pikkulapsen kättä. ei ehditty pesemään, kun tyttö jo pisti sormensa suuhun. huuhtelimme suun Betadinella. mahtaakohan riittää toimenpiteeksi. en kaipaa koiraihmisten kommentteja, meillä hygienia aivan eri tasolla.
naapurin koira
137
8217
Vastaukset
- maalaisjärki
Oletko itse suukotellut lastasi? Tiedätkö, että ihmisellä on enemmän bakteereja suussa? Tiedätkö, että liiallinen hygienia aiheuttaa allergiaa?
- suukotellut. .
mutta minusta hiukan eri asia, kuin pistää suuhunsa koiran kuolalla kastettua sormea.
- suu on
suukotellut. . kirjoitti:
mutta minusta hiukan eri asia, kuin pistää suuhunsa koiran kuolalla kastettua sormea.
puhtaampi kuin ihmisen ja tiedänpä tapauksen, jossa pikkulapsi söi leikkipuistosta löytämäänsä koiran pökälettä ennenkuin äitinsä huomasi asian, eikä tällekään lapselle siitä mitään oireita tullut. Suotta hermoilet, vai olikohan tämä juttu provo?
- selvää , ,
suu on kirjoitti:
puhtaampi kuin ihmisen ja tiedänpä tapauksen, jossa pikkulapsi söi leikkipuistosta löytämäänsä koiran pökälettä ennenkuin äitinsä huomasi asian, eikä tällekään lapselle siitä mitään oireita tullut. Suotta hermoilet, vai olikohan tämä juttu provo?
mitä on capnocytophaga canimorsus..siinä se puhtaus
- meidän kolme
suu on kirjoitti:
muksua ovat maistaneet vauvana jopa omaa kakkaansa, kun kakka on vahingossa tullut lattialle. Pitäähän pyllyn joskus tuulettua ilman vaippaa. Ei niille tullut yhtään mitään, onneksi.
- vain
selvää , , kirjoitti:
Koiran täytyy purra, tai ihossa täytyy olla ennestään haava, jotta tuo bakteeri aiheuttaa tulehduksen. Koiralla ei välttämättä ole tuota bakteeria suussa. Voihan nuita koirien mahdollisia pöpöjä luetella. Listaa samalla ihmisistä mahdolliseet pöpöt joita voi tartutella lajitovereihin. Flunssasta Aids:iin.
- ihmistä olet
selvää , , kirjoitti:
tavannut jotka olisivat saaneet tämän bakteerin koiralta. Olen ollut sh kymmenen vuotta ja tavannut vain yhden ja myönnettäköön oli aika paha mutta turha sillä on ketään pelotella. Ja voi taivas sitä lapsen suun huuhtelijaa!!!! Tiedätkö mitä liika desinfioiminen aiheuttaa kun puhuit teidä hygienia tasosta. On se sitten kivaa kun saadaan bakteereille resistenttejä kantoja eikä mitkään lääkkeet tehoa. Lisää tuollaista "vastuuntuntoa". Herätkää!
- turhaa,,,
ihmistä olet kirjoitti:
tavannut jotka olisivat saaneet tämän bakteerin koiralta. Olen ollut sh kymmenen vuotta ja tavannut vain yhden ja myönnettäköön oli aika paha mutta turha sillä on ketään pelotella. Ja voi taivas sitä lapsen suun huuhtelijaa!!!! Tiedätkö mitä liika desinfioiminen aiheuttaa kun puhuit teidä hygienia tasosta. On se sitten kivaa kun saadaan bakteereille resistenttejä kantoja eikä mitkään lääkkeet tehoa. Lisää tuollaista "vastuuntuntoa". Herätkää!
ja kyseinen pöpö harvinainen, voisitko sh luetella joitakin yleisempiä koiran suusta saatavia pöpöjä. meilläkin lasten nenät pyyhitään omienkin eritteiden johdosta.
- eivät anna, ,
suu on kirjoitti:
koiriensa nuolla lapsiaan. meillä kiltti labbis ja konttaava lapsi, mutta koira opetettu pysymään puolen metrin päässä. ei tulisi kuuloonkaan, että koira saisi lasta nuoleskella. osuit ap koiranomistajille arkaan paikkaan. kyseessä on ennalta ehkäisevää huolenpitoa. monilta tämä puuttuu.
- koiran nuolla. . .
eivät anna, , kirjoitti:
koiriensa nuolla lapsiaan. meillä kiltti labbis ja konttaava lapsi, mutta koira opetettu pysymään puolen metrin päässä. ei tulisi kuuloonkaan, että koira saisi lasta nuoleskella. osuit ap koiranomistajille arkaan paikkaan. kyseessä on ennalta ehkäisevää huolenpitoa. monilta tämä puuttuu.
kuka antaa koiran nuolla lastaan kielellä, joka hetkeä aikaisemmin on liponut kusesta keltaista lumikokkaretta, tai vastaavaa. onko se sitä hygieniaa??
- pökäleet mukaan!
täällä Mikkelissä myhäillään ja suositaan koiranomistajia,ei ole veroa.Se myös näkyy,useampia koiria samassa taloudessa.Usein myös niin,et isäntä ei jaksa lenkittää koiriaan tarpeeksi usein,joten ne ulostavat heti seuraavan naapurin portin pieleen.Yleensä nämä jätökset ilmaantuvat iltamyöhällä tai aamuvarhaisella.Ankeaa kävellä kadulla ja muistutella lapsia,etteivät mene penkoille ulosteisiin hyppimään tai väistellä kadulla pökäleitä.En inhoa koiria,vaan niiden omistajia,kautta linjan aikas välinpitämätöntä sakkia!Nuriseevat,että koirapuisto pitäisi saada,HAH!Sinnekö ne kaikki koirineen menisivät ulostuslenkille,sallikaa mun nauraa,eiköhän niillekin rahoille löytyne todellisempaakin tarvista.
- kuis
Ja mitenhän tämä vuodatuksesi liittyy ap:n kysymykseen?
- kuriin
Ei kun lääkäriin vaan, ja lasku koiran omistajalle. Oppisi pitämään koiransa kurissa.
- hui
Et kai ole tosissasi?
- mitään sarkasmia
hui kirjoitti:
Et kai ole tosissasi?
Kyllä minustakin olisi syytä viedä lääkäriin tai ainakin tarkkailla 1-2 viikkoa aika tarkasti, tuleeko jonkinlaisia oireita hengityselimiin, ihoon tai ruoansulatukseen.
Koirien suu ja suunseutu ei ole mitenkään hygienialla pilattu, koska ne nuolevat omaa peräaukkoaan ja haistelevat muiden anuksia ja jätöksiä.
Jos siis teillä ei ole koiraa, eikä tyttärenne ole "kyllästetty" koirabakteereilla, niin on syytä olla hieman huolissaan. Liikakaan huolehtiminen ei ole pahasta lasten suhteen.
Koirat ovat yhteiskuntamme parasiitteja, jotka tartuttavat isäntäväkeensä ja muihinkin esim. sienitauteja ja hengityselinsairauksia sekä aiheuttavat allergiaa. - terve?
mitään sarkasmia kirjoitti:
Kyllä minustakin olisi syytä viedä lääkäriin tai ainakin tarkkailla 1-2 viikkoa aika tarkasti, tuleeko jonkinlaisia oireita hengityselimiin, ihoon tai ruoansulatukseen.
Koirien suu ja suunseutu ei ole mitenkään hygienialla pilattu, koska ne nuolevat omaa peräaukkoaan ja haistelevat muiden anuksia ja jätöksiä.
Jos siis teillä ei ole koiraa, eikä tyttärenne ole "kyllästetty" koirabakteereilla, niin on syytä olla hieman huolissaan. Liikakaan huolehtiminen ei ole pahasta lasten suhteen.
Koirat ovat yhteiskuntamme parasiitteja, jotka tartuttavat isäntäväkeensä ja muihinkin esim. sienitauteja ja hengityselinsairauksia sekä aiheuttavat allergiaa.Voi luoja, oletpa tyhmä!
Puhalla tuosta niin näet varmaan painajaisia :)! Mutta pese ensin suus, parasiitti!!
Koiran elvytys. Jos koira ei hengitä, aloitetaan tekohengitys. Koiran kieli vedetään ulos ja tarkistetaan, että hengitystiet ovat auki. Koiran suu suljetaan ja aloitetaan puhallukset sieraimien kautta: 10-12 puhallusta / minuutti. Puhallusten voimakkuus säädetään koiran koon mukaan: pennulle ja pienikokoiselle koiralle puhallusten tulisi olla kevyitä, suuren koiran sieraimiin voi puhaltaa reilummin ilmaa. - koira.. .
Koirat ovat yhteiskuntamme parasiitteja, jotka tartuttavat isäntäväkeensä ja muihinkin esim. sienitauteja ja hengityselinsairauksia sekä aiheuttavat allergiaa.en antaisi kyllä itseänikään nuolla. ei ehdi koko ajan kaikkea vahtimaan. koiran omistajastahan kyseessä ei ole mitään pahaa, vain pieni nuolaisu.
- kipeitä ootte
Koirat ovat yhteiskuntamme parasiitteja, jotka tartuttavat isäntäväkeensä ja muihinkin esim. sienitauteja ja hengityselinsairauksia sekä aiheuttavat allergiaa.mitä sieni- ja hengityselinsairauksia koirat tartuttavat?? Ihmeen terveenä oon pysyny vaikka jo 25 vuotta ollu koiria...
- vanhemmat
pitäisivät OMAT PENTUNSA kurissa! Meidän lapset ei mene toisten koiriin, eikä toisten kersat koske meidän koiriin. SO SIMPLE!!!!
- lääkäri-kirungi
Vie äkkiä lapsesi yksityiseen sairaalaan eristetylle osastolle tarkempia tutkimuksia varten. Betadine pahentaa asiaa koska koiran bakteerit ovat hieman erilaisia kuin ihmisellä ne nimittäin tykkäävät betadinesta kasvualustanaan.
Pese lapsesi desinfiointiaineella kaksi kertaa päivässä kunnes lapsesi on täysi-ikäinen.
Sen jälkeen voi vain laittaa kädet ristiin ja toivoa että lapsesi jatkaa tätä välttämätöntä toimenpidettä ettei vain saa minkäänlaisia bakteereita missään olosuhteissa itselleen.
Aikuisen ihmisen pitäisi vähän katsoa lapsen perään että mitä ne oikein touhuaa.
Muista myös tehdä rikosilmoitus koiraa (ja sen omistajaa) vastaan rikosnimike voisi olla esim. tapon yritys, vaihtoehtoisena rikosnimikkeenä voisi käyttää törkeää pahoinpitelyä tai ainakin sen yritystä.- liioitella, , ,
tarpeen tullen pesen vaikka kolme kertaa päivässä, ei se siitä ole kiinni. mutta kuitenkin meidän tapauksessa minusta koiranomistajan pitäisi katsoa oman koiransa perään, mitä kaikkea se tekee. en kyllä itsekään ole kiinnostunut koiran nuolemisesta. ehkä se toisia miellyttää, meitä ei
- mitään kamalaa??
Ehei...ei tuossa tapauksessa tarvita mitään toimenpiteitä, ei edes Betadinea. Kyllä bakteereita tulee ja saa mistä tahansa ja voi saada vielä pahempia kuin koiran bakteerit.
Mietipä, pesetkö kätesi aina kun kosket ovenkahvaan, johon on kuka tahansa voinut koskea ja hänellä on voinut olla vaikkapa räkää tai paskaa käsissä. Niillä samoilla käsillä sitten voit silittää lapsesi poskea tai tukkaa...
Hygienia on hyvä asia, mutta senkin suhteen liika on liikaa. Käsien pesu wc:ssä käynnin jälkeen, ennen ruokailua ja flunssaisena aikana useamminkin riittävät.
Lapsen suun limakalvot eivät välttämättä kestä tai ole hyvillään desinfioimisaineista.- k-jooseppi
Älä nyt säikyttele ihmisparkaa kaiken maailman ovenkahva bakteereilla. Nyt se rupeaa koskemaan ovenkahvoihin vain kumihanskoilla.
- paremmin huolta
Jos olet tosissasi, niin millainen juokseminen teillä mahtaakaan olla joka kerta, kun lapsi maassa ryömittyään tökkää kätensä suuhun. Siellähän voi olla vaikka mitä, kuten multaa, matoja, tupakantumppeja (en edes osaa keksiä kaikkia kauheuksia). Mitä tulee hygieniaan, niin älä sitten ihmettele, jos lapsesi myöhemmällä iällä on allerginen kaikelle, kun elimistö on varjeltu kaikelta, niin ei ole mihinkään tottunutkaan.
Mutta, minäpä luulen, että et ollutkaan tosissasi, taidat siellä koneesi äärellä hihitellä ns. ketunhäntä kainalossa, millaisen ketjukirjoittelun saatkaan aikaan. Ja lapsesi, jos semmoista onkaan, vuoksi toivon olevani oikeassa, hysteerikkohan raukasta muuten tulee. Hyvää kirjoittelua kuitenkin, itse kullekin.- koirankakat
!!!!!!!!!!!!!
- Jippo-Joonas
Minä hankasin naapurin ovenkahvaa läskinpalalla ja annoin sitten koiran nuolla sitä. Koko toimenpide kuvattiin videokameralla ja kasetti pudotettiin naapurin postiluukusta. Riittääpä Ibrahimin perheellä naurua pitkäksi aikaa!
- voi veljet....
Jep jep, olet tekemässä lapsestasi hysteeristä ja allergikkoa.
Itse olen syönyt kaiken maailman törkyt pikkupenskana ja EI allergiat vaivaa...terveenäkin olen lääkäreiden mielestä pysynyt.- terveellistä. . .
niin saako sitä koira-ainetta apteekista. meillä ei ole koiraa.
- aine jolla puhdistit
Lapsesi suunko? Jos minun suuhuni olisi joku laittanut kyseistä ainetta olisin tukehtunut.Satun olemaan allerkinen tälle aineelle.
- käytä. . .
kyseistä hyvää ainetta, mutta älä myöskään ota sen tilalle mitään suoraan eläinkunnasta..
- Nimetön
Tajuatko edes itse miten sairaalta kuulostat? Annatko edes lapsesi leikkiä hiekkalaatikossa? Et tietenkään siellä vasta pöpöjä onkin...
- selvitty. . .
tekstistä päätellen et voi oikein hyvin. onko oma lääkkeesi kenties jäänyt ottamatta ??
- päätellen . .
et tiedä lasten hoidosta yhtään mitään.. ehkä äidinmaito aikoinaan korvattu koiranku....kuolalla
- lapset mukaan
Meidän alueen kissat tietenkin käyvät asioimassa hiekkalaatikossa. Kyllä joutuu silmä kovana tutkimaan omituiset möykyt, mitkä hiekan joukossa möllötävät.
Sattumia aina löytyy.
Eläinten omistajien mielestä vain ihmiset ovat epähygieenisiä. Olen jopa kuullut, että koiran sylki on maailman puhtainta eritettä. Olen aina kummastellut, miksei siitä tehdä desifiontiainetta yleiseen käyttöön.
Ei pitäisi kenenkään kiihtyä, jos äiti ei halua pikkulapselleen koiran kielipesua naamallensa.
On hänellä oikeus valittaa! - mietitty myös, ,
lapset mukaan kirjoitti:
Meidän alueen kissat tietenkin käyvät asioimassa hiekkalaatikossa. Kyllä joutuu silmä kovana tutkimaan omituiset möykyt, mitkä hiekan joukossa möllötävät.
Sattumia aina löytyy.
Eläinten omistajien mielestä vain ihmiset ovat epähygieenisiä. Olen jopa kuullut, että koiran sylki on maailman puhtainta eritettä. Olen aina kummastellut, miksei siitä tehdä desifiontiainetta yleiseen käyttöön.
Ei pitäisi kenenkään kiihtyä, jos äiti ei halua pikkulapselleen koiran kielipesua naamallensa.
On hänellä oikeus valittaa!täällä. eivät vastanneet täällä kysymykseen, miksi sitä koiran kuolaa ei ole myynnissä apteekeissa, kun sillä on niin suuri terveyttä edistävä vaikutus. koirikset taitavat kaikki olla sellaisia "luonnonläheisiä" ihmisiä, mutta heiltä tapakasvatus jäänyt hiukan taka-alalle.
- jyrää
lapset mukaan kirjoitti:
Sattumia aina löytyy.
On hänellä oikeus valittaa!"Olen jopa kuullut, että koiran sylki on maailman puhtainta eritettä. Olen aina kummastellut, miksei siitä tehdä desifiontiainetta yleiseen käyttöön."
Kuka tuollaista on väittänyt? Kysehän oli nyt hysteerikon pöpökammosta ja siitä, että hän luulee koiran syljen olevan jotenkin pöpöisempää kuin ihmisen. Ei kukaan väittänyt, että se olisi maailman puhtainta eritettä. Ap:n sanoin: Onko sinulla lukihäiriö? - niin...
lapset mukaan kirjoitti:
Sattumia aina löytyy.
On hänellä oikeus valittaa!"Ei pitäisi kenenkään kiihtyä, jos äiti ei halua pikkulapselleen koiran kielipesua naamallensa.
On hänellä oikeus valittaa!"
On oikeus valittaa, mutta liika on aina liikaa... ap. kirjoittaja täysi hysteerikko. Pestä nyt lapsen suu desinfiointiaineella...sairasta! Saapa nähdä peseekö lapsensa suun sitten saippuallakin kunhan tämä oppii kiroilemaan...
- niin ymmärrät
Miksi ihmiset hommaa lapsia, ja ylipäätänsä miten siinä onnistuvat kun eivät ymmärrä biologiasta tuon vertaa? Vai onko kyseessä neuroosi?
Et varmaan ole tietoinen, että on olemassa synnynnäinen immuniteetti ja hankittu immuniteetti. Hankittu tarkoittaa sitä, että elimistölle kehittyy puolustusreaktio vasta, kun ihminen on kohdannut mikrobin. Eli siis, jos lapsi ei kasvessaan joudu kosketuksiin mikrobien kanssa, ja kaikki desinfioidaan huolella, ei lapselle kehity normaalia hankittua immuniteettia. Silloin lapsi sairastuu helposti esim. astmaan.
Teet karhun palveluksen lapselle. Olen aina ihmitellyt kaltaisiasi ihmisiä.
Itse olen erittäin siisti ja huolehdin hygieniasta. Olen myös erittäin terve sillä olen syntynyt maalla, silitellyt kaiken maailma eläimiä ILMAN HANSKOJA ym. Nykyään vanhemmat, jotka eivät ole tietoisia ihmisen biologiasta laittavat lapselle hanskat käteen ennen kuin saavat silittää koiraa. Toiv. lapsesi ei aikuisena vihaa sinua kun alkaa sairastelemaan sillä se on sinun syytäsi!- antaisit . . .
lapsesi imeä koiran kuolaan kasteltua sormea?? sen verran minäkin nähnyt koirien toimintaa ja peräpään nuolemista, että en kyllä edes allergian eston pelossa anna lapsen sitä tehdä. mikrobeja tulee, mistä tulee, mutta ei niitä normaali ihminen kuitenkaan lähde koiran suusta haeskelemaan.
- antaisin
antaisit . . . kirjoitti:
lapsesi imeä koiran kuolaan kasteltua sormea?? sen verran minäkin nähnyt koirien toimintaa ja peräpään nuolemista, että en kyllä edes allergian eston pelossa anna lapsen sitä tehdä. mikrobeja tulee, mistä tulee, mutta ei niitä normaali ihminen kuitenkaan lähde koiran suusta haeskelemaan.
Mistä se normaali ihminen sitten niitä pöpöjä hakee?
Ihan kuin ne jotka eivät säiky joka pöpöä olisivat jotenkin paranormaaleja. Ja, te tietysti normaaleja?
Desinfioitko suusi seksin jälkeen(esim. suuseksin) ennen kuin suukottelet lasta? Luoja tietää kenen peräaukossa sinunkin suusi on ollut. Kerro sinä "normaalina" ihmisenä mistä haet pöpösi?
Koirien ja ihmisten touhuja kun vertailee ( molempia olen nähnyt:), niin voinpa sanoa että kyllä ihmisellä on vähintään yhtä likaiset touhut. Nuolethan sinäkin miehesi alapäätä, sitä josta hän pissii ja kakkoo...
Ei niitä lapsia pumpulissa kannata kasvattaa. Käyttäkää maalaisjärkeä. Nykyään ollaan ylihygieenisiä, maalla ehkä sentään vielä ollaan NORMAALEJA! - ottamatta ???
antaisin kirjoitti:
Mistä se normaali ihminen sitten niitä pöpöjä hakee?
Ihan kuin ne jotka eivät säiky joka pöpöä olisivat jotenkin paranormaaleja. Ja, te tietysti normaaleja?
Desinfioitko suusi seksin jälkeen(esim. suuseksin) ennen kuin suukottelet lasta? Luoja tietää kenen peräaukossa sinunkin suusi on ollut. Kerro sinä "normaalina" ihmisenä mistä haet pöpösi?
Koirien ja ihmisten touhuja kun vertailee ( molempia olen nähnyt:), niin voinpa sanoa että kyllä ihmisellä on vähintään yhtä likaiset touhut. Nuolethan sinäkin miehesi alapäätä, sitä josta hän pissii ja kakkoo...
Ei niitä lapsia pumpulissa kannata kasvattaa. Käyttäkää maalaisjärkeä. Nykyään ollaan ylihygieenisiä, maalla ehkä sentään vielä ollaan NORMAALEJA!kirjoituksesi menee sen verran asian ulkopuolelle että vaikea kommentoida. se on totta, että luoja vain sen tietää, sen meidän seksielämän. en ymmärrä miten se liittyy koiran nuolemiseen.?? minusta aika NORMAALIa huolehtia lapsista. selvästikään et ole tietoinen, mitä kaikkea koiran suu sisällään pitää... mutta nykyaikana, kysy vaikka googlelta..
- vierestä
ottamatta ??? kirjoitti:
kirjoituksesi menee sen verran asian ulkopuolelle että vaikea kommentoida. se on totta, että luoja vain sen tietää, sen meidän seksielämän. en ymmärrä miten se liittyy koiran nuolemiseen.?? minusta aika NORMAALIa huolehtia lapsista. selvästikään et ole tietoinen, mitä kaikkea koiran suu sisällään pitää... mutta nykyaikana, kysy vaikka googlelta..
Puhe on ollut nuolemisesta ja suukottelusta. On sanottu, että koirilla on likainen suu ja siksi nuoleminen ei ole sallittua. Miksi suukottelu on sallittua, kun ihmisen suu on yhtä likainen. Ota vaikka googlesta selvää mitä kaikkea ihmisen suusta löytyy. Tai, lähetä minulle näyte suustasi niin tutkin sen mikroskoopillani..
- esim. . .
vierestä kirjoitti:
Puhe on ollut nuolemisesta ja suukottelusta. On sanottu, että koirilla on likainen suu ja siksi nuoleminen ei ole sallittua. Miksi suukottelu on sallittua, kun ihmisen suu on yhtä likainen. Ota vaikka googlesta selvää mitä kaikkea ihmisen suusta löytyy. Tai, lähetä minulle näyte suustasi niin tutkin sen mikroskoopillani..
capnocytophaga canimorsus. en sitten millään usko että oma sylkyni voi lapselle olla koiransylkyä vaarallisempaa. jos et itse ole tietoinen, niin perimäkin vaikuttaa....
- hakusessa
esim. . . kirjoitti:
capnocytophaga canimorsus. en sitten millään usko että oma sylkyni voi lapselle olla koiransylkyä vaarallisempaa. jos et itse ole tietoinen, niin perimäkin vaikuttaa....
Katso ylemmäs, siellä lukee tästä pöpöstä.
Sukupuolitaudit esimerkiksi tarttuvat limakalvojen ja liman välityksellä. Oletko kuullut lapsesta jolla on sukupuolitauti, vanhemmilta saatu? Minä olen.
Niin mihin se perimä vaikuttaa? Olen tietoinen perimästä aika tarkalleen. Mutta, en ymmärrä mihin viittaat sillä tässä asiassa? Pöpötkö periytyvät vai? - seksipalsta
hakusessa kirjoitti:
Katso ylemmäs, siellä lukee tästä pöpöstä.
Sukupuolitaudit esimerkiksi tarttuvat limakalvojen ja liman välityksellä. Oletko kuullut lapsesta jolla on sukupuolitauti, vanhemmilta saatu? Minä olen.
Niin mihin se perimä vaikuttaa? Olen tietoinen perimästä aika tarkalleen. Mutta, en ymmärrä mihin viittaat sillä tässä asiassa? Pöpötkö periytyvät vai?taitaa olla hieman toisaalla.. tietysti siitä puhe, mistä puute
- sivusta
seksipalsta kirjoitti:
taitaa olla hieman toisaalla.. tietysti siitä puhe, mistä puute
Noin sanotaan, kun ei enää keksitä muuta.
Ihan oikea palsta puhua aiheesta. Nythän oli aiheena hysteerikon pöpökammo. - näin ...
sivusta kirjoitti:
Noin sanotaan, kun ei enää keksitä muuta.
Ihan oikea palsta puhua aiheesta. Nythän oli aiheena hysteerikon pöpökammo.miksi et ottanut puheeksi esim, salmonellaa. mielessä vain se yksi asia, vai ?? meillä aikuisilla se normaalia jokapäiväistä elämää, ei sen kummempaa.
- ...
näin ... kirjoitti:
miksi et ottanut puheeksi esim, salmonellaa. mielessä vain se yksi asia, vai ?? meillä aikuisilla se normaalia jokapäiväistä elämää, ei sen kummempaa.
Niin, on siis normaalia, että seksiä harrastetaan päivittäin. Päivittäin pusetellaa myös lapsia. Päivittäin tuskin kuitenkaan joudutaan koiran nuolemaksi. Kummasta on siis todennäköisempää saada tartunta?
Salmonella ei tullut ekana mieleen, koska yleisimmin se tarttuu ruuan tai ulosteiden välityksellä. Toki myös joskus huonon käsihygienian välityksellä. Mutta, kuten itsekin sanoit, seksi on jokapäiväistä, mutta tuskin joka päivä syömme pilaantunutta ruokaa. Ja, koska olette niin siistejä, oletin teidän huolehtivan käsienne puhtaudesta.
Haluaisitko,että ottaisin jonkun toisen esimerkin, koska sinua tuntuu sexiin liittyvät asiat ärsyttävän. Tosin, ymmärrän sen jos on ongelmia petin puolella. - kesken
näin ... kirjoitti:
miksi et ottanut puheeksi esim, salmonellaa. mielessä vain se yksi asia, vai ?? meillä aikuisilla se normaalia jokapäiväistä elämää, ei sen kummempaa.
kertoisitko vielä mitä tarkoitit tuolla perimällä?
Olen kiinnostunut biologiasta, ja olisi hienoa jos perustelisit väitteesi. - sitten ole. . .
... kirjoitti:
Niin, on siis normaalia, että seksiä harrastetaan päivittäin. Päivittäin pusetellaa myös lapsia. Päivittäin tuskin kuitenkaan joudutaan koiran nuolemaksi. Kummasta on siis todennäköisempää saada tartunta?
Salmonella ei tullut ekana mieleen, koska yleisimmin se tarttuu ruuan tai ulosteiden välityksellä. Toki myös joskus huonon käsihygienian välityksellä. Mutta, kuten itsekin sanoit, seksi on jokapäiväistä, mutta tuskin joka päivä syömme pilaantunutta ruokaa. Ja, koska olette niin siistejä, oletin teidän huolehtivan käsienne puhtaudesta.
Haluaisitko,että ottaisin jonkun toisen esimerkin, koska sinua tuntuu sexiin liittyvät asiat ärsyttävän. Tosin, ymmärrän sen jos on ongelmia petin puolella.äitiä tai jotakin muuta, kenen kanssa seksistä voisi keskustella. adios.
- kyllästetty
Meillä 3 koiraa ja 3 lasta.En laske monta kertaa päivässä toisiaan nuolevat mutta eipä tarvi ketään kulettaa allergia-sairaalassa.
- onnen. . .
lahjat, niinhän sitä sanotaan. kaikkeen tottuu, kun usein sattuu. ei kyllä tässä tapauksessa olla yhtään kateellisia.
- touhua riittää..
kun kuudesta pitää huolehtia. toivottavasti jää sen verran aikaa, että kunnon viikkosiivouksen sentään ehtii tehdä, vai viliseekö ylimääräisiä villakoiriakin...eihän lapsilla kai mitään ylimääräisiä rokotuksia ole ??
- ap:lle
touhua riittää.. kirjoitti:
kun kuudesta pitää huolehtia. toivottavasti jää sen verran aikaa, että kunnon viikkosiivouksen sentään ehtii tehdä, vai viliseekö ylimääräisiä villakoiriakin...eihän lapsilla kai mitään ylimääräisiä rokotuksia ole ??
Mistä tämä kummallinen ajatus koiraperheen huonosta hygieniasta on peräisin? Tiedän monta koiraperhettä, jossa koti on paljon siistimpi kuin koirattomassa perheessä.
Minulla itsellä ei ole lapsia, mutta koira ja kissa on. Kämpän imuroin joka päivä ja pölyt pyyhin joka toinen. Vuodevaatteet pesen kerran kaksi viikossa, jolloin myös tuuletan ne. Wc:n siivoan joka päivä. Noin tarkka siivous ei olisi edes tarpeellista, mutta teen sen siksi koska kissastani lähtee aika paljon karvaa. Koirastani ei lähde yhtään, on sellainen rotu. Koirani ei ole myöskään koskaan syönyt ulkoa mitään, ei paskaa eikä muutakaan. Hän ei myöskään nuole peräaukkoaan, koska ei taivu sinne. Minä myös kerään koirani joka ikisen kikkareen ulkoa. Olen tehnyt sitä jo ennen lakimuutostakin. Enkä usko, että olen ainoa tällainen koiranomistaja.
Veikkaanpa myös, että koirallani on puhtaampi suu kuin ap:lla. Ja hän sentään nuoleskelee lastaan. Yäk!
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa? - totta!
ap:lle kirjoitti:
Mistä tämä kummallinen ajatus koiraperheen huonosta hygieniasta on peräisin? Tiedän monta koiraperhettä, jossa koti on paljon siistimpi kuin koirattomassa perheessä.
Minulla itsellä ei ole lapsia, mutta koira ja kissa on. Kämpän imuroin joka päivä ja pölyt pyyhin joka toinen. Vuodevaatteet pesen kerran kaksi viikossa, jolloin myös tuuletan ne. Wc:n siivoan joka päivä. Noin tarkka siivous ei olisi edes tarpeellista, mutta teen sen siksi koska kissastani lähtee aika paljon karvaa. Koirastani ei lähde yhtään, on sellainen rotu. Koirani ei ole myöskään koskaan syönyt ulkoa mitään, ei paskaa eikä muutakaan. Hän ei myöskään nuole peräaukkoaan, koska ei taivu sinne. Minä myös kerään koirani joka ikisen kikkareen ulkoa. Olen tehnyt sitä jo ennen lakimuutostakin. Enkä usko, että olen ainoa tällainen koiranomistaja.
Veikkaanpa myös, että koirallani on puhtaampi suu kuin ap:lla. Ja hän sentään nuoleskelee lastaan. Yäk!
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa?Meilläkin siivotaan tosi usein koiran vuoksi. Sitten kun koira oli kuukauden hoidossa, ei siivottu kertaakaan. Kyllä oli kämppä paskanen.
- löytyy.. .
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa?ollaan kyllä aikoinaan sen verran myös koiraihmisten luona kyläilty, että melko selvä havainto, että siivoustakin hiukan läpi sormien katsotaan. ja ainakin meiltä sitä on aina pyydetty anteeksi, että kun noista koirista sitä karvaa lähtee näin keväisin , ja syksyisin ja, ja, ja kyllähän sen on aina jälkeenpäin omistakin vaatteista huomannut.... naapurin koirasta en tiedä muuta kuin sen, mitä näen. mutta kiitos valistuksestasi, pitääpi tässä harkita, josko hampaat pitäisi pestäkin 3xpv... ja suuvettä
- tehdä, , ,
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa?jos sitä aikaa vaan on riittävästi. tuttavapiirissä vaan kaikki valittavat, kun päivät ovat liian lyhyitä. töistä kotiin ja ilta-askareet, niin ei oikein ehdi sitä siivoustakaan niin usein tehdä, ja ei se taida aina olla tarpeenkaan, se jokapäiväinen siivous......niistä karvoista voisin sen verran, että kun aikoinaan kävin kylässä jossa oli groen-belkkari uros, karvat sellaisia yli 15cm kauluksessa, niin minun pitkikset olivat niin täynnä karvoja polven alapuolelta, että ei niitä puhtaiksi saanut harjattua. olivat vielä niin sähköisiäkin, yksitellen olisi pitänyt poimia. helpommalla pääsin kun annoin ne karjala keräykseen....jatka sitä hyvää huolenpitoa, ja kerrohan siitä myös muille koiraihmisille..monilta kunnon tieto hukassa..
- Pölyä aivoissa
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa?Koska ehdit olla elukoittesi kanssa? Koiraakin pitäisi ulkoiluttaa monta kilometriä päivässä. Et sinä työsi ja siivouksiesi lisäksi sellaiseen ehdi, kun pitää vielä ruokkia ne elikot.
Koiraa pitää harjata, kynsiä leikata. On sulla hommaa. - onnistettu. . .
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa?meinaan, että kuinka veikkaus on sujunut. onko täysosumia osunut kohdalle, vai pelkkiä lisänumeroita. kadun toisella puolella parast`aikaa joku koira kuono maassa. mitähän siellä onkaan.
- ehtii
Pölyä aivoissa kirjoitti:
Koska ehdit olla elukoittesi kanssa? Koiraakin pitäisi ulkoiluttaa monta kilometriä päivässä. Et sinä työsi ja siivouksiesi lisäksi sellaiseen ehdi, kun pitää vielä ruokkia ne elikot.
Koiraa pitää harjata, kynsiä leikata. On sulla hommaa.Ei mitään ongelmia ehtimisen kanssa. Kaikki nuo hoituu ja eläimistä on todella iloa. Kaikki ei ole laiskamatoja.
Miten aivoissa voi olla pölyä? - päissäs?
onnistettu. . . kirjoitti:
meinaan, että kuinka veikkaus on sujunut. onko täysosumia osunut kohdalle, vai pelkkiä lisänumeroita. kadun toisella puolella parast`aikaa joku koira kuono maassa. mitähän siellä onkaan.
Kyllä nyt taitaa viirata ja aika pahasti. :-O
- kuinka paljon.. .
Mistä tiedät ap, että naapurisi koira nuolee peräaukkoaan ja syö paskaa?tahansa, ja jynssätä lattioita ja pöytiä, mutta kuitenkin se siisteys on vain katsojan silmissä. jos katsot mattoja ja kangasverhoiltuja esineitä UV-valossa, näkisit millaisia läikkiä asuntosi on tulvillaan.
- on sunki luukkus
kuinka paljon.. . kirjoitti:
tahansa, ja jynssätä lattioita ja pöytiä, mutta kuitenkin se siisteys on vain katsojan silmissä. jos katsot mattoja ja kangasverhoiltuja esineitä UV-valossa, näkisit millaisia läikkiä asuntosi on tulvillaan.
sit...jokaikinen kämppä on juuri tuollainen...vai? onko jollakin niin supersiistiä ettei ees uv-valolla mitään löydy.voi jeesus
- on. . .
on sunki luukkus kirjoitti:
sit...jokaikinen kämppä on juuri tuollainen...vai? onko jollakin niin supersiistiä ettei ees uv-valolla mitään löydy.voi jeesus
supersiisti. ja sellainen ihmisen koti pitääkin olla. kuolat ja karvat kuuluvat tunkiolle.
- siistijä
kuinka paljon.. . kirjoitti:
tahansa, ja jynssätä lattioita ja pöytiä, mutta kuitenkin se siisteys on vain katsojan silmissä. jos katsot mattoja ja kangasverhoiltuja esineitä UV-valossa, näkisit millaisia läikkiä asuntosi on tulvillaan.
Tottakai tajuan sen. En edes halua kodistani liian steriiliä. Minulla ei ole pöpökammoa. Johan kerroin, että siivoan joka päivä vain kissankarvat pois. Siihen (imurointiin) ei mene kaikkineen kuin 5-10 minuuttia päivästä. Pölyjen/kissankarvojen pyyhkimiseen tasoilta joka toinen päivä noin 5 minuuttia. Ei ole minun mielestä mitenkään ylivoimaista. Voi tehdä vaikka töllöä katsellessa.
- sulla
on. . . kirjoitti:
supersiisti. ja sellainen ihmisen koti pitääkin olla. kuolat ja karvat kuuluvat tunkiolle.
käsineet kädessä ja strelointiaine aina mukana...hengityssuojain tai kasvomaski vai peräti hengität happea suoraan pullosta. kävelet läpi sterilointisuihkun...jne...voi apua, mahdat olla siivooja ammatiltas...supertehokkaat ilmanvaihtokoneet ja kaikkea...ja tarkastat sillä uv-valolla joka minuutin välein löytyykö mitään....mites sä käyt sit muual vessas kun kotonas? vai on meillä kuolaa ja karvaa...vauva kyllä kuolaa koirat ei.et apua mä saan taudin!!!laitan siis vauvan tunkiolle.koirat ehdottomasti lopetan.
- käsineet käsissä..
sulla kirjoitti:
käsineet kädessä ja strelointiaine aina mukana...hengityssuojain tai kasvomaski vai peräti hengität happea suoraan pullosta. kävelet läpi sterilointisuihkun...jne...voi apua, mahdat olla siivooja ammatiltas...supertehokkaat ilmanvaihtokoneet ja kaikkea...ja tarkastat sillä uv-valolla joka minuutin välein löytyykö mitään....mites sä käyt sit muual vessas kun kotonas? vai on meillä kuolaa ja karvaa...vauva kyllä kuolaa koirat ei.et apua mä saan taudin!!!laitan siis vauvan tunkiolle.koirat ehdottomasti lopetan.
kuka nyt siivoaisi paljain käsin. olet oikeilla jäljillä. lapsista pidettävä hyvää huolta, mutta viimeinen lauseesi oikein hyvä.
- kikattelija
Koira nuolaisi.. Betadinella, vielä kun olisit käyttänyt Neo-amiseptia! Heh! Aika kunkku provo! xD
- tietämään. .
niin Betadine-suuvesi erittäin hyvä aine suun desinfisiointiin.
- gääggä
Ymmärrä kyllä jos joku ei koiran nuolemisesta välitä, mut toi on jo sairasta!! Usko huvikses että tosta koiran nuolaisusta ei kovin kummosia pöpöjä tule. Samat pöpöt tyttösi löytää leikkiessään ulkona, mikäli annat hänen ylipäätään siellä leikkiä...
- tuttu ilmiö. . .
kaikkien koirien omistajien mielestä heidän pikku hauvelinsa on se luojan luoma ihanin olento. mutta myös meille koiran nuoleskelu on todella epämiellyttävä kokemus, eikä olla lapsia. ei siitä monikaan koiraton ihminen välitä, mutta ne on sen verran sokeita, etteivät huomaa ympäristön vieroksuntaa......ei se yksi nuolaisu varmaan niin kamalan paha ja vaarallinen ole, ja betadine on hyvä kurlausneste, sopii vaikka kurkkukipuunkin.
- ???
Minä vieroksun lapsia ja ihmisiä, jotka tonkivat nenäänsä ja ties mitä paikkoja itsestään. Siten pärskivät julkisilla paikoilla. Pysyn kaukana lapsista, koska he ovat aina likaisia, kädet tahmaisia ym.. YÄK.
Ihmiset eivät tajua, että kaikki eivät pidä lapsista koska heille ne ovat täydellisiä kullannuppuja. Lapset pitäisi pitää valjaissa (sellaisia on) ja kaukana muista ihmisistä. Mutta, ihmiset joilla on lapsia ovat täysin sokeita eivätkä näe vihaisia katseita ja ympäristön vieroksuntaa. - osaa, , , ,
??? kirjoitti:
Minä vieroksun lapsia ja ihmisiä, jotka tonkivat nenäänsä ja ties mitä paikkoja itsestään. Siten pärskivät julkisilla paikoilla. Pysyn kaukana lapsista, koska he ovat aina likaisia, kädet tahmaisia ym.. YÄK.
Ihmiset eivät tajua, että kaikki eivät pidä lapsista koska heille ne ovat täydellisiä kullannuppuja. Lapset pitäisi pitää valjaissa (sellaisia on) ja kaukana muista ihmisistä. Mutta, ihmiset joilla on lapsia ovat täysin sokeita eivätkä näe vihaisia katseita ja ympäristön vieroksuntaa.yksin on niin kovin vaikea olla....niin, muuten, miten vanhana satuit itse syntymään ??
- yksin
osaa, , , , kirjoitti:
yksin on niin kovin vaikea olla....niin, muuten, miten vanhana satuit itse syntymään ??
kunhan ei huonossa seurassa.
Ihan yhtä vanhana synnyin kuin sinäkin :) Ja luultavasti olin hirveä räkänokka, ihan hävettää. Ja kuinka paljon aiheutinkaan sotkua. Onneksi olen nyt iso, ja osaan huolehtia puhtaudesta. - samoin. . .
yksin kirjoitti:
kunhan ei huonossa seurassa.
Ihan yhtä vanhana synnyin kuin sinäkin :) Ja luultavasti olin hirveä räkänokka, ihan hävettää. Ja kuinka paljon aiheutinkaan sotkua. Onneksi olen nyt iso, ja osaan huolehtia puhtaudesta.mutta jo lapsesta lähtien.
- vai koiranpentu?
??? kirjoitti:
Ihmiset eivät tajua, että kaikki eivät pidä lapsista koska heille ne ovat täydellisiä kullannuppuja. Lapset pitäisi pitää valjaissa (sellaisia on) ja kaukana muista ihmisistä. Mutta, ihmiset joilla on lapsia ovat täysin sokeita eivätkä näe vihaisia katseita ja ympäristön vieroksuntaa.Mikä olit pienenä, ennen kuin sinusta tuli aikuinen? Ei kai vain lapsi, joka pärski ja oli likainen ja kaiveli ties mitä paikkoja itsessään.
Toivottavasti olit suloinen koiranpentu, nuuskiva ja nuoleva.
Ihana! - tuli. . .
vai koiranpentu? kirjoitti:
Mikä olit pienenä, ennen kuin sinusta tuli aikuinen? Ei kai vain lapsi, joka pärski ja oli likainen ja kaiveli ties mitä paikkoja itsessään.
Ihana!sairas, karvainen, kuolaava ja haiseva. se johtuu siitä, että lähistöllä oli elukoita, kuten koiria. miten on oman lapsuutesi laita. ethän sinä vaan kaivellut..... ootte tosi nuijia, kun ette omaa nenäänne pitemmälle näe...ja haiset vieläkin tosi pahalle hyi ja hyi
- karvainen. . .
Mikä olit pienenä, ennen kuin sinusta tuli aikuinen? Ei kai vain lapsi, joka pärski ja oli likainen ja kaiveli ties mitä paikkoja itsessään.
Ihana!kun olin pieni konttaava lapsi, kaikki karvat tarttuivat minuun. ja sitten opin läähättämään ja nuolemaan. minulla räkä valuu jatkuvasti, mutta onneksi pitkä kieli, mitään ei mene hukkaan.
- isona tulla. . .
Ihana!melkein mitä vaan.
tulossa...........kiinalaisia liharuoka ohjeita...
- kauhistuja
Sun on pakko olla provoilija, ei noin hysteeristä ihmistä voi olla. Tai varmaan tuollaisiakin on olemassa. Muistan yhden tuttavaäidin, joka oli hyvin huolissaan lapsestaan kun se erehtyi silittämään koiraani. Kuitenkin tämä samainen muori poltti tupakkaa toista lasta odottaessaan. Niinpä lapselle tulikin sitten astma. Ja ei ei, astma ei tullut koirastani, koska emme olleet tekemisissä juurikaan sen jälkeen.
- päästä
lastasi seuraavan kerran koirien läheisyyteen. Ehkä sieltä hiekkalaatikosta ja ties mistä muualt niit pöpöi saattaa irrota vähän enemmän...en edes päästä koiriani muitten lapsiin ettei tule tollaista hysteriakohtausta..
- oikeuteen
ja vaadit koiraa lopetettavaksi!
- haasta. . .
koiraa, omistajaa kylläkin vähän nykyään karttelen, ei sekään aina onnistu.
- ........
teidän lapsi sai varmaan kamalan taudin?vai onko jo kuollut??tais olla provo alotus.
- Desfektos
Miten joku voi suhtautua vakavaan asiaan näin?
Jos lapsi on vaarassa saada myrkytyksen tai muun vakavan taudin, niin ei sille pitäisi irvailla! - hoh
Desfektos kirjoitti:
Jos lapsi on vaarassa saada myrkytyksen tai muun vakavan taudin, niin ei sille pitäisi irvailla!Tässä tapauksessa lapsella ei ole muuta vaaraa kuin huono äiti, joka uskoo kaikki mitä lukee lehdistä. Jos lukee kaiken maailman tautien kuvauksia niin kohta huomaa, että itsellä on joka ikinen. Järjen käyttö sallittu.
- koiraihmisiltä . .
Desfektos kirjoitti:
Jos lapsi on vaarassa saada myrkytyksen tai muun vakavan taudin, niin ei sille pitäisi irvailla!heille omat koirat lapsia tärkeämpiä. ei mikään ihme kun niin paljon huonosti voipia lapsia.
- tietää.. .
hoh kirjoitti:
Tässä tapauksessa lapsella ei ole muuta vaaraa kuin huono äiti, joka uskoo kaikki mitä lukee lehdistä. Jos lukee kaiken maailman tautien kuvauksia niin kohta huomaa, että itsellä on joka ikinen. Järjen käyttö sallittu.
se olikin minulle aivan uutta tietoa. tähän mennessä kukaan ei vielä arvostellut äitiyden hyvyyttä. mutta yritän kyllä parhaani. jos itse luet lehtiä, niin älä karsinoi, lue myös koirien aiheuttamista ikävyyksistä.. minusta sellaisiakin on ollut, ja jokainen niistä liikaa.
- ........
EI RIITÄ! Viekää se pentu äkkiä lääkäriin!!
- ikinä eläintä!
Tosi ikävä juttu!
Otan osaa ja toivotaan ettei mitään loisia tule. Ne kun todetaan vasta pitkän ajan perästä.
Itse olen kieltänyt lapsiani koskemasta koiriin sekä kissoihin yms. Itsellämme oli koira, ennen kuin saimme tietää ettei madotus estä lois matojen pesiytymistä eläimien suihin, nenään, silmiin joista ne tarttuvat ihmisiin.
Tätä lois varoitusta ei myöskään koiran myyjä, eikä mitkään eläin lääkärit kertoneet. Itse piti etsiä asiasta tietoa!
Jos madotettaisiin niin paljon, että ne loiset häviäisivät siinä lähtisi elukalta henki, joten luovuimme koko koirasta.
Kaikkein pahimmat on suolikaiset, jotka menevät ensin munuaisiin ja sieltä ylöspäin päähän asti ja hoitamattomana sokeuttaa. Aivan kastemadon näköisiä.
Lääkärillä ollessani on lääkäri kertonut kuinka iso "kasiainen" on löytynyt lapsen potasta.
Entäs heisimadot ja lapamadot?
Kummallista sokeutta koirien omistajilta.
Nykyään kierrämme koirat kaukaa ja suosittelen samaa muille lasten vanhemmille, että pidetään ne kullan nuput kaukana eläimitä.
Lapsi on ainakin meidän perheessä arvokkaampi kuin koira! Ei ne ole saman arvoisia. Minä en ole koiraa synnyttänyt eikä se ole ihminen.- Sirpalena
Tuohan on ihan hirveätä! Miksei näistä asioista puhuta julkisesti, ja missä on koiran myyjän vastuu! Eikö riitä että levitetään loisia ja basialleja koiran ulosteiden mukana, pitääkö
vielä elättää suolikaisia? - löytyy. . .
Sirpalena kirjoitti:
Tuohan on ihan hirveätä! Miksei näistä asioista puhuta julkisesti, ja missä on koiran myyjän vastuu! Eikö riitä että levitetään loisia ja basialleja koiran ulosteiden mukana, pitääkö
vielä elättää suolikaisia?nyt, kun itsekin alkanut tietoja ympäristöstä kaivella, niin kyllä paljon epämiellyttävää tapahtuu.. järkyttäviä tapauksia esim, niin ikävässä osoitteessa kuin "koiranvihaajat"
- myös
löytyy. . . kirjoitti:
nyt, kun itsekin alkanut tietoja ympäristöstä kaivella, niin kyllä paljon epämiellyttävää tapahtuu.. järkyttäviä tapauksia esim, niin ikävässä osoitteessa kuin "koiranvihaajat"
sen sivun. Aika sairasta. Sieltä saa hyvin pontta lisää koira inhoon.
Outoa on minusta se, että kaikki ne koirat ovat ihmisten kasvattamia. On omistajan vika jos koiraa ei osaa kasvattaa oikein. Moni ottaa itselleen liian haasteellisen koiran ja väärällä kasvatuksella tai kasvatuksen puutteella tekee koirasta vihaisen. Lisäksi, ihmisiä ja etenkin lapsia pitäisi enemmän informoida koirista. Esim. minä en päästä ketään vierasta koirani lähelle, koska koira voi säikähtää tai hermostua. Monet ihmiset kysyvätkin lupaa silitykseen, ja se on mukava huomata.
Liian usein syytetään koiraa, tai koiran omistajaa. Monesti vika on lapsessa, tai paremminkin vanhemmissa, jotka antavat lasten tukkia kasvonsa lähelle koiraa tai härnäävät niitä. Koira ei ymmärrä sellaista. Lasten ei saisi mennä koiran lähelle, ennen kuin ymmärtävät niiden käytöstä. On tietysti olemassa mielenvikaisia koiria, kuten ihmisiäkin. Jatkuvasti kuulemme uutisista kuin hullut tappavat toisiaan. Mutta, sehän on normaalia? Sellaisia ihmiset ovat. Mutta, jos koira puraisee, niin johan kirjoitetaan lehdissä... - tapauksessa . . .
myös kirjoitti:
sen sivun. Aika sairasta. Sieltä saa hyvin pontta lisää koira inhoon.
Outoa on minusta se, että kaikki ne koirat ovat ihmisten kasvattamia. On omistajan vika jos koiraa ei osaa kasvattaa oikein. Moni ottaa itselleen liian haasteellisen koiran ja väärällä kasvatuksella tai kasvatuksen puutteella tekee koirasta vihaisen. Lisäksi, ihmisiä ja etenkin lapsia pitäisi enemmän informoida koirista. Esim. minä en päästä ketään vierasta koirani lähelle, koska koira voi säikähtää tai hermostua. Monet ihmiset kysyvätkin lupaa silitykseen, ja se on mukava huomata.
Liian usein syytetään koiraa, tai koiran omistajaa. Monesti vika on lapsessa, tai paremminkin vanhemmissa, jotka antavat lasten tukkia kasvonsa lähelle koiraa tai härnäävät niitä. Koira ei ymmärrä sellaista. Lasten ei saisi mennä koiran lähelle, ennen kuin ymmärtävät niiden käytöstä. On tietysti olemassa mielenvikaisia koiria, kuten ihmisiäkin. Jatkuvasti kuulemme uutisista kuin hullut tappavat toisiaan. Mutta, sehän on normaalia? Sellaisia ihmiset ovat. Mutta, jos koira puraisee, niin johan kirjoitetaan lehdissä...kyseessä ei ollut minkäänlainen vihainen koira. se oli vaan niin tosi kuolaava, ja kun nuolaisi lasta, niin koko kämmen oli liman peitossa. ei lapsi sitä härnännyt eikä muutakaan. kaikki kävi vaan niin nopeasti. enempihän tässä on kyse siitä, onko sellainen nuoleminen nyt niin kovin suositeltavaa edes koiraperheen sisällä.
- kärpäsestä härkänen?
tapauksessa . . . kirjoitti:
kyseessä ei ollut minkäänlainen vihainen koira. se oli vaan niin tosi kuolaava, ja kun nuolaisi lasta, niin koko kämmen oli liman peitossa. ei lapsi sitä härnännyt eikä muutakaan. kaikki kävi vaan niin nopeasti. enempihän tässä on kyse siitä, onko sellainen nuoleminen nyt niin kovin suositeltavaa edes koiraperheen sisällä.
Oletko sinä siis keskustelun aloittaja? Jos olet, niin onneksi olkoon, sait aikaan tosi riehakkaan keskustelun, jossa kukaan ei tunnu käyttävän muita perusteita kuin "näin meillä". Eli mutu se on joka jyllää.
Ja siihen kuolaavaan koiraan. Maailmassa on pöpöjä joka paikassa, koiran kuola ei suinkaan ole niistä pahimpia. Pohdi vaikka siltä kannalta, että koiraperheissä kasvavat lapset eivät ole yleensä muita sairaalloisempia - eivät siis ilmeisesti saa sen enempää pahoja pöpöjä kuin koirattomien perheiden lapset. Päinvastoin liiallista pöpöttömyyshysteriaa pidetään nykyään jo melko yleisesti yhtenä syynä allergioiden lisääntymiseen.
Mutta pakko vielä kommentoida viimeistä lausettasi: "enempihän ... kyse ... sellainen nuoleminen nyt niin kovin suositeltavaa edes koiraperheen sisällä". Eli nyt taidat mennä jo tontille, joka ei kuulu enää sinulle? Jos haluat olla - anteeksi vain - hysteerinen pöpöistä oman lapsesi suhteen, niin älä toki perustele omaa kammoasi sillä, mitä tuhansissa täysin normaaleissa suomalaiskodeissa tapahtuu. Niissä on koiria, jotka silloin tällöin nuolaisevat isäntäperheensä jäsenten käsiä, jalkoja tai kasvojakin. Se ei ole millään tavalla epätervettä, eikä ainakaan sinun asiasi ole sitä tuomita, koska tietämyksesi ei ole kovin korkealla tasolla. - tsekata
tapauksessa . . . kirjoitti:
kyseessä ei ollut minkäänlainen vihainen koira. se oli vaan niin tosi kuolaava, ja kun nuolaisi lasta, niin koko kämmen oli liman peitossa. ei lapsi sitä härnännyt eikä muutakaan. kaikki kävi vaan niin nopeasti. enempihän tässä on kyse siitä, onko sellainen nuoleminen nyt niin kovin suositeltavaa edes koiraperheen sisällä.
Netistä löytyy paljon tietoa, sekä koiran, että ihmisen suu-bakteereista. Googlesta esim. Ehkä kannattaisi katsoa sieltä.
Luulen, että vaikka sinulle vastaisi lääkäri tällä palstalla, että nuolaisusta ei ole lapselle haittaa, niin lukisit mielummin niitä vastauksia jossa kaltaisesi kannustavat desinfioimaan, ja varomaan koiria. Sitähän täältä haet, tukea ajatusmallillesi. Tuskin vastuuntuntoinen äiti hakee hoito-ohjeita suomi24- keskustelualueelta. - äskeiseen
tsekata kirjoitti:
Netistä löytyy paljon tietoa, sekä koiran, että ihmisen suu-bakteereista. Googlesta esim. Ehkä kannattaisi katsoa sieltä.
Luulen, että vaikka sinulle vastaisi lääkäri tällä palstalla, että nuolaisusta ei ole lapselle haittaa, niin lukisit mielummin niitä vastauksia jossa kaltaisesi kannustavat desinfioimaan, ja varomaan koiria. Sitähän täältä haet, tukea ajatusmallillesi. Tuskin vastuuntuntoinen äiti hakee hoito-ohjeita suomi24- keskustelualueelta.Muista lähde kriittisyys!
Pyri myös kuuntelemaan niitäkin joilla on koira, koska he ovat paremmin selvillä koirista, niiden hygienista ja rokotuksista ym. Myös tässä kriittisyys on paikallaan, mutta älä valikoi vain itseäsi miellyttäviä vastauksia. - hyvinvoinnista. .
kärpäsestä härkänen? kirjoitti:
Oletko sinä siis keskustelun aloittaja? Jos olet, niin onneksi olkoon, sait aikaan tosi riehakkaan keskustelun, jossa kukaan ei tunnu käyttävän muita perusteita kuin "näin meillä". Eli mutu se on joka jyllää.
Ja siihen kuolaavaan koiraan. Maailmassa on pöpöjä joka paikassa, koiran kuola ei suinkaan ole niistä pahimpia. Pohdi vaikka siltä kannalta, että koiraperheissä kasvavat lapset eivät ole yleensä muita sairaalloisempia - eivät siis ilmeisesti saa sen enempää pahoja pöpöjä kuin koirattomien perheiden lapset. Päinvastoin liiallista pöpöttömyyshysteriaa pidetään nykyään jo melko yleisesti yhtenä syynä allergioiden lisääntymiseen.
Mutta pakko vielä kommentoida viimeistä lausettasi: "enempihän ... kyse ... sellainen nuoleminen nyt niin kovin suositeltavaa edes koiraperheen sisällä". Eli nyt taidat mennä jo tontille, joka ei kuulu enää sinulle? Jos haluat olla - anteeksi vain - hysteerinen pöpöistä oman lapsesi suhteen, niin älä toki perustele omaa kammoasi sillä, mitä tuhansissa täysin normaaleissa suomalaiskodeissa tapahtuu. Niissä on koiria, jotka silloin tällöin nuolaisevat isäntäperheensä jäsenten käsiä, jalkoja tai kasvojakin. Se ei ole millään tavalla epätervettä, eikä ainakaan sinun asiasi ole sitä tuomita, koska tietämyksesi ei ole kovin korkealla tasolla.kokonaisuutena. tosi paljonhan noita lapsia on, jotka tänä päivänä voivat huonosti. tiedä sitten, johtuuko osa esim. koirien yleistymisestä.? mitä nyt joskus tarhassa tullut juteltua, niin koiraihmisten lapset tunnistaa usein jo sukkiksiin tarttuneista karvoista. niitä kyllä sitten on välillä sormissa ja milloin missäkin... ehkä jotain terveyttä edistävää... se, mitä naapurissa tapahtuu ei todellakaan minua sen kummemmin kiinnosta. jo aloituksessa mainitsin, ettei minua koiraihmisten mielipiteet kiinnosta, sen verran eroa hygieniassa... ei muuta kun antakaa koirien nuolla, ja ei kun syömään. ( viis käsienpesusta,, huh huh)... hieman epäilen omaakin tietämystäsi, ainakin lukihäiriö taitaa olla päällä..
- alkuperäiselle
hyvinvoinnista. . kirjoitti:
kokonaisuutena. tosi paljonhan noita lapsia on, jotka tänä päivänä voivat huonosti. tiedä sitten, johtuuko osa esim. koirien yleistymisestä.? mitä nyt joskus tarhassa tullut juteltua, niin koiraihmisten lapset tunnistaa usein jo sukkiksiin tarttuneista karvoista. niitä kyllä sitten on välillä sormissa ja milloin missäkin... ehkä jotain terveyttä edistävää... se, mitä naapurissa tapahtuu ei todellakaan minua sen kummemmin kiinnosta. jo aloituksessa mainitsin, ettei minua koiraihmisten mielipiteet kiinnosta, sen verran eroa hygieniassa... ei muuta kun antakaa koirien nuolla, ja ei kun syömään. ( viis käsienpesusta,, huh huh)... hieman epäilen omaakin tietämystäsi, ainakin lukihäiriö taitaa olla päällä..
Mistä tiedät, että koiraperheissä ei pestä käsiä ennen ruokailua? Sinä et kyllä edelleenkään tiedä mitään koiraperheiden hygieniasta. Arvailet vaan.
Muistathan pestä kädet aina kaupasta tullessa. Sieltähän niitä pöpöjä vasta tuleekin.
Eikä muuten kannattais haukkua ketään lukihäiriöiseksi, kun oma teksti on täynnä kirjoitusvirheitä. Pata kattilaa... - viimeisiä, , ,
äskeiseen kirjoitti:
Muista lähde kriittisyys!
Pyri myös kuuntelemaan niitäkin joilla on koira, koska he ovat paremmin selvillä koirista, niiden hygienista ja rokotuksista ym. Myös tässä kriittisyys on paikallaan, mutta älä valikoi vain itseäsi miellyttäviä vastauksia.joilta saa todellista tietoa omista koiristaan. heillähän kaikilla sattuu olemaan se paras kaikista. mutta miksi esim. lemmikit-palstalla on niin paljon probleema kysymyksiä koirista johtuvia, oli rotu mikä tahansa.....vanha sanonta >>> kyllä koira koiran tuntee >> ja jokavuotinen ilmiöhän osoittaa, etteivät koiranomistajat osaa ja pysty huolehtimaan koiristaan.
- täynnä virheitä. . .
alkuperäiselle kirjoitti:
Mistä tiedät, että koiraperheissä ei pestä käsiä ennen ruokailua? Sinä et kyllä edelleenkään tiedä mitään koiraperheiden hygieniasta. Arvailet vaan.
Muistathan pestä kädet aina kaupasta tullessa. Sieltähän niitä pöpöjä vasta tuleekin.
Eikä muuten kannattais haukkua ketään lukihäiriöiseksi, kun oma teksti on täynnä kirjoitusvirheitä. Pata kattilaa...mutta todellakin pesen käteni aina kaupassa käynnin jälkeen. ja sen jälkeen kun olen kätellyt koiraihmisiä. kommentoin sitä lukihäiriötä sen verran, että vaikka nimenomaan oli tarkoitus karsia koiraihmiset pois, niin, ei kun vaan mukaan, vaikkei pyydettykään...lienee tyypillistä ??
- lukihäiriön kanssa?
hyvinvoinnista. . kirjoitti:
kokonaisuutena. tosi paljonhan noita lapsia on, jotka tänä päivänä voivat huonosti. tiedä sitten, johtuuko osa esim. koirien yleistymisestä.? mitä nyt joskus tarhassa tullut juteltua, niin koiraihmisten lapset tunnistaa usein jo sukkiksiin tarttuneista karvoista. niitä kyllä sitten on välillä sormissa ja milloin missäkin... ehkä jotain terveyttä edistävää... se, mitä naapurissa tapahtuu ei todellakaan minua sen kummemmin kiinnosta. jo aloituksessa mainitsin, ettei minua koiraihmisten mielipiteet kiinnosta, sen verran eroa hygieniassa... ei muuta kun antakaa koirien nuolla, ja ei kun syömään. ( viis käsienpesusta,, huh huh)... hieman epäilen omaakin tietämystäsi, ainakin lukihäiriö taitaa olla päällä..
Mitä tulee tuohon lukihäiriöjuttuun, niin hyvinvoinnista en puhunut mitään siinä merkityksessä, kuin tunnut kääntävän lasten ja nuorten henkisen pahoinvoinninkin jo koirien syyksi. Siis suosittelen tarkistamaan, miten pitkälle menevät omat ennakkoluulot ja muiden tekstien lukeminen niiden silmälappujen läpi.
En muuten sanonut olevani koiranomistajakaan - enkä piruuttani sano nytkään. Joudut siis ihmettelemään, olenko tavallisen fiksu ja avarakatseinen ihminen riippumatta siitä, onko meillä hurttia vai ei. Eli et kyllä sillä perusteella voi torpata mielipiteitäni ulos keskustelusta.
Koiraihmisen tosiaan tunnistaa helposti koirankarvoista, siihen en ota mitään kantaa. Mitäs koirankarvat liittyvät aloittamaasi "hygienia"keskusteluun? Jos koirankarvatkin ovat jo pahasta, niin suosittelen todella perehtymistä siihen silmille näkymättömään mikrobiologiseen maailmaan, jossa ne pöpöt oikeasti piileksivät - hyvät ja pahat pöpöt. Niitä meinaan on joka paikassa - teilläkin.
Ja hygieniasta noin muuten, niin olipa ikävä yleistys, että koiraperheissä sitä olisi jotenkin vähemmän kuin muissa perheissä. Hygieniaopit sen sijaan suosittelevat käsienpesua aina ennen ruokailua, joten ehkä ne sentään hyväksyt, vaikka et voikaan tietää, tuleeko neuvo koiralliselta vai koirattomalta. Kannattaa kokeilla! - palstat
täynnä virheitä. . . kirjoitti:
mutta todellakin pesen käteni aina kaupassa käynnin jälkeen. ja sen jälkeen kun olen kätellyt koiraihmisiä. kommentoin sitä lukihäiriötä sen verran, että vaikka nimenomaan oli tarkoitus karsia koiraihmiset pois, niin, ei kun vaan mukaan, vaikkei pyydettykään...lienee tyypillistä ??
nyt on sellaisia, että tänne saa kirjoitella kaikki kun noudattaa netikettiä. Et sinä voi sitä määräillä. Jos koiraihmisten kommentit ei miellytä, olisit jättänyt ne omaan arvoonsa.
- siitä kummallinen
mutta todellakin pesen käteni aina kaupassa käynnin jälkeen. ja sen jälkeen kun olen kätellyt koiraihmisiä. kommentoin sitä lukihäiriötä sen verran, että vaikka nimenomaan oli tarkoitus karsia koiraihmiset pois, niin, ei kun vaan mukaan, vaikkei pyydettykään...lienee tyypillistä ??
paikka, että siellä jokainen voi kirjoittaa melkein mitä mielii, toisilta lupaa kysymättä tai sitä saamatta. Eli sinä kirjoitit koirista ja koiraihmiset ovat tottelemattomia ja vastaavat. Hui, kuinka tuhmia!
Mutta älä syyllistä itseäsi liikaa, jokainen meistä on virheellinen - ihmisiä kun vaan ollaan! - :-D
viimeisiä, , , kirjoitti:
joilta saa todellista tietoa omista koiristaan. heillähän kaikilla sattuu olemaan se paras kaikista. mutta miksi esim. lemmikit-palstalla on niin paljon probleema kysymyksiä koirista johtuvia, oli rotu mikä tahansa.....vanha sanonta >>> kyllä koira koiran tuntee >> ja jokavuotinen ilmiöhän osoittaa, etteivät koiranomistajat osaa ja pysty huolehtimaan koiristaan.
Tällä logiikalla ei se sinunkaan hygieniataso ole sitten kummoinen. :D
- hieman lisää
viimeisiä, , , kirjoitti:
joilta saa todellista tietoa omista koiristaan. heillähän kaikilla sattuu olemaan se paras kaikista. mutta miksi esim. lemmikit-palstalla on niin paljon probleema kysymyksiä koirista johtuvia, oli rotu mikä tahansa.....vanha sanonta >>> kyllä koira koiran tuntee >> ja jokavuotinen ilmiöhän osoittaa, etteivät koiranomistajat osaa ja pysty huolehtimaan koiristaan.
Mikä jokavuotinen ilmiö? Tarkoitatko kakkakasoja?
Sitä varten on muut keskustelu alueet, jos olet asiantuntija sillä alalla.
Minusta aika rankasti yleistät, että kaikki koiran omistavat pitävät omaa koiraa parhaana ja täydellisenä. Onko sinulla tutkittua tietoa vai huvikseenko latelet omia totuuksia?
Entäpä vanhemmat, jotka pitävät omaa lastaan täydellisenä kullannuppuna? Morkkaatko heitäkin. Vai onko se eri asia?
Eikö jokaisen osoittama rakkaus ole yhtä tärkeää. Monelle lemmikki on sekä henkisen, että fyysisen virkeyden ylläpitäjä. Eikö siis jokaisella ole oikeus rakastaa jotain, ja muilla mahdollisuus kunnioittaa sitä.
Onko sinulla jokin eläin kun käyt lemmikki- palstalla? Huomaatko, että on olemassa muitakin kuin lemmikkieläin-palstoja jossa puidaan ongelmia. Esim. tässähän juuri puidaan ongelmaa, kun äiti ei tiedä mikä on lapselle vaarallista ja mikä ei. Osoittaako se siis sen ettei hän pysty, eikä osaa huolehtia lapsestaan? Kai tämä on sitten sellainen ikuinen ongelma, ei pelkästään joka vuotinen. - ulalla ??
:-D kirjoitti:
Tällä logiikalla ei se sinunkaan hygieniataso ole sitten kummoinen. :D
?? ollaan tässä ihan pihalla ???
- minä, , ,
hieman lisää kirjoitti:
Mikä jokavuotinen ilmiö? Tarkoitatko kakkakasoja?
Sitä varten on muut keskustelu alueet, jos olet asiantuntija sillä alalla.
Minusta aika rankasti yleistät, että kaikki koiran omistavat pitävät omaa koiraa parhaana ja täydellisenä. Onko sinulla tutkittua tietoa vai huvikseenko latelet omia totuuksia?
Entäpä vanhemmat, jotka pitävät omaa lastaan täydellisenä kullannuppuna? Morkkaatko heitäkin. Vai onko se eri asia?
Eikö jokaisen osoittama rakkaus ole yhtä tärkeää. Monelle lemmikki on sekä henkisen, että fyysisen virkeyden ylläpitäjä. Eikö siis jokaisella ole oikeus rakastaa jotain, ja muilla mahdollisuus kunnioittaa sitä.
Onko sinulla jokin eläin kun käyt lemmikki- palstalla? Huomaatko, että on olemassa muitakin kuin lemmikkieläin-palstoja jossa puidaan ongelmia. Esim. tässähän juuri puidaan ongelmaa, kun äiti ei tiedä mikä on lapselle vaarallista ja mikä ei. Osoittaako se siis sen ettei hän pysty, eikä osaa huolehtia lapsestaan? Kai tämä on sitten sellainen ikuinen ongelma, ei pelkästään joka vuotinen.1) tunnistit jokavuotisen ilmiön, mutta siitä puhuminen ei kiinnosta minua sen enempää. näkyvä tilanne puhuu puolestaan.... 2) en sitten millään voi ymmärtää, jos joku äiti tai isä tai koiranomistaja ei pitäisi omaansa kaikkein parhaana. se on niin, että vale, emävale ja tilasto. siinä se tutkitun tiedon polku....mutta todellinen puolueeton tieto on hankittava näiden ulkopuolelta. 3) tälläkin palstalla usein ollut mukavia ja asiallisia kirjoituksia, liian usein tuppaavat eksymään alkuperäisen asian ulkopuolelle. ei kysymys, ehkä saman kokeneelle, ole osoitus osaamisesta tai pystymisestä, (viittaat varmasti yhteen edelliseen kirjoitukseen), se, mitä sillä tarkoitin on KAIKKIEN nähtävissä, jos vaan pitävät silmänsä auki. katsotaan nyt, mitä kevät tuo tullessaan.
- on,
syöttekö kalaa? Niistä saa lapamadon todennäköisemmin kuin koirista...
- kätesi
AINA kun kättelet jotakuta, olipa henkilö sitten koiraihminen tai ei? Koskaan et voi tietää missä käteltävän henkilön käsi on juuri hetkeä ennen kättelyä ollut, kuten esim. miesten vessassa hepin varressa, eikä henkilö ole välttämättä käsiään pessyt loppuravistelun jälkeen, joku on voinut harrastaa hetki sitten pettingiä/seksiä, eikä ole pessyt käsiään jne.. Sellaisiakin ihmisiä on, tosin itse en lukeudu ko. ryhmään.
Niin, oli ihan unohtua... tiesitkö sen, että WC-pöntön vetonuppi on bakteerisin paikka asunnoissa, kai muistat puhdistaa sen päivittäin desinfiointiaineella... =D - rautalanka auttaa
ulalla ?? kirjoitti:
?? ollaan tässä ihan pihalla ???
"Koiraihmiset viimeisiä joilta saa todellista tietoa omista koiristaan. heillähän kaikilla sattuu olemaan se paras kaikista."
-> "jo aloituksessa mainitsin, ettei minua koiraihmisten mielipiteet kiinnosta, sen verran eroa hygieniassa..." Yms vastaavat tekstisi.
Joko ymmärsit? - Objektiivinen
on, kirjoitti:
Kalan syöminen on vapaaehtoista. Se ei ole, jos vieras koira tulee nuolemaan, tai sotkeudut koiranpaskaan.
- myös olla
Objektiivinen kirjoitti:
Kalan syöminen on vapaaehtoista. Se ei ole, jos vieras koira tulee nuolemaan, tai sotkeudut koiranpaskaan.
vapaaehtoista se itsensä koiranpaskaan sotkeminen. ei varmaan kukaan pakota. se mitä tulee tuohon koiran nuolemiseen niin pidä pentus kurissa, älä päästä pentuas liian lähelle kun noin vituttaa.ja etkö ole kykenevä sanomaan tälle koiran taluttajalle että pitää koiransa kauempana kun olet noin bakteerikammoinen ihminen. kyllä minä ainakin kiertäisin sellaisen ihmisen ja KAUKAA ettei vaan vahingossakaan tarttuisi meidän koirista ne bakteerit.
Luuletko ettei vituta kun toisten kakarat aina tahtoo tulla lääppiin meidän koiria???????
Ei meidänkää kersat tuppaa toisten koiriin. - aikaisemminkin . . .
myös olla kirjoitti:
vapaaehtoista se itsensä koiranpaskaan sotkeminen. ei varmaan kukaan pakota. se mitä tulee tuohon koiran nuolemiseen niin pidä pentus kurissa, älä päästä pentuas liian lähelle kun noin vituttaa.ja etkö ole kykenevä sanomaan tälle koiran taluttajalle että pitää koiransa kauempana kun olet noin bakteerikammoinen ihminen. kyllä minä ainakin kiertäisin sellaisen ihmisen ja KAUKAA ettei vaan vahingossakaan tarttuisi meidän koirista ne bakteerit.
Luuletko ettei vituta kun toisten kakarat aina tahtoo tulla lääppiin meidän koiria???????
Ei meidänkää kersat tuppaa toisten koiriin.esille sellainen yksinkertainen asia, että jotkut eivät vaan yksinkertaisesti ymmärrä lukemaansa,(lukemisen ymmärrys). alun perin asia koski koiran kuolaa, nyt siihen vastataan koiranpaskalla. ja, sanotte sitten mitä tahansa, niin en usko edes sitä, että joku koiranomistajakaan antaisi lapsensa nuolla koirankuola klimppiä, jos sattuu sellaisen lapsen kädessä näkemään. jos todella sallii tälläisen, epäilen vahvasti, että jossakin mättää, ja pahasti. jos lapsi sattuu olemaan vaunuissa ja koira remmin päässä, niin mitenköhän se kiinnipitäminen pitäisi järjestää?. sinulla varmaan ne hyvin koulitetut koirat, jotka pelkästään istuvat liikkumatta vieressäsi. hyvä, että edes jossakin näin.....
- syödään..
on, kirjoitti:
ja jopa aika usein. senkin valmistus on niin yksinkertainen juttu, mutta kun kaikilla tuntuu olevan niin hirmuinen kiire, etteivät malta kunnolla kypsentää..ja savumuikku tosi hyvää...
- vai niin
aikaisemminkin . . . kirjoitti:
esille sellainen yksinkertainen asia, että jotkut eivät vaan yksinkertaisesti ymmärrä lukemaansa,(lukemisen ymmärrys). alun perin asia koski koiran kuolaa, nyt siihen vastataan koiranpaskalla. ja, sanotte sitten mitä tahansa, niin en usko edes sitä, että joku koiranomistajakaan antaisi lapsensa nuolla koirankuola klimppiä, jos sattuu sellaisen lapsen kädessä näkemään. jos todella sallii tälläisen, epäilen vahvasti, että jossakin mättää, ja pahasti. jos lapsi sattuu olemaan vaunuissa ja koira remmin päässä, niin mitenköhän se kiinnipitäminen pitäisi järjestää?. sinulla varmaan ne hyvin koulitetut koirat, jotka pelkästään istuvat liikkumatta vieressäsi. hyvä, että edes jossakin näin.....
ymmärsin kyllä lukemani rupes vaan tuolta jostain sitä paskajuttuakin tulee. tuskimpa kukaan järkevä nyt tarkoituksella kakaralleen koiran kuolaa syöttää.. jos näin pääsee käymään tarviiko siitä nyt tollaiset tltit saada?oletko kenties huomannut että lapset pistävät suuhunsa kaikenlaista? että ehkä vaarallisinta se kuola ei ole. kukin kouluttaa koiransa just niinku haluaa. meillä on tottelevaiset koirat.
- rautalankaa ??
rautalanka auttaa kirjoitti:
"Koiraihmiset viimeisiä joilta saa todellista tietoa omista koiristaan. heillähän kaikilla sattuu olemaan se paras kaikista."
-> "jo aloituksessa mainitsin, ettei minua koiraihmisten mielipiteet kiinnosta, sen verran eroa hygieniassa..." Yms vastaavat tekstisi.
Joko ymmärsit?ei oikein uppoa vieläkään. taitaa olla eri aaltopituus.
- sanoit . .
siitä kummallinen kirjoitti:
paikka, että siellä jokainen voi kirjoittaa melkein mitä mielii, toisilta lupaa kysymättä tai sitä saamatta. Eli sinä kirjoitit koirista ja koiraihmiset ovat tottelemattomia ja vastaavat. Hui, kuinka tuhmia!
Mutta älä syyllistä itseäsi liikaa, jokainen meistä on virheellinen - ihmisiä kun vaan ollaan!sellaisia ne koiraihmiset tosiaan on. nyt tietysti parjataan minua, mutta sinun kädestäsihän tuo tieto lähti..
- kallistu . .
tsekata kirjoitti:
Luulen, että vaikka sinulle vastaisi lääkäri tällä palstalla, että nuolaisusta ei ole lapselle haittaa, niin lukisit mielummin niitä vastauksia jossa kaltaisesi kannustavat desinfioimaan, ja varomaan koiria. Sitähän täältä haet, tukea ajatusmallillesi. Tuskin vastuuntuntoinen äiti hakee hoito-ohjeita suomi24- keskustelualueelta.kummallekaan puolelle ? normaaliperheissä kyllä lapsen parhaaksi menee eläimien edelle.
- miulle
kuinka usein teidän perheessä sairastetaan? Minulla on aina ollut koira (ja perheessä lapsena) ja sairastan flunssan n. kerran neljässä vuodessa. Olen loistokunnossa. Ja väitän, että suuri syy on koiran omistaminen, jolta saan terveenä pysymiselle välttämättömiä pöpöjä. Etkö tiedä, että immuniteetti ei voi kehittyä, jos sitä ei rasiteta? Ihan tosi, jos sinulla (tai jollain muulla perheessä) ei ole mitään terveydellistä syytä pelätä pöpöjä, niin anna ihmeessä lastesi immuniteetin kehittyä rauhassa. Lapsena sairastellaan paljon, mutta aikuisena kiittävät satavarmasti sinua. Lapsuus on kuitenkin vain lyhyt, mutta aikuisuus on loppuikä.
Tutkimustiedot osoittavat, että koiranomistajat elävät keskimäärin pidempään. Johtuu immuniteetin vahvuudesta sekä liikunnan määrästä.
Viimeiseksi:
mistä ihmeestä sait päähäsi, että jokavuotinen ilmiö, nimeltä koirankakat maassa, kielivät siitä, että ei osata pitää koirasta huolta? Eikö se kerro siitä, ettei välitetä kaupunkikuvan estetiikasta? Täytyy muistaa, että koirankakka on biologisesti hajoava orgaaninen juttu, mutta entäs ne monet ihmisen luontoon heittämät asiat, jotka eivät maadu tai maatuvat 100 kertaa hitaammin?- aloittajan
mielenkiintoisia viestejä...en tajua millä tavalla hygienia eroaa teillä kuin muilla eli siis näillä koirien omistajilla. valaises vähän asiaa eli kerro näinkin tyhmälle kuin minä, mikä tekee teidän hygieniasta jotenkin erilaista kuin muiden.
tulee lähinnä mieleen että kirjoittaja on vähän pipi päästään.sairaus se käsienpesemispakkomielle jne on...
mutta nussitaampa pilkkua. käytkö esim ravintolassa syömässä? onko lapsesi tarhassa?
oletko itse töissä? ajattelin vaan että kun saat tollaisen hepulin että koira tuli nuolee kättä niin kävikö mielessä että kun lapsesi mahdollisesti on tarhassa niin mitä pöpöjä siellä liikkuu. käykö teillä muita lapsia, käykö lapsesi muiden luona...pakotatko vieraasi pesemään kädet kun tulevat teille tai jotain.entäs jos jollain on kissa sinun tietämättä ja kättelet vaikka hänen kanssaan.... - asti. . .
voitu erittäin hyvin, ja toivottavasti myös jatkossa. minullakin melko vanhoja lähisukulaisia. ja ilman koiraa ovat kyllä tässä maailmassa pärjänneet, että ei se vanhuus ehkä sittenkään ole pelkästään koirien ansiota. se immuniteetti ja pöpöt...kai sitä tulee muualtakin kuin koirista.....ei välitetä estetiikasta,,hmm hmm. saattaa helposti johtaa siihen, että ei ehkä välitetä jostain muustakin. ja sitten ne aina mukaan pulpahtavat muut jätteet. onkohan asia sittenkään niin, ettei näitä tupakantumppeja sun muita joskus tulisi myös koiraihmisiltä?? minusta he ainakin aika paljon tupakkia polttelevat kävellessään..
- pakkomielle, ,
aloittajan kirjoitti:
mielenkiintoisia viestejä...en tajua millä tavalla hygienia eroaa teillä kuin muilla eli siis näillä koirien omistajilla. valaises vähän asiaa eli kerro näinkin tyhmälle kuin minä, mikä tekee teidän hygieniasta jotenkin erilaista kuin muiden.
tulee lähinnä mieleen että kirjoittaja on vähän pipi päästään.sairaus se käsienpesemispakkomielle jne on...
mutta nussitaampa pilkkua. käytkö esim ravintolassa syömässä? onko lapsesi tarhassa?
oletko itse töissä? ajattelin vaan että kun saat tollaisen hepulin että koira tuli nuolee kättä niin kävikö mielessä että kun lapsesi mahdollisesti on tarhassa niin mitä pöpöjä siellä liikkuu. käykö teillä muita lapsia, käykö lapsesi muiden luona...pakotatko vieraasi pesemään kädet kun tulevat teille tai jotain.entäs jos jollain on kissa sinun tietämättä ja kättelet vaikka hänen kanssaan....meillä vaan on aina opetettu, että kädet pestään määrätyissä tapauksissa. tähän asti ei ole huomiota, että puhtaudesta olisi jotakin haittaa. itsellä ainakin paljon mukavampi olo, mutta kuka mistäkin tykkää.....no, kyllähän siellä ravintoloissakin on aikoinaan aika paljonkin käyty syömässä. muistelen sieltäkin sellaisen klassisen tapauksen, että kun annoksesta löytyi 5cm langanpätkä ??, niin koko annos uusittiin.(ei siis ollut hius eikä karva).... en ole koskaan ollut ansiotöissä, eikä lapsi ole tarhassa, mutta tuossa lähitienoossa on muutamia lastentarhoja, ja hoitajien kanssa ollut paljonkin keskusteluja lapsista, ja niiden hoidosta. ja,,,,, hepuli ja hepuli. ei tässä kukaan hepulia ole saanut normaalielämästä, kyllä se kyse oli vain ja ainoastaan suuresta koirakuolaklimpistä.
- kun kysytään
pakkomielle, , kirjoitti:
meillä vaan on aina opetettu, että kädet pestään määrätyissä tapauksissa. tähän asti ei ole huomiota, että puhtaudesta olisi jotakin haittaa. itsellä ainakin paljon mukavampi olo, mutta kuka mistäkin tykkää.....no, kyllähän siellä ravintoloissakin on aikoinaan aika paljonkin käyty syömässä. muistelen sieltäkin sellaisen klassisen tapauksen, että kun annoksesta löytyi 5cm langanpätkä ??, niin koko annos uusittiin.(ei siis ollut hius eikä karva).... en ole koskaan ollut ansiotöissä, eikä lapsi ole tarhassa, mutta tuossa lähitienoossa on muutamia lastentarhoja, ja hoitajien kanssa ollut paljonkin keskusteluja lapsista, ja niiden hoidosta. ja,,,,, hepuli ja hepuli. ei tässä kukaan hepulia ole saanut normaalielämästä, kyllä se kyse oli vain ja ainoastaan suuresta koirakuolaklimpistä.
Et vielä vastannut kysyjälle siihen, että miten teidän siisteytenne eroaa käsityksesi mukaan koiraperheiden siisteydestä? Ja ole nyt rehellinen, älä kaiva taas pahimpia keksimiäsi äklöesimerkkejä (niin kuin langanpätkiä ravintolasopassa), mitä ehkä olet koiraperheissä nähnyt ja vertaa niitä siihen, millaista teillä on suursiivouksen jälkeen. Ota ihan vaan semmoinen normaalielämän tavallinen päivä teillä ja olettamillasi hiukan siivottomilla koirahuusholleilla. Miten eroaa niin radikaalisti, että sen varjolla voit sanoa, että "siisteyskäsitykset" ovat erilaisia?
Toinen kysymys, mikä mielestäsi on normaalielämää, jos koirakuolaklimppi sitä ei ole? Millaisia suttuja hyväksyt normaalitöhryiksi ja missä menee se raja, jonka toiselle puolelle koirakuolaklimppi tipahtaa? - erikoista. . .
kun kysytään kirjoitti:
Et vielä vastannut kysyjälle siihen, että miten teidän siisteytenne eroaa käsityksesi mukaan koiraperheiden siisteydestä? Ja ole nyt rehellinen, älä kaiva taas pahimpia keksimiäsi äklöesimerkkejä (niin kuin langanpätkiä ravintolasopassa), mitä ehkä olet koiraperheissä nähnyt ja vertaa niitä siihen, millaista teillä on suursiivouksen jälkeen. Ota ihan vaan semmoinen normaalielämän tavallinen päivä teillä ja olettamillasi hiukan siivottomilla koirahuusholleilla. Miten eroaa niin radikaalisti, että sen varjolla voit sanoa, että "siisteyskäsitykset" ovat erilaisia?
Toinen kysymys, mikä mielestäsi on normaalielämää, jos koirakuolaklimppi sitä ei ole? Millaisia suttuja hyväksyt normaalitöhryiksi ja missä menee se raja, jonka toiselle puolelle koirakuolaklimppi tipahtaa?.. sellaista melko tavallista puhtautta. suursiivous vain pari kertaa vuodessa, ei ole sen kummempaa tarvetta. mutta noin jokapäiväisestä siisteydestä sen verran, että kyllä meillä voi minä päivänä hyvänsä ja vaikka yllättäenkin kyläillä, niin kyllä täältä melko puhtaana myös pois pääsee. on ne karvat sen verran epämiellyttäviä. .. mutta se ei kylläkään ole meidän riesa.....ja siitä nyt ei pääse mihinkään, sen verran paljon myös noissa koiraperheissä vieraillut, että ei sieltä ilman karvoja KOSKAAN pääse pois. ihmeen vaikeata joillekin tajuta asia, joka on niin helposti testattavissa..toisen puoliskon suvussa sen verran paljon koiria, että se elämä on minulla varmana tietona... ja langanpätkä EI ollut keksitty juttu... no sitten... jos koirankuolaklimppi kuuluu sinun normaali elämääsi, niin hyvää ruokahalua vaan, mitä sitä nyt makuasioista vouhottamaan.. eihän se mitenkään liity eikä liippaa hygieniaan. no, teillä noin, meillä hiukan eri tavalla. siisteys taitaa olla venyvä käsite, mutta minulle siisti ja puhdas koti on kyllä mieltä lämmittävä näky.
- eri mieltä......
on tässä jonkin verran harrastettu sukututkimusta. nyt piti ajankuluksi tehdä pieni lisäselvitys. hyvin tiedossa oleva muutama sukupolvi taaksepäin meillä näyttää selvää tulosta. koiraperheillä ei yhtään ikälisää eläimien johdosta. ero koirattomien eduksi melkoinen. taitaa johtua enemmän geeneistä ja elämän laadusta.
- koiratkin lopetetaan
jos ihminen pääsee koiraa lipomaan
- tähän. . .
..nyt vastaisi ????
- lopetan. . . .
lopetan keskustelun. joihinkin kommentteihin oli hiukan vaikea vastata, kun joku muu vastasi puolestani "ystävällisesti" niihin... se siitä.....sen jälkeen, kun näen esim. 10 koiranomistajan ottavan kyseessä olevan kokoisen koiran klimpin suuhunsa, voin ehkä hiukan laimentaa kantaani. siihen asti yritän parhaani mukaan estää lasta laittamasta suuhun mitään, edes sinne päin, olevaa suuhunsa. parin vuoden kuluttuahan se jo sujuu itsekseen. pieni pettymys oli, kun niin moni vastaajista oli selvästi koiranomistaja.....toisaalta odotinkin sitä, siksi maininta alkukirjoituksessa..,, hyvää talven jatkoa TEILLE kaikille.......ja sittenkin, muistakaa pestä ne kädet.............m.s.
- ei jaksanut
lukea ja halusit jo keskustelunkin lopettaa.
Mutta...mutta...
Ekaksi: En ole koiran omistaja, enkä koskaan tule omistamaankaan. En vain pidä koirista.
Silti luettuani aloitusviestisi, loksahti suu auki ja simmutkin oli vähintään ne teelautaset.
Teillä varmaan jokaisen vierailijankin jälkeen desinfioidaan koti ettei tule pikku perilliselle pikku pöpöjä?? Kai lapsukaisella on pumpulihanskat käsissään ja niitähän vaihdellaan vähintään puolen tunnin välein? Lelut pestään pari kertaa (vähintään) vuorokaudessa? Onhan niissä ainakin pölypunkkeja, jos ei muuta?
Kuinka te matkustatte?
kuinka te yleensä voitte elää?
Onko miehesi ja muu lähipiirisi yhtä hysteerinen, vai oletko kenties huomannut olevasi ONGELMASI kanssa yksin???
Siis.... APUA!!
Koira nuolaisi ja lapsi laittoi sormen suuhun... mitä teen... amputoinko koko sormen... sun lapsen sormethan on noin muuten steriilit, eikö vain.
Kuule kyllä se sun ipanas tunkee sitä sormeensa ihan muihinkin ruumiinaukkoihinsa ja sen jälkeen suuhun...
- leukemia
Kummityttöni sairastaa leukemiaa, jolloin on pakko olla korkea hygieniataso. Onko lapsellasi jokin tällainen sairaus, vai miksi hygieniataso "on aivan eri tasolla"? Tuollainen täysin älyttömästä asiasta vouhottaminen on loukkaus sellaisia kohtaan, joille kuivailemasi tapaus voi johtaa hengenvaaralliseen tilanteeseen. Tosin ei luultavasti johda, koska vanhemmat pitävät lapsistaa _huolta_. Jos oikeasti olet asiasta huolissasi, niin soita terveyskeskukseen, älä tule tänne valittamaan.
- tyttärestäni
ja siskon koirasta noin 4 kk. sitten.
Ja siinä kun ne istuivat lattialla´vierekkäin niin tää koira nuolaisi tytön huulia.
En ole koira ihmisiä mutta tytär konttaa tuossa vieressä EDELLEEN iloisena.
Eikä ny kele vieköön tullu pieneen mieleenkään että olisin täällä alkanut itkee.
Jos hätäsi olisi TODELLA tuota LUOKKAA niin olisin heti mennyt esim TERVEYSKESKUKSEE.
HETI!!! - huolestukaa jo
koska jos kyseessä olisi oikeasti tositilanteeseen liittyvä hysteria, niin johan palstakin olisi ihan toinen. Kyllä ihmiset on sitten herkkiksiä. Tai tiukkiksia. On totta, että tietyt sairaudet vaativat korkean hygieniatason, mutta se, että kysyjä esittää asian naapurit-palstalla riittää paljastamaan kaiken.
- kokemusta hullusta naapurista
Kyllä kuule tällaisia ihmisiä on olemassa. Eihän siinä mitään jos joku olisikin vähän hysteerinen hygieniasta, mutta kun tällaiset vielä lisääntyy ja siirtää sitä omaa hysteriaa jälkipolville.
- tapauksen. .
kokemusta hullusta naapurista kirjoitti:
Kyllä kuule tällaisia ihmisiä on olemassa. Eihän siinä mitään jos joku olisikin vähän hysteerinen hygieniasta, mutta kun tällaiset vielä lisääntyy ja siirtää sitä omaa hysteriaa jälkipolville.
sillä tavalla, että kysymyksessä oli melkoinen koiran "klimppi" lapsen kädessä, ja sen jälkeen lapsi työntänyt sormen suuhunsa. Hysteria tullut mukaan kuvaan vasta muiden kirjoittelujen myötä. Meillä myös pieni lapsi, ja meillä pyyhitään tytön sormet kyllä senkin jälkeen, jos nähty, että esim. nuhaista nenäänsä kaivelee. Eihän se tietenkään joka kerralla onnistu. Kun ei satu omistamaan koiraa, niin vähän vaikeaa tarkasti asennoitua asiaan, mutta ei sellainen "klimppi" kyllä toisaalta niin terveelliseltä kuullosta. Hiekkalaatikko pöpöt hitusen verran eri asia.
- Kuinkas kävi
tapauksen. . kirjoitti:
sillä tavalla, että kysymyksessä oli melkoinen koiran "klimppi" lapsen kädessä, ja sen jälkeen lapsi työntänyt sormen suuhunsa. Hysteria tullut mukaan kuvaan vasta muiden kirjoittelujen myötä. Meillä myös pieni lapsi, ja meillä pyyhitään tytön sormet kyllä senkin jälkeen, jos nähty, että esim. nuhaista nenäänsä kaivelee. Eihän se tietenkään joka kerralla onnistu. Kun ei satu omistamaan koiraa, niin vähän vaikeaa tarkasti asennoitua asiaan, mutta ei sellainen "klimppi" kyllä toisaalta niin terveelliseltä kuullosta. Hiekkalaatikko pöpöt hitusen verran eri asia.
Onko lapsenne säästynyt traumalta tai saiko vakavan komplikaation. Vai vaan te vanhemmat.
- Sarkkuherkku
Kuinkas kävi kirjoitti:
Onko lapsenne säästynyt traumalta tai saiko vakavan komplikaation. Vai vaan te vanhemmat.
Kun psykiatrisesta hoidosta on karsittu määrärahoja tolkuttomasti. Kaikki sekopäät saa lisääntyä vapaasti ja tekee vielä lapsistaankin samanlaisia.
Kannattaa vahtia ennenkun pussaa ketään kanssaihmistään tai koskettaa, että tuliko pestyä kädet huolella paskantamisen jälkeen ja pippelin pitelyn jälkeen. Ja kun lapsi alkaa olla omista ruumiinosistaan kiinnostunut, niin ettei tule hipastua vehkeitään ja maisteltua sormia seuraavassa saumassa. Voi nääs vaikka kuolla. Ja mitä jos lasten leikkipaikalla on lintu paskantanu vaikka vähän johonkin, siitä saattaa kuolla kans. Ja muistettava ettei hanoihin saa koskea kädellä, ne on pahimpia bakteeripesiä.
Tsiisös mitä pöljiä maa päällään kantaa!! Ihan varmana pentu saa ennemmin tai myöhemmin pahoja immuunisairauksia, jos ei normaalia "siedätystä" ympäristössä tapahdu. Ja by the way, lemmikki yleensä estää allergioita yms. jos lapsi syntyy lemmikilliseen taloon.
Että on ihmiset nykypäivänä paskantärkeitä. Get the life!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058227- 1105743
- 555211
- 2895196
- 783831
- 583031
- 662747
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452491