Työharjoittelu helvetistä
Millaista on olla työpaikassa, jossa sinut otetaan vastaan, ei opiskelijana vaan pelkkänä työvoimana ja paskaämpärinä?
Jossa päivän kohokohta hoitajilla on kahvihetki kuppikuntineen, älä vain ole poissa täältä, koska varmasti silloin nimesi mainitaan eikä varmasti hyvissä merkeissä. Jossa ei pahaa puhuta pelkästään työntekijöistä vain kaikista. Ok. Sanoitte että potilaista puhuminen keventää työpäivää jopa pahakin, entäs omaiset? Kun eräs omainen halusi käydä vähän turhankin usein katsomassa ystäväänsä Hoitajat eivät jaksaneet enää vaivautua vastaamaan tälle. Mehän olemme nyt kahvittelemassa. ”Ja mitä tuokin taas täällä tekee, eikö sillä ole parempaa tekemistä kun käydä täällä joka päivä. Puhuukin niin ettei mitään selvää saa. ” Sitten minä, joka tulin täynnä intoa oppia uusia asioita, vaikka aluksi ujostutti. En uskaltanut heti ryhtyä töihin, ajattelin että parempi katsoa ennen kun aloittaa ettei sitten tule tehtyä mokia. Niin ne mokat… Niitä tuli tehtyä muutamia pieniä, kuten laitettua papiljotit väärin potilaan päähän. Heti oltiin vieressä ” etkö sinä osaa edes papilliotteja laittaa”. tuo lausahdus kaikista oli ehkä kevyin. Ymmärrän myös että alalla on rahallisesti tiukkaa, mutta onko oppilaalle tai muutenkaan hyvä malli näyttää että rahasta säästetään jopa ulosteessa ja virtsassa olevia vaippoja uudelleen käyttämällä. Näkyypä tämä sitten siinä että vanhukset ovat täynnä painehaavaumia ja ovatko niiden pitkäaikainen hoito sitten sen halvempaa. Puhumattakaan inhimillisyydestä ja potilaan hyvästä hoidosta. Työpula näkyi myös siten, että sain tehdä 2 ellei 3 ihmisen työt. Niin normaaliahan tämä kuulemma nykyään, mutta oikein opiskelijalle? kun kiitos näkyi numerossa 2 ja lähtiessäni ohjaajani haukkui minut lyttyyn, koska en kuulemma välitä vanhuksista ja tästä alasta. Nämä ”kauniit sanat” kummittelevat vieläkin mielessäni. Kun erehdyin viettämään aikaa juttelemassa vanhusten kanssa niin tämä katsottiin laiskotteluna. Eikö työpaikoissa juuri opiskelijalla kuuluisikin olla aikaa tähän? kuitenkaan kun en tällä luistanut muista hommista. Tämä kokemus joka kummittelee takaraivossani loppuelämäni on vienyt motivaationi lopullisesti tälle alalle, eikä sen takia ettenkö tykkäisi hoitaa ja tehdä muuten näitä töitä, vaan sen takia, että en halua enää koskaan kokea vastaavaa. Usein kuulen fraasin ” miehet ovat sikoja” Mielestäni tämä sopii joidenkin kohdalla yhtä hyvin ellei paremmin
Jotain pielessä tällä alalla
5
1004
Vastaukset
- karkki
Naisiin.
- Ali Puuppa
Tervetuloa vaan alalle. Itse sain aikoinaan koulussa niin vittumaisen kohtelun eräässä työharjoittelupaikassa, etten voisi koskaan työskennellä lasten parissa. Olin siis harjoittelussa tarhassa, ainoana miehenä monien naisten joukossa. En voi vieläkään sulattaa saamaani kohtelua, enkä sitä ymmärrä, mikä laittaa naiset toimimaan laumassa kuin hyeenat. No, toivottavasti palavat esimerkiksi helvetin tulessa joku kaunis päivä. Mulkut.
Onneksi nykyään työskentelen psykiatrian puolella, missä voi melkein sanoa, että miesvoittoinen ala. Naisia on kuitenkin valitettavasti eksynyt pilaamaan ilmaa myös tälle puolelle, ja hyvin monesti osastonhoitajina tai pitkäaikaisina sairaanhoitajina. Monesti meinaa pää haljeta, kun tutkailee naisimmeisten "työskentelyä". Mikäli nyt vittuilua, kahvin ryystämistä ja puhelimessa roikkumista nyt voi työskentelyksi sanoa.
Kana sanoo kot, kanalauma sanoo kot, kot, kot! - niin valitettavan
Ali Puuppa kirjoitti:
Tervetuloa vaan alalle. Itse sain aikoinaan koulussa niin vittumaisen kohtelun eräässä työharjoittelupaikassa, etten voisi koskaan työskennellä lasten parissa. Olin siis harjoittelussa tarhassa, ainoana miehenä monien naisten joukossa. En voi vieläkään sulattaa saamaani kohtelua, enkä sitä ymmärrä, mikä laittaa naiset toimimaan laumassa kuin hyeenat. No, toivottavasti palavat esimerkiksi helvetin tulessa joku kaunis päivä. Mulkut.
Onneksi nykyään työskentelen psykiatrian puolella, missä voi melkein sanoa, että miesvoittoinen ala. Naisia on kuitenkin valitettavasti eksynyt pilaamaan ilmaa myös tälle puolelle, ja hyvin monesti osastonhoitajina tai pitkäaikaisina sairaanhoitajina. Monesti meinaa pää haljeta, kun tutkailee naisimmeisten "työskentelyä". Mikäli nyt vittuilua, kahvin ryystämistä ja puhelimessa roikkumista nyt voi työskentelyksi sanoa.
Kana sanoo kot, kanalauma sanoo kot, kot, kot!TOTTA!!! Itse naisena kammoksun työtä, jossa olisi paljon naisia kollegoina, koska olen joutunut useasti toteamaan, että nokkimisjärjestys on kova. Onnekseni toimin nyt työssä, jossa kaikki työkaverini ovat miehiä, eikä mitään ongelmia ole, vaikka en ole mikään seuran keskipiste. Saan olla vapaasti sellainen kuin olen, eikä ilkeilyjä kuulu, päinvastoin, ja apuakin saan aina jos tarvitsen.
Olen kuitenkin minäkin harkinnut hoitoalaa, koska kiinnostaisi myöhemmin perustaa oma kotipalveluyritys. Koulutuksen aikainen työharjoittelu kammoksuttaa kuitenkin jo etukäteen niin paljon, että taitaa jäädä haaveeksi. Tiedän, että se olisi vain lyhyt aika kaiken kaikkiaan, mutta jos oikein pahasti joutuu jonkun porukan hampaisiin, se on niin traumaattista, etten taida (enää) kestää sitä. - ohjaaja_
niin valitettavan kirjoitti:
TOTTA!!! Itse naisena kammoksun työtä, jossa olisi paljon naisia kollegoina, koska olen joutunut useasti toteamaan, että nokkimisjärjestys on kova. Onnekseni toimin nyt työssä, jossa kaikki työkaverini ovat miehiä, eikä mitään ongelmia ole, vaikka en ole mikään seuran keskipiste. Saan olla vapaasti sellainen kuin olen, eikä ilkeilyjä kuulu, päinvastoin, ja apuakin saan aina jos tarvitsen.
Olen kuitenkin minäkin harkinnut hoitoalaa, koska kiinnostaisi myöhemmin perustaa oma kotipalveluyritys. Koulutuksen aikainen työharjoittelu kammoksuttaa kuitenkin jo etukäteen niin paljon, että taitaa jäädä haaveeksi. Tiedän, että se olisi vain lyhyt aika kaiken kaikkiaan, mutta jos oikein pahasti joutuu jonkun porukan hampaisiin, se on niin traumaattista, etten taida (enää) kestää sitä.Pahin juoruaja on 33 vuotias nuorimies. Hän valehtelee muista työntekijöistä seläntakana, hänellä on suosikkeja ja muut saavat paskamasita kohtelua -seläntakana. Hän nimittelee ihmisiä, kuten aikuisen vastuullisen ihmisen tyyliin ilmeisesti kuuluu. Sellaista tuomitsevuutta en ole ikinä kenessäkään muussa tavannut.
Päin naamaa hän on niin mukava ja asiallinen. Kaikkien kaveri. Mutta anna olla, jos selkäsi käännät... - karkki
itsekkin kyllä olen nainen mutta olen oppinut jauhamaan paskaa muista itsekseni niin ettei se loukkaa ketään. Enkä viestilläni halua yleistäää, se oli vain oma kokemukseni...toivottavasti tälläistä ei ole vielä joka paikassa. itse kyllä aion myös suuntautua nytten jonnekkin alalle missä miehiä ja naisia olisi vähän tasasemmin. Mikä siinä muuten on että naiset harrastavat muutoinkin tätä seläntakana pahaa puhumista enemmän kuin miehet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311315Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1192374Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812035Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17770Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699