Hei.ihmettelen tässä,että kun paniikkikohtauksia tulee säännöllisesti,niin silloin yleensä puhutaan paniikkihäiriöstä.mulla oli muutaman kerran pieniä hyperventilaatio tiloja, ja ne oli jos oli ollut juhlimassa. olisiko neljä kertaa tullut ja välissä oli aikaa.sitten kerran kesken iltapalan rupes sydän hakkaa rajusti kuuden aikaa ja jatkui puoleen yöhön kun heräsin kaikki oli tosi epätodellista nii sitten mentiin sairaalaan ja siellä sanottiin että selvä paniikkihäiriö kohtaus. rauhottui diapamilla.viikon olin tosi väsy.sen jälkeen kävin psykiatrin luona ja aloitettiin lääkitys ja enemmän rupesi ahdistamaan.elikä jotenkin tuntuu siltä että tieto tästä lisäsi kohtauksia.nyt tästä on jo kylläkin vuosi.silloin sanottiin että noin pari kuukautta syödään ja niillä se yleensä menee.mutta edelleen tässä taistellaan vastaan,jospa tästä sairaudesta pääsisi joskus eroon. olisi kiva kuulla kuka tästä on eroon päässyt.
paniikkihäiriöstä!
7
1415
Vastaukset
- ex-paniikki
moi! mulla oli tosi paha paniikkihäriö.. kärsin ensin kaksi vuotta ennen kuin uskaltauduin lääkäriin. nyt reilu vuoden syönyt cipralexii ja se lopetettiin n.2kk sitten ei mitään kohtauksia enää sen jälkeen. elämä hymyilee taas :) itse vierastin lääkehoitoa kamalasti mutta kannatti aloittaa.. pystyin elämään taas normaalia elämää :) zemppiä sulle, uskon että oikean lääkkeen avulla pääset myös eroo niitä paniikkikohtauksistasi
- pahalta
kuin se kuulostaakin, niin ei pidä nuolaista ennenkuin tipahtaa. Itse olen myös lopettanut oireettomana lääkkeiden käytön lääkärin ohjauksella ja palannut uudestaan paniikkiviidakkoon. Jonkun aikaa pärjäsi ilman lääkkeitä mutta sitten...
- ex-panikoja
sitähän alkaa ns. pelkäämään itse kohtauksia ja kun niitä odottaa ja pelkää, niin niitähän tulee je kehä on valmis. Näin kävi mullekkin, mutta
olen lääkityksellä parantunut,seronil,enkä
ikinä aio lopettaa lääkitystä, sillä en halua
takaisin niitä kohtauksia.
Toivottavasti sulla ois yhtä hyvä tuuri kuin mulla oli, elikkä pääset paniikkihäiriöstä nopeasti,pian!- ei niin
vain eroon pääse....
Olen ollut sen kourissa 15 v., väliin hyviä lääkkeettömiä aikoja ja sitten taas iskee kuin salama kirkkalta taivaalta ja eikun pillereitä popsimaan. - tinttura-70
hei. kiitos teille, jotka olette kertonut omia kokemuksia,toivotaan että pääsis tästä myös te jotka olette voittanut tämän.
- ex-panikoija
ei niin kirjoitti:
vain eroon pääse....
Olen ollut sen kourissa 15 v., väliin hyviä lääkkeettömiä aikoja ja sitten taas iskee kuin salama kirkkalta taivaalta ja eikun pillereitä popsimaan.juuri se, niinkuin sanoit,että et ole päässyt paniikista, kun olet välillä lopettanut lääkityksen, miksi? Siksikö, kun olosi on niistä helpottunut? Ei kannata ainakaan kovin nopeasti lopettaa lääkitystä, ettei se paniikki iske niin helposti, siksi sanoinkin,että syön vaikka lopun eläämääni lääkitystä jonka paniikkihäiriöön sain, vaikka kohtauksia ei enää tulekaan. En todellakaan halua niiden tulevan takaisinkaan.
- eeki
Tutun kuulonen tarina, mulla tais diagnoosiksi tarkentuu joku ahdistuneisuus-paniikki, vaikka paniikkikohtauksia ollut muutama. Nyt syönyt lääkettä 2,5 kk olo muuttunut ihan normaaliksi, mutta noi fyysiset oireet jyllää lähes päivittäin. Olen kans aatellut, että lisäsikö tieto ahdistusta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362944Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44754
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22698- 56697