kodin vankiko?

tuskap*ska

Kärsin lähes jatkuvasta ahdistuksesta. Lisäksi olen jotenkin jumiutunut kotiin. Pelkään vieraita ihmisiä ja joskus tuttujakin.Onko tällaisesta koskaan mahdollista parantua vai onko se vaan luonteenpiirre jonka kanssa olisi opittava elämään?Tosin en halua kyllä elää elämääni tällaisena..

7

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulkona!

Käy välillä ulkona kävelyllä, kotonahan tulee hulluksi jos on koko päivän sisällä. Ei ihmiset vaarallisia ole, kunhan et matkusta muslimimaihin :D

• Mutta muista kuitenkin rasi...

Kävely ei välttämättä ole hyvä idea. Voi vain ruveta ajatus kiertämään päässä pahemmin. Itse ehdottaisin, että alat harrastamaan vaikkapa elokuvia ja elokuvissa käyntiä. Toivottavasti asut pääkaupunkiseudulla...

Joo ja voi ne ihmiset ihan Suomessakin olla vaarallisia. Riippuu aivan persoonallisuuksien piirteistä sekä kanssaihmisten, että omista, miten sinua kohdellaan. Toki myös paljon muustakin...

• dfg5

Mene kirjastoon ja mikäli kirjastonhoitaja ei hakkaa sinua vanhalla testamentillä päähän, niin sinulla ei ole mitään pelättävää, eikä mitään syytä jäädä kotiin.

• kuinka vanha olet.

Jos olet nuori voit hakeutua seurakuntien järjestämiin juttuihin - myös vanhemmille on ohjelmaa. Jos olet nainen voit mennä tanssiravintolaan ja sinua varmasti haetaan tanssimaan. Suosittelisin käyntiä lääkärissä ehkä sairastat tietämättäsi masennusta - ihmisten pelko on yksi oire siihen. Ja jatkuvaan ahdistukseesi on saatava lääkitys.

• tuskap*ska

Ikää kohta 25 eli elämä edessä juu.Oon kärsiny tästä "vaivasta" varmaan koko ikäni mut vaivannu tosissaan n. 5 vuotta. Kyllähän sitä kännissä sosiaalinen on ja baareista sais "seuraa" varmasti. Ei sitä kai kuitenkaan voi joka päivä ruveta pämppään, sitäkin on tullu testattua huonolla menestyksellä.Mietin vain josko jollai ois ollu sama vaiva ja jotenkin selvinny eteenpäin elämässä..?

• minä
        tuskap*ska kirjoitti:

Ikää kohta 25 eli elämä edessä juu.Oon kärsiny tästä "vaivasta" varmaan koko ikäni mut vaivannu tosissaan n. 5 vuotta. Kyllähän sitä kännissä sosiaalinen on ja baareista sais "seuraa" varmasti. Ei sitä kai kuitenkaan voi joka päivä ruveta pämppään, sitäkin on tullu testattua huonolla menestyksellä.Mietin vain josko jollai ois ollu sama vaiva ja jotenkin selvinny eteenpäin elämässä..?

ahdistukseen ja pelkoihin on saatavilla apua!
        miksi et välittäisi itsestäsi ja hoitaisi itseäsi?
        varaa aika mielenterveystoimistoon; sieltä saat ammattiapua!

• rain

Sanoisin kamalan mielelläni, että siitä parantuu ja vieläpä helposti. Niin en kuitenkaan voi väittää, mutta apua löytyy kyllä. Avun hakemiseen lähteminen voi olla hankalaa, ja oikean hoidon löytäminen vaikeaa, mutta MAHDOLLISTA. Ja mitäs menetettävää sinulla siinä olisi..?

Rohkeasti vaan esim. terveyskeskuslääkäriin ja sitä kautta mielenterveystoimistoon.

Voimia sinulle ja jos haluat nähdä ettet ole ainoa, tsekkaa www.pelokkaat.net , niin huomaat että pelkureita tässä maassa riittää..(itseni mukaan lukien)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe