MILLAISTA ON VALTIO-OPPI?

Kertokaa

Millaista on tosielämässä valtio-opin opiskelu?? Onko se tylsää vai monipuolista ja mielenkiintoista? Minkä ikäistä porukkaa valtio-oppia yleensä opiskelee? Onko suoraan lukiosta tulleita vai vanhempaa porukkaa?

7

1668

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ne tämän päivän

juttukaverit? No Klasun tunsin, mut en muitta.

• vastaa

valtio-oppi on politiikan tutkimusta eli jos politiikka (suhteellisen paljon) kiinnostaa niin mikäs siinä. aika ympäripyöreä aine, suurin osa opiskelijoista suorittaa jonkun toisen tutkinnon siihen rinnalle

• mitä mieltä?

Oletko siis tykännyt opiskella sitä valtio-oppia? Onko se vaikeaa ymmärtää vai lähinnä mukiinmenevää? Montako kertaa pyrit valtsikkaan lukemaan sitä? Onko pääsykokeissa yleensä ruuhkaa? Joutuuko lukemaan paljon tilastotiedettä siellä opinnoissa? Suositteletko valmennuskurssin käymistä? Minkä ikäistä porukkaa sitä lukee?

• v-opin opiskelija
        mitä mieltä? kirjoitti:

Oletko siis tykännyt opiskella sitä valtio-oppia? Onko se vaikeaa ymmärtää vai lähinnä mukiinmenevää? Montako kertaa pyrit valtsikkaan lukemaan sitä? Onko pääsykokeissa yleensä ruuhkaa? Joutuuko lukemaan paljon tilastotiedettä siellä opinnoissa? Suositteletko valmennuskurssin käymistä? Minkä ikäistä porukkaa sitä lukee?

olen viihtynyt, vaikka pettymyksiä on tullut. vaikeus on niin suhteellista, teoreettisuus tekee tästä haastavaa. tilastotiedettä on 5 ovaria, suurin osa aloittajista on 20-23 vuotiaita, mutta melkein mitä vanhempi ja elämää kokeneempi on sitä enemmän siitä voi saada irti.miksi sä haluaisit lukea valtio-oppia? sinne on aika vaikeaa päästä ja luulen että monet muut yht.kuntatieteellisen alat täsmätyöllistää paremmin. monet hakee siksi että ala on muodissa

• ex-opiskelija

Valtio-oppi on lähinnä teoriaa teorian perään ja välillä ehkä hieman päästään asioihin, jotka koskettaisivat ihan nykyhetkeäkin...
      Itse olen opiskellut sitä pääaineena, mutta nyt olen vaihtamassa, kun ei vaan innosta.
      Oikeastaan aika suuri pettymys koko aine, vaikka jonkin aikaa jaksoinkin siellä sinnitellä.

Todella kivaa porukkaa kuitenkin (ainakin meillä) sitä opiskelee, sisään päässeiden ikähaarukka ehkä jotain 19-23. Vain muutama suoraan lukiosta tullut.

• ensimmäinen

Saisinko jonkinlaisen esimerkin, vaikka jonkun opiskelijalle annetun tehtävän tai käsiteltävien aihealueiden nimiä, jotta saisin käsitystä alan opeista? En siis juurikaan ole perehtynyt valtio-opin opiskeluun vielä. Enkä tiedä aloitanko edes perehtymisen, koska selvää kuvaa opinnoista ei oikeastaan ole. Millaisia teoria-asioita siellä siis opiskeltiin niin älyttömästi, että hermot meni? Mihin aineeseen aiot vaihtaa ja miksi?

• -----------
        ensimmäinen kirjoitti:

Saisinko jonkinlaisen esimerkin, vaikka jonkun opiskelijalle annetun tehtävän tai käsiteltävien aihealueiden nimiä, jotta saisin käsitystä alan opeista? En siis juurikaan ole perehtynyt valtio-opin opiskeluun vielä. Enkä tiedä aloitanko edes perehtymisen, koska selvää kuvaa opinnoista ei oikeastaan ole. Millaisia teoria-asioita siellä siis opiskeltiin niin älyttömästi, että hermot meni? Mihin aineeseen aiot vaihtaa ja miksi?

politiikan ja talouden vuorovaikutus, modernin demokratian ongelmat, suomen poliittinen järjestelmä, kansalaiset, instituutiot ja päätöksenteko eu:ssa, politiikka monikulttuurisessa yhteiskunnassa, feministinen yhteiskuntateoria, etiikka hallinnossa ja organisaatiossa, johtamisen perusteet, vallan tutkimus, Russia in international politics, rauhan- ja konfliktintutkimuksen teoria, globaali poliittinen talous, ulkopolitiikka ja diplomatia jne. ja siellähän on kolme linjaa. tossa sekasin kaikkia kursseja. tutustu opinto-oppaaseen

http://www.valt.helsinki.fi/opas2005/vol/

valitse vasemmalta punaiselta joku linja VTK-tutkinnoista. Ks myös tämä

http://www.valt.helsinki.fi/vol/opiskelu/valtiooppi2006.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe