Vain mielenterveysongelmien takia minulta on huostaanotettu nyt 9v tytär. Eivätkä sosialitantat ole antaneet toivoakaan lapseni palauttamisesta. Syön paljon rauhoittavia lääkkeitä peittääkseni surun ja murheen. Kaipaan tytärtäni todella paljon. Ajattelen häntä päivin öin. En meinaa jaksaa, mutta käyn terapiassa.
Huostaanotto
15
1873
Vastaukset
- *Pauline*
Onko mitään tietoa miksi lapsi huostaanotettiin...Siis tarkoitan, että kuka asiasta on soskuun ilmoittanut? Jos olet tyttärestäsi moitteettomasti huolehtinut mielenterveysongelmista huolimatta, on käsittämätöntä että näin toimitaan. Mielestäni sun kannattaa yrittää taistella asian puolesta, koska monesti käy niin että kun lapsi on riittävän kauan ollut huostaanotettuna/sijoitettuna niin ei ole enään hyviä mahdollisuuksia saada lasta takaisin. En tiedä mihin tahoon kannattas ottaa yhteyttä, mut toivottavasti viisammat neuvoo ja antaa sulle vinkkejä!
Voimia, jaksamista ja tsemppiä!!!- jayzman
Koska lapsi itkeskeli kotiinsa palattuaan sitten jossain vaiheessa äiti palasi filippiineille ja jätti lapsen minulle, kului 4pv niin ovikello soi ja sielä sosialitädit. Sitä ennen oli kaiken mailman psygologiset testit tehty jo minulle. Joku ilmoittanu et lapsi itkee isän luota palattuaan öisin.
- biovanhemmat palstaa
ja sijaisvanhemmat palstaa
molemmissa surffailee biovanhempia,
jotka ovat yrittäneet selvittää huostaanottoasioita oikeuden kautta,
osalla huostaanton mahdollisia purkujakin.
Jos lapsen huostaanotto asiakirjat ja huoltosuunnitelmat tehty sosiaalivirkailijan taholta asiallisesti ja hustaanoton syyt voidaan todeta perheessä poistuneiksi,
huostaanotto on mahdollisuus purkaa.
Myös Sinun itsesi kuuluu lastensuojelu lain mukaan saada sosiaaliviranomaisten järjestämää apua ja tukea lapsen huostaanoton jälkeenkin.
Älä jää murheesi kanssa yksin.
Aina on toivoa kun saa järjestettyä asiansa ja perhetilanteensa sellaiseen kuntoon,
että lapsen on hyvä palata kotiinsa. - äityli
Biovanhemmille perustettu yhteisö..lue lisää tuolta biovanhemmista ja tule mukaan !
- eräs vaan
Tapaatko tytäetäsi säännöllisesti? Lapsellasi on oikeus tavata sinua säännöllisesti. Usein tapaamiset kestää muutaman tunnin kerrallaan, mutta kun kuntosi paranee voidaan järjestää myös niin että tyttösi tulee sinun luo esim viikonlopuksi. Sitten tyttösi asuu sinun luona, mutta käy tukiperheessä viikonloppuisin, jolloin saat levätä jne.
Tapaamisten ansiosta yhteys lapseesi ei häviä pidemmänkään sijoituksen aikana ja kotiinpaluu on helpompaa, kun vointisi paranee.- jayzman
Jooo vlvottuja tapaamisia on mutta jo 5v kulunut ja vieläkin se 2 tuntia 2kk välein eli eivät anna edes kotiin viikonlopuksi. Olen toivottomassa tilassa vetelen nappeja suruun.
- didi74
jayzman kirjoitti:
Jooo vlvottuja tapaamisia on mutta jo 5v kulunut ja vieläkin se 2 tuntia 2kk välein eli eivät anna edes kotiin viikonlopuksi. Olen toivottomassa tilassa vetelen nappeja suruun.
mutta onko ne napit helpottaneet oloasi? Onko surun poistavaa lääkettä????
Täällä on tullut hyviä vinkkejä tukiperheistä jne. joista sinun kannattaa ottaa selvää, eikä ainoastaan lääkitä itseäsi.. - jayzman
didi74 kirjoitti:
mutta onko ne napit helpottaneet oloasi? Onko surun poistavaa lääkettä????
Täällä on tullut hyviä vinkkejä tukiperheistä jne. joista sinun kannattaa ottaa selvää, eikä ainoastaan lääkitä itseäsi..Voisitko tarkkaan kertoa mikä on tarkka sijainti suomi24:ssä missä näitä tukiperheitä ja biovanhemmatkin joku mainitsi et mene sinne niin mistä löydän
- kanuunamamma
jayzman kirjoitti:
Voisitko tarkkaan kertoa mikä on tarkka sijainti suomi24:ssä missä näitä tukiperheitä ja biovanhemmatkin joku mainitsi et mene sinne niin mistä löydän
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001326&subcat=2287
- Pariton.Isä
Ja lapsesta erossa olo ei taatusti helpota mielenterveydentilaa. Tästä alkaa kehä. Sori mutta minä en tiedä miten siitä pääsee ulos.
Toivon silti parempaa jatkoa sinulle. - muumipeikko2
sun mielenterveysongelmista? ja miten se muka riittää pelkäksi syyksi huostaanottoon..?
- jayzman
Lapsi itkeskeli äidin luo palattuaan josta äiti mainitsi neuvolassa tai sosialitädin luona ja sitten alettiin tutkia mielenterveystoimistossa sosialitan ttojen pyynnöstä mielen tilaani ja minulla on muka persoonallisuushäiriö
- huostaanottoon käy syyksi
ihan kaikki
mikä mieleen sattuu kenelläkin "huolestuneella kansalaisella" juolahtamaan.
On työttömyyttä, kadonnutta vanhemmuutta, vanhemman sairautta,
lapsen sairautta, lapsi ei mene kouluun,
osalla lapsen huostaanoton syyt epäselviä jne
Huostaanoton syitä löytyy kaikille niille
15 000 lapselle, jotka tälläkin hetkellä ovat muualle sijoitettuna kuin omaan perheeseensä. - Ristiriitoja liikaa
jayzman kirjoitti:
Lapsi itkeskeli äidin luo palattuaan josta äiti mainitsi neuvolassa tai sosialitädin luona ja sitten alettiin tutkia mielenterveystoimistossa sosialitan ttojen pyynnöstä mielen tilaani ja minulla on muka persoonallisuushäiriö
Huostaanotto tarkoittaa sitä, että lapsi otetaan huostaan siitä taloudesta jossa hän on virallisesti asunut.
Annoit viesteissäsi ymmärtää, että lapsi oli VIERAILULLA luonasi ja "palattuaan äidin luo itkeskeli...." Keneltä lapsi on otettu huostaan?
Ei ilmeisesti sinulta ainakaan...
Sinulta on voitu evätä tapaamisoikeus ilman valvontaa mutta huostaanotto on ihan eri asia.... ;D - jayzman
Ristiriitoja liikaa kirjoitti:
Huostaanotto tarkoittaa sitä, että lapsi otetaan huostaan siitä taloudesta jossa hän on virallisesti asunut.
Annoit viesteissäsi ymmärtää, että lapsi oli VIERAILULLA luonasi ja "palattuaan äidin luo itkeskeli...." Keneltä lapsi on otettu huostaan?
Ei ilmeisesti sinulta ainakaan...
Sinulta on voitu evätä tapaamisoikeus ilman valvontaa mutta huostaanotto on ihan eri asia.... ;DSiis vaimo lähti ja palasi kotimaahansa filippiineille jolloin hän jätti lapsen minulle kului n.4pv kun ovikello soi ja sielä kaksi sosialitätiä viemässä lastani pois, minuilta isältä.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311325Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093029Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1222383Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17780Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699