Onko muilla ollut hankaluuksia Boran takaluukun jäykkyyden kanssa? Ja jos on, niin onko löytynyt helpotusta jostain muusta tempusta, kuin luukkua avaavien iskarien uusimisesta? Omassa (vm. 2003, 1,6, ajettu 40000) borassa takaluukun avaus ja sulkeminen vaatii melkoista ponnistusta. Luukku oli tällainen, kun ostin auton käytettynä, joten en tiedä luukun historiasta tarkemmin. Ulkoisia vaurioitumisen merkkejä en ole löytänyt luukun mekanismeista.
Boran takaluukku?
8
1910
Vastaukset
- saranat
Yleensä herkistyy voitelemalla saranat. Tehtaan /huoltojen jäljiltä yleensä kuivat.
- eno
Mulla, jo edesmenneessä Borassa ilmeni sama ongelma noin 6 kk käytön jälkeen. Ensin rasvattiin saranat huollossa, ei apua, vaihdettiin uudet pumput, toimi taas 6 kk. No se jälkeen myin Boran pois.
Muuten kyllä ihan ok auto.- VAG
Uusiinkin vaihdettiin kivasti noita saranoita . Pumput harvoin syypää. Maalattu kait liian tehokkaasti nuo nivelet ja jumii liian tehokkaasti.. Takuuseen menee ainakin 2004 mallit. Myyjäliikkeesee valittamaan mars.
- 1,8T
Koita vaan kärsivällisesti rasvailla, esim. sprayvaseliinilla. Kyllä se tokenee.
- T 1.8
Jäykkä oli,vaihdettiin pumput takuuna. On toiminut sen jälkeen ongelmitta.(vm-2003)
- 1.8T 2003
T 1.8 kirjoitti:
Jäykkä oli,vaihdettiin pumput takuuna. On toiminut sen jälkeen ongelmitta.(vm-2003)
meillä kanssa ihan sama homma ja joskus saa ihan tosissaan yrittää nostaa luukkua, varsinkin olen huomannut, että talvipakkasilla se on ihan mahdoton.
Tarpeeksi monta kertaa kun sitä laskee ja nostaa, niin se löysenee, hetkellisesti. - APP
1.8T 2003 kirjoitti:
meillä kanssa ihan sama homma ja joskus saa ihan tosissaan yrittää nostaa luukkua, varsinkin olen huomannut, että talvipakkasilla se on ihan mahdoton.
Tarpeeksi monta kertaa kun sitä laskee ja nostaa, niin se löysenee, hetkellisesti.Kiitos kommenteista ja vinkeistä. Laitoin spray-vaseliinia tai jotain sen tapaista sinne joka niveleen ja kyllähän se siitä selvästi jo liukastui, mutta kaukana ollaan vielä sellaisesta, että luukku jaksaisi itsekseen nousta edes puolivälistä ylös. Pitää harkita pumppujen vaihtoa, mutta takuu on jo mennyt umpeen... sen siitä saa, kun päästää humanistin ensimmäistä kertaa autoa ostamaan, mutta oppia ikä kaikki. On sillä kiva ajella kumminkin.
- myöskin 1.8T 2003
1.8T 2003 kirjoitti:
Tarpeeksi monta kertaa kun sitä laskee ja nostaa, niin se löysenee, hetkellisesti.Omassa porassa oli eka talvena (2003-2004) tuo sama ongelma ja kyselinkin siitä täällä palstalla. Sain vastauksia sillon että takuuseen menee. En kuitenkaan jostain syystä siitä mennyt valittamaan ja niin vain kävi että ongelma hävisi itsekseen. Eli nyt ei ole ollut pitkään aikaa yhtään jäykkä, ei edes 30 asteen pakkasilla.
Toinen ongelma on taas se että kun pitää sisälämppäriä päällä niin lumet sulaa sinne luukun ja ikkunan väliin. Ja sen jälkeenhän luukkua ei saa auki kirveelläkään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311315Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1192374Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812035Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17770Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699