Minkälainen on Toyotistin syvin olemus?
Kaivattaisiin tietoja kyseisen merkin omistajilta, kuten?
-ostatko autosi uutena/käytettynä?
-keskimääräinen ajomääräsi vuodessa?
-ajatko bensalla/dieselillä?
-kauanko pidät autoasi ennenkuin vaihdat sen?
-huollatko autosi itse/merkkihuollossa?
-onko seuraava autosi saman merkkinen?
-kerro kyseisen merkin vahvuuksista/heikkouksista muutamalla sanalla.
Kiitos!
Statistiikkaa Toyotisteistä haussa
12
876
Vastaukset
- Buster
-Viimeiset kolme uutena
-35000 km / vuosi
-Bensa
-18 - 24 kk
-Öljynvaihdot itse, 30 tkm ja 60 tkm huollot merkkiliikkeessä
-Toyotassa pysyn, helpolla kun pitää päästä.
-Luotettavuus suurin vahvuus, ajettavuus keskitasoa sanovat. En keksi heikkouksia. Imago mulle ihan samantekevää, jos laatu pysyy nykyisellä tasolla. - Frank
-uutena
-15-30tkm/vuosi
-bensa
-4-5 vuotta
-merkkihuollossa
-voi olla samakin, mitään vikoja tai moitteita ei ole nykyisessä ollut, ennen olen AINA vaihtanut merkkiä
-luotettava, en kestä pienintäkään vikaa autoissa, siksi vaihdoin saksalaisesta tähän - huolto liikkeessä
Ajan vuosia. Nyt 98 mallinen menossa. Hyvin pelaa. Seuraavaksi ostan myös aven(uuden) tai Hondan. Ave on hyvä kun ei tarvitse autoon keskittyä liikaa. Ja se on mielestäni erittäin helppo ajettava. Ei ole tullut yllätyksiä. Huolto pelannut merkkiliikkeesä hyvin. Alun vaivat hoidettiin kaikki takuuseen ja erittäin ystävällisesti. Koskaan ei ole tarvinnut kitistä mistään. Volkkarin ja vallankin Saabien aikana sai koko ajan kiroilla huoltomiehille vilpeistä. Ne autot olivat vähän väliä rikki. Tojo niiden rinnalla kovaa tekoa.
- Käyttäjä
Tässä lyhyesti:
-Uutena
-n.35000- 38000
-Nyt diesel
-1,5-2 vuotta
-Merkkihuollossa
-Mahdollisesti, muodostuva kokonaiskuva/kokemukset nykyisestä ratkaisevat seuraavan merkin valinnassa. Jos en ole kokonaisuuteen, auto huolto/jälkimarkkinointi, tyytyväinen, merkki vaihtuu.
-Luotettava, määräaikaishuollot riittävät, muita vikoja harvoin. Ajo-ominaisuudet taantuneet (mielestäni sähköisen ohjaustehostimen vuoksi), merkkejä komponentti- ja kokoonpanotyön laadun huononemisesta Turkissa kootuissa: Esim. Ovilukot voideltu pakkaskestoltaan huonolla aineella, lämmityslaitteen moottori kitisee pakkasella ennekuin lämpiää, viimeistelypuutteita. (1. Turkkilainen alla, 12000 ajettu tähän mennessä) - TW03
- uutena
- vähän yli 30.000 km/v
- bensa (seuraava voi olla diesel)
- 3-4 vuotta
- merkkihuollossa
- ehkä (ei erityisiä esteitä)
- hyvää: luotettavuus ja merkkiliikkeen palvelu
- heikkouksia: ei mitään todella ärsyttävää - Corolla -02
-uutena ostan
-23 tkm vuodessa
-bensalla
-4-5 vuotta pitoaika
-huolto liikkeessä yleensä, joskus öljyt itse
-merkki pysyy samana
-vahvuudet: tasaisuus, maltillinen muotoilu, luotettavuus, taloudellisuus, laatutuotteen imago, loistavat moottorit, toimii yleensäkin odotetusti kuin ihmisen mieli, varustelu, robusti rakennesuunnittelu
-heikkoudet: keskinkertaiset ajo-ominaisuudet erityisesti ohjauksen osalta - ihme ja kumma
Mikää tekee jostain (ilmeisesti henkilöstä) tojotistin?
a) omistaa Tojon
b) ajaa Tojolla
c) perheessä on Tojo
Jos nyt mulla on nimissä Corolla ja 320 farkku, niin olenko tojotisti ?- Ymmärrys
Jälleen pätee: Sanat voi antaa, mutta ei ymmärrystä. Toisin sanoen, jos et ymmärtänyt kysymyksiä, niin miksi täällä ihmettelet.!
- e carina -97
-Käytettynä
-15tkm
-Bensa
-niin kauan kuin kohtuu kustannuksin toimii
-Pääosin itse, jotku nestevaihdot huollossa
-Ensimäinen tojo, riippu mitenkä toimii pitemmän päälle
-Heikkouksia: Suuntavakavuus, alusta, äänieristys, maalipinta kestää huonosto kulutusta, Vahvuus: tekninen toimintavarmuus, ainakin tämän ~3-v kokemuksella. - Pakana49
- uutena
- alle 30000 km
- bensa
- 3 vuotta
- merkkikorjaamossa
- ei ole
- ylimainostettu, perusauto, ei herätä kateutta "-ostatko autosi uutena/käytettynä?"
Tähän mennessä käytettynä. Jos ikää riittää, ostan vielä joskus uuden auton. Ehkä viidenkympin villityksenä?
"-keskimääräinen ajomääräsi vuodessa?"
Nykyään vajaa 40tkm, 10v sitten 25tkm
"-ajatko bensalla/dieselillä?"
Dieselillä.
"-kauanko pidät autoasi ennenkuin vaihdat sen?"
Kauan, tosi kauan, edellistä pidin 10v. nyt on viides vuosi menossa nykyisellä.
"-huollatko autosi itse/merkkihuollossa?"
Itse, velipojalla tai merkkikorjaamolla, "harakiripajoja en käytä"
"-onko seuraava autosi saman merkkinen? "
Todennäköisesti, mutta, monta vuotta vielä mietin seuraavaa autoa...
"-kerro kyseisen merkin vahvuuksista/heikkouksista muutamalla sanalla."
Vahvuudet: pelittää, kesällä ja talvella. Heikkoudet: Nitinät ym. kansanauton ominaisuudet.
"-Kiitos!"
Ole hyvä!- roki
-käytettynä 150-250 tkm ajettuina
-25 tkm
-bensa
- pidän 2-5v kunnosta riippuen, en vaihda, ovat yleensä romiskunnossa luopuessani
-itse/ kyläsepällä
-voi ollakin tojo, ekat e-carinat alkaisi olla kypsiä meikäläisen käyttöön muutaman vuoden kuluttua
-Nyt on eka toyota, carina-91 just sisäänajettu 250 tkm.Ajo-ominaisuudet huonommat aikeisemmin omistamiini euroihin ( 3xopel, 2xvw ja 1x fiiu)verrattuna, mutta oletan ja toivon että kestävyys ja luotettavuus ovat edellisen autoni,vanhan 626 tasolla.Muutenkaan ei ollut vieroitusoireita siirtyä tojoon, sillä ovat varsin samanlaisen oloisia autoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.932168Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n452132Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi501855Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan751370- 861271
Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191151Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki311100Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men581048- 68969
Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?
Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.285910