Nuo kolesteroli arvoni ovat 7,2 HDL 1.56 Tri 2.24 ja LDL 4.63!!!!!! Olen kuullut lääkkeistä ja niiden haittavaikutuksista pelkää negatiivista..en haluaisi sivuvaikutuksia..kun tuo mielenterv. on jo lääkityksessä. Lääkäri määräsi LIPITOR 10 mg. Suvussa on sydänsairauksia. Olen 50 v. Voi auttakaa..en todellakaan haluaisi aloittaa lääkitystä.
Ruokavalio ei auta. APUA!!!
KOLESTEROLI
9
1870
Vastaukset
- ****APUA***
Niin lisään vielä että verenpaine on lääkityksestä huolimatta korkea.
- minullakin...
Kyllä sinun kannattaa syödä kolestrolilääkkeitä, etenkin kun olet vielä niinkin nuori. Lisäksi kun verenpaine on korkealla lääkkeistä huolimatta. "Huono" kolestroli suhteessa "hyvään" on todella korkea, etenkin kun on verenpainetta. Ennen kaikkea sinun pitäisi liikkua säännöllisesti.
Minullakin oli verenpaine korkea ja kolesroliakin oli, pallolaajennus tehtiin. Olen aina liikkunut työnikin puolesta ja nyt yli 70 v liikun säännöllisesti, se kannattaa.- ***APUA***
Kysyisin, että oletteko te joutuneet syömään kolest.lääkkeitä? Olen yrittänyt liikkua, mutta kun on lonkka- ja polvikuluma särkyä, mutta pakko on alkaa sitten liikkumaan, vaikka 200 m/pv. Onko tässä tapauksessa sepelvaltimotauti jo alullaan..kaikkea tässä kyselee, kun hätääntyy?
- minullakin
***APUA*** kirjoitti:
Kysyisin, että oletteko te joutuneet syömään kolest.lääkkeitä? Olen yrittänyt liikkua, mutta kun on lonkka- ja polvikuluma särkyä, mutta pakko on alkaa sitten liikkumaan, vaikka 200 m/pv. Onko tässä tapauksessa sepelvaltimotauti jo alullaan..kaikkea tässä kyselee, kun hätääntyy?
Ei välttämättä tarvitse olla sepelvaltimotautia vaikka kolestrolion korkealla, mutta kun on korkea verenpaine niin sekin saattaa tulla.
Jos rasituksessa tulee rintakipua niin se on kyllä sepelvaltimotaudin oire. Onko määrätty nitroja?
Minulla on 2 vuotta ollut kolestrolilääkityksenä Simvastatin 20 eikä ainakaan toistaiseksi ole haittavaikutusta.
- koholla
Itse olen vasta yli 30 vuotias ja syönyt lipitoria korkeiden kolesteroliarvojen vuoksi (perinnöllinen). Itselläni ei ole sivuvaikutuksia kyseisestä lääkkeestä tullut mutta sehän on yksilöllistä. Eipä se lääkkeiden syöminen mukavalta tunnu mutta kun muukaan ei auta....näihin arvoihin.
- punainen riisi
Lipitorista 10mg tulin impotentiksi ja kun lopetin sen niin kyvyt palasivat.ostin punaista riisiä ja kolestroli laski sillä.Siinä on luonnossa olevaa statiinia josta ei ole niin ikäviä sivuvaikutuksia.Minä en ole ainakaan huomannut mitään. Lipitorista olin niin väsynyt ja masentunut etten jaksanut edes liikkua.
- osktn
punainen riisi kirjoitti:
Lipitorista 10mg tulin impotentiksi ja kun lopetin sen niin kyvyt palasivat.ostin punaista riisiä ja kolestroli laski sillä.Siinä on luonnossa olevaa statiinia josta ei ole niin ikäviä sivuvaikutuksia.Minä en ole ainakaan huomannut mitään. Lipitorista olin niin väsynyt ja masentunut etten jaksanut edes liikkua.
Miten paljon päivässä pitää syödä kyseistä riisiä että siitä saa terveys vaikutteita.
Simvastatiin 20mg ei sivu vaukutuksia,
onko naisella samat sivu vaikutukset eli menee halut, itse en ole osannut tarkkailla. Nainen 56v.
- ---
ei varmaan auta kaikilla. Siitä huolimatta niitä kannattaa yrittää lääkityksenkin aikana. Mitä ruokavaliomuutoksia yritit?
Suolan radikaali vähennys ja kasvisten lisäys voi alentaa verenpainetta. Kolesterolin voi saada kuriin syömäälä usein lohta ja omega3rasvoja, kuten pellavansiemenöljy tai camelinaöljy. Tyydyttyneet rasvat vähemmäksi.
Olen terve 46v ja kolesterolini laski 5,5:stä 4,5:een noilla keinoin. Itse asiassa söin 1 tl kalanmaksaöljyä ja pellavansiemenöljyä (Camelina paremman makuista). Tyydyttynyttä rasvaa (juustoa) vähensin. Verenpaine laski reippaasti, kun laihdutin ja jätin suolan radikaalisti veks, lisäsin kasviksia, rasvatonta maitoa, lohta ja aloin juoksemaan säännöllisesti. - Pallolaajennettu jo
Korkea lukemat saat alas ankaralla kovien rasvojen karsimisella, itse onnistuin 7kk.
Lääkkeet kyllä on nyt mutta jotain tarvii tehdä itsekin jos kalliita lääkkeitä napsii.
Toisen tekemät ruuat usein kovaa rasvaa,
siis kaupasta ne valmis jutut suoraan mikroon.
Keksit piparit kovaa rasvaa, pullat kovaa rasvaa.
Sipsit ym. SUKLAA kovaa rasvaa.
Kun vaihdat rasvan pahmeisiin ja sitäkin kohtuudella ei lorottamalla.
Lue etiketit että on kasvis rasvaa jos ostat
valmis tuotteita.
Käytän kylmäpuristettua rypsiöljyä ja pro-activ rasvaa.
Pehmeetä ravaa tarvii syödä 25 -30 g päivässä sanoi ohjeeksi lääkäri TAUSIsta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458