Miten hoituu allergisen

lapsen

Ruokailu kunnallisessa perhepäivähoidossa? Viettekö itse ruoat mukananne vai maksatteko jotain kulukorvauksia hoitajalle?

7

476

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenny-81

erikoistuotteet esim soijamaidon ja gluteenittomat näkkileivät vien päiväkotiin. Sitten taas esim makkarakeitossa, josta purjon voi jättää lapseni annoksesta pois, päiväkoti hoitaa. Asiasta olisi kuulemma voinut sopia päiväkodin johtajan kanssa, kun päivähoitomaksuun sisältyy se ilmainen maito, näkkileivät ja ruuat, mutta koin helpommaksi maksaa 10e lisää viikossa näistä soijamaidoista ja gluteenittomista näkkäreistä.

• raapsraapsraaps

kelasta anottavaa sairaanlapsen hoitotukea. Paha allergikko voi viedä omaa ruokaa, mutta lääkärintodistus keittiöön, niin keittiö hoitaa. Sitten pitää täyttää eräs lomake.
        Muutamassa allergiatapauksessa riittää vanhempien oma ilmoitus.
        Muutama vuosi sitten näitä allergikkoja tursui ovista ja ikkunoista, nyt allergia ei ole enää "muotia" vanhempien parissa.

• ...............
        raapsraapsraaps kirjoitti:

kelasta anottavaa sairaanlapsen hoitotukea. Paha allergikko voi viedä omaa ruokaa, mutta lääkärintodistus keittiöön, niin keittiö hoitaa. Sitten pitää täyttää eräs lomake.
        Muutamassa allergiatapauksessa riittää vanhempien oma ilmoitus.
        Muutama vuosi sitten näitä allergikkoja tursui ovista ja ikkunoista, nyt allergia ei ole enää "muotia" vanhempien parissa.

"Muutama vuosi sitten näitä allergikkoja tursui ovista ja ikkunoista, nyt allergia ei ole enää "muotia" vanhempien parissa"

Mitä tarkoitat tällä? Kyllä ne allergiat ovat kuitenkin tilastollisesti lisääntyneet aivan huimasti.

• .........................
        ............... kirjoitti:

"Muutama vuosi sitten näitä allergikkoja tursui ovista ja ikkunoista, nyt allergia ei ole enää "muotia" vanhempien parissa"

Mitä tarkoitat tällä? Kyllä ne allergiat ovat kuitenkin tilastollisesti lisääntyneet aivan huimasti.

Liekö tässä ois kysymys siitä, että jokunen aika sitten oli "muotia" se että lapsella oli erityisruokavalio. Joistakin vanhemmista se oli kait jotenkin "hienoa" että meidän lapsi ei sitten syö sitä eikä tätä.

Kyse ei ollut allergiasta vaan ihan siitä vanhempien halusta ja heidän valinnoistaan. Sitten oli paljon näitä vanhempia jotka sanoi että kun minä olen allerginen niin ei tuo lapsikaan sitten voi syödä tätä...Nämä tapaukset on kokemukseni mukaan nyt vähentyneet

Tää nyt oli vaan mun arvaus mitä tolla allergioiden vähenemisellä ja "muodilla" tarkoitetaan

• myös .............
        ......................... kirjoitti:

Liekö tässä ois kysymys siitä, että jokunen aika sitten oli "muotia" se että lapsella oli erityisruokavalio. Joistakin vanhemmista se oli kait jotenkin "hienoa" että meidän lapsi ei sitten syö sitä eikä tätä.

Kyse ei ollut allergiasta vaan ihan siitä vanhempien halusta ja heidän valinnoistaan. Sitten oli paljon näitä vanhempia jotka sanoi että kun minä olen allerginen niin ei tuo lapsikaan sitten voi syödä tätä...Nämä tapaukset on kokemukseni mukaan nyt vähentyneet

Tää nyt oli vaan mun arvaus mitä tolla allergioiden vähenemisellä ja "muodilla" tarkoitetaan

Niin. No itse en ole huomannut sellaista. Ainakin, kun itse läträä näiden erikoisruokavalioiden kanssa niin kenenkään en ole kuullut kadehtivan sitä. Mutta eihän se todellakaan tarkoita, etteikö sellaista olisi tai sattuisi. Tuo muotijuttu vain herätti mielenkiintoni, koska se tuntui jotenkin niin hassulta, toisaalta onhan nyt muotia laihduttaakin. Tai ainakin siltä tuntuu, kun joka tuutista työnnetään laihdutusvinkkiä ja vyötärömittoja, treenilaitteita. Huh, minulla tulee ainakin korvista ulos :D.

• onneksi ohi
        myös ............. kirjoitti:

Niin. No itse en ole huomannut sellaista. Ainakin, kun itse läträä näiden erikoisruokavalioiden kanssa niin kenenkään en ole kuullut kadehtivan sitä. Mutta eihän se todellakaan tarkoita, etteikö sellaista olisi tai sattuisi. Tuo muotijuttu vain herätti mielenkiintoni, koska se tuntui jotenkin niin hassulta, toisaalta onhan nyt muotia laihduttaakin. Tai ainakin siltä tuntuu, kun joka tuutista työnnetään laihdutusvinkkiä ja vyötärömittoja, treenilaitteita. Huh, minulla tulee ainakin korvista ulos :D.

Tuo "muoti-ilmiö" juttu oli juuri viime viikolla päiväkodissamme kahvipöytä jutustelun aiheena.
        Mekin olimme havaitsenamme, että n. 2-5 vuotta sitten tuntui kuin allergia tosiaankin olisi muotia ja nyt tilanne on jälleen normalisoitunut.
        Oli kokemuksia myös perheistä, jossa tiedettiin lasten syövän kotona mitä vain, mutta tarhaan hakemalla haettiin todistusta allergiasta kun oli esim. ihottumaa tms.
        Tuttavanikin totesi pojastaan, että "no, saa ainakin vähemmän ärsyttäviä aineita, kun eivät anna niitä tarhassa".
        Minä itse ilmoitin kyseiselle äidille, että meillä (kotona) poika ei ainakaan kermajäätelöä saa kun kerran oli "maitoallergikko" ja annoin mehujätskin -heh, siihen loppui kyläily meillä...
        eikä minua haitannut yhtään, sillä minua raivostutti OIKEASTI ALLERGISTEN lasten ja perheiden puolesta niin että empä edes välittänyt olla heidän kanssaan tekemisissä.

• maksaa

ei tarvitse itse huolehtia kuin lääkärintodistuksen viemisestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4300
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      81
      3993
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3468
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3400
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      106
      2415
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2278
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2149
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2149
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2119
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2014
    Aihe