Pahoinvointia syönnin jälkeen

ihmettelijä

Onkohan kenelläkään samanlaista vaivaa?
Muuten olen ihan terve, mutta viikon ajan olen kärsinyt pahoinvoinnista ruokailun jälkeen: Söin sitten vähän tai paljon. Olen normaalipainoinen enkä ole raskaana.

Kun vatsalaukku on tyhjä ei ole ongelmia. Kun syön on olo kuin olisi oksennustauti. Vatsassa kiertää ja tuntuu koko ajan siltä, että annan ylen.

Onko närästys tällaista???? Ei tule mitään pahoja makuja suuhun tms. Vain tuo pahoinvointi.

14

61070

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samankaltaisia

oireita, enkä osaa oikein selitystä tähän antaa, koska haen sitä itsekin vielä.
      Minulla on ollut tätä jo aiemminkin.
      Luulen omassa tapauksessani liittyvän jotenkin hormonitoimintaan. Eli pahoinvointi tulee kuukautisten alla ja kestää niiden loppuun saakka.
      Sinulla voi olla kyseessä joku virusperäinenkin vatsatauti esim. joku lapsilla esiintyvä rota/joku muu virus. Esiintyy vain lievempänä.
      Minulla on myös ruokailun jälkeen ollut tämä pahoinvoinnin tunne, oikein voimakas.
      Joskus on kuristava tunne kaulalla. Ollut viime syksystä lähtien. Itse olen epäillyt pahoinvointia sydänperäiseksi oireeksi. Sydänoireet voivat ilmentyä pahoinvointia.

Tekisi mieli kysyä ikääsi?
      Voi olla ikäänkin liittyvää oiretta.

Lisäksi nyt kovilla pakkasilla on ollut huono ilmanlaatukin, joka vaikuttaa terveyteen.
      Sitten on henkiset syyt. Ahdistus, stressi ja masennus.

• apua

itselläni on ollut vuosia sama ongelma. kouluaikoina jopa siinä määrin että ruokailun jälkeen piti mennä hetkeksi vessanpöntön viereen istumaan vaikken oksentanutkaan ikinä, tuntui kyllä siltä. nykyään on sama ongelma, en myöskään ole raskaana ja ikää on 22 vuotta.
        alkoi pelottaa edellisen epäilyt sydänvaivasta - suvussani on todella paljon sydänongelmia ja isäni on saanut päri sydänkohtaustakin. itselläni ottaa välillä todella paljon sydämestä ja vasen käsivarsi sattuu, tämä ei ole kuvittelua vaan kipu on aito.
        olisi mielenkiintoista kuulla vielä muiden vastauksia, tahtoisin myös saada vastauksen tähän vuosia jatkuneeseen ongelmaan.

• googlettamassa
        apua kirjoitti:

itselläni on ollut vuosia sama ongelma. kouluaikoina jopa siinä määrin että ruokailun jälkeen piti mennä hetkeksi vessanpöntön viereen istumaan vaikken oksentanutkaan ikinä, tuntui kyllä siltä. nykyään on sama ongelma, en myöskään ole raskaana ja ikää on 22 vuotta.
        alkoi pelottaa edellisen epäilyt sydänvaivasta - suvussani on todella paljon sydänongelmia ja isäni on saanut päri sydänkohtaustakin. itselläni ottaa välillä todella paljon sydämestä ja vasen käsivarsi sattuu, tämä ei ole kuvittelua vaan kipu on aito.
        olisi mielenkiintoista kuulla vielä muiden vastauksia, tahtoisin myös saada vastauksen tähän vuosia jatkuneeseen ongelmaan.

ja etsii hauilla: pahoinvointia ruokailun jälkeen, niin löytyy vaikka mitä sivuja.
        Päivällä kävin ja huomasin myös sellaisen jutun kuin aikuisiän diabetes. Sen oireisiin kuuluu ruokailun jälkeinen pahoinvointi. Toinen oli joku mahaportin oireet/vatsahaava.
        Kyllä viisaampaa on käydä tutkimuksissa, niin selviää parhaiten oireet. Ja jos ei terveyskeskuslääkärin kautta pääse, niin kannattaa mennä yksityiselle ja vaatia jatkotutkimuksiin.
        Pahoinvointi voi olla oire mistä tahansa ja suotta sitä itsekään spekuloi liikaa. Tulee vain vainoharhaiseksi ja luulee kohta sairastavan vaikka mitä.
        Minä kävin jo viime syksynä terkkarin kokeissa. Sydänfilmit otettiin, verikokeet ja kilpirauhaskokeet ja ei löytynyt mitään.
        Luovuin jo kokonaan ajatuksesta mennä lääkäriin.
        Mutta, jos ajattelee jälkipolvea, niin ainakin lasten takia kannattaa vielä yrittää yksityisen kautta.
        Kaikki ei näy tavallisissa kokeissa, vaan saattaa vaatia varjoainekuvauksia jne.
        Minulla on ollut voimakasta väsymystä ja rytmihäiriöitä lisänä, niin siksi olen päätellyt näitä sydänperäisiksi oireiksi.
        Jostain luin jutun naisten infarkteista, että naisten oireet ovat salakavalammat ja erilaiset kuin miehillä. Niihin kuuluu pahoinvointi, puristava tunne rinnassa, kaulalla, kipua hartioissa, käsivarsissa, leuassa. Väsymys ja hengenahdistus lisäksi vielä.
        Esim. kaulavaltimon tukos/ahtauma ei näy tavallisissa kokeissa.

• muita

vatsavaivoja kuin yökötys?

Minulla ainakin ärtynyt paksusuoli,stressisuoli.
      Yököttää joskus heti aamulla kun saa silmänsä auki,saattaa kestää viikkoja.Sitten vaiva häviää isoiksi ajoiksi kunnes taas... riippuu miten elämä kuljettaa.
      Vaivaan auttaa kuitu, esim.Vi-Siblin

• jo123

mulla oli noin kuukauden ajan pahoinvointia aamuisin ja ruoan jälkeen, välillä meinasin oksentaa enkä päässyt sängystä pidemmälle. Lääkäri epäili ruokatorven tulehdusta, tosin tähystystä ei tehty, mutta määräsi happolääkkeet. Nyt olen kk syönyt ja vähän alkaa helpottaa vaikka oireet eivät ole poistuneetkaan kokonaan vielä.

• Sahdistaja

Mulla n. 2 vuotta sitten alko pahoinvointi ruokailun jälkeen, mietin onko refluksia. Vähän ennen ruokailua kun oli nälkä, niin olo loppui.

Oireet alko samoihin aikoihin kun hommattiin pieni astianpesukone. Astiat oli aina aivan liukkaita pesun jälkeen kun pestiin normitabletilla. Tuli syötyä ja juotua noista astioista. Aloin huuhteleen astiat konepesun silleen ettei enää tuntuneet saippuaisilta.

Nyt huonovointisuus on tipotiessään. Olo on ihan loistava ja huojentunut, aattelin jo että oon sairastunu johkin ahdistuneisuushäiriöön. Näin jälkeenpäin ajateltuna olo tuntu just siltä kun olis saippuaa syönyt. Joku tutkimus kai oli et oli otettu näytteitä ruuminavauksen yhteydes ihmisistä, niin tiskiainejäämiä löyty niistä.

Ei kannata lannistua jos on huono olo. Syy kyl löytyy, mul kesti 2 vuotta.

• menee ohi

refluksia mulla ja aamulla on sappinesteiden maku suussa, myös pahoinvointia jos syön liian rasvasta, vaikkapa tonnikalaa öljyssä..

• hjjj1

Katsokaapas netistä informaatiota vuotavasta suolesta ettei vain se sattuisi vaivaamaan:)

• sarah-90

Minun oireeni alkoivat kun lopetin kahvin juonnin. Aloin voida pahoin joka päivä joinain päivinä oksensin joinain en. Ummetus oli kova ja aloin hoitaa sitä visinblin kuidulla. visiblin kuidun kanssa suoli toimi joka aamu silti päivällä oli ripulia ja illalla pelkkää limaa. kun lopetin kuidun paino tippui 5 kg. Oksentaminen onneksi loppui. Rupesin juomaan uudestaan kahvia suolisto ongelmat jatkuivat ummetusta, jatkuvaa limaa. välillä tummaa välillä kirkasta limaa. Välillä oli kiire juosta vessaan ja tuli pelkkää kirkasta limaa.

Nyt hakeuduin vatsalääkärille kun aloin olla jo poikki tämän suoleni kanssa ja ajattelin että masennun ihan totaalisesti. Sain ärtyvän suolen diagnoosin. kunnes labra testien tulokset tulivat ja minulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta.

• Anonyymi

vois ehkä olla joku keliakia tai sellane mitä syöt se voi olla joku allergia

• Anonyymi

Tulehdus ruokatorvessa tai mahalaukussa saattaisi aiheuttaa tuollaista. Mahakatarri voi olla yksi. Sekin voi ihan stressistä käsittääkseni tulla, ei tarvi siis ryypiskellä.

• Anonyymi

Juu, itse olen perusterve 14-vuotias tyttö ja olen kärsinyt näistä ongelmista jo 6kk, mutta pahentunut vain ajan myötä.

Oksettaa, ja vatsaan sattuu, kun on syönyt, söin sitten paljon tai vähän. En tunne nälkää ja hyvä olo kun en ole syönyt, mutta heti kuin syön niin seisominen oksettaa ja pakko päästä vuoteeseen. Pahentunut huomattavasti tämän pari päivää, vatsatauti oli pari päivää takaperin, mutta voi toki liittyä vielä siihen, mutta tauti on muuten jo selätetty. Mikä voisi auttaa, kun en syö paljoa ja vähemmän kuin ennen, ja olen raskaan lajin aktiiviurheilija ja tarvitsen energiaa. Sitä en nyt vain saa. Olen yrittänyt syödä säännöllisin välein, mutta aina huono olo ja vatsakipu tulla tupsahtaa. Paino on luultavasti laskenut, kun en ole syönyt tarpeeksi ja niin paljon, kuin yleensä. Mikä auttaisi, ja pitääkö lääkärissä käydä?

T, pohdiskelija.

• Anonyymi

M22, Samanlaiset oireet alkaneet pari kuukautta sitten. Aamuisin ei tee mieli syödä mitään ja jos yritän väkisin syödä tulee huono olo tai oksennan. Samoin syömisen jälkeen tulee huono olo mutta en ole toistaiseksi vielä kertaakaan oksentanut vaikka lähellä on oltu. Anoreksiaa tai vastaavaa en epäile sillä olen lievästi alipainoinen. Jostain syystä yöaikaan pystyn syömään normaalisti vaikka unirymini on normaali.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe