Lopettaminen ja korvaushoito

Lopettaja

Miten ootte pystyny lopettamaan ja onko ollu jotain korvaushoitoja? Esim. laastari, purkka? Mitkä parhaita? Ja hinnaltaan edullisimpia?
Kauhea hinku lopettaa mut nikkikset vaivaa...

8

1007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Purkkaa miellyttävämpiä

Mulle riitti imeskelytabletit, jos ei niillä pelkästään onnistu, kannattaa tarkistaa voiko esimerkiksi käyttää laastaria ja purkkaa yhtäaikaa. Laastari siis koko ajan ja purkkaa/imeskelytabletteja oikein kovissa kitkuissa

Nicotinell on hieman Nicorettea edullisempi, mutta Nicoreten pakkaukset ovat käytännöllisempiä ja siistimpiä.

• olen

ollut nyt 3 viikkoa polttamatta. Poltin 26 vuotta ja tupakkaa meni 30 päivässä. Käytän laastaria (24h) sekä pahan tuskan iskiessä Nicoretten kielenalustabletteja (1-2 päivässä). Tableteissa on se hyvä puoli, että niihin ei mielestäni jää koukkuun niin helpolla kun esim. purukumin jauhamiseen. Tabletin annetaan itsellään liueta kielen alla. Lisäksi vielä kun se on hiukan epämiellyttävän makuinen ei tule helpolla laitettua suuhun. Laastarissa etuna on se että siitä tulee tasaisesti nikotiinia elimistöön, joten ei tule niitä äkkinäisiä nikkiksiä. Lopettaminen kannatta aina ja on paljon parempi olo ja lisäksi ei haise pahalle. Tsemppiä kyllä se onnistuu kun kunnolla ottaa itseään niskasta kiinni!

• uutenavuotena

ja olen vetänyt nuuskaa nikkiksiin. Ei ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia.

• nuuskasta

ole vaikeampi päästä eroon kun tupakasta. Siinä on suurempi määrä nikotiinia kuin tupakassa. Kaverini on koittanu päästä nuuskasta eroon, eikä auta laastarit, purkat sunmuut vaikka laittas kuinka monta purkkaa kerrallaan suuhun! Lopetti muuten tupakanpolton nuuskan avulla...

• Lopettaja

Kävin sit ostaa purkkaa ja imeskelytabletteja. Tänään siis eka päivä polttamatta eikä oo ees ollu pahoja nikkiksiä, yhen purkan oon pureskellu :) Mut ehkäpä se suurin kynnys tulee töihin mentäessä, olen nimittäin tilannetupakoitsija, eli poltan töissä, kavereiden kans, baarissa..
      Glump.. mut periksi ei anneta, nyt se loppuu! :)

• Eve 37

Lopetin tupakoinnin 2.1.2006 2 lääkärin ja yhden kiropraktikon määräyksestä (terveys prakaa). Sitä ennen poltin n. 22 vuotta n. 1/2 askia päivässä hiukan tilanteesta riippuen. n. 3 viikkoa ennen lopettamista vähensin tupakointini puoleen.

En ole käyttänyt mitään korvaushoitoja, koska en saanut pahoja vieroitusoireita. Pinna on vieläkin hiukan kireä aina välillä, mutta mitä siittä. Aikamoiset unihäiriöt sain vieroitusoireina, mutta laastari eikä nikotiinipurkka ei siihen auttanut. Unihäiriöön auttoi 10mg Triptyliä n. 18 aikaan illalla ja nukkumaan mennessä n. kello 22 otin 15mg Opamoxia (nuo lääkkeet vahvistavat toistensa vaikutuksia eivätkä yksinään auttaneet mulla).

Unihäiriöni kestivät 5 viikkoa, mutta nyt nukun ihan normaalisti.

Alussa teki lähes koko ajan mieli tupakkaa, mutta nyt enään muutaman kerran päivässä. Tupakanhimoon mulla auttoi kaikenlainen tekeminen ja liikunta kaikkein parhaiten. Syön vieläkin välillä ihan tavallista xylitol-purukumia, niin on suussa tekemistä. Alussa purkkaa jauhoin lähes koko työpäivän.

Kaikenlaista positiivista olen huomannut tupakan jätettyäni aivan älyttömästi ja ihmettelen, miten sitä on voinutkin polttaa niinkin kauan. Mutta polttaessaan sitä ei vaan tajua kuinka tyhmää se koko polttaminen on.

Mutta motivaatiota se lopettaminen vaatii. Sen takia varmaan moni ratkeaakin uudelleen polttamaan.

Joten tsemppiä kaikille. Kyllä siinä onnistuu.

• Mrs.January

Hyvin paljon samanlainen tarina Even kanssa. Poltin hieman kauemman, olen muutaman vuoden vanhempi. Puoli askia pv. Lopetin 1.1. ei mitään korvaushoitoja, joskus tavallista purkkaa. Motivaatio oli suuri, ja se olikin tärkein tekijä, ja kun onnistuu, on niiiiin hyvä olo, ja voi olla ylpeä itsestään. Tietenkin pinna oli välillä kireällä, ja ekoina viikkoina heräilin öisin jatkuvasti. Nyt jo nukun paremmin. Toinen paha oli ummetus, mutta sitäkin voi kontrolloida, kun syö oikein. Alussa olin menossa monta kertaa päivässä ulos savuille, kunnes muistin, että enhän mä polta. (askin puolikas taskussa vieläkin). Nykyään tulee tupakka mieleen ilta-aterian jälkeen, sitten pitää keksiä jotain muuta puuhaa. Nyt on aikaakin enemmän, sillä tupakkitaukoihin kului aika paljon päivässä, eikä enää tarvitse etsiä niitä paikkoja, missä SAA polttaa, kun nekin vähenevät koko ajan.
        Eli paljon positiivista. Tsemppiä Evelle ja muille!

• Eve 37
        Mrs.January kirjoitti:

Hyvin paljon samanlainen tarina Even kanssa. Poltin hieman kauemman, olen muutaman vuoden vanhempi. Puoli askia pv. Lopetin 1.1. ei mitään korvaushoitoja, joskus tavallista purkkaa. Motivaatio oli suuri, ja se olikin tärkein tekijä, ja kun onnistuu, on niiiiin hyvä olo, ja voi olla ylpeä itsestään. Tietenkin pinna oli välillä kireällä, ja ekoina viikkoina heräilin öisin jatkuvasti. Nyt jo nukun paremmin. Toinen paha oli ummetus, mutta sitäkin voi kontrolloida, kun syö oikein. Alussa olin menossa monta kertaa päivässä ulos savuille, kunnes muistin, että enhän mä polta. (askin puolikas taskussa vieläkin). Nykyään tulee tupakka mieleen ilta-aterian jälkeen, sitten pitää keksiä jotain muuta puuhaa. Nyt on aikaakin enemmän, sillä tupakkitaukoihin kului aika paljon päivässä, eikä enää tarvitse etsiä niitä paikkoja, missä SAA polttaa, kun nekin vähenevät koko ajan.
        Eli paljon positiivista. Tsemppiä Evelle ja muille!

Olen monelta kuullut, että on on ollut aikamoista ummetusta, kun on lopettanut tupakoinnin.

Mutta mulla jostain kumman syystä on maha toiminut jopa paljon paremmin kuin tupakoidessa, vaikka viimeset 22 vuotta olen aina käynyt tyhjennyksellä aamuröökin jälkeen.

Nyt käyn tyhjennyksellä heti aamiaisen jälkeen ja viikonloppuisin (en syö aamupalaa), niin aamuvedenjuonnin jälkeen.

Syön kyllä paljon kuituja ja muutenkin terveellisesti ja juon paljon vettä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe