tässä tällänen outo tapahtuma.. kommenttia kiitos :)
menin saunaan. kävin ensin suihkussa ja astuin saunaan. kun olin istunut saunassa ihan vähän aikaa, huomasin että suihkun ovi aukesi aika paljon raolleen ja sulkeutui hetken päästä. eli ei siis saunan ovi, vaan suihkuhuoneeseen menevä ovi. näin että siellä seisoi tummahko hahmo. oletin, että se oli äitini, koska hänellä on musta tukka.. noh, sitten lähdin saunasta ja kysyin äidiltäni, että kuka kävi siellä ovella. hän vastasi, että ei kukaan. hän oli koko ajan katsonut telkkaria, ja siskoni oli lukenut kokeisiin. noh, kylläpä jäin sitä ihmettelemään, kun kukaan ei ollut siellä kerran käynyt... ajattelin sitten että se oli joko ''kummitus'' tai sitten se oli todennäköisesti mielikuvitukseni tuote. kummituksiin, sun muihin en usko, joten mitään pelon tunnetta ei itselle tullut, että se olisi ollut joku yliluonnollinen olento.
tänään kun mietiskelin sitä, varmistuin vielä enemmän, että kuvittelin sen. koska jos suihkuhuoneen ovea avaa kuuluu kova ininä. ja jos oven aukaisee ja laittaa kiinni kuuluu kova pamaus. joten olisin kyllä kuullut sen, ja hyvin.
seuraavana yönä (eli siis nyt viimeyönä), näin sellaista unta, että olin hullu. esim, unessa en saanut valoa väännettyä päälle, joska joku väänsi vastaan, ja kiljuin. äitini tuli (unessa siis) apuun ja kysyi että mikä hätänä. yhtäkkiä huomasin, että väänsin valoa päälle vaikka se oli jo päällä....ja myös sellainen tapahtui, että raavin seiniä ja huusin jotain (en muista tarkemmin)....heräsin unesta, ja ilmeisesti nukahdin uudelleen... no sitten näin sellaista unta, että heräsin ja menin juttelemaan äitini ja siskoni kanssa. kysyin unessa heiltä että näkivätkö he mitään unta yöllä.. he sanoivat ei.. sitten äitini sanoi, että kuuli että miten minä olin yöllä raapinut seiniä ja huutanut. no ajattelin sitten (edelleen unessa), että voi vitsi, että olin unissai tehnyt samat asiat oikeasti kuin siinä.. eli siis raapinut seinää.. sitten en muista enään..
aamulla kun heräsin, olin aivan sekaisin. en tiennyt mikä oikein että mikä oli totta ja mikä ei. luulin, että se uni missä äitini kertoo, että olin raapinut seiniä unissani, oli totta..sitten kun nousin ylös sängystä, niin tulikin selville, että en ollut herännyt kuin vasta nyt eka kerran.. sitten taas mietin että olipa tullut nähtyä mielenkiintoinen uni-sarja... tällä hetkellä, en ole varma, että oliko myös tuo saunatapahtuma unta .. jotenkin tuntuu, että se ei ollut unta.. mutta sitten toisaalta taas... enkä viitsi kysyä äidiltäni, että muistaako hän tuota saunajuttua, koska hän saattaisi pitää minua vähän hassuna..
kiitos kaikille jotka jaksoivat lukea.. tuli vähän turhan pitkä ja epäselvä kirjoitus... kommentaikaapa tätä. ja se vielä, että olen 13- vuotias, ja minulla voi olla tavallista isompia taipumuksia skitsofreniaan, koska isäni on skitsofreniaa sairastava..... ja hänen äitinsä oli myös.
hulluko???
4
496
Vastaukset
- merkilliseltä
tuo saunakokemus kuulostaa. On valitettavaa että skitsofrenia on todettu jossainmäärin periytyväksi sairaudeksi. Mielestäni sinun kannattaisi puhua saunakokemuksestasi terveydenhoitajalle. Unet ovat unia niissä voi nähdä ja tapahtua mitä vaan. Jos alat enemmän näkemään harhoja on syytä huolestua. Toisaalta jos äitisi ei halunnut kertoa käyneensä suihkuhuoneessa. Onko sinulla nyt stressaava elämäntilanne ?
- make-73
moi.kaikki on mahdollista minulla todettiin 2vuotta sitten skitsofrenia vaikka minulla on siihen lääkitys niin kyl minulla tulee yölä sellainen olo tila et täsä asunnossa on joku muukin vaikka asun yksin sitä tajuu vasta aamulla et ei sielä voinut kukaan olla niin kun minulla on koira joka kyllä reaikois heti siihen mutta se tunne on niin kova et ei itse sille voi mitään nyt lähden 2viikoks.sairaalaan lääketarkistukseen jospa se sit helppais liika annostus tekee muuten myös harhoja..
- 13- vuotias
ei minulla mielestäni ole yhtään stressaava vaihe menossa. elämä hymyilee ja tunnen olevani onneni huipulla, vaikka niin pienellä parilla asialla olen sinne kivunnut.. minulle ne kylläkin ovat suuria ja hyvin hyvin tärkeitä :)
- usko
13- vuotias kirjoitti:
ei minulla mielestäni ole yhtään stressaava vaihe menossa. elämä hymyilee ja tunnen olevani onneni huipulla, vaikka niin pienellä parilla asialla olen sinne kivunnut.. minulle ne kylläkin ovat suuria ja hyvin hyvin tärkeitä :)
että sinua mikään vaivaa. Näin itse myös harhoja vuoden verran stressaavasta elämäntilanteesta johtuen. En käynyt lääkärillä,uskoin vain,että selviän muutenkin. Enää ei harhoja ole ollut pitkiin aikoihin. Sinulla on varmaan vain vilkas mielikuvitus. Pyri kuitenkin selvittämään harhat itsellesi,mistä johtuvat. Älä ruoki mielikuvitustasi lisää,ettet todella tule hulluksi...
Outojen unien jaksot ovat tavallisia,sillä unilla joita näkijä ei ymmärrä,on taipumus toistua. Seinien raavinta unessa muistutti sinua sauna-kohtauksesta.Mietit sitä vain niin paljon,että se tulee uniisi painajaisina. Selvitä saunakohtaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3411291- 609098
- 1375445
- 1443754
- 753680
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373599- 403338
- 602698
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak722420Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal142073