Minun maailmani

Nimetön

Haluan kertoa teille itsestäni niin tiedätte kuka olen.
Kaikki alkoi syksyllä 2003 kun siirryin seiskalle uuteen kouluun. Olin jo silloin erilainen kuin muut, siis fyysisesti. Kovin lyhyt ja hoikka (143/27) Olin siis alipainoinen, mutta mitään syömishäiriötä ei ollut.
Tunsin itseni kovin ulkopuoliseksi. En sopinut joukkoon. Ei ollut ketään hyvää kaveria, jonka kanssa viettää vapaa`aikaa. Minä eristäydyin muista ja aloin elämään omaa elämääni. Olin yksin. Päivät tulivat pitkiksi ja niin liikunta lisääntyi. Olen aina harrastanut urheilua, mutta nyt siitä tuli jokapäiväistä ja rankempaa. Liikunnasta tuli pakkomielle. Kulutin lähes kaiken vapaa`ajan liikkumiseen. Juoksin 3-4 tuntia päivässä. Jumppasin huoneessani iltaisin ja aamuisin pitkään. Kolua kävin, mutta olin yksin. En edes halunnut kavereita. Minä elin liikunnan ehdoilla. Elämässäni ei ollut muuta. Tarkoitukseni ei ollut rankaista itseäni mitenkään, vaan löytää joku juttu, mikä minulle kuuluisi ja tuntisin turvallisuuden tunteen.
Tarkoitukseni ei ollut laihtua, mutta niin kävi. Tein joka päivä tarkan suunnitelman mitä söisin ja kuinka paljon. Päivä päivätä laihduin ja laihduin. Jouduin kierteeseen, joka tempoi minua mukanaan. Tammikuussa painoin enää 21 kg. Äitini oli varannut minulle lääkärin, kun huomasi minun alati laihtuvan. Usein vanhempani käskivät minun olla tekemättä lenkkejäni ja syömään enemmän, mutta en kuunnellut heitä.
Lääkäristä minut passitettiin sairaalaan ja minut otettiin heti sisään. Suoraan sanottiin, että henkiinjäämisprosentti on 50. Raajani sinersivät ja luut paistoivat joka paikasta, mutta heikoksi en itseäni tuntenut. Vielä edeltävänä päivänä olin juossut 15 km putkeen. En joutunut letkuinin, sillä aloin heti syömään. Söin kaikki mitä eteeni tuotiin hyvällä ruokahalulla. Painoni nousi 2 viikossa 25 kg.
Pääsin kotiin. Eivät asiat miksikään muuttuneet. Paino laski taas ja maaliskuussa mittari näytti 23 kg. Nyt jouduin nuorisopsykiatriselle osastolle. Siellä painoni nousi 32 kg ja elokuussa kun siirryin kasille minut kotiutettiin. Elämä näytti valoisalta, mutta ei hyvää aikaa kauaa kestänyt. En tiedä mitä tapahtui, mutta jotenkin ajauduin taas omaan maailmaani. Kaikki vanha nousi pintaan. Koulussa ei edelleen ollut kavereita, tai en ainakaan pitänyt heihin yhteyttä. Taas maaliskuussa 2005 löysin itseni nuorisopsykiatriselta osastolta. Nyt hoitojaksosta tuli pidempi. Painoni nousi ja tammikuussa 2006 vaaka nätti 33.5 kg. Kotiin pääsin 19.1. En minä hoidosta mitään saanut, mutta painoni nousi. Ja noidankehä katkaistiin. Nyt istun tässä ja huomaan, että ei elämäni ole enää sitä samaa. Painoni on pysynyt suht samoissa lukemissa ja pari ystävää olen löytänyt. Peruskouluni olen suorittanut ja jotko-opinnot ovat selvät. Tosin elän edelleen osittain salattua elämääni, josta kukaan ei tiedä, eikä tarvitsekaan. Olen tyytyväinen, vaikka fyysisesti olen huomiota herättävä. 149/33. Rintoja ei ole. Iän sanoessani kukaan ei ota uskoakseen. Tulen varmasti aina olemaan erilainen, mutta en häpeä itseäni. Kaikki me olemme erilaisia ja omia persooniamme. Kohtalo meille on määrätty ja sen mukaan elämme. Hengissä on silti pysyttävä.
Nyt tuntuu, että elämäni kantaa, mutta mitään en sano varmaksi.
Tämä oli minun tarinani.

1

569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • differet89

Olen siis tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja ja kirjoitan nykyisin tällä nimimerkillä.

Ennen kuin toisen kerran jouduin psykiatriselle osastolle, niin olin 3 viikkoa sairaalassa.
      Minulle laitettiin nenämahaletku, vaikka pystyin hyvin syömään. Lääkäri sanoi sen olevan rangaistus, koska olin sairaalassa toista kertaa. minulle meni letkun kautta 100kcl ja suun kautta 1400kcl. Olisin aivan hyvin pystynyt tuon määrän syömään suunkauttakin, koska syöminen ei ollut minulle vaikeaa. Jouduin pitämään letkua 5 päivää. Letkun laitto ja sen pitäminen tuntui tosi kurjalta, enkä tottunut siihen millään. Sattui nenään ja kurkkuun. Monta kertaa hoin lääkärille kuinka turha letku oli, mutta hän vain sanoi sen olevan minulle aivan oikein. Se lääkäri oli ihan sadistinen. Joka päivä se haukkui mua ja sai mut itkemään, vaikka olenkin kova luonteeltani, enkä helposti itke.
      Sain letkun pois sillä ehdolla, että painoni nousisi päivässä 200g. Syöminen sattui kurkkuun ja se oli vaikeaa letkun takia. Ilman sitä olisi syöminen ollut paljon helpompaa. Väkisin kuitenkin söin. Ja niin paino nousi ja vedin letkun pois. Äitini teki lääkäristä valituksen potilasasiamiehelle ja lääkäri sai muistutuksen kohdelleensa potilasta väärin. Sai myös vaihdettua lääkäriä, enkä joutunut ilkeän lääkärin kanssa enää tekemisiin. Mainittakoon vielä, että minulla oli pari ruokaa, jota en voinut sietää, mutta minun oli pakko syödä lääkärin valvoessa. pois lähtiessäni, minut kuljetettiin ambulassilla ja baareilla psykiatriselle osastolle lääkärin määräyksestä, vaikka aivan hyvin olisin itse voinut kävellä, koska muutenkin sain jo kävellä sairaalassa. Se oli selvää nöyryytystä ja sitä mieltä olivat hoitajatkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      53
      4290
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      81
      3973
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3458
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3380
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      105
      2393
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2258
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2129
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2129
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2109
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2004
    Aihe