Tyrnimehu ja Karpalo

Sesto...

Onkohan noissa Seston Tyrnimarjamehussa ja Karpalossa (lasipullo, joku suomalainen valmistaja, hinta 5-6 euroa pullo) miten vielä vitamiiinit ja muut aineet säilössä?

Niissä ei pitäiis olla mitään muuta kuin itse marjaa.

Mitä hyötyä tyrnistä on?

13

12687

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etujätti

Kuin jotkut huijari tuotteet esim.noni.

• Niilo

No niin, pääsihän se huijari taas ääneen.
        Huijarin tarkoittama noni on kylläkin luontaistuotteiden KUNINGAS, YKKÖNEN.
        Sen veroista ei ole.

Ei tyrnin marjalla ole alkuunkaan sellaisia vaikutuksia, mitä noni saa aikaan. Onhan se hyvää tyrnikin, mutta ei sillä nonia korvata. Kyllähn minulla on molempia mehuja, sekä tyrnimehua kaapissa, että nonia. Mutta yhdellä ainoalla erolla, että tyrnin marjan pois jättäminen ei tunnu missään, en sairastu mihinkään, mutta nonin pois jättäminen sairastuttaa, jota tyrni ei pysty estämään.

Tyrni on hyvä C-vitamiinituote, sekä siinä on öljyjä ja antioksidantteja. Mutta esim. kipujen hoitoon siitä ei ole.

• se hyöty...
        Niilo kirjoitti:

No niin, pääsihän se huijari taas ääneen.
        Huijarin tarkoittama noni on kylläkin luontaistuotteiden KUNINGAS, YKKÖNEN.
        Sen veroista ei ole.

Ei tyrnin marjalla ole alkuunkaan sellaisia vaikutuksia, mitä noni saa aikaan. Onhan se hyvää tyrnikin, mutta ei sillä nonia korvata. Kyllähn minulla on molempia mehuja, sekä tyrnimehua kaapissa, että nonia. Mutta yhdellä ainoalla erolla, että tyrnin marjan pois jättäminen ei tunnu missään, en sairastu mihinkään, mutta nonin pois jättäminen sairastuttaa, jota tyrni ei pysty estämään.

Tyrni on hyvä C-vitamiinituote, sekä siinä on öljyjä ja antioksidantteja. Mutta esim. kipujen hoitoon siitä ei ole.

Voipi olla, että kirjoitat aivan asiaa, en käy kiistämään, varsinkin kun sinulla on kokemusta sekä tyrnistä että nonista. Mutta oletko kokeillut tyrniä tuoreena, kokonaisena marjana? En ole noita mehuja ostanut, onko niissä marjaa miten jalostettu ja lisätty mitään säilöntä- yms aineita? Eräs tyrnifriikki puhui juuri siitä pienestä siemenestä, että se on tärkeä pureksia. Onkohan mehussa sitä ollenkaan, vai siivilöityykö se pois prosessissa? Sitä olen kovasti ihmetellyt, että onko se noni hedelmänä niin harvinainen ettei sitä voisi tuoda suomeenkin kokonaisena? Vai saako jostakin? Tuntuisi hullulta ettei sitä saisi, kun kauppojen hedelmätiskit notkuu mitä eksoottisimmista hedelmistä. Miten on, tiedätkö? Olisihan se kokeilemisen arvoinen hedelmä, mutta kovasti on kallis, ja toistaiseksi taidan pysyä tyrnissä, mutta onhan se hienoa jos sillä on kipuja helpottava vaikutus. Monet kehuu, mutta tuntuu olevan vastustajiakin.

• Niilo
        se hyöty... kirjoitti:

Voipi olla, että kirjoitat aivan asiaa, en käy kiistämään, varsinkin kun sinulla on kokemusta sekä tyrnistä että nonista. Mutta oletko kokeillut tyrniä tuoreena, kokonaisena marjana? En ole noita mehuja ostanut, onko niissä marjaa miten jalostettu ja lisätty mitään säilöntä- yms aineita? Eräs tyrnifriikki puhui juuri siitä pienestä siemenestä, että se on tärkeä pureksia. Onkohan mehussa sitä ollenkaan, vai siivilöityykö se pois prosessissa? Sitä olen kovasti ihmetellyt, että onko se noni hedelmänä niin harvinainen ettei sitä voisi tuoda suomeenkin kokonaisena? Vai saako jostakin? Tuntuisi hullulta ettei sitä saisi, kun kauppojen hedelmätiskit notkuu mitä eksoottisimmista hedelmistä. Miten on, tiedätkö? Olisihan se kokeilemisen arvoinen hedelmä, mutta kovasti on kallis, ja toistaiseksi taidan pysyä tyrnissä, mutta onhan se hienoa jos sillä on kipuja helpottava vaikutus. Monet kehuu, mutta tuntuu olevan vastustajiakin.

Minä haen tyrniä tuosta paikalliselta viljelijältä. Se puristaa ja laittaa pakasteeseen, ei ole lisäaineita. Sitten olen ostanut häneltä myös marjoina. siinä marjana on vain yksi huono puoli, että minä syödä nassuttelen niitä koko ajan.

Siemenen hyötykäyttö on aika vähäinen, vaikka söisi kokonaisena. Siemeniä on vaikea pureskella, varsinkin kun sädehoito tuhosi hampaat, ne ei kestä siementen pureskelua. Ja menevät vain hampaan koloon.

Kyllä se minun kohdalla tarkoittaa sitä, että ostan mieluimmin sitten teollisena valmisteena tyrnisiemenvalmisteen.

No nonia ei kyllä voi hedelmänä tuoda tänne, koska sillä on niin järisyttävän häijy hajua, että yksi hedelmä pilaa koko kaupan, eikä sieltä kukaan voisi ostaa mitään. Sen vuoksi ainoa tapa käyttää nonia on joko kuivattuna jauheena joka yleensä pakataan kapseliin, tai sitten mehuna.

Vastustajia on paljon, koska nonin tulo maahan jakaa markkinaosuuksia, koska se on niin tehokas. Onhan se selvää, että tietyt tahot koittavat henkeen ja vereen vastustaa, kosks se syö osan heidän kauppatavaratulojaan.

Luontaistuotekauppias tietää, mikä valtava voima nonissa on, se pudottaa heidän myyntiään tavattoman paljon, jos heidän asiakkaansa alkaa nonia käyttämään. Parhaassa tapauksessa jopa 100-200 €/kk.
        Jos esim. asiakas on antioksidanttiklinikan hoidossa, luontaistuotekauppias saa kauppaa hyvinkin 200 €/ kuukaudessa.

Ja jos tällainen asiakas lähtee nonia käyttämään, niin hän menettää ainakin 150 €/kk. Johan sen eteen mustamaalaakin tuotetta.

Kiputulehduslääkemyynti romahtaa, jos kipuileva asiakas alkaa nonia käyttämään.

• se hyöty...,.,
        Niilo kirjoitti:

Minä haen tyrniä tuosta paikalliselta viljelijältä. Se puristaa ja laittaa pakasteeseen, ei ole lisäaineita. Sitten olen ostanut häneltä myös marjoina. siinä marjana on vain yksi huono puoli, että minä syödä nassuttelen niitä koko ajan.

Siemenen hyötykäyttö on aika vähäinen, vaikka söisi kokonaisena. Siemeniä on vaikea pureskella, varsinkin kun sädehoito tuhosi hampaat, ne ei kestä siementen pureskelua. Ja menevät vain hampaan koloon.

Kyllä se minun kohdalla tarkoittaa sitä, että ostan mieluimmin sitten teollisena valmisteena tyrnisiemenvalmisteen.

No nonia ei kyllä voi hedelmänä tuoda tänne, koska sillä on niin järisyttävän häijy hajua, että yksi hedelmä pilaa koko kaupan, eikä sieltä kukaan voisi ostaa mitään. Sen vuoksi ainoa tapa käyttää nonia on joko kuivattuna jauheena joka yleensä pakataan kapseliin, tai sitten mehuna.

Vastustajia on paljon, koska nonin tulo maahan jakaa markkinaosuuksia, koska se on niin tehokas. Onhan se selvää, että tietyt tahot koittavat henkeen ja vereen vastustaa, kosks se syö osan heidän kauppatavaratulojaan.

Luontaistuotekauppias tietää, mikä valtava voima nonissa on, se pudottaa heidän myyntiään tavattoman paljon, jos heidän asiakkaansa alkaa nonia käyttämään. Parhaassa tapauksessa jopa 100-200 €/kk.
        Jos esim. asiakas on antioksidanttiklinikan hoidossa, luontaistuotekauppias saa kauppaa hyvinkin 200 €/ kuukaudessa.

Ja jos tällainen asiakas lähtee nonia käyttämään, niin hän menettää ainakin 150 €/kk. Johan sen eteen mustamaalaakin tuotetta.

Vai haisee noni voimakkaalle. Eikö perusteta nonikauppa, jossa ei myydä kuin nonia. Jaettas ovella eareita, että asiakkaat vois laittaa niitä nenään!! ;) No, sinulla taitaa olla vähän vakavampaakin takana kuin meikäläisen flunssat, joten tilanteessasi varmasti tietää, mikä auttaa ja mikä ei. Hyvää jatkoa sinulle, ja nautitaan luonnon antimista.

• Muistatteko ?
        Niilo kirjoitti:

Muistatteko nonilaiset sen jutun, kun se yks apteekkari hermostui noniin ? Hänen kipupulveriasiakkaansa, jotka joka kuukausi ostivat kipulääkkeitä ja pulvereita n. 700 mk:n arvosta kuukausittain, ja kun törmäsivat noniin, niin kivut katosivat, ne kipulääkkeet jäi ostamatta.

Apteekkari sitten kysyi, että kun et viimekuussakaan ostanut, otatko nyt, niin asiakas vastasi, etten tarvitse, kun mä juon sitä nonia. Siitäkös apteekkari hermostui pienellä paikkakunnalla, ja päätti tehdä siitä lystistä lopun. Tarjosi lehteen sun toiseen herjaamisjuttua. Kukaan ei menannut sitä herjaa ottaa julkastavakseen, mutta yks lehti oli ottanut. Siitähän kiersi kiertokirjekkin, siitä herjausjutusta.

No annahan olla, seuraavalla viikolla joku nonin käyttäjä oli kirjoittanut vastineen, ja apteekkarin suunnitelmat meni ihan myttyyn, kun koko seutukunta hullaantui nonista, kun uusia nonin käyttäjiä tuli valtavasti lisää. Johan siitä on monta vuotta aikaa.

• on .... .. .
        se hyöty... kirjoitti:

ainakin Sestossa sellaista, joka tulee suomalaiselta yrittäjältä ja täysin lisäaineeton. Täysmehua lukee pullossa.

Mutta 500 ml / 7e on aika paljon. En ota sitä mehua kuin jonkun 100ml korkentaan päivittäin, kun maksaa aika hulppeasti.

Mistähän saisi edullista tyrnitäysmehua ja karpalotäysmehua? Musta noin Seston pullot on aika kalliita.

• tyrni kultaakin kalliimpi apu
        se hyöty... kirjoitti:

lapseni joka kärsi mahan epämääräisestä mouruamisesta sai avun tyrnimehusta
        eli kannattaa ainakin kokeilla 4 ruokalusikallista päivässä veden kera

• on se hyöty

että allekirjoittanut nappaa joka aamu 10 kpl pakastettuja tyrnimarjoja, ja pureksin ne hyväksi. Olen tullut siihen tulokseen, että flunssat on pysyny poissa koko talven. Kaksi kaveriani tekee saman tempun, ja ei ole heilläkään nuhat vieraillut. Kokeile. Mutta muista säännöllisyys. Karpalollahan on pissavärkkejä hoitava vaikutus ;)

• tiedoista kiitollinen

menen heti tänään hakemaan pakastettuja tyrnimarjoja - saako niitä tavan ruokakaupasta ?
        miksi 10 kpl? onko se jossain neuvottu, vai oletko itse kokenut hyväksi? onko haittaa jos ottaa enemmän/vähemmän? oletko kuullut auttaisiko mahdollisesti psoriasikseen/atooppiseen ihottumaan?

• se hyöty...
        tiedoista kiitollinen kirjoitti:

menen heti tänään hakemaan pakastettuja tyrnimarjoja - saako niitä tavan ruokakaupasta ?
        miksi 10 kpl? onko se jossain neuvottu, vai oletko itse kokenut hyväksi? onko haittaa jos ottaa enemmän/vähemmän? oletko kuullut auttaisiko mahdollisesti psoriasikseen/atooppiseen ihottumaan?

Pakko kai se on itsekkin uskoa, että tämä "terveenä" olo johtuu noista marjoista, kun en ole muita elintapojani muuttanut. Samaa voin sanoa näistä kahdesta muusta "koe" sankarista. Paljastetaan nyt että he ovat lapsia, 4 ja 9 v. Ei ole tenavien tarvinnut sairastaa nuhakuumeita kertaakaan tänä talvena, ja koulu- ja päivähoito kaverit ovat sairastelleet ties montako kertaa. Edellisinä talvina on kyllä niistetty sitte urakalla, että eroa ei voi olla huomaamatta. Ihmetellyt olen lapsien intoa napsia jäisiä marjoja, kun pureskellessa nuorempikin irvistelee kun on väkevää, mutta heillä on kuitenkin hauskaa katella toistensa irvistyksiä. Se kappalemäärä riippuu lajikkeesta, mutta eräs viisaampi kertoi että tuo 10 kpl riittäs aikuiselle. Tenavat syö 5-7 kpl. Kokeilemallahan sen saa selville. Ei ainakaan hinta ole este. Ja luomumpaa luonnon omaa pakkaamaa terveyspommia saa mielestäni etsiä. Joillekkin se ei tunnu kelpaavan, lieneekö sitten liian halpa ja yksinkertainen luontaistuote. Onhan siemenessä öljyä, mikä ettei vaikuttaisi muihinkin vaivoihin. Kokeile :)

• Miiia
        tiedoista kiitollinen kirjoitti:

Ostin työkaverilta viime syksynä pari litraa itsepuristettua tyrnimehua ilman mitään lisäaineita. Olen siitä asti ottanut jääkuution verran joka aamu ja vuoden vaihteen jälkeen huomasin, että ihottuma jota on ollut pienestä astt on hävinnyt kokonaan ja flunssaa en ole sairastanut aikoihin...eli uskon todellakin että tyrni parantaa vastustuskykyä ja ihoa!

• Tomperoinen
        Miiia kirjoitti:

Ostin työkaverilta viime syksynä pari litraa itsepuristettua tyrnimehua ilman mitään lisäaineita. Olen siitä asti ottanut jääkuution verran joka aamu ja vuoden vaihteen jälkeen huomasin, että ihottuma jota on ollut pienestä astt on hävinnyt kokonaan ja flunssaa en ole sairastanut aikoihin...eli uskon todellakin että tyrni parantaa vastustuskykyä ja ihoa!

Tuota tyrnin siemenosaa olen syönyt jauheena jugurtin kanssa. Ainakin Arolan marjatila valmistaa sellaista. Sitä on myynnissä verkkokaupassa, jonka foorumilla oli myös mainintoja hyvistä ominaisuuksista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      75
      842
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe