Mistä te tiedätte

naapureiden tekemiset?

Minutkin moni mieltää työttömäksi, kun en lähde aamuisin töihin. Käyn satunnaisia tunteja tekemässä kodin ulkopuolella silloin tällöin, muuten teen kotona täyttä työpäivää. Olen jopa kysynyt taloyhtiön hallitukselta, onko siihen estettä, kun ei liikennettä ole työni takia. Silti minulta kysellään "missä käyt työssä" ja oletko saanut töitä, samat ihmiset, vaikka olen selittänyt sen sata kertaa, että teen etätyötä yrittäjänä. Sitä ennen opiskelin ja olin koululla ja kotona miten sattuu - joskus illat koululla ja päivät kotona tai pari tuntia aamulla koullla ja pari tuntia iltapäivällä kotona.

Kun puolisoni alkoi kesällä kulkea pyörällä töihin, niin naapuri kysyi, että miksei puolisosi ole töissä - vain sillä perusteella, kun auto oli pihassa.

Tiedoksi vain: Kaikki eivät ole työttömiä, vaikka eivät olisikaan pois kotoa 8-16 ma-pe. tuliko yllätyksenä tämäkin tieto?

10

1270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurisi

että olet työtön luuseri! ollaan tarkkailtu sua jo pitempään! Älä yritä esittää sitä etätyö hommaa, se on niin mielikuvituksetonta!

• qwerty

Melkoisia luusereita noi sun naapurit. Hankkikaa elämä.

• miltä...

todella työttömän elämä maistuu...

Luonnollisesti sitä yrittää välttää naapureihin törmäämistä ettei tarvitse kuunnella ivallisia kysymyksiä. Edes nopea tervehtiminen ja matkan jatkaminen ei auta, sillä tuppaavat huutelemaan ivalliset kysymykset jopa etenevälle selälle.

Ivallisia kysymyksiä saa aikaiseksi mitä yksinkertaisimmista asioista esim. työtön tulee kotiin päin päivällä klo 12.00 aikoihin - "Miten sinä jo nyt olet liikkeellä?" Tiedetään näet, että työttömät nukkuvat aina päivällä, vaikka heräisi joka aamu kuudelta.

Tässä tuli myös selitys miksi joku työtön voi viedä roskansa roskiin yöaikaan... nääs kun se roskapussin koko... roskapussin sisältö... roskapussin materiaali... täyttöaste... haju...

En ole vielä keksinyt miten tuoda ruokakassin kotiin...

• aiheen aloittaja

Joo. Olen ollut työttömänä, joten tiedän. Juuri siksi "sinä olet työtön" leima sattuu. "Missä olet työssä kysymykset" sattuivat, mutta ne eivät ole loppuneet vieläkään, yritykseni on ollut jo parisen vuotta ja löytyy netistäkin tiedot.

Minäkin olen aamuvirkku, herännyt aina kuudelta ja

Juuri tänä aamuna sain vihjailuja pitkään nukkkumisesta ja siitä etten käy töissä, kun lähdin lenkille. Teen aina "tunnin työmatkan" käymällä lenkillä lapsieni lähdettyä kouluun. Yläasteikäisemme menee joka ikinen kahdeksaan, herään aina ennen häntä. Samoin juopoksi leimaaminen, olen absolutisti. Keräilin työttömänä pulloja ja se tapa on jäänyt jäljelle, tienaa aika mukavasti niillä, mutta luulevat, että palauttelen omiani.

• aiheen aloittaja
        aiheen aloittaja kirjoitti:

Joo. Olen ollut työttömänä, joten tiedän. Juuri siksi "sinä olet työtön" leima sattuu. "Missä olet työssä kysymykset" sattuivat, mutta ne eivät ole loppuneet vieläkään, yritykseni on ollut jo parisen vuotta ja löytyy netistäkin tiedot.

Minäkin olen aamuvirkku, herännyt aina kuudelta ja

Juuri tänä aamuna sain vihjailuja pitkään nukkkumisesta ja siitä etten käy töissä, kun lähdin lenkille. Teen aina "tunnin työmatkan" käymällä lenkillä lapsieni lähdettyä kouluun. Yläasteikäisemme menee joka ikinen kahdeksaan, herään aina ennen häntä. Samoin juopoksi leimaaminen, olen absolutisti. Keräilin työttömänä pulloja ja se tapa on jäänyt jäljelle, tienaa aika mukavasti niillä, mutta luulevat, että palauttelen omiani.

Hups, tuosta pyyhkiytyi jotain vahingossa pois kun kämmensin näppikseni kanssa ja unohdin jo mitä siinä oli. Olen siis aamuvirkku kuitenkin.

• ollut
        aiheen aloittaja kirjoitti:

Hups, tuosta pyyhkiytyi jotain vahingossa pois kun kämmensin näppikseni kanssa ja unohdin jo mitä siinä oli. Olen siis aamuvirkku kuitenkin.

jatkona, että kotitöitä on riittänyt eikä toimettomana ole tarvinnut olla?

Aika yleinen käsitys on sekin ettei työttömät tee yhtään mitään... makaavat vain sängyssään apaattisena päivät pitkät.

• qwerty

Kiinnostaako teitä todella noin paljon, mitä naapurit ajattelevat. Jos naapureiden pitää udella tai puhua tuollaisia se kertoo aika paljon heidän omasta elämästään. Tai sen puutteesta.

• mutta...
        qwerty kirjoitti:

Kiinnostaako teitä todella noin paljon, mitä naapurit ajattelevat. Jos naapureiden pitää udella tai puhua tuollaisia se kertoo aika paljon heidän omasta elämästään. Tai sen puutteesta.

kun korvien välissä on aivot, niin nuo ivahuudot eivät sujuvasti kulje toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nuo ivahuudot tulee pakostakin tajuntaan ja vaikea niitä on vihastumatta tai loukkaantumatta kuunnella.

• raivojänis
        mutta... kirjoitti:

kun korvien välissä on aivot, niin nuo ivahuudot eivät sujuvasti kulje toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Nuo ivahuudot tulee pakostakin tajuntaan ja vaikea niitä on vihastumatta tai loukkaantumatta kuunnella.

Jos joku sulta otian muka ivallisesti kyselee niin anna signaaleja että parempi kun ei enää nähdä ja että ei tarvi enää silmiin katsoaja jos oikein on vaikeita tapauksia niin vaimennat ne !!

• hiirulainen
        mutta... kirjoitti:

tuo naapureiden uteliaisuus minun yksityisasioista. Minulta on kysytty juuri tuota työasiaa, miesasioita, asunko yksin. Kun olin töissä, en olisi saanut ennen toihinlähtöä käydä suihkussa klo 6, kun hiljaisuus loppui vasta klo 7. Tämä naisnaapuri ehdotti, tarvitseeko minun ylipäänsä käydä joka päivä suihkussa ja pestä hiukset, kun ei hänkään koko työssäoloaikanaan pessyt hiuksiaan, kuin 2-3 kertaa vkossa. Lisäksi hän vielä syyllisti minut sillä ,että hänen sydän-vaivansa yltyvät, kun joutuu heräämään kesken uniensa aamuisin.

Mutta eihän kenenkään tarvitse kertoa omia yksityisasioitaan kenellekkään, jos ei halua!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4771
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      5
      3402
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3210
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2649
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      76
      2385
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1404
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1265
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1148
    Aihe