opintotukiviikot ja opintoviikot

laiskottelija22

elikkäs, miten minun käy jos menin nyt tammikuussa kirjoille yliopistoon, enkä suorita kursseja tänä keväänä, mutta saan opintotukea ym. kun kela tarkistaa lokakuussa minun opintosuoritusviikkoni, niin voiko ne alkaa valittamaan alhaisista opintomääristä ja evätä tukeni, vai voinko kelan toimistossa vedota siihen, että keväällä ei ollut tarjolla sopivia kursseja?
ts. voiko ne evätä opintotuen vuotuisessa opintosuoritustarkastuksessaan, vaikka ei ole edes opiskellut koko vuotta?

2

531

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reipas tyttö

hiukan alle 6 oP/kk tarkoittaa kokoaikaista opiskelua, joka tarkoittaa tukea. koska aloitit vasta nyt, sinulla kai lasketaan heinäkuun loppuun mennessä suoritetut opinnot, joita tulee olla hiukan alle 7*6 op. jos ei ole, niin tuet tietysti peritään takaisin.

"sopivia kursseja ei ollut" ei ole syy olla opiskelematta ja silti saada opintotukea. mene töihin! (mutta muista tulorajat! 1500e/kk jolta et hae opintotukea).

• Jussi

Aika mielenkiintoinen käsitys sulla on taloudestamme, jos töihinkin mennään.

Itse olen ainakin tähän asti luullut että töihin päästään.

Kertokaa mulle ihmeessä sellaisista työpaikoista, jonne voi mennä sanomaan, että tulin tänne töihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      42
      2210
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      65
      2078
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1940
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      392
      1696
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      104
      1655
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1484
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1102
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      935
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe