MItä eroa kyseisissä laitteissa on? One on halvempi, mutta mitä muuta?
TOMTOM one/go300
17
9905
Vastaukset
- akku kestää
pidempään mikäli ei ole kytkettynä verkkovirtaan (muistaakseni One 2h, Go 300 5h). Mitään muuta eroa ei ole, kysyin samaa asiaa maahantuojalta joku aika sitten.
- paikkaansa
vaikka esitteet noin kertovatkin, niin maailmalla testeissä ONE:n akku on kestänyt jopa 4 tuntia. Kai tuo ilmoitus 2 tunnin kestävyydestä on joku minimiarvo. Oman ONE:n akku kestää n. 3,5 tuntia.
- uudempi tekniikka
Tomtom Go:ssa on huonompi GPS-vastaanotin. One on uudempi ja siinä on SiRF III GPS-vastaanotin, joka on edeltäjiään parempi.
- jamppa
Olin yllättynyt MP-näyttelyssä kuinka "möhköjä" TomTomin muut navigaattorit olivat Oneen verrattuna.
Eihän noita 300-500-700 sarjalaisia viitsisi ottaa pahemmin ulkomaille kaupunkilomalle mukaan vaan tuo One menee taskussa siinä missä kännykkäkin.
- jamppa
Siis verkkovirtalaturi?
- jamppa
Löysin sen sitten itsekin tuon verkkovirtalaturimen hinnan, 35 euroa
http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=330 - Ostajako?
Onko mitään kokemuksia noista autojen tuulilaseista eli kuinka todennäköisesti joku Peugeotin "lämpöä säteilevä" tuulilasi, tai jotain vastaavaa, tuottaa ongelmia signaalin kanssa?
- 300M
... mutta one ainakin tuntuu saavan signaalin jopa rakennusten sisätiloissa aika hyvin. Joten olettaisin että saa myös autossa kuin autossa riittävän signaalin navigointia varten.
- -----
ei ole kokemusta, mutta lukemani perusteella ONE nimenomaan saa signaalin kyseisten lasien läpi, GO-sarja ei saa. Tsekkaa http://www.mytomtomgo.com/forum/
- mihei
----- kirjoitti:
ei ole kokemusta, mutta lukemani perusteella ONE nimenomaan saa signaalin kyseisten lasien läpi, GO-sarja ei saa. Tsekkaa http://www.mytomtomgo.com/forum/
ONE:ssa on GO:ta uudempi/parempi vastaanotin, siksi sillä saa yhteyden helpommin.
- Timo_K
Itse omistan Fordin jossa on lämmitettävä tuulilasi. Vaikka Onen ohjekirjassa mainitaankin, että se voisi aiheuttaa ongelmia, niin Tomtom toimii erittäin hyvin. Ollut käytössä jo puoli vuotta eikä koskaan minkäänlaisia häiriöitä.
- *Hankkija*
tuleeko laitteen mukana riittävät kartat ?
sekä onko yksityiskohtaiset kartat reitittäviä ?- S.u.k.a.S
Hei!
Niin onhan tuo one reilut 50eur halvempikin. Enkä itse mitään eroa siitä kauheesti ole löytänyt. Itse gps siinä on parempi kuin toisessa. Muuten taitaa olla täysin sama peli. Koko vain pienempi. On ollut testauksessa One. Hyvä peli. Jos jompikumpi pitäisi valita niin One, pienen koon vuoksi. Nyt omistan Nuvi 300 ja Vista C:n. - ONE:n omistaja
Kartathan laahavaat pari vuotta jäljessä oli navigaattorina sitten mikä tahansa. Olikos niitä kaksi yritystä, jotka käytännössä tekevät ja myyvät Euroopan kartat navigaattorivalmistajille. Oma ONE sisältää skandinavian (ja Suomen, suomihan ei kuulu skandinaviaan => välimerkin parittelua) ja kartta on todella tarkka ja yksityiskohtainen. Kaiken kaikkiaan olen ollut 100% tyytyväinen ONE:n. Ennen ONEa minulla oli lainassa GO 300 ja hyvä oli sekin, tosin melkoisesti isompi, ei kulje hyvin taskussa.
- 0,9kS
ONE:n omistaja kirjoitti:
Kartathan laahavaat pari vuotta jäljessä oli navigaattorina sitten mikä tahansa. Olikos niitä kaksi yritystä, jotka käytännössä tekevät ja myyvät Euroopan kartat navigaattorivalmistajille. Oma ONE sisältää skandinavian (ja Suomen, suomihan ei kuulu skandinaviaan => välimerkin parittelua) ja kartta on todella tarkka ja yksityiskohtainen. Kaiken kaikkiaan olen ollut 100% tyytyväinen ONE:n. Ennen ONEa minulla oli lainassa GO 300 ja hyvä oli sekin, tosin melkoisesti isompi, ei kulje hyvin taskussa.
Saako Onessa näkyviin karttanäytön? Eli siis perinteinen kartta ja sillä piste liikkumaan.
Vai onko aina sellainen kun ollaan katualueen ulkopuolella?
Nimim. Ihan aloitteleva, mutta ostamista harkitseva - Mhei
0,9kS kirjoitti:
Saako Onessa näkyviin karttanäytön? Eli siis perinteinen kartta ja sillä piste liikkumaan.
Vai onko aina sellainen kun ollaan katualueen ulkopuolella?
Nimim. Ihan aloitteleva, mutta ostamista harkitsevaSaa tavallisen 2-ulotteisen karttanäkymän jos ei tahdo 3-ulotteista katsella.
- 0,9kS
Mhei kirjoitti:
Saa tavallisen 2-ulotteisen karttanäkymän jos ei tahdo 3-ulotteista katsella.
Tuli eilen käytyä kokeilemassa moista.
Äkkiä tuntuu kovin hankalalta tuon kosketusnäytön käyttö ilman kynää. Kai siihen tottuu, ja harvemmin kai tarvii kesken ajon räplätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403771Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333364- 692968
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912820- 351828
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no831816- 241659
- 281597
- 291579
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231564