olen toisen vuoden lähihoitaja opiskelija.Haluan osallistua kevään 2007 YO-kirjoituksiin.
Onko muilla kokemuksia kakstoistutkinnosta...tai pelkistä kirjoitukista ammattikoulun lisäksi. Itse olen innostunut ja motivoitunut asiaan, mutta opo ei oiken usko tavoitteisiini.
Kiitos ja kannustusta muillekin!!
ammattikoulu ja lukio yhtäaikaa
10
460
Vastaukset
- mievaanhansetäällä
oon ite tän vuoden abi ja nyt harmittaa niin vietävästi etten sillo aikoinaan ottanu tosissaa sitä kaksoistutkinnon mahdollisuutta.. olis riittäny intoo kokkipuolelle samalla :D
hmmm.. en sit tiä tulisko sulla kiire suorittaa niitä kaikkia kursseja kevääsee 2007 mennes.. ellet sitte saa korvattuu joitai kursseja?! mut tee oma päätös, etkä opon mieliksi.. ite kuuntelin vähä liikaa opoa.. uus tuntematon "pelotti" ja tyydyin helpoimpaa ratkasuu.. mut onnee sulle päätöksen tekoo :)- ......
Ylioppilaskirjoituksiin mennessä ei ole tarvinnut käydä lukiota, pelkkä ammattikoulun tutkintokin riittää.
- se on
...... kirjoitti:
Ylioppilaskirjoituksiin mennessä ei ole tarvinnut käydä lukiota, pelkkä ammattikoulun tutkintokin riittää.
Noinhan se on, paperilla. Ylioppilastutkintoon on oikeus osallistua, jos on käynyt ammattikoulun. Mutta mieti sentään, mitä valmiuksia sinulla olisi ilman lukion kursseja. Ylioppilaskirjoitukset perustuvat lukion oppimäärään, mitä varmaan aika harvoissa aineissa käydään ammattikoulussa millään alalla. Käytännössä ammattitutkinnon suorittaneen kannattaa joka tapauksessa käydä lukion kurssit tai kursseja niissä aineissa, jotka aikoo suorittaa. Tai sitten opiskella sama oppimäärä itsekseen, jos on siihen edellytyksiä. Lähinnä tulee mieleen joku reaaliaine itseopiskelulla.
niin taidan tehdä....mulle lukion opo sano, ettei tarvii mitään kursseja käydä, jos on ammattikoulu pohja...Mut jos on ni jokaisest kirjoitettavast vaan ne pakolliset...hmm...viel en oo saanu varmuutta kummin menee :(
Kiitos kannustuksesta...aikaa sitkee on oltava, mut suomalaisella sisulla :D...... kirjoitti:
tätä mulle lukion opoki sano, mut oman ittensä kannalta tietty kannattaa joitain tärkeimpiä käydä :D ei ihan kylmiltää kannata mennä kokeilee ja omin opiskeluin saattaa jotain oleellista jäädä lukematta...toivottavasti ei 8)
se on kirjoitti:
Noinhan se on, paperilla. Ylioppilastutkintoon on oikeus osallistua, jos on käynyt ammattikoulun. Mutta mieti sentään, mitä valmiuksia sinulla olisi ilman lukion kursseja. Ylioppilaskirjoitukset perustuvat lukion oppimäärään, mitä varmaan aika harvoissa aineissa käydään ammattikoulussa millään alalla. Käytännössä ammattitutkinnon suorittaneen kannattaa joka tapauksessa käydä lukion kurssit tai kursseja niissä aineissa, jotka aikoo suorittaa. Tai sitten opiskella sama oppimäärä itsekseen, jos on siihen edellytyksiä. Lähinnä tulee mieleen joku reaaliaine itseopiskelulla.
aivan...puhut ihan asiaa...oon nyt lukiolla käymässä yhtaikaa englannin kurssia...Koulumme opo kuitenki ilmoitti eilen, ettei sama voi jatkua...siis että olisin pois oman koulun tunneilt lukion takia...
aineiden opettajille asia sopis, kuhan vaan huolehdin korvaavat tehtävät tms aineista joist jään paitsi... Opettajille kiitos, opo vaan iskee kapuloita rattaisiin.... :(se on kirjoitti:
omalla ajalla mun pitää käydä niit kursseja läpi...etälukiona netissä...KOulu-aikaa en saa uhrata :(
- minä
menninkäinen18 kirjoitti:
niin taidan tehdä....mulle lukion opo sano, ettei tarvii mitään kursseja käydä, jos on ammattikoulu pohja...Mut jos on ni jokaisest kirjoitettavast vaan ne pakolliset...hmm...viel en oo saanu varmuutta kummin menee :(
Kiitos kannustuksesta...aikaa sitkee on oltava, mut suomalaisella sisulla :D...iltalukio? Siinä ei tuhraannu varsinaisen koulun tunteja. Ja ens kesänä kesäyliopistoon vielä saamaan lisää oppia ja syksyllä taas iltalukioon ja keväällä 2007 voisit kirjottaa..
Itse käyn vikaa lukio vuotta kaksoistuntkintoa suorittaen... ensi vuoden olen amiksessa ja 2007 pitäs olla asentajan paperit.
Jos intoo riittää niin kerkeet ja jaksat aikatauluttamalla käydä äsken mainitsemillani opetus paikoissa... Tsemppiä vaan! :) minä kirjoitti:
...iltalukio? Siinä ei tuhraannu varsinaisen koulun tunteja. Ja ens kesänä kesäyliopistoon vielä saamaan lisää oppia ja syksyllä taas iltalukioon ja keväällä 2007 voisit kirjottaa..
Itse käyn vikaa lukio vuotta kaksoistuntkintoa suorittaen... ensi vuoden olen amiksessa ja 2007 pitäs olla asentajan paperit.
Jos intoo riittää niin kerkeet ja jaksat aikatauluttamalla käydä äsken mainitsemillani opetus paikoissa... Tsemppiä vaan! :)Tällä hetkellä ajatuksena on suorittaa kursseja ja hankkia tietoa nettilukion kautta...säästän aikaa, kun saan vaikka keskellä yötä hyödyntää tunteja oppimiseen. Iltalukiota voisin hyödyntää välillä, jos siihen löytyy sopivaa aikaa. Koulun lisäksi en jaksaisi tunneilla käydä. Olen enempi yksinäinen puurtaja, kun on kyse tehtävistä ym. :)
Kiitos sinulle ja voimia opiskeluun. 8)
- Nörtti
Yritä jos tekisit OPO:lle tarkan opiskelusuunnitelman. Eli kirjallisesti milloin, missä ja mitä. Tämän lisäksi pyydät opettajilta luvan. Jos tai kun joudut olemaan tunneilta pois, teet valmiiksi paperin, jossa lupaat tehdä vaikka nämä ja nämä ylimääräiset tehtävät tai tästä ja tästä aiheesta portfolion. Nämä tulee tietenkin sopia aineenopettajien kanssa.
Itselläni on tilanne hieman toisinpäin. Sain lukion tuossa 2005 joulukuussa valmiiksi ja jos näytöt menee hyvin toukokuussa 2006, niin musta tulee datanomi puolen vuoden oppisopimuskoulutuksen jälkeen :D Onneksi mulla on hurjasti ihmisiä takana, jotka uskovat mun suunnitelmiin. Ei tästä muuten tulisi mitään!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2611467Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa524023Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1163227Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1652544Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1072276Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061855Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3151120- 64905
Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18895Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143815