Kuinka tuijapuut suojataan kevätauringolta? Myyjä sanoi, että laita kuusen oksia suojaksi. Epäilen etteivät kestä paikallaan. Olen kuullut, että olisi jotain suojaus juttuja myytävänä? Mistä saa ja mikä paras keino?
Tuijapuiden
7
3279
Vastaukset
- suojat päälle
Myytävänä on säkkikangasta tai varjostusverkkoa,niitä kun laitat tuijien päälle,toki muukin kangas käy,mutta katso että ilma pääse kiertämään.
Jos ne ovat pieniä,havuilla on hyvä suojata.Tee vaikka havunoksista sellainen 'varjo',sido oksien päät yhteen ja laita se tuijien päälle.
Noita saa ostaa puutarhaliikkeistä,maatalouskaupoista,marketeista,isot kukkakaupat myy..kysele.- äiti 82
muutimme syksyllä omakititaloon ja täällä kasvaa n. 15 vuotta vanhoja tuijia pihassa, ovat siis isoja (n. 2m korkeita). tarvitseeko niitä suojata mitenkään?
- on1
äiti 82 kirjoitti:
muutimme syksyllä omakititaloon ja täällä kasvaa n. 15 vuotta vanhoja tuijia pihassa, ovat siis isoja (n. 2m korkeita). tarvitseeko niitä suojata mitenkään?
että tuijat ovat vaihtelevia suhteessa kevätaurinkoon.
5-7m pilarituijia ei suojata mutta silti menestyvät hyvin.
jää katsomaan. - suojata vanhoja
on1 kirjoitti:
että tuijat ovat vaihtelevia suhteessa kevätaurinkoon.
5-7m pilarituijia ei suojata mutta silti menestyvät hyvin.
jää katsomaan.tuijia.
On huonoa tuuria jos ne siitä menehtyvät. - ylipuutarhuri
Lähtökohta 1: oikea kasvi oikealla paikalla, eli ei istuteta sitä tuijjaa tai kartio valkokuusta siihen etelä-länsi nurkan ihanaan valoisaan paahteeseen! ja aina tulisi puhua varjostuksesta ei suojaamisesta kaksi eri asiaa! Tuijia ja muita havuja voi varjostaa mutta suojaaminen on aivan turhaa . otetaampa esimerkki Kari Tukipilari ostaa tuijan istuttaa sen keväällä vähän miten sattuu siihen etelä nurkkaan jossa on savimaa, ja kevät talvella heittää kunnon hupun tuijan päälle ja varmistaa sen vielä jeesusteipillä tiiviiksi paketiksi. Kun aurinko alkaa paistamaan niin tottakai lämpö hupussa nousee ja kasvi herää henkiin, mutta miten käy juurien jotka ovat jäässä.. hmm.... eipä taida saada vettä..
ja kasvi imee itsensä kuiviin! ja ruskettuu. eli kasvi oikeaan paikkaan istuttaen ja pohjat perustukset kuntoon nin kyllä tuijat selviää ihan hyvin. - Arpomies
ylipuutarhuri kirjoitti:
Lähtökohta 1: oikea kasvi oikealla paikalla, eli ei istuteta sitä tuijjaa tai kartio valkokuusta siihen etelä-länsi nurkan ihanaan valoisaan paahteeseen! ja aina tulisi puhua varjostuksesta ei suojaamisesta kaksi eri asiaa! Tuijia ja muita havuja voi varjostaa mutta suojaaminen on aivan turhaa . otetaampa esimerkki Kari Tukipilari ostaa tuijan istuttaa sen keväällä vähän miten sattuu siihen etelä nurkkaan jossa on savimaa, ja kevät talvella heittää kunnon hupun tuijan päälle ja varmistaa sen vielä jeesusteipillä tiiviiksi paketiksi. Kun aurinko alkaa paistamaan niin tottakai lämpö hupussa nousee ja kasvi herää henkiin, mutta miten käy juurien jotka ovat jäässä.. hmm.... eipä taida saada vettä..
ja kasvi imee itsensä kuiviin! ja ruskettuu. eli kasvi oikeaan paikkaan istuttaen ja pohjat perustukset kuntoon nin kyllä tuijat selviää ihan hyvin.Tuskin oli tuossa kommentissa minkään asteista tietoa tai osaamista takana.
- kuinka kauan
varjostusverkkoja pidetään tuijien päällä, koko kesäkö? Montako vuotta kannattaa suojata, että selviytyvät ilman suojausta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1938696
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264858- 504308
- 623867
- 513246
- 503060
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.542790Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262716- 432511
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv422415