Eli mistä johtuu, että en saa haluamaani kokoa tulosteeseen. Eli olen tehnyt photoshopilla dvd-kannen kokoisen paperin kuvineen ja muineen. Laittanut photoshopissa sen kooksi juuri sen mitä se paperilla pitäisi olla. Mutta tämän tiedoston olen sitten yrittänyt tulostaa vanhempien koneella, tulos on aina noin sentin liian korkea ja samanverran liian leveä. Siellä ei photoshoppia, se menee suoraan jonkun ohjatun tulostustoiminnon kautta, Tässä syy? Missäsähän se koko pitää yleensä asettaa, ei oo tullu noita tulostimia käytettyä, vai vaatiiko tuo photoshopin myös sinne?
oikea koko kuvaan
5
3415
Vastaukset
- dr spock
Missä muodossa sulla sitten on se tiedosto siellä vieraalla koneella? Oletko määritellyt mitat fotarissa sentteinä? Mikä on reso siinä dokumentissa/siinä tulostimessa? Jollei muu auta, voit kai tulostimen ajurista hieman pienentää tulostuskokoa, vaikka 90%. Kokeilemalla tai laskemalla löydät vastaavan koon.
- edelliselle
Joo eli oon laittanut imagen sizeen mitat dvd-kannen kokoon 18.4 ja 27.3 senttimetreinä. Tosta tulostimesta en osaa mitään sanoa, muuta ku joku oisko ollu canonin monitoimilaite.Resoluutio muistini mukaan oli photarissa se 300.
- jpeg
Eli tuo unohtu vielä, eli jpg oli muoto
- dr spock
jpeg kirjoitti:
Eli tuo unohtu vielä, eli jpg oli muoto
Sitten veikkaan sitä resoa ongelmaksi, eli jos sun dokumentissa reso 300 ja tulostaa vaikka 360, niin koko muuttuu ehkä automatic? Jpegissähän ei ole muita mittoja kuin pikselit ja reso, niin tulostin ei tiedä, minkä kokoinen sen dokun pitäis olla senttimetreissä. Mulla joskus ollu vastaavia ongelmia, niin tulostuskoon muutos tulostinajurista ratkaisi asian. Tietty näkemättä vaikee sanoa onnistuuko, mutta ei kai sun auta kuin kokeilla =)
- kokeillaan
dr spock kirjoitti:
Sitten veikkaan sitä resoa ongelmaksi, eli jos sun dokumentissa reso 300 ja tulostaa vaikka 360, niin koko muuttuu ehkä automatic? Jpegissähän ei ole muita mittoja kuin pikselit ja reso, niin tulostin ei tiedä, minkä kokoinen sen dokun pitäis olla senttimetreissä. Mulla joskus ollu vastaavia ongelmia, niin tulostuskoon muutos tulostinajurista ratkaisi asian. Tietty näkemättä vaikee sanoa onnistuuko, mutta ei kai sun auta kuin kokeilla =)
Eli kiitos sulle vinkistä, pitää heti joutessa käydä kokeilemassa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä25046Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1705041Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa243649Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1743464Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss422987Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082719Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie322094Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky121954Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191915Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?21634