Jos ei vaihtaisi enää öljyjä?

Hondisti

Hei, olen tuossa miettinyt, että mitä käytännössä kävisi, jos ei enää vaihtaisi öljyjä ollenkaan tai vaihtaisi ne esim. 20.000 km:n välein (ohje on 10.000 km)? Siis auto on n. 282.000 km ajettu 1995 Civic 1.5i 16valve. Öljytilavuushan on varsin pieni, 3,4l. Öljyä ei kuitenkaan kulu juurikaan (n. 1dl/10.000km nyt vajaa 300.000 ajettuna) ainakaan kun olen käyttänyt Mobil1 5W40. Olen toki vaihdellut öljyt n. 10.000km välein, mutta olen pohtinut että jos nyt vaihtaisi vaikka 20.000km välein, niin tuskin se hajoaisi se kone kuitenkaan?? Eikä varmaan käytännössä kulumisen lievällä lisääntymisellä olisi mitään väliä kuitenkaan. Eli olisiko se puhdasta säästöä laittaa nyt vaikka 300.000km:stä 400.000 km:ään vaihto puolet harvemmin vai voiko oikeasti kone rikkoutua muka? Tietysti jos vanhalla öljyllä kulutus nousee esim. kylmällä kaupunkiajossa lyhyellä ajolla hiukankaan, niin se vie sitten sen saavutettavan säästön öljynvaihdon harventamisesta, mutta nousisiko se oikeasti suuremmaksi??

26

8427

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pentti34

Kantsii vaihtaa öljyt ohjeiden mukaan jos aikoo pitää auton pitkään itsellä, minulla on mitsu galantti vuosimallia 90 2.0 ja mittarissa 650000 muuta ei ole tarvinnu tehdä ku kerran vaihtaa ne venttiilinvarren tiivisteet ja olen aina vaihtanu öljyt 9500-12000km välein, ja olen auton ensimmäinen omistaja niin tiedän tehdyt huollot:)

• autoilleissasi

Tuossa juuri katselin diesel-Hiacen öljynvaihtovälien muutoksia vuosien varrella. Vm. -87 oli ohjeena 5000 km, vaihdoin 10000 välein (vuodesta 2000 eteenpäin). Olivat näköjään vuoden -95 malliin muuttaneet vaihtovälin 20 tonniin, mikä kiinnitti huomion senkin vuoksi että nykyään Toyotan henkilöautoissa on vaihtoväli tuo 15 tkm, uudesta Hiacesta en tiedä. Mutta ei tuo Hiacen kone tuolla välillä 87-95 ole paljoa muuttunut, öljyt varmuudella.

Ja ei se Mobil 1 5W-40 kulu siellä sinun vanhassa koneessasi yhtään nopeammin kuin uudemmissa, joissa normaali vaihtoväli on 15-20 tkm.

Vanhoja peruja ovat pitkälti nuo esim. kympin vaihtovälit, itse vaihtaisin esim. 15 välein.

Mutta mikäli pitäydyt juuri tuonkaltaisessa laadukkaassa öljyssä niin hyvä, mieluummin kunnon öljyä hieman harvemmin kuin jotain kuraa 5000 välein.

• toyota henkilöautoissa

ole ö-vaihtoväkli 15 tkm
        uusissa 2,2 dieseleissä on 30 tkm

• Vaihda.

Juu älä vaihda öljyjä. Laita vähän bensansekaan niin ei tartte enää koskaan miettiä onko öljyä vai ei.

• Oil

Moni varmaan usein miettii samaa ja jättääkin öljyn- ja suodattimenvaihdon hamaan tulevaisuuteen. Saavutettu rahallinen hyöty kun ei kuitenkaan vuositasolla ole kuin 20 - 50 €, niin kannattaako se?

Vanhaa autoa ja sen moottoria kannattaa hoitaa hyvin, jotta se toimisi joka tilanteessa oikein. Öljyn, suodattimen ja muidenkin säännöllisesti vaihdettavien kohteiden laiminlyöminen on säästöä väärässä paikassa. Hajoava auto harvemmin ilmoittaa etukäteen, että "tällä reissulla jätän sinut tielle".

• Juurakko

Oletko koskaan kuullut, että auto olisi siten hajonnut, jättänyt tielle, että syynä oli liian harvoin tehdyt öljynvaihdot? ET OLE! Miksi siis yrität ylläpitää perätöntä mutu-uskoa?

Kerro myös, missä saan öljyt vaihdetuksi 20 - 50 eurolla?

Koska se vaihto oikeasti maksaa 50 - 200 e (viimemainittu merkkiliikkeessä), turhien vaihtojen poisjättö on merkittävä raha minun pussissani.

Nykyiseen kärryyni öljyt on vaihdettu 20 kertaa. Jos olisin vaihdattanut ne 40 kertaa sinun ohjeesi mukaan, kukulisä olisi ollut n. 4000 euroa. Sekö on sinulle merkityksetöntä, sehän on jo koko kärryn arvo!

• Oil
        Juurakko kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut, että auto olisi siten hajonnut, jättänyt tielle, että syynä oli liian harvoin tehdyt öljynvaihdot? ET OLE! Miksi siis yrität ylläpitää perätöntä mutu-uskoa?

Kerro myös, missä saan öljyt vaihdetuksi 20 - 50 eurolla?

Koska se vaihto oikeasti maksaa 50 - 200 e (viimemainittu merkkiliikkeessä), turhien vaihtojen poisjättö on merkittävä raha minun pussissani.

Nykyiseen kärryyni öljyt on vaihdettu 20 kertaa. Jos olisin vaihdattanut ne 40 kertaa sinun ohjeesi mukaan, kukulisä olisi ollut n. 4000 euroa. Sekö on sinulle merkityksetöntä, sehän on jo koko kärryn arvo!

Ostin kerran ihan nuorena ennen ajokortti-ikää Opel Recordin. Autoista sen paremmin ymmärtämättömänä ajelin sillä huolettomasti, kunnes kone leikkasi kiinni. Syynä oli öljyn vähyys. Ei ihmeemmin harmittanut, kun ei ollut kallis autokaan :D

Olen myös kaksi (2) kertaa istunut kyydissäkin, kun moinen "vika" yllätti. Tai kyse ei ollut viasta, vaan omistajan huolimattomuudesta. Autojen öljymäärää EI OLTU TARKASTETTU ja silti vaan ajettiin. Loppuuhan se öljy joskus koneesta... :D :D

Missäkö saa öljyt vaihdettua noin halvalla? NO ITSE VAIHDETTUNA TIETYSTI!!! En ole koskaan vaihdattanut muilla, enkä siihen alennu tai rupeakaan ennen kuin eläkkeellä, raihnaisena tai äkillisen vakavan sairauden runtelemana. Tuon homman täytyy onnistua JOKAISELTA terveeltä autoilijalta. Hyvä öljy maksaa 20 - 30 euroa ja suodatin 6 - 12 euroa ostopaikasta riippuen. Paljoko tuo tekee yhteensä? Se tekee HELVETINMOISEN SÄÄSTÖN! Saan kaksi - kolme öljyn- ja suodattimen vaihtoa sillä säästöllä verrattuna kädettömiin!! Maksakaa vaan muille ja PALJON!!! :D

• paljon
        Oil kirjoitti:

Ostin kerran ihan nuorena ennen ajokortti-ikää Opel Recordin. Autoista sen paremmin ymmärtämättömänä ajelin sillä huolettomasti, kunnes kone leikkasi kiinni. Syynä oli öljyn vähyys. Ei ihmeemmin harmittanut, kun ei ollut kallis autokaan :D

Olen myös kaksi (2) kertaa istunut kyydissäkin, kun moinen "vika" yllätti. Tai kyse ei ollut viasta, vaan omistajan huolimattomuudesta. Autojen öljymäärää EI OLTU TARKASTETTU ja silti vaan ajettiin. Loppuuhan se öljy joskus koneesta... :D :D

Missäkö saa öljyt vaihdettua noin halvalla? NO ITSE VAIHDETTUNA TIETYSTI!!! En ole koskaan vaihdattanut muilla, enkä siihen alennu tai rupeakaan ennen kuin eläkkeellä, raihnaisena tai äkillisen vakavan sairauden runtelemana. Tuon homman täytyy onnistua JOKAISELTA terveeltä autoilijalta. Hyvä öljy maksaa 20 - 30 euroa ja suodatin 6 - 12 euroa ostopaikasta riippuen. Paljoko tuo tekee yhteensä? Se tekee HELVETINMOISEN SÄÄSTÖN! Saan kaksi - kolme öljyn- ja suodattimen vaihtoa sillä säästöllä verrattuna kädettömiin!! Maksakaa vaan muille ja PALJON!!! :D

Ilman öljyä ajaminen on eri asia, kuin 20 000 km ajo 10 000 km sijasta samoilla öljyillä, vai kuinka? Ilman öljyä ajoa voi jo sanoa tyhmyydeksi.

Miksi ryhtyisin itse vaihtamaan öljyä, kun on drive in -vaihtajia heti valmiina? Minun aikani on ilmeisesti paljon arvokkaampaa, kuin sinun "kädellisen" aikasi! Et taida aavistaakaan, kuinka kallista minun aikani on! Sinulla sitä riittää rasvamontussa makaamiseen.

• Oil
        paljon kirjoitti:

Ilman öljyä ajaminen on eri asia, kuin 20 000 km ajo 10 000 km sijasta samoilla öljyillä, vai kuinka? Ilman öljyä ajoa voi jo sanoa tyhmyydeksi.

Miksi ryhtyisin itse vaihtamaan öljyä, kun on drive in -vaihtajia heti valmiina? Minun aikani on ilmeisesti paljon arvokkaampaa, kuin sinun "kädellisen" aikasi! Et taida aavistaakaan, kuinka kallista minun aikani on! Sinulla sitä riittää rasvamontussa makaamiseen.

Sinulla on luetun perusteella ilmeisen heikko itsetunto. Purat kiukkuasi täällä netissä ja se ei ole sinun hermoillesi hyvä asia.

Valitettavasti sinun aikasi ei ole sen kalliimpaa kuin muillakaan. Tuo menee taas sen heikon itsetunnon ja hermostumisen tuoman ylemmyyden tunteen piikkiin. Ajan arvokkuus on suhteellista ja sitä ei voi mitata rahassa. Jos kalliista ajasta puhutaan, niin kaikkein kalleinta aikaahan on vapaa-aika. Ehkä et ole sitä vielä hiffannut...

Tämä on vain nettikeskustelua. Cool your engine.

• Alkuperäinen Hondisti
        Oil kirjoitti:

Niin, asun Tampereen keskustassa kerrostalossa ja tuntuisi jotenkin hankalalta alkaa vaihtaa öljyjä itse tuossa keskustassa kadunvieressä... eikä ole työkalujakaan hommaan, lisäksi jos menee vaihdattamaan öljyt, niin sitä voi hankkia vain sen 3,4l minkä tarvitsee, autohan ei kuluta kuin aivan minimaalisesti sitä, ikinä ei ole tarvinnut lisätä, 10.000 km:llä näkyy tikun yläreunamerkistä kuluneen noin 3-4mm alaspäin. Siis vaihdattaessa ei tarvitse ostaa öljyä turhaan, kun kanistereissa sitä myydään määräkokoine esim. 4 tai 5 litraa.

40-50 eurolla on ollut vaihto Tampereella (öljyt, suodatin, työt), siis jos se öljy olisi 25 eur/kanisteri, suodatin 10 eur niin työ on 10-15 eur, sen maksaminen taitaa olla järkevämpää kuin alkaa hankkia työkaluja ja paikkaa vaihdolle sen lisäksi että säästän itseäni ja teen itse sitä työtä mitä parhaiten osaan eli omaa työtäni työajalla ja annan öljynvaihtajan tehdä omaa työtään, se on palkallisestikin järkevämpää, että teen sen tunnin omaa työtäni ja maksan 10-15 eur vaihtotyöstä sen sijaan että tuhnraisin tunnin tuohon vaihtoon.

• Juurakko
        Oil kirjoitti:

Sinulla on luetun perusteella ilmeisen heikko itsetunto. Purat kiukkuasi täällä netissä ja se ei ole sinun hermoillesi hyvä asia.

Valitettavasti sinun aikasi ei ole sen kalliimpaa kuin muillakaan. Tuo menee taas sen heikon itsetunnon ja hermostumisen tuoman ylemmyyden tunteen piikkiin. Ajan arvokkuus on suhteellista ja sitä ei voi mitata rahassa. Jos kalliista ajasta puhutaan, niin kaikkein kalleinta aikaahan on vapaa-aika. Ehkä et ole sitä vielä hiffannut...

Tämä on vain nettikeskustelua. Cool your engine.

Koittaisit nyt keskittyä siihen perusväittämäsi todentamiseen:

Montako esimerkkiä löytyy auton hajoamisesta sen johdosta, että öljyä ei ole vaihdettu "riittävän tiheästi"?

Mutta niinhän siinä käy: Ei ole mitään tosipohjaista tietoa, pelkkää MUTUA Oilin jutut.

Minun edellinen kärryni pelasi moitteetta moottorin puolesta 8 vuotta 25 000 km vaihtoväleillä, vaikka huolto-ohje oli 15 000. Yhteensä ajoa 490 000 km. Ko. auto on edelleen ajossa seuraavalla onnellisella omistajalla. Perusteleppa kykyjesi rajoissa, mitä iloa minulle olisi ollut tuplatiheyksisestä vaihtovälistä?

• varmasti kestää!

Voit ihan huoletta ajaa täyssynteettisellä öljyllä sen 20.000km tai jopa enemmänkin, ei se kone siitä enää mihinkään kärsi. Kattot vaan, että öljyä on aina tarpeeksi. Vanhat asenteet vaan istuu monilla tiukassa kuin hirvikärpänen tukassa. Puhdasta säästöä se on, ihan turha vaihdella 10tkm välein tollasia huippuöljyjä! Sitä konetta et kuitenkaan ajamalla loppuun saa ennenkun kori mätänee alta vaikka vaihtaisit 30tkm välein.

• Juurakko

Ilo todeta, että yksi asiallinenkin kirjoittaja löytyy tavanomaisten "mustatuntuu"tietäjien lisäksi.

Miten voikin olla mahdollista, että 40 vuoden takaiset päähänpinttymät (5000 - 10000 km) ovat kaksikymppisten kirjoittelijoiden "tietona".

• civic.............

nykyaikaisempia koneita! siellähän on kovakromia myös kampiakselin laakerikaulat, että ei se suuremmin kulu tuo hondan moottori, vaikkka ajelisi vähän enemmän niillä öljyillä

• juho

on niin että voit huoletta ajaa jos käytät kunnon öljyjä.Mitä enemmän ajettu auto niin pitäisi käyttää parempia öljyjä vaikka moni ei ymmärräkään tätä.Jos ajat lyhyitä matkoja niin vaihda useammin. Jos taas ajat pääasiassa pitkiä matkoja niin vaihda harvemmin.

• jos kuitenkin

käyttäis koko auton kasassaoloajan niitä hyviä öljyjä, eikä parantais tai huonontais niitä kilometrien karttuessa, kyllä se moottori koko ajan sekä uutena että vanhana tarvitsee hyvää voitelua.

Tämä on vähän kuin joskus Tamminen sanoi lätkävalmentajana, että ei ole muita tärkeämpiä pelejä, ne ovat kaikki yhtä arvokkaita.

• rtyjrtkyjtuykll
        jos kuitenkin kirjoitti:

käyttäis koko auton kasassaoloajan niitä hyviä öljyjä, eikä parantais tai huonontais niitä kilometrien karttuessa, kyllä se moottori koko ajan sekä uutena että vanhana tarvitsee hyvää voitelua.

Tämä on vähän kuin joskus Tamminen sanoi lätkävalmentajana, että ei ole muita tärkeämpiä pelejä, ne ovat kaikki yhtä arvokkaita.

Mitä iloa on hiukka vähemmän kuluneesta koneesta siinä vaiheessa kun se auto viedään hajottamolle? Lämmittääkö se omistajan mieltä kun tuli vaihdettua ne öljyt niin usein? Nykyiset koneet kestää ajaa enemmän kun muu tekniikka vaikka harvemminkin öljyjä vaihtaisi, miksi siis tuhlata?

• mukaan öljy

itse vaihdan 10.000km välein öljyt ja suodattimen. Vaikka suodattimen vaihtoväliksi ilmoitetaan 20.000km niin itte vaihdan 10.000km välein öljyt ja suodattimen. Ja öljyt on aika hyvät mobil 1 rally formula 5w-50 että näin meillä päin

• Koe-eläin

Mulle jäi käteen -99 Fiat vuonna -03. Autolla oli tuolloin ajettu 180 tkm ja se söi jo silloin öljyä, mittatikun maksimista minimiin 10 tkm aikana. Auto kun on kolmosauto, eli minun työmatka-auto eikä maksanut mitään niin ajattelin tehdä pienen kokeen. En koskaan ole vaihtanut siihen öljyjä, vain lisännyt, enkä vaihtanut suodatintakaan koskaan, siis suodatin vaihdettu viimeksi heinäkuussä -03. Lisäysöljynä Mobil Super. Fiku käy ja kukkuu kuin kello, katsastuksesta aina läpi, täysin huoltamaton, pesemätön ja vahaamaton auto. Tietysti katsastuksen vaatimat korjaukset, kuten iskarit, pakoputki, jarrut mutta muuten huoltamaton, en edes ilmansuodatinta ole vaihtanut. Mittarissa nyt 243 tkm.

• Keijo K

yritä lisätä öljyä säännöllisesti, vaihda sentään öljynsuodatin (mekaaninen lika, suodatin tukkeutuu, ylipaineenpäästöventtiili aukeaa ja likaiset öljyt kiertää konetta), pidä öljypohja lämpimänä talvella (alumiinipelti alla) ja käytä hyvää öljyä (esim Mobil RF 5W/50). Pitäisi pelata ihan hyvin. Itse ajanut kahdella autolla 550000km samalla metodilla ja muutamalla vähän vähemmän.

• tulee?
        Keijo K kirjoitti:

yritä lisätä öljyä säännöllisesti, vaihda sentään öljynsuodatin (mekaaninen lika, suodatin tukkeutuu, ylipaineenpäästöventtiili aukeaa ja likaiset öljyt kiertää konetta), pidä öljypohja lämpimänä talvella (alumiinipelti alla) ja käytä hyvää öljyä (esim Mobil RF 5W/50). Pitäisi pelata ihan hyvin. Itse ajanut kahdella autolla 550000km samalla metodilla ja muutamalla vähän vähemmän.

Mitä se mekaaninen lika on ja mistä se tulee sinne öljyyn? Noki menee läpi, metalli samoin, mitä jää? Oletko ikinä purkanut käytettyä suodatinta ja katsonut onko se todella tukossa tai edes lähellä?

• Keijo K
        tulee? kirjoitti:

Mitä se mekaaninen lika on ja mistä se tulee sinne öljyyn? Noki menee läpi, metalli samoin, mitä jää? Oletko ikinä purkanut käytettyä suodatinta ja katsonut onko se todella tukossa tai edes lähellä?

metallista, isommista nokipartikkeleista, kumeista, veden sekä öljyn ja polttoaineen yhteisötököistä ym. ja sitten se riippuu suodattimen laadusta jääkö siihen lika eli mitä laatua paperi on. Jos vanha suodatin on puhdas kertoo se ainakin minulle että suodatin on huono.

Kyllä, olen purkanut varmaankin yli sata öljynsuodatinta ja suorittanut painemittauksia niille eli paljonko paine laskee suodattimen läpi mennessä.

Kyllä, on ollut suodattimia missä ylipainenpäästöventtiili on jo auennut. Eli suodatusta ei enää ole. Tosin hyvänä puolena on että ylimenovastusta ei ole....

• taas tätä
        tulee? kirjoitti:

Persaukiset amikset kinaa typeristä. 4000e ylimääräistä öljynvaitoihin?????? WTF? luuletko että kiinnostaa sun persaukisuutes. Jos ei ole rahaa huollattaa autoa niin miten sitten on varaa pitää sitä? Ajan n. 100-120tkm vuodessa ja merkkihuolto velottaa öljynvaihosta 100e. Eli 300-400e vuodessa kun vaihtoväli on 30tkm. Jos sen suhteuttaa vaikka dieselin hintaan niin vuositasolla se kun hyttysen paska valtameressä. Eli miksi ruveta tekemään omia typeriä kokeiluja? Ja sitten makuuttaa rakkinetta korjaamolla päivätolkulla kun se kuitenkin alkaa polttaa öljyä niin ettei pääse rovaniemeltä helsinkiin ettei tarvi olla jossain tienposkessa juottamassa raatoa!!!

• Säästäjäfriikki
        taas tätä kirjoitti:

Persaukiset amikset kinaa typeristä. 4000e ylimääräistä öljynvaitoihin?????? WTF? luuletko että kiinnostaa sun persaukisuutes. Jos ei ole rahaa huollattaa autoa niin miten sitten on varaa pitää sitä? Ajan n. 100-120tkm vuodessa ja merkkihuolto velottaa öljynvaihosta 100e. Eli 300-400e vuodessa kun vaihtoväli on 30tkm. Jos sen suhteuttaa vaikka dieselin hintaan niin vuositasolla se kun hyttysen paska valtameressä. Eli miksi ruveta tekemään omia typeriä kokeiluja? Ja sitten makuuttaa rakkinetta korjaamolla päivätolkulla kun se kuitenkin alkaa polttaa öljyä niin ettei pääse rovaniemeltä helsinkiin ettei tarvi olla jossain tienposkessa juottamassa raatoa!!!

Mitä luulet, että sinun mielipiteesi sinun varallisuudestasi ketään kiinnostaa? Älä vaivaudu älyttömyyksiä tänne kirjoittelemaan. Jotkut, siis muut kuin sinä, ovat oikeasti kiinnostuneet aihepiirin todellisista faktoista eikä vain sinun luuloistasi.

• Autostaan huolehtiva
        Säästäjäfriikki kirjoitti:

Mitä luulet, että sinun mielipiteesi sinun varallisuudestasi ketään kiinnostaa? Älä vaivaudu älyttömyyksiä tänne kirjoittelemaan. Jotkut, siis muut kuin sinä, ovat oikeasti kiinnostuneet aihepiirin todellisista faktoista eikä vain sinun luuloistasi.

Varallisuudessa on se hyvä puoli, ettei autoillessa ja varsinkaan huoltokuluissa ja niiden määrässä tarvitse pihistellä. Jos autoa tosissaan tarvitsee, niin on tyhmää säästää sen huolloissa ja korjauksissa, tai jättää peräti kokonaan huoltamatta. Se osuu kuitenkin omaan nilkkaan jossain vaiheessa. Kun hoitaa öljyt ja korjaukset joko huollon kautta tai itse, ei tarvitse murehtia auton kestävyydestä.

Täällä autopalstalla on saatu usein lukea kaikenlaisista säästö- ja penninvenytyskonsteista. Kannattaisi perustaa oma niksipirkkaosio näille laihialaisittain ajeleville ja rautalankavirittelijöille. Vinkkejä voi sitten jokainen pellepeloton kokeilla ja soveltaa omalla vastuulla. Mahtaa tienvarrella seisovien autojen määrä lisääntyä räjähdysmäisesti :-D

• Hondisti
        Autostaan huolehtiva kirjoitti:

Varallisuudessa on se hyvä puoli, ettei autoillessa ja varsinkaan huoltokuluissa ja niiden määrässä tarvitse pihistellä. Jos autoa tosissaan tarvitsee, niin on tyhmää säästää sen huolloissa ja korjauksissa, tai jättää peräti kokonaan huoltamatta. Se osuu kuitenkin omaan nilkkaan jossain vaiheessa. Kun hoitaa öljyt ja korjaukset joko huollon kautta tai itse, ei tarvitse murehtia auton kestävyydestä.

Täällä autopalstalla on saatu usein lukea kaikenlaisista säästö- ja penninvenytyskonsteista. Kannattaisi perustaa oma niksipirkkaosio näille laihialaisittain ajeleville ja rautalankavirittelijöille. Vinkkejä voi sitten jokainen pellepeloton kokeilla ja soveltaa omalla vastuulla. Mahtaa tienvarrella seisovien autojen määrä lisääntyä räjähdysmäisesti :-D

No, todellinen älyttömyys ja totaalinen välinpitämättömyys erikseen, MUTTA:

Onko mitään järkeä vaihtaa Mobil1 5W40 10.000 km:n välein, koska ohjekirjassa niin vain sanotaan? Ohjekirja on 1995 autossa 11 vuotta vanha ja öljysuositus sen ajan öljyistä. Siis koska laitatan 3,4l öljyä, joka maksaa 7,10 eur/litra tai sitten halvempaa jäykempää ja huonompaa öljyä joka maksaa 5,30 eur/litra, niin säästö on 5 euroa ja pakkasella auto lähtee huonommin käyntiin ja vie kylmänä enemmän polttoainetta. Siis ennemmin maksaa 5 eur huippuöljystä enemmän vaihdossa. Kuitenkin sitten 10.000 km:n jälkeen todella typerältä tuntuu vaihtaa nuo öljyt, koska samoilla öljyilla uusi Honda kulkeekin yllättäen 30.000 km?? Moottoritekniikka ei ole oleellisesti muuttunut kuitenkaan, öljysuositus on.

Siis tyhmää vaihtaa 10.000 km:n välein, vaihtaa 20.000 km:n välein ja auto pelaa aivan samalla lailla eikä jää tienposkeen varmana öljyjen takia eikä tarvitse lisätä, kun se vie noin 1dl 10.000 km:llä, eli siis vieköön 2 dl 20.000 km:llä, ei tule mittatikun alarajakaan vastaan ja sen kun ajaa lisäämättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      121
      2243
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      56
      2176
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1865
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      7
      1407
    5. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      77
      1395
    6. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      94
      1377
    7. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1161
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1150
    9. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      62
      1123
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      989
    Aihe