Mieli tekisi tehdä matka jenkkeihin, mutta sopiva matkaseura puuttuu. Toiveissa esim. New York. Uskaltaako näin naisihmisenä lähteä yksin reissun päälle? Ikää 30 ja matkustuskokemusta löytyy.
Tämä EI ole seuranhakuilmoitus - kuitenkaan!
yksin matkustaminen
13
1842
Vastaukset
- hille2
Mielestäni uskaltaa. Ehkä hieman onttoa mennä kuitenkin illalla baariin tai vastaavaan yksin, mutta jos et moisia paljon harrasta no problem.
- Mimmi
Olen itse tehnyt USA:han monta reissua yksin 20-38 vuotiaana ja hyvin on mennyt. Mikkä sinut saa epäröimään ? Yksin matkustaminen vain on hyvin tylsää, kun ei ole ketään, kenen kanssa jutella näkemästään. Illallisella ravintolassa on myös mälsää, kun muut pöydät koostuvat seurueista ja itse joutuu tuijottamaan seinää ja muita. Seinään tuijottamisen sijasta kannattaa ottaa mukaan kirja ja lueskella sitä - niin tekevät yksin illastavat amerikkalaisetkin.
- pois silmistä
sinä vanhapiika pois toisten matkaa pilaamasta.
- hän nyt
sitten pilaa? Get a LIFE!!!
- se riittää
hän nyt kirjoitti:
sitten pilaa? Get a LIFE!!!
ja minullahan se on se elämä mutta ei tuolla surkealla vanhalla piialla, vai oletko siitäkin eri mieltä. Pysykää kotona vanhatpiiat
- lizzy
Olipas tämäkin taas kommentti. Mutta yritän ymmärtää sinuakin.
Tämähän ei mitenkään aiheeseen kuulu, mutta en todellakaan ole vanhapiika, jos tarkoitit sillä naista, jolla ei ole miestä. Joten voit nukkua yösi rauhassa - en vie sinun miestäsi! - Yksin
se riittää kirjoitti:
ja minullahan se on se elämä mutta ei tuolla surkealla vanhalla piialla, vai oletko siitäkin eri mieltä. Pysykää kotona vanhatpiiat
Olet siis erittäin kateellinen kun "vanhapiika"/yksinäinen kykenee matkustamaan ja sinä joudut kyyhöttämään kotona kun sinulla ei ole varaa.
En oikein ymmärtänyt miten yksinäinen ihminen mitenkään vaikuttaa sinun matkaasi. Ei missään sanottu, että yksinäinen ihminen tulee sinua häiritsemään. Saat ihan rauhassa istua lentokoneessa perheesi kanssa. Siellä koneessa on matkassa paljon yksinäisiä ihmisiä, kuka matkustaa työn takia kuka vapaa-ajallaan sen takia, ettei ole ketään kaveria.
Itse en ole koskaan itse asiassa häirinnyt vielä ketään matkallani - yleensä tosin minulle tullaan juttelemaan, johtuu helposti lähestyttävästä luonteestani ja ystävällisestä olemuksestani. Ovat olleet yksinmatkustajia ja ovat olleet myös perheensä kanssa matkustavia.
- Yksin itsekin
Lähde ihmeessä matkaan jos siltä tuntuu. Yksin on toki tosiaan hiukan tylsempää kun ei voi tosiaan mitään näkemäänsä ihmetellä, mutta tuo kaikki riippuu paljon siitä minkälainen luonne sinulla on.
Ihan hyvin voit yksin tutkia New Yorkin nähtävyyksiä ja viettää iltaa, illalla voit löytää jopa juttuseuraa ja jollet löydä niin nauti olostasi ja siitä että saat olla yksin.
Jos baareja harrastat niin baarimikot nyt yleensä ovat aika puheliaita etenkin jos on hiljaisempaa; itsellä on kokemusta maailmaa parantavista keskusteluista mm. Lontoossa, joten ei se nyt niin mahdotonta ole yksinkään. Ravintoloissa sinulla tulee olemaan paremmat mahdollisuudet saada pöytä kuin useammalla henkilöllä koska monet ravintolat ajattelevat, että yksinäinen on todennäköisesti nopeampi kuin kaksi henkilöä - useamman henkilön kohdalla usein joudutaan odottamaan sopivan pöydän tyhjenemistä, joten ei ole mitenkään poikkeuksellista, että huomaat edelläsi olevan 4 hengen porukan ja sinut poimitaan ohi ja ohjataan pöytään.
Nauti New Yorkin ilmapiiristä ja kaikesta siitä mikä sinua siellä odottaa. Itsekin näin New Yorkin aikoinaan ensimmäistä kertaa yksin ja nyt yksinäisiä matkoja on jo takana useampiakin. Toisinaan se on hiukan tylsää mutta useinmiten silti ihan mukavaa.
Järki mukaan niin yksin pärjää loistavasti.- lizzy
Kiitoksia asiallisista vastauksista! Minulla on yksin reissaamisesta kokemusta vain eurooppalaisista kaupungeista, joten siksi kyselin, että millaista tuolla olisi. Viihdyn myös omin päin ja aivan hyvin voin matkustaakin yksin - vaikka ilmeisesti se joidenkin mielestä on kovin omituista :).
- Black.Cat
lizzy kirjoitti:
Kiitoksia asiallisista vastauksista! Minulla on yksin reissaamisesta kokemusta vain eurooppalaisista kaupungeista, joten siksi kyselin, että millaista tuolla olisi. Viihdyn myös omin päin ja aivan hyvin voin matkustaakin yksin - vaikka ilmeisesti se joidenkin mielestä on kovin omituista :).
Olen oleillut NYC:ssa yksin ilman ongelmia. Valta syrjaisempia kujia ja liiku pimealla vain vilkkailla kaduilla. Ala kayta kalliita tai kalliin nakoisia koruja, kelloja tai muutakaan, mika tekee sinusta ryostamisen arvoisen nakoisen. Alaka mene Harlemiin.
- Kukin tyylillään
Palatakseni aiheeseen yksin matkustamisesta. Minulle ei muu tyyli sopisikaan, on ihanaa tavata uusia ihmisiä tai tutkia uusia paikkoja ilman että toinen mielipide roikkuu kantapäillä koko ajan. Ennen kuin tähän sataa kommentteja siitä kuinka avartavaa on kokea kaikki jonkun kanssa niin on se yhtä lailla mielestäni hienoa ihan omin nokkineenkin :) Kuka tykkää mistäkin, älkää kuitenkaan sekoittako yksin matkustamista yksinäiseen matkustamiseen.
- NY NY NY
Naureskelin kanssa tossa noita viestejä lueskellessa, että miks ihmisten on niin vaikea matkustaa yksin?
Minä matkustan paljon enemmän yksin kuin jonkun aveckin kanssa. Itse olen huomannut, että nautin yksin matkustelusta enemmän kuin kaksin matkustelusta. Kaksin pitää aina sopia - yksin voi hengailla minne nokka vie. Toisaalta matkustustapakin on oma valinta. Kukin taaplaa tyylilläään. Mielestäni kuitenkin yksin matkustaessa tutustuu paikallisiin huomattavasti paremmin - ja muutenkin saan irti lomastani enemmän lomafiilistelyjä.
Tietty sitten kaksinmatkankin kuuluvat "pakollisiin kuvioihin" kun on parisuhteessa. Mutta sitä omaa vapauttakin pitää olla - ja sitä löytyy noista reissuista. :)
Kukin tyylillään ;)
- dancer*
Eihän siellä saa kadulla rauhassa kävellä, kun miehet pysäyttelee ja pyytää numeroa, että mentäis deiteille. Kerran istuin yhden hotellin aulassa odottelemassa jenkkiläistä kaveriani paikalle, kun minua lähestyi kaksi komeaa pukumiestä, että lähdenkö syömään. Totesin, että dinner-seuraa on jo kiitos vain. Vastaavia keissejä olisi kerrottavaksi kasapäin. Sinnikkäimmät ovat soitelleet mulle Suomeen...
Kerran laskin, että puoli tuntia on pisin aika, minkä olen koskaan viettänyt Manhattanilla baarissa ennen kuin joku on tullut juttelemaan. (Ja se tuntui pitkältä ajalta, mietin, että onko nyt ripsarit poskilla vai mikä on, kun ei ennen ollut sellaista koskaan käynyt.) Klubeilla puolestaan olen ollut yksin ehkä max 5 minuuttia.
Ja luonnollisesti en jonottele, vaan kävelen suoraan sisään jonon ohi parhaille klubeille (nämä jotka on nykin menosaiteilla rankattu, että tough door, upscale ym), samalla kun miestensä kanssa tulleet naiset jäävät jonoon seisomaan, ja miesporukat eivät pääse sisään ollenkaan. Pokkaahan se vaatii, mutta ikinä mua ei ole käännytetty pois ja sitten kun se ekan kerran tapahtuu, tajuan suosista olevani over the hill ja lopetan nykin-matkailun.
Niin ja rahaa ei liiemmin kulu baari-iltoina, koska miehet maksavat kaiken. Kun tapaa oikeat tyypit, pääsee myös vippiin yms. mestoihin, minne ei olisi muuten mitään asiaa. Itse maksan sitten vain taksini pois. ;-)
Tosiasia on, että suomalainen kaveri huonontaa mahdollisuuksia päästä klubeille, koska parhaat paikat on tarkoitettu paikallisille ja turistirysät on erikseen. Niin että jos jonossa seisot sen pari tuntia ja polotat jotain tuntematonta kieltä, niin voit olla varma, että doorman tsekkaa sut ihan päästä varpaisiin, että sovitko asiakaskuntaan vai et. Ja jos on vähänkin epäilystä, niin saat etsiä jonkun turistirysän missä viettää ilta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1284836Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa143511Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573320Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882513Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1311362Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky51314Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267