Nyt on alkanu mietittymään koko synnytys jupakka. Ei sillä ettenkö haluaisi lasta, mutta tuo mies. Juteltiin tuossa noin yleensä ja kävi ilmi että jos meidän lapsemme käyttäytyy sopimattomasti hänelle saa sanoa että olet tyhmä. Itse olen joutunut kokemaan tämän ja tiedän ettei se tunnu MuutMiten saalapsesta mukavalle jos vanhemmat haukkuvat tyhmäksi. Kotona äiti ei ikinä sanonut meitä tyhmäksi, isä joskus humalapäissään kyllä sanoi. Nyt vain en haluaisi että oma lapseni joutuu tämän kokemaan... Muuten mieheni on aivan ihana ja ymmärtäväinen aviomies ja tiedän myös että hän tulee olemaan ihana isä lapselleen. Mutta hänen kasvatus kotona on ollut aika huononlaista. Voisiko joku hieman auttaa. Miten saan mieheni tajuamaan ettei lapsia saa haukkua olivat he tehneet mitä tahansa??
Apuva!!!!
3
529
Vastaukset
- kasvatustieteilijä
Jospa kerrot miehellesi, että pienen lapsen itsetunto ja itseluottamus kehittyvät suhteessa hänen ympäristöstä saamaansa palautteeseen.
Erityisesti kaikki läheiset (vanhemmat!) ovat pienelle lapselle ne tärkeät palautteen antajat. Ei lasta itseään saa tietenkään leimata tyhmäksi, jos hän joskus tekeekin tyhmästi. Hänelle voi kyllä sanoa, että tuo mitä teit ei ole hyväksyttävää. Silti lapsen täytyy saada tehdä myös erehdyksiä tuntematta itseään jotenkin huonoksi!
Teot siis voivat olla tyhmiä, mutta ei lapsi itse missään nimessä!- nimetön
Lapsi teki tyhmästi. Lapsi itse ei ole tyhmä, vain se mitä hän teki.
- minä
Näytä miehellesi vaikka joku lehti-artikkeli aiheesta tai juttu jonkilaisesta "oppaasta". Neuvolastahan ainakin annetaan jotain aiheeseen liittyvää materiaalia. Ehkä hän sitten ymmärtäisi. Ja kysy myös häneltä miksi hän haluaisi toistaa samat "virheet" kasvatuksessa kuin hänen omat vanhempansa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583