Tässä olen ollut nyt 4vuotta valmistumisen jälkeen työelämässä kiinni enemmän ja vähemmän, enemmän kuitenkin työssä kuin työttömänä.
Viimeisemmän pitemmän työrupeaman päätteeksi jäin sitten ansaituille liiton korvauksille ja ajattelin olla hetken vain ihan työtön, kun siihen kerrankin olisi ollut varaa. Ja halusin ihan puhtaasti lomailla, koska työkaverit olivat olleet jokseenkin inhottavia ja tunsin tarvitsevani "lomaa". (Lomat työaikana otin rahana, ei siis ole ollut lomaa muutenkaan pitkään aikaan).
Mutta koska olen alle 25vuotias, sanoi täti työvoimatoimistossa, että nyt kipinkapin hankkimaan työharjoittelupaikka. "Palkka" on kuukaudessa pienempi kuin liiton korvaukset!
Mitä ihmettä työkkäri tästä oikein hyötyy? Työttömät päivät olisivat kuitenkin maksanut liitto, ei työkkäri. Kesäksi olisi ollut tiedossa töitä kuitenkin.
Lisäksi työharjoittelupaikka ei saa olla omalta alalta, koska siitä minulla on jo työkokemusta.
Minua ihmetyttää.
Kylläpä ärsyttää.
19
1480
Vastaukset
- Hyötyy
Työkkärin täti hyötyy tulostavoitejärjestelmän tuomat bonukset, kun saa yhden työttömän pois päivärahoilta.
- Ihmisoikeusrikkkomus!!!
On se nyt kumma, että pistävät ansaitulla lomalla työttömänä makoilevia työhön!
Eikö täällä enääsaa muiden verorahoilla makoilla.
Tämä on orjuuttaaaa!- mukavaa
kun jotkut aina haluaa käsittää kaiken väärin tahallaan ja kärjistää asioita.
Miksi ihmeessä ei saisi omilla itse tienaamilla vero- ja työttömyyskorvaus rahoilla saisi edes hetken hengähtää ja olla kunnes löytyy/alkaa työ?
Miksi pitää pienemällä rahalla suostua tuollaiseen pompottamiseen ja pakottamiseen (=motivaatiota ei ole, onko tuollaisen jälkeen edes oikeaan työhön)? Ei kyse olisi kuitenkaan kuin kuukaudesta parista.
Parin kuukauden päästä tilastoja kaunistaisi työssä käyvä eikä siinä vaiheessa harjoittelu ja ammatinvalinta kierteessä oleva. - pliiiiis!
Pliiis! pidä taukoa näille palstoille kirjoittelussa jooko? Kiitos.
- joillakin on
mukavaa kirjoitti:
kun jotkut aina haluaa käsittää kaiken väärin tahallaan ja kärjistää asioita.
Miksi ihmeessä ei saisi omilla itse tienaamilla vero- ja työttömyyskorvaus rahoilla saisi edes hetken hengähtää ja olla kunnes löytyy/alkaa työ?
Miksi pitää pienemällä rahalla suostua tuollaiseen pompottamiseen ja pakottamiseen (=motivaatiota ei ole, onko tuollaisen jälkeen edes oikeaan työhön)? Ei kyse olisi kuitenkaan kuin kuukaudesta parista.
Parin kuukauden päästä tilastoja kaunistaisi työssä käyvä eikä siinä vaiheessa harjoittelu ja ammatinvalinta kierteessä oleva.Verovaroja tai työttömyysvakuutusmaksuja ei pistetä sivuun odottamaan, että niiden kerääjä joskus mahdollisesti jäisi työttömäksi. Ne työttömyyskorvaukset, joita maksetaan tällä hetkellä eivät ole niiden keräämiä, jotka ovat työttömiä, vaan niiden, jotka ovat tällä hetkellä työssä.
Toisin sanoen työttömyysturva ei koskaan ole itse tienatuista varoista maksettua, vaan muiden tienaamista. Yhteiskuntamme sosiaaliturva perustuu jatkuvaan tuottavuuteen, josta kerätään veroja joita samantien jaetaan tulonsiirtoina, mm. työttömyysturvana. Kerättyjen varojen rahastoinnilla tai sijoitustoiminnalla ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä.
Yhteiskuntamme perustuu työntekoon. Jos olet tienannut niin paljon ja saanut rahaa tarpeeksi säästöön, että kykenet olemaan tekemättä työtä, on se sinun oikeutesi. Muiden varoilla eläminen työttömyysturvalla ei ole tuota lepäilyä, vaan työttömille tarkoitettujen varojen ryöstämistä oikeasti työtä tarvitsevilta. - Minä
joillakin on kirjoitti:
Verovaroja tai työttömyysvakuutusmaksuja ei pistetä sivuun odottamaan, että niiden kerääjä joskus mahdollisesti jäisi työttömäksi. Ne työttömyyskorvaukset, joita maksetaan tällä hetkellä eivät ole niiden keräämiä, jotka ovat työttömiä, vaan niiden, jotka ovat tällä hetkellä työssä.
Toisin sanoen työttömyysturva ei koskaan ole itse tienatuista varoista maksettua, vaan muiden tienaamista. Yhteiskuntamme sosiaaliturva perustuu jatkuvaan tuottavuuteen, josta kerätään veroja joita samantien jaetaan tulonsiirtoina, mm. työttömyysturvana. Kerättyjen varojen rahastoinnilla tai sijoitustoiminnalla ei ole kokonaisuuden kannalta mitään merkitystä.
Yhteiskuntamme perustuu työntekoon. Jos olet tienannut niin paljon ja saanut rahaa tarpeeksi säästöön, että kykenet olemaan tekemättä työtä, on se sinun oikeutesi. Muiden varoilla eläminen työttömyysturvalla ei ole tuota lepäilyä, vaan työttömille tarkoitettujen varojen ryöstämistä oikeasti työtä tarvitsevilta.En nyt ihan noin kärjistetysti tarkoittanut tuota verorahojen ja työttömyysturvan "keräämistä" tai tienaamista.
Tarkoitin että olen työssä maksanut kaikkia maksuja mitä kuuluukin ja tavallaan edes puolikkaan korren kekoon kantanut. Kalliimmaksihan yhteiskunnalle tulee minun laittaminen harjoitteluun tai koulutukseen, kuin se että olisin pari kuukautta työttömänä ja mennä taas töihin että voisin maksaa takaisin parin kuukauden velttoiluni.
Onko sitten järkeä kuulua liittoonkaan, maksut menee mutta siitä ei itse saa hyötyä, edes sitä aikaa että kerkeisi etsimään työtä. Työn saanti, oman alan, ei ole mikään itsestäänselvyys. Harjoittelupaikankaan saanti ei ole niin selvää, kun kysyessä ilmoittaa ettei osaa hommaa vielä ollenkaan, miten on sitten työn saanti muulta kuin omalta alalta.
Kaverini valmistuu ammattikorkeasta keväällä, hänen pitäisi alle 3kk sisään valmistumisesta löytää työ tai työkkäri voi osoittaa hänelle palkattoman harjoittelun. Järkeä? Kuinka moni oikeasti saa töitä samantien valmistumisesta? Kerkeääkö kolmessa kuukaudessa löytämään töitä omalta alalta (miksi sitä kouluttautuu joksikin jos pitää etsiä sitten jotain ihan muuta työtä kuin mihin haluaa ja on monta vuotta opiskellut)?
Harjoittelun myötä saatan menettää oikean työni, johon olen ollut valmis menemään päivän varoitusajalla, harjoittelussa ollessa tuo ei tule onnistumaan.
Eihän tässä ole takana muu kuin työttömyystilastojen kaunistelu. - Minä
Minä kirjoitti:
En nyt ihan noin kärjistetysti tarkoittanut tuota verorahojen ja työttömyysturvan "keräämistä" tai tienaamista.
Tarkoitin että olen työssä maksanut kaikkia maksuja mitä kuuluukin ja tavallaan edes puolikkaan korren kekoon kantanut. Kalliimmaksihan yhteiskunnalle tulee minun laittaminen harjoitteluun tai koulutukseen, kuin se että olisin pari kuukautta työttömänä ja mennä taas töihin että voisin maksaa takaisin parin kuukauden velttoiluni.
Onko sitten järkeä kuulua liittoonkaan, maksut menee mutta siitä ei itse saa hyötyä, edes sitä aikaa että kerkeisi etsimään työtä. Työn saanti, oman alan, ei ole mikään itsestäänselvyys. Harjoittelupaikankaan saanti ei ole niin selvää, kun kysyessä ilmoittaa ettei osaa hommaa vielä ollenkaan, miten on sitten työn saanti muulta kuin omalta alalta.
Kaverini valmistuu ammattikorkeasta keväällä, hänen pitäisi alle 3kk sisään valmistumisesta löytää työ tai työkkäri voi osoittaa hänelle palkattoman harjoittelun. Järkeä? Kuinka moni oikeasti saa töitä samantien valmistumisesta? Kerkeääkö kolmessa kuukaudessa löytämään töitä omalta alalta (miksi sitä kouluttautuu joksikin jos pitää etsiä sitten jotain ihan muuta työtä kuin mihin haluaa ja on monta vuotta opiskellut)?
Harjoittelun myötä saatan menettää oikean työni, johon olen ollut valmis menemään päivän varoitusajalla, harjoittelussa ollessa tuo ei tule onnistumaan.
Eihän tässä ole takana muu kuin työttömyystilastojen kaunistelu.Lisäys vielä tuohon edelliseen.
En tosiaankaan ole saanut säästöön niin paljoa rahaa, että niillä voisi elellä ilman muita tukia.
Pätkätöissä minimipalkalla (hiukan alle 1300e/kk) se ei ole mahdollista, vaikka sukan varteen kaiken liikenevän laittaisikin. - joku nimimerkki
Minä kirjoitti:
En nyt ihan noin kärjistetysti tarkoittanut tuota verorahojen ja työttömyysturvan "keräämistä" tai tienaamista.
Eihän tässä ole takana muu kuin työttömyystilastojen kaunistelu.Ei ajatus, siitä, että ihmisillä olisi oikeus silloin tällöin pitää jokunen sapattikuukausi työttömyyspäivärahan suuruisella korvauksella, ole lainkaan huono. Uskon monen kaipaavan tuota mahdollisuutta tehdessään työtä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Nyt tuo mahdollisuus edellyttää työsuhteen katkaisemista, johon ei monellakaan ole mahdollisuutta. On ajateltava tulevaisuuttakin.
Tuollaista järjestelmää ei vain ikävä kyllä ole. Työttömyystilastoja vääristää tällä hetkellä hyvin monet eri seikat. Heikosta työllisyystilanteesta johtuen siellä on ihmisiä, joilla ei ole aikomustakaan hakea töitä, siellä on täysin työkyvyttömiä ihmisiä, siellä on sapattikuukausia viettäviä ansaitulla lomalla olevia jne. Toisaalta sieltä puuttuu mm. erilaisissa "koulutuksissa" ja työharjoitteluissa olevat työtä aktiivisesti hakevat ihmiset.
Tuollaista sapattikuukausia viettelevien ei kuitenkaan pitäisi olla oikeiden työtä tarvitsevien ja sitä hakevien ihmisten seassa.
Ongelma näissä kaikissa kauneissa ajatuksissa on raha. Tietenkin jokainen voi hakea juuri sellaista työtä kuin haluaa tai kieltäytyä sellaisista töistä, joista ei pidä. Mutta, kuka maksaa tämän kaiken? Miten pitkäaikaista vetkuttelua tai saamattomuutta meidän on maksettava?
Kuinka monesta asiasta minun on luovuttava, mitä minun on vielä kiellettävä omilta lapsiltani, jotta voisin maksaa veroissa tarpeeksi ihmisille, jotka viettävät "ansaittua lomaa" tai joille ei vuosien jälkeenkään oikein tahdo löytyä mieluista työtä?
Missä on raja? - Minä
joku nimimerkki kirjoitti:
Ei ajatus, siitä, että ihmisillä olisi oikeus silloin tällöin pitää jokunen sapattikuukausi työttömyyspäivärahan suuruisella korvauksella, ole lainkaan huono. Uskon monen kaipaavan tuota mahdollisuutta tehdessään työtä viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Nyt tuo mahdollisuus edellyttää työsuhteen katkaisemista, johon ei monellakaan ole mahdollisuutta. On ajateltava tulevaisuuttakin.
Tuollaista järjestelmää ei vain ikävä kyllä ole. Työttömyystilastoja vääristää tällä hetkellä hyvin monet eri seikat. Heikosta työllisyystilanteesta johtuen siellä on ihmisiä, joilla ei ole aikomustakaan hakea töitä, siellä on täysin työkyvyttömiä ihmisiä, siellä on sapattikuukausia viettäviä ansaitulla lomalla olevia jne. Toisaalta sieltä puuttuu mm. erilaisissa "koulutuksissa" ja työharjoitteluissa olevat työtä aktiivisesti hakevat ihmiset.
Tuollaista sapattikuukausia viettelevien ei kuitenkaan pitäisi olla oikeiden työtä tarvitsevien ja sitä hakevien ihmisten seassa.
Ongelma näissä kaikissa kauneissa ajatuksissa on raha. Tietenkin jokainen voi hakea juuri sellaista työtä kuin haluaa tai kieltäytyä sellaisista töistä, joista ei pidä. Mutta, kuka maksaa tämän kaiken? Miten pitkäaikaista vetkuttelua tai saamattomuutta meidän on maksettava?
Kuinka monesta asiasta minun on luovuttava, mitä minun on vielä kiellettävä omilta lapsiltani, jotta voisin maksaa veroissa tarpeeksi ihmisille, jotka viettävät "ansaittua lomaa" tai joille ei vuosien jälkeenkään oikein tahdo löytyä mieluista työtä?
Missä on raja?on löytynyt, mutta työntarjoajaa ei löydy vaikka kuinka etsin.
Työtä kun ei vain ole omalta alalta tarjolla. Toiselta alalta sitä ei löydy, kun ei työnantaja halua maksaa ammattitaidottomalle/on ollut lomautuksia/irtisanomisia.
Vaikka etsinkin aktiivisesti töitä, olen työn etsintä ajan työtön. Velttoilija siis?
Helppoa on pitkään samassa paikassa töissä olleen arvostella työttömiä (onhan työttömiä tietenkin joka junaan, ja osassa todellakin on arvostelemisen aihetta), kun on siinä asemassa, että irtisanominen koskee häntä viimeisenä. Nykyään tuommoiseen asemaan ei pääse, kun on tarjolla vain määräaikaista työtä, osa-aikatyötä, pätkittyä työtä.. Kyllähän noitakin tulee tehtyä, mutta lopulta kuitenkin on taas työtön, vaikka kuinka hyvin tekee hommansa (myös työnantajan mielestä), koska ei ole varaa pitää ylimääräisiä työntekijöitä.
Eivät kaikki työttömät ole työtä pakoilevia, eikä kaikki tahdo olla hetkeä työttömänä, että jaksaisi taas olla pätkätyöruljanssissa mukana. Ei vain tällaisten pätkätöiden väliin enää haluaisi lähteä ilmaiseksi työvoimaksi, se ei motivoi mihinkään.
Edelleenkin korostan sitä, että saatan menettää "vakituisen pätkätyöpaikkani" työharjoittelun vuoksi. - joku nimimerkki
Minä kirjoitti:
on löytynyt, mutta työntarjoajaa ei löydy vaikka kuinka etsin.
Työtä kun ei vain ole omalta alalta tarjolla. Toiselta alalta sitä ei löydy, kun ei työnantaja halua maksaa ammattitaidottomalle/on ollut lomautuksia/irtisanomisia.
Vaikka etsinkin aktiivisesti töitä, olen työn etsintä ajan työtön. Velttoilija siis?
Helppoa on pitkään samassa paikassa töissä olleen arvostella työttömiä (onhan työttömiä tietenkin joka junaan, ja osassa todellakin on arvostelemisen aihetta), kun on siinä asemassa, että irtisanominen koskee häntä viimeisenä. Nykyään tuommoiseen asemaan ei pääse, kun on tarjolla vain määräaikaista työtä, osa-aikatyötä, pätkittyä työtä.. Kyllähän noitakin tulee tehtyä, mutta lopulta kuitenkin on taas työtön, vaikka kuinka hyvin tekee hommansa (myös työnantajan mielestä), koska ei ole varaa pitää ylimääräisiä työntekijöitä.
Eivät kaikki työttömät ole työtä pakoilevia, eikä kaikki tahdo olla hetkeä työttömänä, että jaksaisi taas olla pätkätyöruljanssissa mukana. Ei vain tällaisten pätkätöiden väliin enää haluaisi lähteä ilmaiseksi työvoimaksi, se ei motivoi mihinkään.
Edelleenkin korostan sitä, että saatan menettää "vakituisen pätkätyöpaikkani" työharjoittelun vuoksi.Kyse ei ole siitä, etteikö ihmisillä, jotka aktiivisesti hakevat työtä ole oikeutta työttömyysturvaan. Heillä on siihen ehdottomasti oikeus. Se on oikea ja hyvä asia, joka tuo turvaa kaikille ihmisille suomalaisessa yhteiskunnassa.
Kyse oli niistä, jotka katsovat oikeudekseen jäädä ansaituille liiton korvauksille ja ajattella olla hetken vain ihan työtön, kun siihen kerrankin on varaa (muiden maksaessa sen verran lisää veroja ja muita maksuja). Ja haluavat ihan puhtaasti lomailla, koska työkaverit ovat olleet jokseenkin inhottavia ja näin tuntevat tarvitsevani "lomaa".
Kuten kirjoitin, tällainen lomajärjestelykin on mahdollinen, jos yhteiskuntamme katsoo sitä tarvitsevansa ja että palkansaajilla on siihen ylimääräistä rahaa. Työttömyyttä tuollainen lomailu ei kuitenkaan ole.
Lopuksi vielä:
Aktiivinen työnhakija ei ole velttoilija.
Pätkätyöläisten asema ei ole hyvä. Meidän kaikkien muiden on pyrittävä yhdessä parantamaan heidän asemaansa.
Vain erittäin pieni osa työttömistä on työtäpakoilevia. Näiden ei pidä sallia leimata suurta enemmistöä (tällä palstalla ikävä kyllä tuntuu käyvän näin).
Työharjoittelun tulee olla sellaista, että se voi parantaa työnhakijan mahdollisuuksia saada työtä, ja mieluusti muutakin kuin pätkätyötä. - Minä
Kyse ei ole siitä, etteikö ihmisillä, jotka aktiivisesti hakevat työtä ole oikeutta työttömyysturvaan. Heillä on siihen ehdottomasti oikeus. Se on oikea ja hyvä asia, joka tuo turvaa kaikille ihmisille suomalaisessa yhteiskunnassa.
Kyse oli niistä, jotka katsovat oikeudekseen jäädä ansaituille liiton korvauksille ja ajattella olla hetken vain ihan työtön, kun siihen kerrankin on varaa (muiden maksaessa sen verran lisää veroja ja muita maksuja). Ja haluavat ihan puhtaasti lomailla, koska työkaverit ovat olleet jokseenkin inhottavia ja näin tuntevat tarvitsevani "lomaa".
Kuten kirjoitin, tällainen lomajärjestelykin on mahdollinen, jos yhteiskuntamme katsoo sitä tarvitsevansa ja että palkansaajilla on siihen ylimääräistä rahaa. Työttömyyttä tuollainen lomailu ei kuitenkaan ole.
Lopuksi vielä:
Aktiivinen työnhakija ei ole velttoilija.
Pätkätyöläisten asema ei ole hyvä. Meidän kaikkien muiden on pyrittävä yhdessä parantamaan heidän asemaansa.
Vain erittäin pieni osa työttömistä on työtäpakoilevia. Näiden ei pidä sallia leimata suurta enemmistöä (tällä palstalla ikävä kyllä tuntuu käyvän näin).
Työharjoittelun tulee olla sellaista, että se voi parantaa työnhakijan mahdollisuuksia saada työtä, ja mieluusti muutakin kuin pätkätyötä.Minä todellakin voisin olla hetken työttömänä, "lomalla", etsiä samalla työtä.
Ei vaan jaksaisi tässä välissä stressata jotain työharjoittelua.
Työpaikassa missä olen ollut, olen ollut todellakin kiusattu, työkaverit ovat olleet todella ilkeitä. Mutta kun teen työni hyvin, pitää palata tänne uudelleen ja uudelleen.
Pitäisi saada ladata pattereita välillä, niinkuin työssäkäyvillä on sellainen kanssa, lomaksi nimitetty - joku nimimerkki
Minä kirjoitti:
Minä todellakin voisin olla hetken työttömänä, "lomalla", etsiä samalla työtä.
Ei vaan jaksaisi tässä välissä stressata jotain työharjoittelua.
Työpaikassa missä olen ollut, olen ollut todellakin kiusattu, työkaverit ovat olleet todella ilkeitä. Mutta kun teen työni hyvin, pitää palata tänne uudelleen ja uudelleen.
Pitäisi saada ladata pattereita välillä, niinkuin työssäkäyvillä on sellainen kanssa, lomaksi nimitettyYmmärrän tunteesi.
Kaikesta työstä kertyy lomaa, myös pätkätöistä ja osa-aikatöistä. Kertynyt loma voidaan maksaa työsuhteen päättyessä rahana. Jos saat työsuhteesi päättyessä esimerkiksi kuukauden palkan verran rahaa pitätämättömästä lomasta, ei sinulle makseta työttömyysturvaa tältä kuukauden ajalta. Ymmärrettävää, Koska olet silloin tosiasiassa lomalla. Kellekään ei makseta loman ajalta työttömyysturvaa.
Sinulla ei tällöin kuitenkaan ole työsuhdetta, joten olet työtön. Sinä voit itse päättää, haetko tänä loma/työttömyysaikana työtä vai et. Työttömyysturvaa sinulle ei kuitenkaan makseta. Työnhakemisen merkitys on siinä, että sinulle saatetaan tarjota sellaista. tai sitten työvoimaviranomaiset kehottavat sinua menemään kurssille tai työharjoitteluun.
Jos haluat pitää lomaa, sitä kertyy sinulle aivan samoin kuin kelle tahansa työssäollessasi. Lomaa ei kerry ajalta jolloin et ole työssä. Loogista, loma tarkoittaa lomaa työstä.
Työssäolevat eivät ole mitenkään etuoikeutetussa asemassa lomien suhteen, kuten minusta annoit ymmärtää. - Minä
Ymmärrän tunteesi.
Kaikesta työstä kertyy lomaa, myös pätkätöistä ja osa-aikatöistä. Kertynyt loma voidaan maksaa työsuhteen päättyessä rahana. Jos saat työsuhteesi päättyessä esimerkiksi kuukauden palkan verran rahaa pitätämättömästä lomasta, ei sinulle makseta työttömyysturvaa tältä kuukauden ajalta. Ymmärrettävää, Koska olet silloin tosiasiassa lomalla. Kellekään ei makseta loman ajalta työttömyysturvaa.
Sinulla ei tällöin kuitenkaan ole työsuhdetta, joten olet työtön. Sinä voit itse päättää, haetko tänä loma/työttömyysaikana työtä vai et. Työttömyysturvaa sinulle ei kuitenkaan makseta. Työnhakemisen merkitys on siinä, että sinulle saatetaan tarjota sellaista. tai sitten työvoimaviranomaiset kehottavat sinua menemään kurssille tai työharjoitteluun.
Jos haluat pitää lomaa, sitä kertyy sinulle aivan samoin kuin kelle tahansa työssäollessasi. Lomaa ei kerry ajalta jolloin et ole työssä. Loogista, loma tarkoittaa lomaa työstä.
Työssäolevat eivät ole mitenkään etuoikeutetussa asemassa lomien suhteen, kuten minusta annoit ymmärtää.Työssäolevat ovat siinä mielessä etuoikeutettuja, että on vaikka se kuukauden loma, silloin saa lomarahaa, työpaikka minne palata määrätyn ajan jälkeen.
- perustuu enenevästi
joillakin on kirjoitti:
Verovaroja tai työttömyysvakuutusmaksuja ei pistetä sivuun odottamaan, että niiden kerääjä joskus mahdollisesti jäisi työttömäksi. Ne työttömyyskorvaukset, joita maksetaan tällä hetkellä eivät ole niiden keräämiä, jotka ovat työttömiä, vaan niiden, jotka ovat tällä hetkellä työssä.
Yhteiskuntamme perustuu työntekoon. Jos olet tienannut niin paljon ja saanut rahaa tarpeeksi säästöön, että kykenet olemaan tekemättä työtä, on se sinun oikeutesi. Muiden varoilla eläminen työttömyysturvalla ei ole tuota lepäilyä, vaan työttömille tarkoitettujen varojen ryöstämistä oikeasti työtä tarvitsevilta.Ilmaistyön tekoon.
- voi oikeaan työhön mennä.
Minä kirjoitti:
on löytynyt, mutta työntarjoajaa ei löydy vaikka kuinka etsin.
Edelleenkin korostan sitä, että saatan menettää "vakituisen pätkätyöpaikkani" työharjoittelun vuoksi.Harjoittelun voi keskeyttää heti, jos saa oikean työapaikan. Se ei ole määräaikainen työsuhde. Jos työnantaja väittää niin, niin vaadi sitten työsuhteen edutkin. KAIKKI työllistämistoimenpiteet voi keskeyttää oikean työpaikan saadessaan, muu tieto on väärää.
- loppu valtiolta
Tuo työkkärin tätin toiminta on hänen "velvollisuutensa" tehdä työttömän elämästä mahdollisimman nöyryyttävää ja varmistaa, että työttömän itsetunto viedään totaalisesti.
Kun ihminen jää työvoimatoimiston tätien "auttaviin" hampaisiin, niin sieltä on hemmetin aikea päästä pois.- kamalan vaikeaa
Puolet vinkuu, että työkkäri ei ole koskaan järjestänyt heille mitään ja toinen puoli, että järjestetään vaikka ei halua.
- ole järjestänyt
kamalan vaikeaa kirjoitti:
Puolet vinkuu, että työkkäri ei ole koskaan järjestänyt heille mitään ja toinen puoli, että järjestetään vaikka ei halua.
valittaisivat jos olisi järjestänyt.
Mutta miksi niin?
Miksi työnvälitys ei ole työn välitystä? Täsmäkoulutusta yritysten tarpeisiin? Tulosvastuullista toimintaa?
Silloin kukaan ei valittaisi, kaikki olisivat tyytyväisiä.
Olis se niin helppoa,kun vähän ajattelis. - oikeassa
kamalan vaikeaa kirjoitti:
Katsos kun työvoimavirkailijat eivät voi tehdä mitään sellaista, mitä työtön itse haluasisi tai näkisi hyödylliseksi - ihmiset tyytymättömiä.
Kun työvoimavirkailijat taas jotain tekevät, niin se tehdään vain koska työtön ei sitä hauaisi - ihmiset ovat tyytymättömiä.
Itse asiassa ei ole "puolet ja puolet", vaan kaikki ja kaikki, sillä molemmat epäkohdat ovat toiminnassa saman aikaisesti.
Työvoimavirkailijoiden palkat pitäisi parin vuosikymmenen ajalta muuttaa lainaksi, joka korkojen kanssa maksetaan yhteiskunnalle takaisin. Lisäksi pitäisi käsitellä, miten he korvaavat yhteiskunnalle aiheutuneen tappion, kun ovat ryhtyneet "k*sipäisinä" päättämään toisen ihmisen elämästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi614679Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal954385- 733845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963767Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1192805- 352578
- 372482
- 242459
- 382459
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232324