Epävarmana kirjoitan tänne, josko jollain sattuisi olemaan kokemuksia... Pikku tyttöni, 13-vuotias, näkee silloin tällöin lähes päivittäin silmissään pastellivärisiä, muotoaan muuttavia, "ameebamaisia" kuvioita - yhtäkkiä esim. taululla kesken koulutunnin, seinällä, ulkona maisemassa, missä tahansa, tilanteesta riippumatta.
Silmät ja korvat on tutkittu, sairaalassa tehtiin jopa aivojen tietokonetomografia ja mitattiin sähkökäyrä. Mitään ei löytynyt. Ei myöskään mielnterveyspuolelta.
Lopulta lääkäri päätyi epäilemään alkavaa migreeniä. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta, voiko migreeni alkaa näin? Sekin tieto olisi helpotus, kun mitään selitystä ei ole ja oire jatkuu edelleen. Kiitos jos joku vastaa.
Migreeniäkö?
14
1485
Vastaukset
- Minna
on näköjään hyvin tutkittu jo kaikki mahdolliset taudit. Tuleeko paljon päänsärkyä noiden värien jälkeen.
Jos ei niin, niin onko käynyt mielessä että tyttärelläsi saattaa olla erikoisia kykyjä,minusta nuo viittaavat ihan aurojen näkemiseen, eli energian havaitsemiseen. Saattaa kuulostaa hassulta jos et ole tutustunut aiheeseen, mutta meitä on todella paljon jotka näemme näitä.
Ja toivotaan ettei se olisi migreeniä, on tosi kuluttava tauti, tunnen muutamia migreeniä sairastavia.- Miska
Olen sairastunut n.s akuuttiseen pääsärkyyn mutta en ole vielä käynyt keskustelemassa oman lääkärin kanssa kun hän on lomalla ensivuoteen asti muta kuvaisin sen näin kovapäänsärky ja pahoinvointi rastikuvioita pastellisen väriset
samoin kysyisin onko mahdollista että kun äidinäidillä oli klassinen migreeni onko se periytyvä? - Eeva
Miska kirjoitti:
Olen sairastunut n.s akuuttiseen pääsärkyyn mutta en ole vielä käynyt keskustelemassa oman lääkärin kanssa kun hän on lomalla ensivuoteen asti muta kuvaisin sen näin kovapäänsärky ja pahoinvointi rastikuvioita pastellisen väriset
samoin kysyisin onko mahdollista että kun äidinäidillä oli klassinen migreeni onko se periytyvä?Olen jostain lukenut,että migreeni saattaa olla periytyvää. Minun isälläni oli epilepsia, minulla paha on migreeni ja tyttärelläni migreeni.
Luulisin että sulla on migreeni, nykyään on aika hyvät lääkkeet olemassa. Olisi hyvä jos nopeasti pääsisit tutkimuksiin ja saisit sinulle sopivat lääkkeet.
Jaksamista. - Mishka
Eeva kirjoitti:
Olen jostain lukenut,että migreeni saattaa olla periytyvää. Minun isälläni oli epilepsia, minulla paha on migreeni ja tyttärelläni migreeni.
Luulisin että sulla on migreeni, nykyään on aika hyvät lääkkeet olemassa. Olisi hyvä jos nopeasti pääsisit tutkimuksiin ja saisit sinulle sopivat lääkkeet.
Jaksamista.Kiitos vastauksesta Toivotan sinulle jaksamista.
- typykkä26
Itselläni alkoi samanikäisenä. Aloin nähdä myös kuvioita ja kirkkaan värisinä. Myöhemmin saatoin jopa oksentaa ja vatsa oli sekaisin. Ja sen jälkeen iski kamala päänsärky. Vuosia se saattoi olla poissa, mutta sitten se iski taas. Tänä vuonna olen kärsinyt siitä varsin paljon, nyt taas vähemmän. Alemmassa viestissä näet minkä neuvon itse sain. On toiminut, mutta en tiedä onko se siitä johtunut aina..tuskin. En ole tutkituttanut itseäni milläänlailla lääkärillä migreenin takia. Se vaan on...välillä.
- Make
Minulle myös tuli mieleeni heti tuo yliaistillinen havaitsemiskyky. Varsinkin kun lääketieteelliset tutkimukset on käyty lävitse.
"Normaalisti" toisilla värähtelytaajuuksilla olevien energioiden havaitseminen vaatii täydellisen keskittymisen ja kuluttaa aika lailla voimavaroja, sekä saattaa aiheuttaa päänsärkyä. Nämä kyvyt varsinkin lapsilla ovat lisääntymään päin. Itselläni on myös Migreeniä, tosin aika harvoin, mutta enpä ole siinä yhteydessä tämänlaatuisia oireita kokenut. Mikäli hänellä siis on kyky nähdä ns. näkymättömään maailmaan, tulee häntä siinä rohkaista ja kertoa että se on normaalia ja yhtä todellista kuin näkyvä maailmakin.
Ei ole tietysti kivaa kärsiä päänsärystä. Varmastikin kyky rentoutua olisi hyväksi. Samoin stressaavien asioiden minimointi.
Ajattelin vain hieman valottaa tätäkin puolta.
Terveyttä t. Make- äiti
Niin, haluaisin vähän tarkentaa vielä kuvaustani: näihin väreihin ja kuvioihin ei liity lainkaan päänsärkyä tai pahoinvointia, ei ennen eikä jälkeen. Ainostaan kirkkaita, läpikuultavia värejä ja muotoja jotka eivät näy koko ajan vaan satunnaisesti, liittymättä esim. väsymykseen tai mielentilaan.
- Make
äiti kirjoitti:
Niin, haluaisin vähän tarkentaa vielä kuvaustani: näihin väreihin ja kuvioihin ei liity lainkaan päänsärkyä tai pahoinvointia, ei ennen eikä jälkeen. Ainostaan kirkkaita, läpikuultavia värejä ja muotoja jotka eivät näy koko ajan vaan satunnaisesti, liittymättä esim. väsymykseen tai mielentilaan.
Tervehdys!
Niin... tarkoitan että suhtautumisesi kommenttiini oli hienoa. Oletin että torjut kaiken tyyliin: "taas tuota samaa huu-haata".
En tiedä kuinka suhtaudut näihin "henkisten tasojen" asioihin, mutta mikäli oma lapseni näkisi jotakin tällaista, olisin innoissani. Ei ole tietenkään kivaa, mikäli se häiritsee jokapäiväistä elämää. Mielestäni Migreeniin kyllä liittyy aina päänsärky... ainakin minulla. Olettaisin hänen todellakin näkevän toisille olevaisuuden tasoille. Ikäänkuin kakkoskanavalle. Noilla tasoilla yleensä ollaan säännöllistä muotoa vailla, eli muotoa vaihtavana värillisenä energiana.
Näistä uuden ajan lapsista löytyy myös kirjallisuutta, joka ehkä valottaisi käsitystä lisää. Kirjailijan nimeä en muista, mutta kirjan nimi on muistaakseni: Indigolapset.
Terv. Make - Minna
äiti kirjoitti:
Ei ne oikeastaan voi olla mitään muuta kuin auroja,tyttäresi on saanut ihanan kyvyn.Onnitelen.
- Karpalo
Pojallani on epilepsia,ja hänellä on vastaavan oloisia näköhäiriöitä.Ja hänet on kieltämättä tutkittu jos vaikka millä tavoin.Hänen näkö-kuvoihinsa auttaa friisium,joka on epilepsialääke.
Ja voi tietysti taustalla olla migreeniäkin,se voi myös aiheuttaa näköhäiriöitä vaikka ei olisi särkyäkään.
Eikä epilepsia suinkaan aina näy EEG:ssä!!!!!!
Joten seuraa vaan tilannetta ja kirjaa vaikka silloin tällöin ylös hänen vointiaan.
Nimim.kokemusta on.- Outi
Nuo oireet ei viittaa ollenkaan epilepsiaan,en kyllä menisi sitä edes epäilemään.(värien näkeminen).mä olen nähny värejä noin 10vuotta, tunnen myös useita muita.eikä ole epilepsiaa.henkimaailman juttuja ovat.
- 3 lapsen äiti
Meidän 8 vuotiaalla pojalla alkoi 2 vuotta sitten olemaan päänsärkyä ja ne oli aika rajuja kun sai lääkkeen niin nukkui kellon ympäri vaikka olisi ollut päivä. Mutta helpotti kun sai nukkua. Tehtiin aivokäyrää, Pään kuvausta ja vaikka mitä mutta ei löytynyt mitään ja sehän oli hyvä ettei vakavampaa ollut. Sanottiin että migreeniä on vaikka minkälaista olemassa. Toisilla kohdistuu silmiin. Toisilla pitää olla niin hiljaista kun migreeni tulee. Mutta kuvaus on kyllä niinkuin migreeni. 2 kuukautta sitten alkoi silmät liikkumaan ylös itsestään ja taas tehtiin kokeita, aivokäyrää, selkäydin näytteet otettiin, magneettikuvausta yms. Eikä sieltä mitään löytynyt. Arvellaan senkin liittyvän migreeniin. Ainut oli silmälääkäri joka sanoi että voisi liittyä epilepsiaan mutta muut lääkärit sanoi ettei siihen liity, että ei sitä aina tiedä mihin uskoo. Toivottavasti saatte jostain varman vastauksen siihen.Jos on migreeni niin pyytäkää estolääkitys se on ollut hyvä meidän pojalla.
- Mishka
Kiitos teidän kannanotosta on helpompaa kun ei ole yksin vaikka ne kohtaukset eivät ole mielyttäviä.
- 3 lapsen äiti
Mishka kirjoitti:
Kiitos teidän kannanotosta on helpompaa kun ei ole yksin vaikka ne kohtaukset eivät ole mielyttäviä.
Kohtaukset eivät todellakaan ole miellyttäviä. Ja periytymisestä ei meillä ole varmaa tietoa. Mutta minulla on ollut migreeni jo 10 vuotta, se alkoi kun aloin opiskelemaan ammattia. Lääkäreiltä on kyllä kysytty että olisiko perinnöllistä, varmaa vastausta ei olla saatu mutta kun menet lääkäriin niin kysy ihmeessä.Kysy samalla myös estolääkityksestä. Toivottavasti helpottaa sitten. Jaksamisia sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod305870- 345373
- 293054
- 342454
- 412143
- 372118
- 152098
- 121691
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191687Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons391666