Moi
Pitää ekaks tunnustaa että ajan nyt HD:lla ja vaikka se hieno peli onkin, niin on jotenkin perverssillä tavalla alkanut tuo gs bemari viehättää. Rumahan se on kuin perkele. Moponäyttelyssä istuin monta kertaa sen uuden GSn
päällä ja se tuntui todellakin siltä että sillä ois ilo päästellä sellaisiinkin paikkoihin joissa harrikka ei ole enää NIIN suuri nautinto. Mutta ikinä en ole sellaisella ajanut, kokemusta vain kyykyistä ja HD:sta. Joten olisin otettu jos saisin tietoa noista 1200 ja oliko se vanhempi 1150? mitä ero niillä on? entä sitten tällä uudella Adventurella. Enkä kaipaa mitään :"harrikka on paska" tyyppisiä kommentteja vaan asiaa. Enkä kyllä bemari ukoista sellaista uskokaan. Kiitoksia etukäteen
adventure
9
2844
Vastaukset
- Mikael
"Kessua" on tehty noin vuodesta 1994 asti. Aluksi oli koneena 1100-kuutioinen, jolle tuli vähäksi aikaa noin vuonna 1999 850-kuutioinen sisarmalli.
Isommassa päivityksessä kone kasvoi 1150-kuutioiseksi ja vaihdelaatikko sai kuudennen vaihteen. Samalla tuli tämä Adventure-sisarmalli, jossa on hieman pitemmät joustovarat, isompi tankki ja pleksi.
Kaksi vuotta sitten Kessu sai aivan uuden 1200-kuutioisen koneen, joka ei siis enää ole perusrakenteeltaan entisen kaltainen. Tai onhan se edelleen boxeri...mutta muuten eri mylly.
Adventureen tuo kone tuli vasta tänä vuonna, sillä maailmanmatkaajille suunnattu Adventure haluttiin päivittää vasta mahdollisten lastentautien hoidon jälkeen. Lastentautia 1200 olikin lähinnä kardaanin hammaspyörissä.
Kessu on ollut monet vuodet Saksan myydyin pyörä.Korkean pyörän päältä näkee hyvin liikenteen ja maisemat. Pyörään saa myös runsaasti eri valmistajien lisävarusteita. Matkalla saa soratiekin tulla vastaan suuremmitta ongelmitta. Aikas hyvä prätkä!- HALOO ?
Miten niin vasta 1994 ? Mitäs Gessuja noi alkupään pyörät sitten oli jos ei kerta kessuja Hä ?
R-80 GS
R-100 GS
Tuli muistaakseni JO vuonna 1984 et sillei...! - r 1150 r
HALOO ? kirjoitti:
Miten niin vasta 1994 ? Mitäs Gessuja noi alkupään pyörät sitten oli jos ei kerta kessuja Hä ?
R-80 GS
R-100 GS
Tuli muistaakseni JO vuonna 1984 et sillei...!...tuli eka GS eli tuo 800 ccm -versio. Muistan kun lehdessä kirjoitettiin "reiden paksuisesta kartaaniputkesta". Jälkeenpäin ajatellen melkoisi rimppakinttuja on oltu siihen aikaan...
- Mikael
HALOO ? kirjoitti:
Miten niin vasta 1994 ? Mitäs Gessuja noi alkupään pyörät sitten oli jos ei kerta kessuja Hä ?
R-80 GS
R-100 GS
Tuli muistaakseni JO vuonna 1984 et sillei...!Jotenkin ajatukseni lukkiutui ajattelemaan vain neliventtiiliboxereita. Tottahan toki alkuperäinen G/S tuli kaksiventtiilisenä muistaakseni 1980 markkinoille.Sorry!
- 1150GS
Suurimmat erot uuden ja vanhan GS:n välillä on että uudessa 15 hv enemmän ja painoa 25kg vähemmän. Adventure malleissa pitempi jousto ja isompi tankki.
Itse kolme vuotta 1150GS:llä ajaneena harmittaa vain se kun ei aikaisemmin tullut hankittua, vaan kulutti vuosikymmeniä ilmanaikaisten "matkapyörien" parissa.
Mielestäni pyörä toimii joka tilanteessa hienosti, pienet sora- ja metsätiet avaavat vanhallekkin motoristille uusia näkökulmia harrastukseen. Vaikka Gessu on korkea mutta esim. sivutuuli ottaa siihen yllättävän vähän. Mikään raketti se ei ole, mutta bhaanoilla matkanopeus 150km/h on mukavimmillaan, aivan sama kuinka paljon lastaa tavaraa ja ajaako ykisin tai kaksipäällä, ajo-ominaisuudet eivät muutu olennaisesti. Vuoristojen serpentiiniteillä jättää aika monta muoviluotia taakse ihan "leppoisalla" ajotyylillä.- LT12
Itse olen ajellut K 12 LT:llä kaksi vuotta. On tosiaan mullakin alkanut kiinnostamaan tuo reviirin laajennus. Pohjoisessa ja Keski-Suomessakin on aika tiheä metsäautotieverkko ja kunnon kartat.Siellä saattaisi olla mukava päristellä. Pitääpä käydä keväällä koeajamassa GS Adventure.
- 11 vuotta customilla!
Juu, Custom miehiä ollaan oltu yli 10 vuotta!! GS rupes sykkiin aikalailla! Tuliskohan tuollainen GS:sä halvemmaks jos hakis aivan uuden saksasta?
Taikka mistäköhän kannattaa käytettyä GS:ää ruveta katteleen kun aika vähän tarjolla täällä suomessa?
T.Petri- akseli
Joo mäkin olen kuullut että ainakin noita LT bemuja oisivat vähän huokeammalla saaneet suoraan saksasta, uutena siis. Jos joku asiasta tietää niin kiinnostaa kyllä.
Itsellä on 1150 GS
-kiinnostuin myös tosta uudesta adventuresta, mutta asiaa mietittyäni tulin semmoseen johtopäätökseen, että pilalle se menee, jos siihen heittää katurenkaat
-pitäs oikeesti ajaa paljon soralla, siihenhän se on tehtykin, ei mielestäni ole mikään yleispyörä, kuten tuo "tavallinen GS"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 433487
Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.
Tämä asia ihmetyttää suuresti.352968Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia
Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on1422823SDP ylivoimainen ykkönen
En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.702307Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään
"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s411782Polttomoottoriauto on köyhän merkki
Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.861555Mitä tarkalleen tunnet
Minkälaisia tunteita sisälläsi liikkuu, kun tiedät, että ajattelen sinua lämmöllä ja jotain syttyy myös sinussa? Haluai671084- 511036
- 771017
Syyskuussa 2025 ensirekisteröidyistä henkilöautoista 43 % oli täyssähköautoja.
Niitä rekisteröitiin 2 592 eli 41 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Syyskuussa 2025 rekisteröidyistä uusista henkilöautois3847