Heips!
Tietääkö kukaan kauan kestää ihon rauhoittumiseen e-pillereiden lopettamisen jälkeen?? Mä lopetin joskus vuosi sitten ja olis nyt kiva jo saada noi pienet, mutta punaiset ja ärsyttävät finnit/näpyt pois.
Mulla ei siis ollu mitään finniongelmaa ennen pillereitä, söin niitä 5 vuotta. Halusin lopettaa hormonaalisen ehkäisyn, mutta ehkä ei ois kandennu. Onko nää finnit nyt tullu jäädäkseen? Niitä on siis selkä täynnä ja rintakehä. Ei niin paljoo naamassa. Nyt kylmällä ei niin kauheesti haittaa, mut esim. viime kesänä kärsin tästä vaivasta. Ei paljoo toppia tehny mieli käyttää. Ja kohtahan ne ilmat taas lämpenee...Musta tuntuu sitäpaitsi, et ne näpyt paheni auringossa...
Eli onko kellään samanlaisia ongelmia pillereiden lopettamisen jälkeen?? Kandeeko mennä lääkäriin ja saako siltä jotkut antibiootit tmv. ja auttaako se?? Ois kiva kuulla joltain omia kokemuksia.
KIITOS ja hyvää kevään odotusta kaikille!
pilsujen jälkeen finnejä!!!
7
977
Vastaukset
- =))
Söin Diane Novaa kolmisen vuotta lievään akneen. Pillereiden lopettamisen jälkeen akne palasi pahempana kuin koskaan. Hain miedon Roaccutan-kuurin (10 mg/joka toinen pvä) ja näpyt katosivat samantien. Kuurin lopettamisen jälkeen iho oli hyvä kolme kuukautta. Nyt aloitin taasen uudestaan Roat, sillä näppyjä on alkanut tulla taas.
Olen nyt 27 vuotta ja toivon, että saan pidettyä ihon aisoissa Roa-kuureilla kunnes iho rauhoittuu iän myötä.- ....
minkä ikäisenä sulla alkoi akne ennen pillereitä? nimittäin mulla alkoi murrosiässä (n.14v) ja nyt 20 vuotiaana aloitin diane novat ja toivon että mulla on vaan murrosiän akne joka ei enää palaakaan pillereiden jälkeen.. eli jos se nuoruuden aknekausi on ohi.. tosin ei voi tietää jos kaikille tulee se pahenemisvaihe lopettamisen jälkeen..
- täh?!
.... kirjoitti:
minkä ikäisenä sulla alkoi akne ennen pillereitä? nimittäin mulla alkoi murrosiässä (n.14v) ja nyt 20 vuotiaana aloitin diane novat ja toivon että mulla on vaan murrosiän akne joka ei enää palaakaan pillereiden jälkeen.. eli jos se nuoruuden aknekausi on ohi.. tosin ei voi tietää jos kaikille tulee se pahenemisvaihe lopettamisen jälkeen..
eiks e-pillereitä käytetä nimenomaan sen takii et saatais akne pois eikä sen takia et saadaan akne?! =O oon itse ajatellut hankkia akneeni pillerit, mut jos se onkin tollasta et niillä vaan pahenee vaikka sanotaan et akne häviää yleensä 3-4kk aloittamisesta, niin mitä järkeä?! onko jollain todella hävinnyt eikä pahentunut?? ei nyt hirveesti lohduttanu tää tieto, koska oon jo pitkään kärsiny tästä ja vihdoin viimein ajattelin pyytää lääkäriltä jotain nappeja..=/ nyt on enää muutamia kunnon finnejä mut just niitä punasii länttei...
- ....
täh?! kirjoitti:
eiks e-pillereitä käytetä nimenomaan sen takii et saatais akne pois eikä sen takia et saadaan akne?! =O oon itse ajatellut hankkia akneeni pillerit, mut jos se onkin tollasta et niillä vaan pahenee vaikka sanotaan et akne häviää yleensä 3-4kk aloittamisesta, niin mitä järkeä?! onko jollain todella hävinnyt eikä pahentunut?? ei nyt hirveesti lohduttanu tää tieto, koska oon jo pitkään kärsiny tästä ja vihdoin viimein ajattelin pyytää lääkäriltä jotain nappeja..=/ nyt on enää muutamia kunnon finnejä mut just niitä punasii länttei...
kukaan ei puhunut mistään pahenemisesta pillereiden aikana!c Kyl ne on mua auttanut, tarkoitin että kun lopetan niin onko silloin se murrosiän akne ohi, vai tuleeko kaikille pahenemisvaihe vaikka oliskin ohi..
- =))
.... kirjoitti:
kukaan ei puhunut mistään pahenemisesta pillereiden aikana!c Kyl ne on mua auttanut, tarkoitin että kun lopetan niin onko silloin se murrosiän akne ohi, vai tuleeko kaikille pahenemisvaihe vaikka oliskin ohi..
... lukemaan keskustelupalstan Diane Novaa koskevat viestiketjut. Jokainen tekee itse päätöksensä, mutta oma mielipiteeni on se, että ihotautilääkärien tulisi kertoa tarkemmin DN haittavaikutuksista (painonnousu, mielialan vaihtelut, pääkivut, selluliitti...) ja varsinkin sen lopettamisen jälkeisistä vaikutuksista (hormoniakne!). En olisi itse aloittanut koskaan DN syömistä jos olisin tiennyt, mitä edessä odottaa.
Ja vastaus aiempaan. Näppyjä alkoi tulla murrosiässä noin 14-vuotiaana. Ne katosivat täysin DN myötä, mutta akne iski heti lopetettuani niiden syömisen. Onneksi Roa auttoi pahimman vaiheen yli. Olin tosiaan joitain kuukausia syömättä mitään ja nytkin aloitin miedon Roa-kuurin lähinnä ihon rasvaisuuden vuoksi. Opin DN myötä sen, että en koske enää mihinkään hormonipillereihin! - ....
=)) kirjoitti:
... lukemaan keskustelupalstan Diane Novaa koskevat viestiketjut. Jokainen tekee itse päätöksensä, mutta oma mielipiteeni on se, että ihotautilääkärien tulisi kertoa tarkemmin DN haittavaikutuksista (painonnousu, mielialan vaihtelut, pääkivut, selluliitti...) ja varsinkin sen lopettamisen jälkeisistä vaikutuksista (hormoniakne!). En olisi itse aloittanut koskaan DN syömistä jos olisin tiennyt, mitä edessä odottaa.
Ja vastaus aiempaan. Näppyjä alkoi tulla murrosiässä noin 14-vuotiaana. Ne katosivat täysin DN myötä, mutta akne iski heti lopetettuani niiden syömisen. Onneksi Roa auttoi pahimman vaiheen yli. Olin tosiaan joitain kuukausia syömättä mitään ja nytkin aloitin miedon Roa-kuurin lähinnä ihon rasvaisuuden vuoksi. Opin DN myötä sen, että en koske enää mihinkään hormonipillereihin!no eihän nyt sentään kaikille tule akne lopettamisen jälkeen, täällä palstalla on ihmisiä joilla ON akne, tuskin kukaan joka on saanut ihonsa kuntoon tulis tänne siitä kertomaan, vaikka oon semmosiakin kertomuksia täältä lukenut ettei akne palannut takaisin! Miks pitää pelotella etukäteen? Kaikki ihmiset on erilaisia ja ei voi etukäteen tietää mitä jostain lääkkeestä seuraa! Täällä peloteltiin esim. sivuvaikutuksilla, mulle ei tullut mitään!
- ....
.... kirjoitti:
no eihän nyt sentään kaikille tule akne lopettamisen jälkeen, täällä palstalla on ihmisiä joilla ON akne, tuskin kukaan joka on saanut ihonsa kuntoon tulis tänne siitä kertomaan, vaikka oon semmosiakin kertomuksia täältä lukenut ettei akne palannut takaisin! Miks pitää pelotella etukäteen? Kaikki ihmiset on erilaisia ja ei voi etukäteen tietää mitä jostain lääkkeestä seuraa! Täällä peloteltiin esim. sivuvaikutuksilla, mulle ei tullut mitään!
ja akne varmasti palaa niille joilla on joku aikuisiän akne joka voi kestää vaikka koko elämän! Joillakin akne katoaa vähän yli 20 vuotiaana ja siihen asti voi syödä pillereitä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769