Auttakaa mua.. Mulla ja mun miehellä on jo kaksi ja puoli vuotias maailman ihanin tytär,mutta nyt olen ehkäisystä huolimatta taas raskaana...
Kaiketi noin 6vkoa pitkällä...
Mieheni haluaa ehdottomasti että tehdään abortti,ja tavallaan kyllä tajuan itsekkin,että rahatilanne ja koko muukin elämä ei ole tosiaan hyvä uudelle lapselle,mutta samalla haluaisin todellakin pitää lapsen ja tuntuu kamalalta tehdä abortti... Ens keskiviikkona mulla on aika tutkimukseen ja tehään ultra...
Siihen asti aikaa miettiä,menenkö vastoin mieheni tahtoa vai menenkö sen mukana..
Olen niin hämmentynyt ja tiedän samalla,ja niin hän on itsekkin sanonut,että ei hän mihinkään häviä jos lapsen pidän,mutta että ei ehdottomasti halua nyt...
KAMALAA.
En halua mitää paskanjauhantaa vaan asiallisia vastauksia. Kiitos jo nyt.
Auttakaa!!!
7
1258
Vastaukset
- miullakin tytär
..tarkoin kummin tekee. Sen tiedän kolmen lapsen äitinä (iltatähti tytär 2,5 v) että ensimmäinen oli se raskain lapsi, kun kaikki oli uutta ja outoa ja aina väsytti. Toinen meni sitten siinä siivellä ja kun ekalle oli kaikki jo valmiiksi hommattu, ei se rahallisesti mitenkään kalliimpaa ollut ja vieläkin tämä keskimmäinen käyttää hyvin pitkään vanhemman veljen vaateita ja varusteita.
Jos meillä aikanaan olisi mieheni saanut päättää, niin yhteen ois jäänyt. Minä vain ilmoitin hänelle, että niin raaka en voi olla, että vanhimmalta lapseltani kiellän onnen omistaa sisko tai veli, enkä päivääkään ole katunut, ei kyllä heidän isänsäkään eikä isoveli, vaikka välistä tahisevat että oksat pois. Hän yritti (siis mieheni)kääntää päätäni siten, että haluaisi muka antaa vai parasta ainoalle lapsellensa ja sitten ei muka olisi ollut varaa nauttia elämästä. Minä ilmoitin kylmästi, että lapsesta en luovu, mutta sinä voit lähtä jos et vastuuta voi kantaa, että meillä yksi terve lapsi on, miksi ei sallita toisen syntyä..
Sinulla kuitenkin on takeita, että miehesi jää vierelle..ehkä se on miehelle helpompi asia se abortti, mene ja tiedä, mutta minä uskoisin, että jos hetkeäkään epäilee, niin myöhemmin voi katumus olla jotain sellaista, mistä ei välttämättä pääse koskaan yli. Mutta jos on ihan varma, että tätä haluaa itsekkin siis aborttia, niin sittenhän se on o.k.
Älä ole kuitenkaan kenenkään orja ja tee sitä siksi, kun joku niin pyytää!!
Ja lopuksi: Minulla on maailman ihanin sisko, joka on vahinko (ei tiedä sitä itse, eikä hänelle kerrota)ja isäni yritti painostaa äitiäni aborttiin, vedoten perheessämme olevaan vammaiseen lapseen ja siihen että ehkäisy petti. Äiti ei luovuttanut ja synnytti siskoni, josta tuli isämme silmäterä ja isän tyttö. Eikä päivääkään ole kukaan meidän perheessä katunut, että häntä sai syntyä ja ilostuttaa meidän perhettä. - Lumituuli
Ennen kirjoittanut tänne,nyt satuin katsomaan.Toivonut,etten itse joutuisi aborttia teettämään.Lapsia en halua.Kaverini hommasi toisen silloin,kun rasavilli tytär oli varttunut.Oma tahtosihan se on eikä miehesi.Parempi päästä yhteisymmärrykseen ahdistuskin helpottaisi.Kerro miehellesi tunteistasi.Tsemppiä mitä sitten päätätkin!
- .......
tiedän, että jos päädyt painostuksen takia aborttiin,se tulee varjostamaan sinua koko loppuelämäsi. Syytät miestäsi alitajuisesti, jos päätös ei ole sinun. Itsellä kaksi lasta ja molemmat tulivat "vahinkoina" itse myös punnistin abortin ja elämän välillä molemmissa tapauksissa, mutta en kuitenkaan pystynyt viemään ajatusta pidemmälle. Toinen lapsi on helpompi ja myös yhdyn edelliseen siinä, että toisen kohdalla kulut pysyvät aisoissa, sillä kierrätystä voi harrastaa edellisen lapsen vanhoilla vaatteilla jne.
- elämä on
Jos kaikki ns. vahinko lapset olisi abortoitu, kuinkahan monta meistä ei olisi syntynytkään?
Raskaus kestää 9 kuukautta ja yleensä sen aikana ehtii sopeutua tulevaan tilanteeseen, mielestäni katuisit ja kokisit syyllisyyttä jos teet abortin.
Yksi vaihtoehto on myös adoptio, jos ei pysty lasta kasvattamaan. Voimia sinulle! - äityli
Kuuntele omia tunteitasi, sydämmesi ääntä.Mies ei voi ymmärtää täysin miltä tuntuu naisesta.Itse joudut kantamaan abortinkin jälkeiset tunteet ja mahdollisen syyllisyyden tunteen.Luota siihen että kaikki menee hyvin vaikka pitäsittekin lapsen,onhan teillä jo yksi ennestään,ihana, kai haluaisitte toisenkin yhtä ihanan .Monesti ajattelemme kaikkea sitä työtä ja vaivaa mitä vauvasta on unohdamme sen ihanuuden minkä palkaksi saamme.
- Ahdistunut...
Kiitos kaikille vastanneille,olette saaneet mut miettimään tarkoin. Tulen tänne myöhemmin kertomaan...Miten kävi. KIITOS.
- Äitykkä40+
Ahdistunut... kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille,olette saaneet mut miettimään tarkoin. Tulen tänne myöhemmin kertomaan...Miten kävi. KIITOS.
Älä missään tapauksessa tee aborttia miehen painostuksesta. Se ois kyllä vihonviimeinen teko. Mistä sitä tietää, vaikka kohta taas olisit raskaana ja sama vaatimus toistuu. Asia on kyllä niin, että yksin et ole raskaaksi tullut, vaan on siinä osuutensa miehelläkin. Raha-asioihin ei voi vedota, kun puhutaan lapsesta. Aina sitä jotenkin pärjää, olen sen omakohtaisesti kokenut. Minusta on järkyttävää kuinka monet naiset joutuvat teettämään abortin vain ja ainoastaan miehen kauhean painostuksen alla. Siitä jää elinikäiset traumat ja parisuhde taatusti kärsii pahasti.
Mieti hyvä ihminen vielä. Jos ei ole aivan pakko, niin älä päädy aborttiin. Nimittäin sellainenkin tilanne voi tulla, ettet saa enää lapsia. Siitäkin on esimerkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624