Kuuntelin taas kerran vanhoillislestadiolaisen saarnaa.
Siinä saarnamies korosti, että lähetystyöhon kannattaa lähteä vasta kun Pyhä Henki niin käskee. Hänen mielestään muiden tekemä lähetystyö on hyödytontä !
Milloin näkemyksenne mukaan alkaa laajamittainen lähetystyö, jolla tavoitetaan kaikki kansat ?
Eikö toisaalta Jeesus käskenyt: Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsekseni ..Olen ymmärtänyt, että ei käskenyt odottaa ?!
Olenko ymmärtänyt jotakin väärin ?
Lähetystyö
3
390
Vastaukset
- ......
Kyllä Jeesus antoi lähetyskäskyn jo 2000 vuotta sitten. Ei tarvitse enää toista lupaa odotella.
Paavali ei nähnyt "muiden" tekemää lähetystyötä turhana.
Fil. 1
17 Nuo toiset taas julistavat Kristusta juonittelunhalusta, epäpuhtain mielin, ja uskovat näin tuottavansa minulle murhetta täällä vankeudessani.
18 Mutta ei sillä väliä! Minä iloitsen siitäkin, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan, oli tarkoitus vilpitön tai ei. Minulla on vastedeskin aihetta iloita
19 sillä tiedän, että teidän rukoustenne tähden ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla tämä kaikki kääntyy parhaakseni. - Ohikulkija.
ei voi tehdä ketään Jumalan lapseksi, vaan Jumala yksin lahjoittaa uskon.
Ihminen voi kertoa elävästä evankeliumista, jonka kautta syntinen vanhurskautetaan.
Elävää evankeliumia ei liene muutoin kuin Pyhän Hengen vaikutuksesta, jossa voimana ei ole ihminen, vaikka tekisi lähetystyötä 24/7 läpi elämän.
Lähetystyö on käynnissä koko ajan ja kyllä Jumala lähettää avun sinne, missä vilpitön mieli nousee Jumalan puoleen. Raamattu meille todistaa senkin, ettei Jumala ole koskaan jättänyt apua lähettämättä, kun joku vilpittömästi kyselee. - Add materialism
Kaikkia kehotuksia ei todellakaan voi totella. Ihmisten on opittava sanomaan ei. Tämä sääntö pätee myös Raamatun kehotuksiin. Raamattu on antiikkinen kirja ajalta, jolloin tietoa oli vähemmän kuin nyt. Nykyään kannattaa uskoa enemmän uudempia tietokirjoja. Esim. suosittelen kirjaa Ajan hallinta, jonka on Kustantanut Rastor. Minulle on tullut sellainen vaikutelma, että kannattaa suosia hyviä kirjakustantajia. Hyviä ovat esimerkiksi Edita ja Duodecim. Yksi mitä pidän huohona on Like.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281458