minun kissanpentuni on ihan hullu! varsinkin öisin se on ihan pimeä kun yritän nukkua se hyökkäilee sormieni ja varpaideni kimppuun. läpsytän käsiä, kiljun, karjun, sähisen ja murahtelen, mutta mistään se ei opi eikä lopeta sitä että sormiin/muihinkaan ihmisruumiin osiin ei käydä hampain/kynsin kiinni. mitä voin tehdä?
villikissa apua
5
328
Vastaukset
- sarjatulella
Hommaat vaan vesipyssyn ja pidät sitä sängyn lähettyvillä.
Heti kun alkaa hyökkäily niin otat vesipyssyn ja annat vähän sarjatulta :)
Tosin kissanpennuilla tota energiaa riittää,kyllä ne
siitä ajanmittaan rauhottuu. - se....
Kissanpennuilla on tapana tehdä tota...iän myötä rauhoittuu...
meillä ei ole ikinä ollut tapana säikytellä kissoja vesipyssyillä tms. vaan ollaan opetettu pienestä asti mitä tarkoittaa "ei!"...
kyllä hyvin äkkiä oppi avokkikin nukkumaan vaikka kissat hyökki millon varpaisiin ja millon ne söi sen hiuksia...eli kaikkeen tottuu...
Joskus jos menee homma överiksi, yöllä tai päivällä, eli kissoja ollaan komennettu useampaan otteeseen, eivätkä ota uskoakseen, niin sit meillä mennään vessaan "jäähylle"...kun kissa on rauhottunu, se lasketaan pois...joskus tähän menee minuutti, joskus jäähyjä toistellaan monissa pätkissä parikin tuntia.. - bag_gie
läpsyttäminen, kiljuminen ym taitaa kyllä innostaa pientä lisää kun luulee leikiksi.
Paras ois tietysti jos voisit ottaa pennulle kaverin, silloin sais energian purkaa kaverin kanssa eikä varmaan sinua pitäis niin leikkikaverina.
Muuten pitää kisua jaksaa leikittää päiväsaikaan ja varsinkin iltasella että nukkuisi paremmin yöt.
Huutaminen ei auta, pitää vain määrätietoisesti ja jyrkästi opettaa kisua. Sama pätee kuin lapsissa, just kun luulit oppineen, ne ryökäleet vielä koittaa jospa tämän kerran... - hölis
hih..onko sunkin kissas Maine Coon?mun rölli oli kans ihan hirvee!kaikki sano et kyl se rauhottuu..no,kisu on 3v. ja villi edelleen!ei kyl enää päälle käy, sen se oppi.mut muuten..verhot tulee edelleen alas yms.mä teen kans aina niin että kun kissat rupee riehuu liiankin kanssa, vien kissat eri huoneeseen vähäks aikaa. mulla siis on 2 kisua..toinen rauhallisempi, onneks!pois päästessään on rauhallisempi.jos asuu yksiössä niin vessaan vaikka tunniks.kaksiossani vien aina olkkariin ja rauhallisempi on makkarissa..on toiminu. kärsivällisyyttä, kissas kyllä oppii mitä tarkoittaa "ei" kun karjaset sen kunnolla!
- vohveli
niin ei ole maine coon vaan pyhä birma :) olevinaan rauhallinen rotu! hah ja hah. no pentuhan se vielä on ja yksin minun kanssa täällä eli en ota sitä niin vakavasti jos vähän leikin lomassa varpaat tai sormet joutuu kynsiin tai hampaisiin. vesisuihku onkin kätevä ja tänään koitin sitä. se pirulainen katsoi minua sellaisella ilmeellä kuin jotkut pienet lapset katsoo kun tietää tekevänsä jäynää.. hihii.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1284836Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa143511Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573320Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882513Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1311362Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky51314Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267