Nykypäivänä ei ole harvinaista että opiskelija ostaa 150.000 euron kämpän kokonaan velaksi vaikka opintoja on vielä muutama vuosi jäljellä. Muutama kaveriani teki näin nelisen vuotta sitten ja itse seurasin heidän innoittamana loppuvuodesta 2003. Nyt sain lopputyöpaikan vieraasta kaupungista joten päätin laittaa asuntoni myyntiin. Olin kyllä tietoinen asuntojen hintojen noususta (täällä palstalla hengailleena), mutta silti oli vaikeaa ymmärtää kun välittäjä lupasi myydä asuntoni yli 60.000 euroa kalliimmalla hinnalla, kuin mitä pari vuotta sitten maksoin.
Alkuperäisiin suunnitelmiini kuului uuden (siis koskemattoman) asunnon osto myös uudelta paikkakunnalta, kunhan vanha asunto lähtee alta. Nyt aloin kuitenkin epäröimään. Olen siis tienannut n. 82e/vrk (puhtaana käteen) vain asumalla uudessa asunnossa jo kahden vuoden ajan. Tällä palstalla moni tuntuu uskovan asuntojen hinnan jatkuvaan nousuun, vaikka moni tiedoitusväline on jo kuplasta varoittanut. Täytyy olla varoivainen päätöstä tehdessä...
Rajua kyytiä
6
869
Vastaukset
- maksaa vuokrasi
ja hanki parempaa luettavaa.
- afsa
Mikä on lopputyöpaikka?
- jussssi
Mitään hölmöä ole jos sen ne mahdolliset koronnousut ja yllättävät menot/ mahdollinen työttömyys kestetään. Siitä vaan lainaa ottamaan!
- ikiliikkujan
Kuka ne asunnot sitten loppujen lopuksi maksaa?
Pakko on jostain maksumies löytyä, muuten olisit keksinyt ikiliikkujan.
Maksumiehen pitäisi olla sitäpaitsi kohtalaisen varakas, koska asuntojen hinnat nousevat näköjään koko ajan ja inflaatio on matala.
Olen ihmetellyt kovasti sitä, miten nykyhintaiset asunnot on mahdollista maksaa. Vaatimattomatkin omakotitalot maksavat sadoissatuhansissa euroissa.
Mistä löytyy se raha talon maksamiseen? - pankki
antaa OPISKELIJALLE lainaa? eikös ne rinnasteta työttömiin noissa luottoasioissa.
Paska provo, keksi parempi jos pystyt...- se menee
Opiiskelija vaan ei mene pankkiin yksin, vaan äidn ja isisn kanssa. Kyllä sieltä lainaa saa.
Itselläni tämä omistamisella karttunut varallisuus olisi kanssa n. 50 - 75 euroo päivässä jos olisin myymässä. On tämä pimeetä tämä maailman meno.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277