Miten kauan vei aikaa maatöiden aloittamisesta muuttoon pitkästä tavarasta tehneillä?
Kauanko kesti?
13
3582
Vastaukset
- kestäeemeli
Tietysti kauan.
- Piitkääästä
...
- viikkoa
Ei siinä mennyt kuin pari viikkoa eikä maksanut juuri mitään!!!
- -03-04
toukokuusta helmikuuhun
- peukku68
meillä meni tontin raivaamisen aloituksesta liki kaksi vuotta, tontin hankinnasta ja suunnittelun aloituksesta liki kolme. Varsinainen aktiivinen raksausaika töiden ohessa ja lomilla kesti 1,5 vuotta ja kaikki oli valmiina muuttaessa. Tilaa on asuttuna parisataa kahdessa kerroksessa ja pihassa vielä hallia reilu sata josta osa kylmää...
Pitkä ei ratkaise aikaa vielä niin paljon kuin se kuinka paljon yleensä tekee itse. Meillä viers oli sähköissä vaikka itse mukana silloinkin ja kaikki muu itse tehtynä.. Talkoita harkiten ettei tule enemmän sutta kuin hyötyä. - kädentaitaja
Me rakensimme 300 m2 asunto 150 m2 työtilat. 9 kk aloittamisesta kaikki tilat olivat lämpimiä, 100 m2 täysin asumiskunnossa. 10 kk aloituksesta 150 m2 täysin valmista listoineen. Nyt on vuosi aloituksesta. Sauna ja viimeinen makuuhuone työn alla. Asutaan ja rakennetaan ja ollaan aivan onnellisia.
- kuukautta
Toukokuussa 2004 aloitettiin ja tammikuussa 2005 muuutettiin.
Töitä tehtiin loma-aikoina ja iltaisin ja viikonloppuisin.
Kattotalkoot oli yhdet ja yksi kaveri apuna silloin tällöin. - Rakennustarkastaja (ins)
Mikäli rakentaa talon pitkästä tavarasta kestää rakentaminen vähintään vuoden. Alle tuon pääsee vain lisää rahaa uhraamalla.
Lyhyestä tavarasta rakentamalla voi hyvinkin tehdä talon neljässä-viidessä kuukaudessa.
Keskipitkällä tavaralla aika sijoittuu tuohon välille.- Dilemmahan tämäkin
Sitä pidempi koulutus vaaditaan, mitä epäselvemmin asiat halutaan ilmaista.
- Maukka
Tarkotetaanko pitkällä:sitä kun puut jököttää mettässä
Puolipitkällä:Valmista puutavaraa? - pätkärakentaja
Isäni aloitti rakentamisen vuonna 1964. Ei vieläkään valmis. Puuttuu listat, vesikourut, rännit ja kunnolliset rappuset. Hän rakentaa taloa pikkuhiljaa, niin kuin muutkin pitkästä rakentavat. Asuu kuitenkin jo talossa, vaikkei ihan vielä olekaaan valmis.
- hätiköimällä
ei tule kun kus...... kakaroita.
- Vastaus täältä
Huhtikuussa tulee 2 vuotta täyteen ja nyt päästään vasta pintoja tekemään. Ajatus olisi muuttaa kesällä tai syksyllä.
Mutta kaikki onkin sitten itse tehty (tosin puuaines ostettiin eli ei sentään metsästä kaadettu). Mutta, täytyy sanoa - tulee kyllä hyviä oivalluksia ja taatusti erilaisia ratkaisuja - tässä kun on ollut aikaa miettiä ja paneutua asiaan.
Talossa neliöitä 200.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi504177Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal673847- 703358
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963270Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no992273- 352168
- 242039
- 362029
- 382009
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231914