JUMALAN MUSLIIMI

EI TAPA

Tämä edellä mainittu on musliimin omaa sanaa.

Olen joskus musllimien kanssa keskustellut ja he saivat tämän kamalan pelon pois, mkä on minuun tarttunut toisten ihmisten kautta. Ilmeisesti en ole yksin joka on pelännyt musliimia, ja tätä uskoa. Ja nämä ihmiset ovat puhuneet minulle jotka ovat itsekin pelänneet musliimia ihmisenä.

Minä kuitenkaan, en olis millään halunut, että tämä kaikki mitä on totta. Luulin tällaista ihmistä ensin, joka musliimiestä puhuu, että hän ei ole oikein normaali ja puhuu vaan omiaan. Että sellaista ei vaan voi olla olemassa.

Nyt kuitenkin Palestiinassa valittiin suurella enemmistölläa terroisti-hallitus. Olin pettynyt,,,

Mutta tämän uuden Palsetiinan hallituksen valitsemisen jälkeen. Ja sen jälkeen kun jossakin maassa ulkomaisille työntekijoille vaadittiin kuolemantuomiota. Muistaaakseni Libyassa. Vaikka he oli auttamismielellä siellä työtä tekemässä ja ne muistaakseni 500 lasten kuolEamn aihetti epähygieenisyys. Siis ei edes ollut omaa syytä. Miten hirveältä se voi tuntua,että tällainen tuomio julistetaan. KAMALAA!

Nyt minulla on kahta suurempi pelko musliimia kohtaan. Ja pelkoni kasvaa ja kasvaa vaan.

Miten voi musliimiin saada luottamuksen jos he näin kamalia ovat todellisuudsssa, että hyväksyivät sen Tanskan lipun polttamisen ja vieläpä polkemisen niiden Mohamed kuvien vuoksi. Että mohamed oli tehty pommiksi.

Se kuuluu tähän länsimaiseen kulttuuriin, että laseketaan leikkiä ja vähän hirtehishuumoria. En kyllä hyväksynyt, että sitä Tanskan lehden tekoa. Että se julkaisi ne kuvat.Mutta IHMINENHÄN TEKEE MYÖS VIRHEITÄ. EIKÖ MUSLIIMIT TEE NIIN. JA ONKO HEILLÄ JOKA ASIASTA RANGAISTUS VAAN. EIKÖ ISLAM USKOSSA OLE YHTÄÄN ANTEEKSIATAMUSTA??? Kysymyksiä nousee, kysymyksien perään.

Koska normaali ihminen ei läsimaissa ymmärrä tällaista, että se Tanskan asia paisutetttin näin isoksi, että lähetystöjä poltettiin monissa musliimimaissa. HERÄÄ KYSMYS, ETTÄ MIKSI HALLITYS EI ESTÄNYT NÄISSÄ MAISSA TÄTÄ.

OLEN RAUHAA RAKASTAVA KANSALAINEN JA EN YMMÄRRÄ VAAN SELLAISTA USKOA JOKA KOSTAA.

Jos oikein olis tehty, tämän länsimaisen kulttuurin mukaan. Niin musliimien olis pitänyt pitää vaikka neuovon pito keskenään, että miten oikein menettelis. Koska me olmme toisten maassa, emme me voi tehdä KAKSINKERTAISESTI VÄÄRIN JA KOSTAA. Vaan haluamme rauhaomaisin keinoin ratkaista asiat MENEMÄLLÄ NEUOVOTTELEMAAN TÄMÄN TANSKALAIS_LLEHDEN TOIMITUKSEEN. Ja kerromme heille, että NÄMÄ KUVAT LOUKKASI MEIDÄN USKOA JNE.

EI SITÄ VOI VIERAASSA MAASSA OMILLA EHDOILLA ELÄÄ. On sellainen sanonta, että maassa maan tavalla, tai maasta pois.

En halua ketään provosoidan näillä kirjoituksillani. Mutta toivosin, että TÄHÄN VIESTIIN SAIS ASIALLISIA VASTAUKSIA. KOSKA SE PELKO MINKÄ MUSLIIMIT SAI ITSE MINULTA POIS, TULI TAKASIN TÄLLAISTEN ASIOIDEN JÄLKEEN. JA TILALLE TULI KAUHU.

6

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musliimiyleisö

joka ol mukana tässä kaikessa edes mitä nämä ihmiset tekivät kun menetteli näin?

Ettekö te musliimit ymmärrä. että te pilaatte paljon asoita, jos ette osaa käyttäytyä.

Euroopassa on varmaan paljon ihmisiä, jotka käyvät turistilennoilla musliimimaissa. Ja te saatte rahaa siitä. Ja minäkin olen ajatellut sitä joskus, ja haaveillut sellaisesta.

Mutta enää en uskalla, olen nänyt liikaa ja tiedän liikaa.

Eräs musliim sanoin minulle kerran, että ottaa yhteyttä musliiminaiseen. En muista sanamuotoa, kun keskustelimme. Mutta en uskalla enää, kun näin, että siellä Libayassakin naiset vaati kuolemantuomioita näille ihmisille jossa avauksessa mainittiin. Ja olivat vielä eturintamalla. Voi hirveä paikka!

• - one way -

Ihminen on perisynnin vuoksi paha Raamatun mukaan.
      Ihmiset osaavat sotia ja tehdä pahaa ilman uskontoakin.
      Pahoja ihmisiä löytyy kaikialta ja tämä maailma
      menee vaan hullummaksi.
      Muslimeista ja kristityistä löytyy hyviä rakkaudellisia ihmisiä.
      Ytimenä kristinuskossa on rakkauden kautta vaikuttava usko ja Jumalan Armo sekä Jeesuksen sovitustyö. Kristinuskossa pelastuminen=Taivaaseen
      meno on Jeesuksen sovitustyön kautta.
      Islamissa päästään Allahin luokse tekojen kautta,
      jotka punnitaan vaa'ssa. Islamissa Taivaaseen meno
      on epävarmaa koska ei ihminen tiedä riittävätkö hänen hyvät tekonsa.

• vastauksesta

Olen niin paljon ajatellut itekseni, että mikä tämä islam oikein on ja musliimi yleensä. Niin,että kiitän kaikkia etukäteen jo, jotka vastaavat avaukseeni ja ihmettelyihini tämän asian suhteen.

• Kristitty mies
        vastauksesta kirjoitti:

Olen niin paljon ajatellut itekseni, että mikä tämä islam oikein on ja musliimi yleensä. Niin,että kiitän kaikkia etukäteen jo, jotka vastaavat avaukseeni ja ihmettelyihini tämän asian suhteen.

Toivon, että et pelkäisi islamia. Asiaa jota pelkää alkaa helposti myös vihata. Viha taas tuhoaa ihmisen. Rakkaus on ainut joka voi koota ihmisen.

Kristittynä olen vuosia seurannut huolestuneena islamilaisen maailman radikalisoitumista. Siinä taas ei olo itse asiassa mitään outoa. Islamiin on kuulunut alusta alkaen väkivaltaisia piirteitä. Jo Muhammed toimi itse väkivaltaisesti ja vei tuomaansa uskontoa väkivaltaisesti eteenpäin. Toisuskoiset ovat aina kärsineet islamilaisen enemmistön vallan alla. Vaikka olen huolissani islamin kehityksestä, en kuitenkaan pelkää sitä enkä pelkää muslimia. Olen tuntenut elämäni aikana muutamia muslimeja, jotkut heistä on mukavia ja jotkut eivät.

Vaikka näen islamin uskonnon tekemää vääryyttä itse pyrin kuitenkin rakastamaan muslimeja. Koska rakkaus on ainut, joka voi muuttaa ihmisen. Olen nähnyt useiden ihmisten elämän muuttuvan kun Jumalan rakkaus on astunut heidän elämäänsä.

Maailmassa on jokaisen aikakautena omat diktatuurinsa ja väkivallan aiheuttajansa. Ihmisen elämä on harvoin ulkoisesti turvallista. Tärkeintä on rauha Jumalan kanssa. Uskomalla Jeesukseen voimme saada syntimme anteeksi ja rauhan Jumalan kanssa. Tällöin Jumala on luvannut myös suojella meitä ja meidän elämäämme ja hänellä on tarkoitus sinunkin ja jokaisen muunkin elämälle.

Kun Jumalan rakkaus on tullut meidän elämäämme, me pystymme myös rakastamaan muita ihmisiä, jopa niitä jotka kokevat meidät vihollisiksi. Väkivalta saa aikaan aina väkivaltaa. Rakkaus on oikea käyttäytymistapa myös väkivaltaa kohdatessa.

Voit lukea lisää asiasta näistä linkeistä:

http://www.espoohsrk.fi/html/rakasta.htm
        http://www.espoohsrk.fi/html/uskoabc.htm

• jotain jos kelpa

Ällah (Ylistetty olkoon Hän) on Hänen nimensä
      Rauha Teille,

Ällah-sanan perusmuoto on ollut äl Äläh, josta käytössä on poistunut ä-vokaali ja tuloksena oli Ällah. Äläh-sanalla voi olla kaksi merkitystä:

1.älähä, joka tarkoittaa ”palvoa”. ”Älähä äl Rädjol” (mies) tarkoittaa ”Mies palvoi.”
      2.välähä, joka tarkoittaa ”hämmästys”. Kukaan ei pysty täydellisesti ymmärtämään Häntä. Jos ajetellaan esinettä jolla on alku loppu eli se on syntynyt jostain ja tuhoutunut jotenkin. Esimerkiksi henkilö on syntynyt tiettynä hetkenä ja kuollut tiettynä päivänä. Näistä voimme ymmärtään kokonaisuuden alusta loppuun. Kuvittelemalla jonkin asian, rajaamme sen samalla. Jumalaa ei voi rajoittaa tai rajata. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei ihminen ymmärtäisi Jumalasta mitään. Ymmärrämme mainiosti että Hän on meidän Luojamme. Hän antaa meille anteeksi ja huolehtii meistä. Riittää että tunnistamme Ällahin Jumalana.

http://www.suomenshiiamuslimit.org/jumala-1.php

• ei kosta ole Koraanissa

Nämä sananlaskut ovat pidempiä, mutta Jumalan antama jae on lyhyt, mutta sisältää hyvin paljon enemmän asioita, joita käsittelemme nyt lyhyesti. Raamatussa sama asia on käsitelty hyvin pitkällä tekstillä (Idjaz). Tätä ja Koraanin kohtaa ei voi edes verrata tekstin pituuden suhteen.

Hämeen-Anttila on kääntänyt ”Ghesas”in kostoksi, vaikka tämä ei ole oikea käännös. Koston ja ”Ghesasin” lopputulos on sama, mutta kosto on moraalitonta eikä Jumala käytä sellaista sanaa. Toiseksi Hämeen-Anttila on lisännyt verbin suojella. Tätä verbiä ei Koraanissa tästä kohdasta löydy. Koraanissa ”Ghesas” on elämä. Eli Hämeen-Anttilan käännös ja Koraanin jae ovat merkityksiltään aivan erilaisia.

Kun tämä jae ilmestyi, arabiankieliset sananlaskujen käyttäjät hiljentyivät, koska itse lause on helppo lausua. ”Ghäsas”illa on ”äl”, mutta ”hajat”illa ei ole. Eli ”Ghesas” on mä`aref ja ”hajat” on näkäreh. Tämä tarkoittaa, että ”Ghäsas”in lopputulos ihmiselle on niin valtava, että sitä ei pystytä sanoin selittämään.

Vaikka tämä Koraanin kohta on hyvin lyhyt, se antaa täydellisen selvityksen, miksi ”Ghesas” tehdään: koska se on ”elämä”. Joskus ihminen tapetaan, koska ajatellaan hänen olevan murhaaja, vaikka hän todellisuudessa, ihmisten tätä tietämättä, olisi syytön. ...

http://www.suomenshiiamuslimit.org/koraani-1.php

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe