Työpaikallamme niin kuin varmasti monessa muussakin paikassa on aika paljon epäkohtia. Nyt kun oon jo jonkin verran ollut talossa, niin oon alkanut nostamaan sitä "kissaa pöydälle" ja avautumaan kaikesta, mitkä tökkii tosi pahasti. Toki olen ehdotellut myös uusia tapoja.
Koituuko tämmönen nurina lopulta kohtaloksi ja ensimmäisten yt-neuvotteluiden aikana nimi menee listalle? Luulisi, että kuitenkin tämmöinen "valittaminen" saisi epäkohdat johdon tietoon ja asioille tapahtuisikin jotain, mikä sitten myöhemmin tuottaisi hedelmää ja tyytyväisempiä työntekijöitä.
Suurin osa työpaikoilla taitaa kuitenkin olla niitä "mielistelijöitä" ja "sopeutujia".
Kokemuksia ?
Vastarannan kiiskiksi
4
1138
Vastaukset
- Koodinikkari
Nykyisessä talossa on parhaillaan menossa YT-neuvottelut perustuen ulkoistuksesta johtuen ja lähtijöihin kuuluu juuri näitä nurisijoita. Tämä siitäkin huolimatta, että heidän toimenkuvansa ei suoraan liity ulkoistettaviin toimiin. Mutta tämän varjolla on helppo irtisanoa...
Tosin edellisessä talossa "kissan pöydälle nostajia" arvostettiin oikeasti ja meitä kuunneltiin ja epäkohtiin puututtiin. - varmasti
Ei kukaan työnantaja jaksa kuunnella jatkuvaa valittajaa. Heti kun hyvä tekosyy on niin kenkää tulee, jatka vain samaan malliin niin tulet huomaamaan.
- joku atk-henkilö
Epäkohtiin voi puuttua vapaasti, jos on hallussa sellaista tietoa ettei uskalleta irtisanoa.
Kaikissa it-firmoissa, joissa perustajaomistajat ovat lyöneet kunnolla rahoiksi, on yleensä läjäpäin luurankoja kaapissa: yrityksen alkuaikoina käytetty piraattisoftia, johdolle maksettu palkkaa tekaistuina kulukorvauksina, ylityösäädösten ja muun työlainsäädännön räikeä rikkominen, työntekijöiden järjestelmällinen kusettaminen, asiakkaiden kanssa tehtyjen NDA:den rikkominen hyödyntämällä teknologiaa muissa projekteissa jne jne jne.
Tietty johdon suhtautuminen voi olla hieman viileää, mutta sehän ei tosimiestä hetkauta.
- toinen kiiski
Kannattaa liittyä sopivaan liittoon ja alkaa itse luottamusmieheksi teidän firmassa. Tällä tavalla saa ainakin pahimmat epäkohdat pois päiväjärjestyksestä, kun sanoilla on painoarvoa.
Muutenkin mielestäni kannattaa puuttua, vaikka kenkää tulisikin. Asialinjalla kun pysyy, niin tuskin kuitenkaan käy kuinkaan.
Niin, ja heikompien puolta on aina pidettävä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?712406Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411173Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755095Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa293712Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963554Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss473104Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082839Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132368Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie412149Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191955