Kävin sokerirasitustestissä, jossa arvot olivat hoitajan mukaan normaalia alhaisemmat eli ne taisi olla paastoarvo 3,7 litkun jälkeen 4,1 ja viimeinen 3,8. Hoitaja ei osannut kertoa mistä tämä johtuu tai voiko olla jotain haittaa. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Sokerirasitukseen jouduin "liian" suuren sf-mitan takia.
sokerirasitustesti
4
749
Vastaukset
- Hennu
Sinulla on kaiketi vähän taipumusta verensokerin nopeahkoon laskuun. Ei pitäisi olla vaarallista, jos muistat syödä säännöllisesti, vaikkapa parin tunnin välein hedelmiä tms. jotta verensokeri pysyy tasaisena.
Kannattaa kuitenkin vielä kysyä asiaa neuvolalääkäriltä. - Sinä! : )
meikä joutui kans siihen testiin korkeiden sf-mittojen takia - siksi heräsi mielenkiinto paljon rv:ja sulla ja paljoko olleet mitat?
lähettivätkö ultraan? mistä moinen johtuu onko selittäneet? mietityttänyt itteeni.. ei mahda mitään
kaikki kokeet ok, painoa tullu 5 kg ja rv 28
rv 21 vaavin mitat vastasi viikkoja ja lapsvettä normaalisti yms.- alkuperäinen kirjoittaja
Rv 22 sf-mitta oli 24cm, eli reilusti yli normaaliin. Ultrassa rv 18 mitat vastasivat viikkoja. Iseänikin kiinnostaisi mistä johtuu, mutta hoitaja ei osannut sanoa, täytyy siis kysyä lääkäriltä seuraavalla käynnillä. Eli sokeriarvot oli alhaiset, painoa itselläni tullut n.7kg ja nyt olen rv 28, voisikohan siis johtua ehkä lapsiveden määrästä tai hoitajan mittausvirheestä se sf-mitta... ei lähetetty ultraan uudelleen, mutta toivottavasti sen tekevät että selviäis tuo lapsiveden määrä. Olen kyllä tosin kuullut että sf-mitta saattaa jossain vaiheessa olla normaalia korkeempi "kasvupyrähdysten" takia, joten yksi mittaus ei riitä kertomaan.. niin ja hoitajasta usein kiinni kuinka mittaa ja mikä tulos on. Ensi viikolla menen neuvolalääkärille, ehkä sitten olen viisaampi =)
Kiitos vastauksista!! - pähkäillään
alkuperäinen kirjoittaja kirjoitti:
Rv 22 sf-mitta oli 24cm, eli reilusti yli normaaliin. Ultrassa rv 18 mitat vastasivat viikkoja. Iseänikin kiinnostaisi mistä johtuu, mutta hoitaja ei osannut sanoa, täytyy siis kysyä lääkäriltä seuraavalla käynnillä. Eli sokeriarvot oli alhaiset, painoa itselläni tullut n.7kg ja nyt olen rv 28, voisikohan siis johtua ehkä lapsiveden määrästä tai hoitajan mittausvirheestä se sf-mitta... ei lähetetty ultraan uudelleen, mutta toivottavasti sen tekevät että selviäis tuo lapsiveden määrä. Olen kyllä tosin kuullut että sf-mitta saattaa jossain vaiheessa olla normaalia korkeempi "kasvupyrähdysten" takia, joten yksi mittaus ei riitä kertomaan.. niin ja hoitajasta usein kiinni kuinka mittaa ja mikä tulos on. Ensi viikolla menen neuvolalääkärille, ehkä sitten olen viisaampi =)
Kiitos vastauksista!!mulla samaa luokkaa eli 1-2 senttiä enemmän kuin raskausviikot. välillä samana. voi olla mittavirhe mutta en usko kun kokenut hoitaja ja lääkäri. yx lääkäri sanoi, että siihen vaikuttaa selän asento, anatomia, lapsen asento mitattaessa, toisilla vain kohtu kasvaa enemmän, mulla lisäksi 3 sormenleveyttä tyhjää alhaalta jne....
maha ei mikään valtava, vielä...toivotaan että kaikki kuitenkin ok. mulla alkoi mittaukset jo vkolla 16, joissain neuvoloissa ei edes vielä silloin mitata. nyt mitataan joka kerta. rv 28 4
toivottavasti nyt apua sulle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524