö alkaa täällä kertomaan aivan kaikki, miten ja missä asennossa kenties ja kuinka usein, että saisitte taas kommentoida lisää""
tähän vastasin, että hutsuhan en ole.
eli kyllä minulla oli vastattavaa.
lapsellinen, kuka?
toisia kirjoituksiasi kommentoiden.
Mielestäsi olisi epäreilua jos isä saisi olla lapsen kanssa yhtä paljon kuin sinäkin.
sinulla on kuitenkin aikaa roikkua netissä kaiket päivät, vaikka isä ei pärjäisi sanojesi mukaan edes sen aikaa, jos kävisit kaupassa ja jättäisit siksi aikaa heidät kahden.
kuinkas lapsi nyt pärjää, kun sinä istut koneen ääressä? - -YH Äippä-
-YH Äippä- kirjoitti:
Viestit voisi lukea hieman tarkemmin ennenkuin niihin vastaa. Mulla ei ollut mitään tarkoitusta viestilläni, toisin kuin väität. Ilmeisesti pitää rautalangasta vääntää. Isä näkee lastaan yleensä 2 kertaa viikossa, mielestäni kerta viikossa riittäisi. Totesin kiteytettynä menneisyyden ja nykytilanteen huomioon ottaen, että olisiko se edes oikeudenmukaista, että kumpikin näkisi lasta yhtä paljon? Ja vastauksen tiedän, että vastata ei siihen tarvitse. Ei kannata roikottaa muita viestejä pääkopassaan kun keskittyy kerralla vastaamaan vain lukemansa viestin sisältöön.
Sinulle myös sanoisin, että en ole selvännäkijä tai omista kristallipalloa. Jos itse pystyt kaivamaan ihmisistä ne huonoimmat puolet esiin ja näkemään millainen ihminen todellisuudessa on, niin hyvä. Et ilmeisesti itse koskaan ole vuosien päästä huomannut, että toinen ihminen onkin aivan toisenlainen kuin olet luullut. Jos luotan miehen sanaan ja rehellisyyteen ja mies pettää minut niin olen ERIKOINEN. Loistavasti tulkittu, kyllä on erittäin fiksuja ihmisiä Suomessa! Niinkuin olisin ainoa, jolle on näin käynyt.En nyt ala miehen aiempien lasten asioita sen enempää ruotimaan, totean vain, että mun korviini stoori lasten joutumisesta sijaisperheeseen oli vain ja ainoastaan äidin syy. Isälle ei annettu edes mahdollisuutta yksinhuoltajuuteen. Ei tullut mieleen silloin kun yhdessä lasta suunniteltiin, etteikö miehellä olisi silti oikeus uuteen onneen ja perheeseen vaikka edellisten lasten kanssa niin oli käynytkin. Mies kun kovasti lasta halusi niinkuin itsekin. Ehkä mies jo silloin aiemmin vietti samanlaista elämää kuin tälläkin hetkellä vaikka kotona oli vaimo ja 2 lasta. Nainen sitten kyllästyi ja etsi siksi uuden miehen, otti lapset mukaansa ja lähti. Uusi mies kun oli täyshulttio ja vei naisenkin mennessään sille tielle, niin lasten kävi niin ikävästi. Tämä silti vaan jossittelua, en tiedä naisen aatoksista miksi otti ja lähti toisen matkaan. Mutta mistä sen olisin voinut tietää millainen mies avioliitossaan oli ollut, tai en sitä tietenkään edelleenkään varmuudella tiedä. Ei mulla ollut kuin miehen sana eroon johtaneista syistä. Asiat voi mielessään muuttaa toisen kannalta positiiviseksi kun haluaa uskoa toisesta vaan hyvää. Ehkä ei pitäisi olla niin "sinisilmäinen" kanssaihmisten suhteen. Mutta jälkiviisaus ei oo viisautta, ei se tätäkään tilannetta muuksi muuta.
Uskon ettei mies oikein itsekään tiedä mitä elämältään oikeasti haluaa. Ehkä on saanut niin takkiinsa jo aiemmissa suhteissaan, niinkuin oon ymmärtänyt, että yhä edelleen vaan soutaa ja huopaa eikä siltikään koskaan perille pääse. Tai sitten on niitä miehiä, jotka kyllä haluaa lapsia, mutta vain loppujen lopuksi voidakseen todistaa/korostaa omaa miehuuttaan. - -YH Äippä-
popotti kirjoitti:
""...miten ja mistä olen uuden miehen löytänyt kuuluu yhtään kenellekään? Se on aivan meidän kahden välinen aika, vai pitäisikö alkaa täällä kertomaan aivan kaikki, miten ja missä asennossa kenties ja kuinka usein, että saisitte taas kommentoida lisää""
lapsellinen, kuka?
Mielestäsi olisi epäreilua jos isä saisi olla lapsen kanssa yhtä paljon kuin sinäkin.
sinulla on kuitenkin aikaa roikkua netissä kaiket päivät, vaikka isä ei pärjäisi sanojesi mukaan edes sen aikaa, jos kävisit kaupassa ja jättäisit siksi aikaa heidät kahden.
kuinkas lapsi nyt pärjää, kun sinä istut koneen ääressä?Ilmeisesti sulla ei oo mitään käsitystä millainen 7 kk:n vanhan lapsen päivä-/unirytmi on? En viitsi edes kommentoida enää sun vastauksiin.
- popotti
popotti kirjoitti:
lapsellinen, kuka?
kuinkas lapsi nyt pärjää, kun sinä istut koneen ääressä?sinulle taitaakin olla vain hyvä juttu, että laitat lapsen nukkumaan koko päiväksi.
kun katsoo kellon aikoja..
(itselläni 3 lasta, joten tiedossa on)
- vuosiiin
Meillä isä oli lasten kanssa päivittäin lähes pari vuotta, kunnes uusi eukko tuli. Sen jälkeen ei miestä ole näkynyt kuin vilaukselta, ei edes soittele.
Joku kumma siinä on et uusien naaraiden löydyttyä, miehen aika ei riitä kuin kaljotteluun ja naisten naurattamiseen. - -YH Äippä-
...että viestini herättää ristiriitaisia tuntemuksia ja että minut leimataan "hirviöksi", joka tekee vain kiusaa lapsensa isälle. Se on aivan sama mitä ihmiset aattelee, koska kukaan ulkopuolinen ei tiedä koko totuutta. Toi kirjotus oli vaan tosi pieni osa koko juttua. Mutta kiitos niille, jotka ovat laittaneet asiallista kommenttia! Kaikilla YH-naisilla ei todellakaan oo samanlaista tilannetta lasten isän kanssa. Jos on hyvät välit ex-miehen kanssa, on vaikea asettua toisen asemaan, jolla tilanne on aivan toisenlainen.
- DolphiN74
Mielestäni on ihan kohtuullista, että isä tapaa lastaan sinun luonasi, ainakin näin aluksi, koskapa hän ei ole vielä lapsesta yksin huolehtinut. Voisit näillä vierailuilla opastaa isää lapsen hoidossa ja katsoa miten homma alkaa sujumaan. Ehkä sen jälkeen voisit jättää heidät hetkiseksi keskenään sinun kotiisi ja käydä vaikka siellä asioilla, kuten tuolla aiemmin ehdotettiin.
Kun huomaat että isä todella huolehtii lapsestaan ja osaa häntä hoitaa, voit antaa lapsen isän luo vaikka pariksi tunniksi aluksi ja pikkuhiljaa sitten pidennätte vierailuja.
Kärsivällisyyttä se varmasti vaatii, että osaat opastaa isää niin, ettei hän tunne tarvetta asettua puolustuskannalle. Samoin sinuna keskustelisin hänen kanssaan tapaamisten ajankohdista, että hän ymmärtää sen että tapaamisista voisi sopia etukäteen hyvissä ajoin, eikä siten että mies ilmoittaa esim. että haluaa tulla katsomaan lastaan tunnin kuluttua.
Ai niin. Meillä lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu ja on sovittu että isä saa tavata lapsiaan muulloinkin, kun se kaikille sopii. Näitä tapaamisia ei vain vielä ole tullut, mutta ehkä joskus.. - -YH Äippä-
DolphiN74 kirjoitti:
Mielestäni on ihan kohtuullista, että isä tapaa lastaan sinun luonasi, ainakin näin aluksi, koskapa hän ei ole vielä lapsesta yksin huolehtinut. Voisit näillä vierailuilla opastaa isää lapsen hoidossa ja katsoa miten homma alkaa sujumaan. Ehkä sen jälkeen voisit jättää heidät hetkiseksi keskenään sinun kotiisi ja käydä vaikka siellä asioilla, kuten tuolla aiemmin ehdotettiin.
Kun huomaat että isä todella huolehtii lapsestaan ja osaa häntä hoitaa, voit antaa lapsen isän luo vaikka pariksi tunniksi aluksi ja pikkuhiljaa sitten pidennätte vierailuja.
Kärsivällisyyttä se varmasti vaatii, että osaat opastaa isää niin, ettei hän tunne tarvetta asettua puolustuskannalle. Samoin sinuna keskustelisin hänen kanssaan tapaamisten ajankohdista, että hän ymmärtää sen että tapaamisista voisi sopia etukäteen hyvissä ajoin, eikä siten että mies ilmoittaa esim. että haluaa tulla katsomaan lastaan tunnin kuluttua.
Ai niin. Meillä lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu ja on sovittu että isä saa tavata lapsiaan muulloinkin, kun se kaikille sopii. Näitä tapaamisia ei vain vielä ole tullut, mutta ehkä joskus..Aivan ihana kommentti sinulta!
Se onkin just noiden tapaamisten kanssa niin, et mies ehdottaa jotakin pvää, mut ei kuitenkaan varmuudella osaa sanoa tuleeko. Ei musta oo oikein, et ilmottaa vast edellisen iltan myöhää tuleeko vai ei. Vaikka oon yrittänyt asiasta sanoa, niin on sitä mieltä et elää vain pvn kerrallaan eikä halua suunnitella sen pidemmälle.
- nuottiavain
Ei missään tekemisissä.
En anna tavata, se on lapsen paras tässä tapauksessa. Viina on tärkeempää exälle, joten annan aivan rauhassa hänen harjoittaa rapajuoppoutta.- -YH Äippä-
En kyllä itsekään antaisi miehen nähdä ollenkaan lastaan, jos täysin viinan luomoissa olisi. Joskus on vain lapsen parhaaksi kasvaa yhden vanhemman kanssa. En ole itsekään oman isäni kanssa missään tekemisissä, isä on itse valinnut tämän tien. Yritin kyllä aikani pitää yhteyttä, mutta ei sitä kukaan loputtomiin jaksa kun ei vastaa kirjeisiin ja sanoo, ettei ole kotona kun käymään olisi menossa. Tästä on jo aikaa, isä ei enää edes asu Suomessa. Koen et isättömyys on jättänyt tietynlaisen varauksen miehiin, mutta eihän se itsensä suojeleminen koskaan pahitteeksi oo. Niin paljon ketkuja ja petkuttajia liikkeellä. Kyllä kunnon miehiäkin on, tiedän sen. Sellaisen kun löytää, ei irti kannata päästää. Joskus vaan ihmiset tajuu sen liian myöhään, vaaditaan toiselta niin paljon...
- pienen lapsesi
puolesta, että lapsen isä on kiinnostunut omasta lapsestaan.
On isiä joista ei lapsen tekemisen jälkeen näy muuta kuin....
ei mitään.......eikä koskaan- niiin
jos ei ole ongelmaista vanhempaa vaatimassa oikeuksiaan. Oletko lukenut kirjaa valvotuista tapaamisista (tehty tutkimus). lapset käyvät terapiassa että kykenevät tapaamaan ongelmaista etävanhempaansa. Siis suhde tehdään keinotekoisesti vaikka lapsen mielenterveyden kustannuksella.
- lasten teko lopetttaa
niiin kirjoitti:
jos ei ole ongelmaista vanhempaa vaatimassa oikeuksiaan. Oletko lukenut kirjaa valvotuista tapaamisista (tehty tutkimus). lapset käyvät terapiassa että kykenevät tapaamaan ongelmaista etävanhempaansa. Siis suhde tehdään keinotekoisesti vaikka lapsen mielenterveyden kustannuksella.
kokonaan kun lapsella aina
toinen vanhempi
niin hankala.
Onko nykyään niin että lapsia pitää suorastaan pumpulissa kasvattaa aikuisuuteen asti.
Sitten elävän elämän todellisuuus lävähtääkin todellisena ja oikeana silmille
kuinka siitä sitten enää mitenkään voi
tälläinen "pumpuli lapsi" selvitä. - Pariton.Isä
lasten teko lopetttaa kirjoitti:
kokonaan kun lapsella aina
toinen vanhempi
niin hankala.
Onko nykyään niin että lapsia pitää suorastaan pumpulissa kasvattaa aikuisuuteen asti.
Sitten elävän elämän todellisuuus lävähtääkin todellisena ja oikeana silmille
kuinka siitä sitten enää mitenkään voi
tälläinen "pumpuli lapsi" selvitä.»Kyllä pitäisi lasten teko lopetttaa kokonaan kun lapsella aina
toinen vanhempi»
Ei aina, nythän hyväksyttiin uusi laki joka sallii hedelmöityshoidot myös yksinäisille naisille. Kun ei ole isää kiusaamassa niin lopultakin tulee täydellisiä lapsia :)
Harmi vain että osa näistä lapsista on poikia; tulevia häiriköitä jotka kiusaavat täydellisten äitien täydellisiä lapsia.
- Pariton.Isä
..ettei kaikki lähivanhemmat sentään näköjään pureskelematta niele muiden lähivanhempien panetteluja. Ettei kaikki yh:t vahdi mustasukkaisesti lastaan ja yritä parhaansa mukaan estää lapsen toista vanhempaa tutustumasta omaan jälkikasvuunsa.
Toisinaan näitä keskusteluita lukiessa tuntuu että oman lapseni äiti on jonkinsortin harvinainen poikkeus kun ei ole eron jälkeen yrittänyt hankaloittaa minun ja lapseni yhteistä elämää vaan antanut meidän olla rauhassa, luottaen että minä osaan huolehtia lapsesta omalla tahollani vaikka olenkin vain mies. - Lähi-isä
Suurimman osan ketjusta luettuani ei voi välttyä ajatukselta, että tässä nyt kaikki toitottavat vain omaa torveaan ja jossain on pieni lapsi, jonka etu on nyt kokonaan unohtunut.
-YH Äipän- tunteet ovat ymmärrettäviä, mutta ristiriidassa lapsen edun kanssa. Isyyttä (etävanhemmuutta) tulee edistää, vaikka kuinka sapettaisi.
Mutta tässäkin tulee joskus raja vastaan. -YH Äipän- on opittava jakamaan vastuuta. Se mitä lasten vanhempien välillä tapahtuu ja on tapahtunut ei ole mitään merkitystä vanhemmuuden kannalta. Vaikka lasten isä valehtelisi kaikesta äidille, ei tämä vie häneltä isyyttä tai tee hänestä huonoa isää.
Toisin sanoen, ensimmäisenä on tehtävä huoltajuussopimus, johon sovitaan selvät hoitoajat. Näin kaikki tietävät missä mennään. Jos isällä on OIKEASTI vaikeuksia (ei siis vain loukatun -YH Äipän- tunnetasolla) huolehtia lapsestaan, niin mies voi opetella isyyttää pehmeän laskun kautta aluksi muutaman tunnin kerrallaan ilman äitiä esim. lasten valvojan luona, omassa kotonaan tai vaikkapa isovanhempien luona. Tärkeintä on, että isä saa olla kahden lapsensa kanssa. Näin tapaamiset eivät muutu menneen parisuhteen ruotimiseksi pottuuntuneiden vanhempie kesken.
-YH Äipän- on tärkeää ymmärtää, että se mitä tapahtui menneisyydessä on täysin epäolennaista. Tärkeintä on se mitä tapahtuu nyt. Isällä on samanlainen oikeus lapseensa kuin äidilläänkin ja lapsella on oikeus kumpaankin vanhempaa.
-YH Äippä- käyttää tällä hetkellä lastaan aseena loukattujen tunteidensa hoivaamiseen taistelussa "kelvotonta" isää vastaan. Näin ei saa eikä tarvitse olla. Lapsen edun mukaista on, olivat vanhempien keskinäiset tunteet mitä tahansa, että hän saa tavata myös etävanhempaansa riittävästi. Normaalisti tämä on kaksi viikonloppua kuukaudesta sekä vaihteleva määrä yökyläilyä viikolla. Tähän tulee pyrkiä - oli lapsen isä -YH Äipän- mielestä kelvollinen vanhempi tai ei.
Jos nyt käy niin, että isä todella on kelvoton huoltaja tai häntä ei todellisuudessa kiinnosta lapsi vaan nuuskia exänsä asioita, niin edellä kuvatuilla periaatteilla tähän saadaan hallitusti pikainen selvyys. Jos tapaamiset todella ovat vain lapsen ja isän välisiä, ei isä pian jaksa enää pitää näistä kiinni, jos häntä ei lapsi kiinnosta. Vastaavasti, kun tapaamiset ovat aluksi vain muutaman tunnin mittaisia, ei mitään suurta vahinkoa pääse tapahtumaan, jos mies osoittautuu täysin epäkelvoksi huoltajaksi. Lopuksi, isä pääsee yksinollessaan ottamaan vastuuta itse, kun paikalla ei ole ketään, jolle nakittaa vaipan vaihtoa jne. ja positiivista on myös se, että isä saa tehdä asiat omalla tavallaan, ilman besserwissereiden kyttäämistä.
Tämä edellyttää -YH Äipältä- omien tunteidensa ylitsepääsemistä, jotta etusijalle saadaa lapsen etu eikä kuolleen parisuhteen ruotiminen ja loukattujen tunteiden loputon vatvominen. Samoin isältä edellytetään isyyteen ja aikuisuuteen kasvamista, todellista vastuunottamista.
Toivon todella lapsen kannalta, että asiat järjestyvät. Tsemppiä ja malttia kaikille, nämä asiat eivät ole koskaan helppoja. - Jossu
Ainoa ongelmasi on, että olet itse suostunut lapsen ja isän tapaamisiin miten sattuu. Nämä asiat, jotka sinä olet täällä kirjoittanut voisit asiallisesi kertoa lapsesi isälle ja mietitte yhdessä ratkaisuja tapaamisaikoihin ja -paikkaan, miten pienen lapsen päivärytmi toimii ym. Jos isää tosissaan kiinnostaa olla lapsen kanssa, se on hieno juttu, mutta sinun apuasi hän tarvitsee että juttu alkaa toimia.
Tietenkin on lapsellista mieheltä esim soitella äidilleen aina kun on katsomassa lastaan, mutta mielestäni sekin kertoo että hän on mielissään ja ylpeä lapsestaan, eikä osaa oikein muuten asiaa julkituoda. Ehkä hän häpeää äitinsä silmissä omaa osaamattomuuttaan ja kykenemättömyyttään olla "parempi" isä ja hakee hyväksyntää soitoillaan. Sinun tehtäväsi on olla teistä vahvempi ja rohkaista häntä, kun näet miehen heikkouden. Älä käytä sitä väärin. Mies on kuitenkin lapsesi isä ja lapsessasi on puolet häntä ja kasvaessaan miehen perintötekijät tulevat päiväpäivältä paremmin esiin, tulet huomaamaan.
Sinun on keskusteltava miehen kanssa tapaamisista, sovitte ne esim. sinun luoksesi joka keskiviikoksi klo 9-13, kunnes lapsi täyttää vuoden ja sitten katsotte tilanteen uusiksi. Sinä voit käydä vaikka uimahallissa tai kirjastossa sinä aikana, kun isä on lapsen kanssa; syöttää, pukee, vaihtaa vaippaa, ulkoilee ja puhelee omia salaisuuksiaan, ihan rauhassa ja samalla aikataululla aina. Tekemällä pikkulapsen kanssa syntyy side ja yhteys, ei vain katsomalla kun vauva leikkii lattialla tai istuu sitterissä.
Kokemuksen syvällä (ja hyvin vanhalla) rintaäänellä: En voi muuta neuvoa antaa, koska tilanteenne pitää normalisoitua pikaisesti, muuten se hajoaa käsiin. - Harmikki
ni peräydy tältä palstalta ja nuolet haavas. oot puhunut ittese nii monta kertaa pussiin, että teet jo ittes naurunalaiseks. kokeile muutaman viikon päästä uudelleen ja älä ihan niin paljon kerro. älä ainakaan ristiriitaisuuksia.
suurin osa on sitä mieltä, että sä oot kypsymätön kakara, joka käyttää vauvaa raukkamaisesti kostokapulana. hoida itsetuntos muualla kuntoon, älä täällä.- -YH Äippä-
En ole mikään loputon masokisti. Turha odottaa, että tämän palstan kautta enään teidän "viisaiden" ja "täydellisten" ihmisten mielipiteitä mihinkään asiaan kysyisin. Kiitos ja näkemiin!
- jos saisit,
-YH Äippä- kirjoitti:
En ole mikään loputon masokisti. Turha odottaa, että tämän palstan kautta enään teidän "viisaiden" ja "täydellisten" ihmisten mielipiteitä mihinkään asiaan kysyisin. Kiitos ja näkemiin!
kehuja jostain muualta, mutta vältä kertomasta, miten toimit. Elikä valehtelemalla, että isä on narkki ja hakkaa lasta, saat toivomaasi sääliä ja kannustusta.
- Jossu
-YH Äippä- kirjoitti:
It takes two to tango! :D
Tarkoitan vauvantekemistä, eronjälkeisetä riitelyä, jopa palstaerimielisyyksiä.
Mitä olisit halunnut kuulla?
Sen, että lapsesi isä on paskiainen, eikä hänellä ole mitään asiaa lapsen elämään? Että sinä oikeassa?
Minusta sinä aliarvioit kokeneiden, vanhempien yh-äitien (ja myös yh-isien) ajatuksia ja kiukuttelet kuin pikkumukula kun et saa haluamasi karkkia kauppareissulla. Sinulla on elävä ihminen kontollasi, koita nyt päästä sen exäsi kanssa jonkinlaiseen sopuun, ennen kuin asia paisuu ihan mahdottomiin mittoihin. Katsopa, tosiasia on se, että isällä on 50% oikeus lapseen, kuten sinullakin. MUTTA lapsella on 100%:n oikeus molempiin vanhempiinsa. Mitä nopeammin ymmärrät, että lapsen paras on säännöllisyys ja sopu, sitä vähemmän aiheutat vahinkoa.
Koita pärjätä ja muista: isä on isä kuitenkin, vaikka ei sinua enää miellyttäisikään. - aloittajan
Jossu kirjoitti:
It takes two to tango! :D
Tarkoitan vauvantekemistä, eronjälkeisetä riitelyä, jopa palstaerimielisyyksiä.
Mitä olisit halunnut kuulla?
Sen, että lapsesi isä on paskiainen, eikä hänellä ole mitään asiaa lapsen elämään? Että sinä oikeassa?
Minusta sinä aliarvioit kokeneiden, vanhempien yh-äitien (ja myös yh-isien) ajatuksia ja kiukuttelet kuin pikkumukula kun et saa haluamasi karkkia kauppareissulla. Sinulla on elävä ihminen kontollasi, koita nyt päästä sen exäsi kanssa jonkinlaiseen sopuun, ennen kuin asia paisuu ihan mahdottomiin mittoihin. Katsopa, tosiasia on se, että isällä on 50% oikeus lapseen, kuten sinullakin. MUTTA lapsella on 100%:n oikeus molempiin vanhempiinsa. Mitä nopeammin ymmärrät, että lapsen paras on säännöllisyys ja sopu, sitä vähemmän aiheutat vahinkoa.
Koita pärjätä ja muista: isä on isä kuitenkin, vaikka ei sinua enää miellyttäisikään.kirjoituksen niin, että isä kyllä miellyttää äitä, mutta äiti ei enää isiä. ja kun ei äiti miellytä isiä, niin äiti kostaa sen näin lapsellisesti.
aikuistu hyvä tyttönen. pakko sinun on olla hyvin nuori. tuolta teiniäidit osiosta voisi rahtunen sympatiaa irrotakin.
- tiitu
Huomaatko tämän viestitulvan mukaan että todella (onneksi!) on olemaasa fiksuja ihmisiä! He todellakin yrittävät neuvoa sinua ja jos ajattelet lapsesi parasta annat isän tavata lastaan niin paljon kun hän haluaa. Ihan kahden kesken. Annat isän tulla lapsen elämään. Muutoin käy huonosti kun lapsi kasvaa isoksi, silloin en haluaisi olla sinun housuissasi!
- 35v yh-äiti
Muistan, että tannoin n.11 vuotta sitten keskustellessani sosiaalivirastossa miespuolisen lastenvalvojan kanssa perusteellisen keskustelun ulkomailla asuvan lapseni isän oikeuksista ym.
Hän totesi suoraan, että jos lapsen isä ei viitsi osallistua aktiivisesti lapsen elämään MYÖS niin, että maksaa säännöllisesti elatusapua äidille, ei isälle tarvitse myöntää tapaamisoikeutta.
Eli yhtälö on tämmöinen lastenvalvojan sanoja lainatakseni: Jos lapsen isä haluaa tapaamisoikeuden, täytyy hänen täyttää isän velvollisuuksia johon kuuluu LAPSEN ELÄTTÄMINEN.
Kärjistetysti sanoen, ellei lapsen isä elätä lasta / maksa lapsen äidille elatusapua, hänelle EI tarvitse myöntää tapaamisoikeutta !
Lapsen elättäminenhän kuuluu vanhempien velvollisuuksiin, myös etäisien !
Ymmärsin lastenvalvojan puheista sen, että jos lapsen isältä ei vaadita minkäänlaista taloudellista tukea äidill = elätä lasta omalta osalta, tarkoittaa sitä, että isä vetää vain ns. mukavan pellen roolia eli tapaa lasta vain silloin kun isää huvittaa ja tekee lapsen kanssa vain hauskoja juttuja, EIKÄ jaa lapsen kanssa normaalia arkea saati hoida arjen velvollisuuksia jolla tarkoitetaan lapsen KASVATTAMISTA.
Tiedän, että nostatte ison haloon heittämällä vastaväitteen, etten muka kykene pitämään erillään lapsen ja isän välistä suhdetta sekä lapsen ja äidin välistä suhdetta.
Ne ovat kaksi eri asiaa joita ei pidä sekoittaa muuten se menee lapsen nappulana pitämiseksi koston välineenä kohdistaen lapsen isään.
Pointti on vain se, että jos lapsen isä ei ole lapsen syntymästä asti osallistunut huolehtimalla lapsesta isän rooliin paneutuen EIKÄ osallistunut lapsen elättämiseen eli maksanut äidille elatustapua, joten lapsen isälle ei tarvitse yhtäkkiä myöntää kaiken maailman oikeuksia.
Ei oikeuksia ilman velvollisuuksia, ne korreloituvat toisiinsa, on lastenvalvoja antanut minun ymmärtää kun päätin kieltää lapseni isän oikeudet lapseen koska lapsen isä ei täyttänyt kumpaakaan isälle kuuluvia velvollisuuksia.
Lastenvalvoja ei pitänyt minulle moraalisaarnaa vaan hyväksyi täysin tekemääni päätöstä joten me yhteisymmärryksessä allekirjoitimme paperit kuka maksaa lapselleni elatustukea kun lapseni isästä ei ollut siihen: Kaupungin sosiaalivirasto 118e/kk.- lapsenisä voi
olla maksamatta elareita, jos on työtön, se EI sulje pois tapaamisoikeutta. Ja jos yhtään luit tämän äidin tarinoita, niin HÄN ei halua, että isä tapaisi lastaan, kuin kerran viikossa ja senkin kotonaan, niin että on itse vieressä kyttäämässä. Miten isä voisi lasta hoitaakaan, jos äiti ei anna mahdollisuutta siihen? Millä isä voi osallistua, jos äidin reunaehtona on se, että isän pitää olla perheenä ja hoidella siinä sivussa myös äitiä? Ja kun tämä mies ei ole mikään alkoholisti, mielenterveyspotilas tai narkki, haluaisi vain nähdä lastaan 2krt viikossa muutaman tunnin ajan.
Tämä kirjoittaja pitää itseään armollisena, kun antaa isän tavata kerran viikossa, kun jotkut "antavat" tavata kerran kuussa. Eikö ole jo väärä alkuasetelma, kun äiti antaa tavata lasta? Toivottavasti isä älyää vaatia lapsen oikeuksia, omaan isäänsä. - -YH Äippä-
Olisi pitänyt alunperin jättää koko teksti kirjoittamatta. En tullut tänne kerjäämään sääliä tai kysymään onko menettelytapani oikea/väärä. Mutta tottakai puolustan itseäni jos "kimppuun käydään". Olen huomannut, että täällä luetaan tekstit "suurennuslasin" avulla ja väkisin yritetään löytää ristiriitaisuuksia tekstistä, jonka olet kirjoittanut. Yritetään väkisin tehdä valehtelija ja jopa kehoitetaan siihen säälin saamiseksi. Aika "kypsää" toimintaa siltä, joka kyseisen tekstin kirjoitti!
Aikomuksena oli vain yksinkertaisesti kysyä, kuinka usein isä näkee lastaan ja millaiset välit isän kanssa on. Ihan mielenkiinnosta ja ehkä jotain vinkkejä saadakseni tulevaisuutta silmällä pitäen. Ja siihen alkuperäiseen kysymykseeni en montaakaan vastausta saanut. Harvalla vastanneella varmasti on ollut samanlainen tilanne ennen lapsen syntymää/syntymän jälkeen kuin minulla, silti monella on ollut pokkaa arvostella täällä käyttäytymistäni. Mutta miehen käytös ei ole oikeastaan montaakaan edes ihmetyttänyt.
Hyvää jatkoa vaan kaikille YH-äideille ja -isille! Ja ei kiitos enää mitään nasevia vastakommentteja! - popotti
-YH Äippä- kirjoitti:
Olisi pitänyt alunperin jättää koko teksti kirjoittamatta. En tullut tänne kerjäämään sääliä tai kysymään onko menettelytapani oikea/väärä. Mutta tottakai puolustan itseäni jos "kimppuun käydään". Olen huomannut, että täällä luetaan tekstit "suurennuslasin" avulla ja väkisin yritetään löytää ristiriitaisuuksia tekstistä, jonka olet kirjoittanut. Yritetään väkisin tehdä valehtelija ja jopa kehoitetaan siihen säälin saamiseksi. Aika "kypsää" toimintaa siltä, joka kyseisen tekstin kirjoitti!
Aikomuksena oli vain yksinkertaisesti kysyä, kuinka usein isä näkee lastaan ja millaiset välit isän kanssa on. Ihan mielenkiinnosta ja ehkä jotain vinkkejä saadakseni tulevaisuutta silmällä pitäen. Ja siihen alkuperäiseen kysymykseeni en montaakaan vastausta saanut. Harvalla vastanneella varmasti on ollut samanlainen tilanne ennen lapsen syntymää/syntymän jälkeen kuin minulla, silti monella on ollut pokkaa arvostella täällä käyttäytymistäni. Mutta miehen käytös ei ole oikeastaan montaakaan edes ihmetyttänyt.
Hyvää jatkoa vaan kaikille YH-äideille ja -isille! Ja ei kiitos enää mitään nasevia vastakommentteja!vai väkisin yritetään löytää ristiriitaisuuksia teksteistäsi.
ei niitä väkisin tarvitse etsiä,ne hyppivät silmille kun tekstejäsi luetaan.
Kuvittelet omistavasi lapsen.
Olisinpa näkemässä kun todellisuus joskus lävähtää kasvoille ja huomaat että et sinä lastasi omista. - -YH Äippä-
popotti kirjoitti:
vai väkisin yritetään löytää ristiriitaisuuksia teksteistäsi.
ei niitä väkisin tarvitse etsiä,ne hyppivät silmille kun tekstejäsi luetaan.
Kuvittelet omistavasi lapsen.
Olisinpa näkemässä kun todellisuus joskus lävähtää kasvoille ja huomaat että et sinä lastasi omista.Turha yrittää riitaa haastaa, en enää jaksa itseäni puolustaa eikä edes kiinnosta pätkääkään mitä ajattelet.
- kunhan muistat
-YH Äippä- kirjoitti:
Turha yrittää riitaa haastaa, en enää jaksa itseäni puolustaa eikä edes kiinnosta pätkääkään mitä ajattelet.
ettei lapsi tosiaankaan ole pelkästään sun tai sun omaisuutta. Lapsen äiti ei ole vanhempana lapselle korvaamaton, eikä nainen ole parempi vanhempi kuin mies / isä. Voit luulla niin, mutta luulo ei ole tiedon väärtti.
- Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Hyvää jatkoa vaan kaikille YH-äideille ja -isille! Ja ei kiitos enää mitään nasevia vastakommentteja!»Aikomuksena oli vain yksinkertaisesti kysyä, kuinka usein isä näkee lastaan ja millaiset välit isän kanssa on.»
..ja kun vastasin tuohon, niin se jäi sinulta täysin huomiotta :D
Tarkoituksesi taisi kuitenkin olla säälipisteiden saanti ja koko miessukupuolen mollaaminen. - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
»Aikomuksena oli vain yksinkertaisesti kysyä, kuinka usein isä näkee lastaan ja millaiset välit isän kanssa on.»
..ja kun vastasin tuohon, niin se jäi sinulta täysin huomiotta :D
Tarkoituksesi taisi kuitenkin olla säälipisteiden saanti ja koko miessukupuolen mollaaminen.Montakohan morkkausviestiä laitoit ennenkuin vastasit alkuperäiseen kysymykseen?!
Olenko viesteissäni arvostellut yhtäkään muuta isää kuin lapseni isää? En. Niinkuin jossain aiemmassa viestissä sinulle vastasin tunnen muutamia todella ihania isiä, jotka viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin vaimonsa. Kuulostaa hassulta noin kirjoitettuna, mutta tarkoitan, että nämä isät ovat lapsilleen parempia vanhempia kuin lasten äidit. Eivät nämä naiset silti osaa arvostaa yhtään miestensä isyyttä. En todellakaan ole sitä mieltä, että kaikki miehet ovat huonoja kasvattajia, isän malleja jne. Löytyy niitä oikeasti vastuuntuntoisiakin ja lapsistaan välittäviä isiä. Joissain tilanteissa lapsen parhaaksi on kasvaa isän kanssa, joissain äidin kanssa ja ihanteellisinta tietenkin olisi kasvaa molempien vanhempien kanssa. - asioiden ydintä!
-YH Äippä- kirjoitti:
Montakohan morkkausviestiä laitoit ennenkuin vastasit alkuperäiseen kysymykseen?!
Olenko viesteissäni arvostellut yhtäkään muuta isää kuin lapseni isää? En. Niinkuin jossain aiemmassa viestissä sinulle vastasin tunnen muutamia todella ihania isiä, jotka viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin vaimonsa. Kuulostaa hassulta noin kirjoitettuna, mutta tarkoitan, että nämä isät ovat lapsilleen parempia vanhempia kuin lasten äidit. Eivät nämä naiset silti osaa arvostaa yhtään miestensä isyyttä. En todellakaan ole sitä mieltä, että kaikki miehet ovat huonoja kasvattajia, isän malleja jne. Löytyy niitä oikeasti vastuuntuntoisiakin ja lapsistaan välittäviä isiä. Joissain tilanteissa lapsen parhaaksi on kasvaa isän kanssa, joissain äidin kanssa ja ihanteellisinta tietenkin olisi kasvaa molempien vanhempien kanssa.Nythän on kyse siitä, että lapsella on oikeus myös isäänsä. Sinun tapauksessasihan isä haluaa tavata lastaan ja jos hän ei siinä sivussa halua viettää aikaa sinun kanssasi, niin se on ok! Vaikka ensin hoitaisittekin tapaamiset luonasi, niin lähdeppä vaikka asioille, niin isä saa mahdollisuuden toimia isänä.
Varmaan teille olisi viisainta sopia ne ajat ja pitää niistä sitten kiinni. Kunhan sinä et kuvittele, että olet armollisesti antamassa isälle jotain erikoista, kun olet antamassa lapsellesi oikeuden isäänsä. - Pariton.Isä
-YH Äippä- kirjoitti:
Montakohan morkkausviestiä laitoit ennenkuin vastasit alkuperäiseen kysymykseen?!
Olenko viesteissäni arvostellut yhtäkään muuta isää kuin lapseni isää? En. Niinkuin jossain aiemmassa viestissä sinulle vastasin tunnen muutamia todella ihania isiä, jotka viettävät enemmän aikaa lastensa kanssa kuin vaimonsa. Kuulostaa hassulta noin kirjoitettuna, mutta tarkoitan, että nämä isät ovat lapsilleen parempia vanhempia kuin lasten äidit. Eivät nämä naiset silti osaa arvostaa yhtään miestensä isyyttä. En todellakaan ole sitä mieltä, että kaikki miehet ovat huonoja kasvattajia, isän malleja jne. Löytyy niitä oikeasti vastuuntuntoisiakin ja lapsistaan välittäviä isiä. Joissain tilanteissa lapsen parhaaksi on kasvaa isän kanssa, joissain äidin kanssa ja ihanteellisinta tietenkin olisi kasvaa molempien vanhempien kanssa.»Montakohan morkkausviestiä laitoit ennenkuin vastasit alkuperäiseen kysymykseen?!»
Laske itse montako. Aloita tästä ensimmäisestä tähän keskusteluun kirjoittamastani:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4000000000000039&posting=22000000013970607 - -YH Äippä-
Pariton.Isä kirjoitti:
»Montakohan morkkausviestiä laitoit ennenkuin vastasit alkuperäiseen kysymykseen?!»
Laske itse montako. Aloita tästä ensimmäisestä tähän keskusteluun kirjoittamastani:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4000000000000039&posting=22000000013970607En ollut noteerannut ensimmäistä viestiäsi ollenkaan, siksi en siihen mitään ollut vastannutkaan. Kun luin jälkikäteen viestejäsi, luin ainoastaan nimimerkillesi rekisteröidyt kirjoitukset ja aivan ensimmäinen kirjoitus jäi vallan huomiotta. Olen pahoillani, että syyttä suotta sua syytin.
- Kronk
-YH Äippä- kirjoitti:
En ollut noteerannut ensimmäistä viestiäsi ollenkaan, siksi en siihen mitään ollut vastannutkaan. Kun luin jälkikäteen viestejäsi, luin ainoastaan nimimerkillesi rekisteröidyt kirjoitukset ja aivan ensimmäinen kirjoitus jäi vallan huomiotta. Olen pahoillani, että syyttä suotta sua syytin.
Kyselet neuvoja, mutta et lue vastauksia mitä saat, kärkkäästi vaan selität ja selität
kuinka sinä olet sitten hyvä lapselle.
moni rekisteröityneistä käyttää
välillä nimeään ilman rekkausta.
Ota silmä käteen, ennenkuin uhoat - -YH Äippä-
Kronk kirjoitti:
Kyselet neuvoja, mutta et lue vastauksia mitä saat, kärkkäästi vaan selität ja selität
kuinka sinä olet sitten hyvä lapselle.
moni rekisteröityneistä käyttää
välillä nimeään ilman rekkausta.
Ota silmä käteen, ennenkuin uhoatMitäköhän asia sulle kuuluu? Jos yhden kerran erehdyn niin hui kauhistus, tekevälle sattuu...Pyysin sentään anteeksi käytöstäni, harva sitä täällä tekee!
- jotka sepustuksiasi
-YH Äippä- kirjoitti:
Mitäköhän asia sulle kuuluu? Jos yhden kerran erehdyn niin hui kauhistus, tekevälle sattuu...Pyysin sentään anteeksi käytöstäni, harva sitä täällä tekee!
lukevat =). "Yhden kerran erehdyn" ja katin villat, koko asenteesi lapsesi ja tämän isän suhteeseen, on suurta erehdystä! Kirjoituksestasi huokuu tyrannius ja päällepäsmäryys, joka käyttää omaa asemaansa äitinä(jota ei valitettavasti ansaita), törkeästi omiin tarkoitusperiinsä. Eli hyi,häpeä! Jos olisit fiksu, niin pyytäisit koko tätä keskustelua anteeksi, sen verran typerää tekstiä
- saatte sopimuksen
aikaan lapsesi isän kanssa ja lapsi saa pitää äidin ja isän. Mitä suuremmaksi hän kasvaa sen parempi että on kaksi aikuista jakamassa lapsen hoivaa ja huoltoa.
yritä ymmärtää että mies on heikompi astia joka vaatii elämässä paljon paljon huomioita.
Mtýös eron jälkeen.
Mutta naisethan ovat tunnetusti sisukkaita sissejä
kyllä kestämme !
Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?2012498Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1011254Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1825159Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373793Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963604Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss543277Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092954Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132708Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie822267Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy192025