Tuolla alempana on viesti, jossa pohdiskellaan missien mittoja. Tuli siitä mieleen, että miksi ei lopetettaisi kokonaan missikisoja, koska mielestäni ne antavat aivan vääränlaisen kuvan naisesta. Myös missikisat ovat muokkaamassa ihannekuvaa naisesta, joka ei voi todelleninen kuin harvoille, jos niillekään.
Barbie-nukkejahan kropan osalta muutettiin tässä jokunen vuosi sitten. Syy oli, että sellaisella naisella kuin em. nukke, ei voi olla sen kokoisia rintoja luonnostaan. Millaisen kuvan naiseudesta se antaa pikkutytöille? Senkö, että mitä suuremmat ryntäät, sitä parempi. Eli naiseus on kiinni rintavarustuksen koosta ei väliä mitä on "korvien välissä". (Minusta älykkyys on seksikästä, eikä siihen vaikuta ulkonäkö. Siinä on haastetta tarpeeksi!)
Sitten nämä kaiken maailman tositv-jutut, jossa ihmisiten (lue naisiten)ulkonäköä muutetaan vastaamaan paremmin tämän päivän "ihannetta". Toisin sanoen nainen ei saa olla tyytyväinen ulkonäköönsä ilman kirurgin korjauksia, stylistin neuvoja eikä kampaajan luomuksia. Eikö tämä ole teidän mielestänne väärän kuvan antamista? Eiko nainen saa olla sellainen kuin Luoja loi?
Sitten ihmetelään, miksi lihava tai muuteen joukkoon ulkonäkönsä puolesta epäsopiva henkilö ei tule valituksi johonkin työhön, johon hänellä olisi koulutus ja kokemus.
Mihin tämä maailma on menossa? Ennen kuin keskustellaan onko naispareilla tai yksinäisillä naisilla oikeus hedelmöityshoitoihin, pitäisi keskustella, että jokaisella ulkonäköön, rotuun, uskontoon ym. ym. on oikeus elämään sellaisena kuin on. Mielipiteineen, kokoineen, näköineen jokainen ihminen on arvokas!
Se kuinka sinuun tai minuun suhtaudutaan ei riipu, ei saisi riippua, ulkoisista seikoista, vaan siitä minkälaisia olemme ihmisinä. En tarkoita, että jokaista pitäisi "rakastaa", mutta jokainen on ansainnut ihmisarvoisen kohtelun!
Jos minä pyydän neuvoja laihduttamiseen, otan niitä mielelläni vastaan mutta, jos mielenkiintoni suuntautuu muualle, ei kenelläkään ole oikeutta tulla neuvomaan minulle, miten pitäisi elää (laihtua). No, ehkä lääkärin, mutta teiltä "besser wisserit", odotan asiallaista kohtelua, näytinpä miltä tahansa!
Jokainen ihminen on arvokas
8
759
Vastaukset
- Kupru
Naisen ruumis on ollut niin pitkään esineellistetty, että luonnollisuuden puolestapuhujat saisivat tehdä työtä tauotta kaiketi maailman tappiin ennen kuin tuloksia saadaan. Eräs tuttu tyttö, joka oli luuviulu jo ennestään, laihdutti osallistuakseen missikisojen karsintaan. Lopulta hänen poskensa olivat kuopalla ja kylki- sekä lonkkaluut törröttivät. Kaunis tyttö muuttui parissa kuukaudessa keskitysleirivangin näköiseksi.
Olen myös ihmetellyt näitä muutosohjelmia; kaikille naisille laitetaan järjestään silikonit ja hermomyrkkyä naamaa jotta rypyt siliäisivät. Hämmästyksekseni nämä naiset ovat stailattu aina samaan muottiin, ei mitään persoonallista tai särmikästä. Lieneekö sitten amerikkalainen kansa mieltynyt näihin muovisen näköisiin daameihin joilla kaikilla on vielä kuorituksetkin.
Välillä tuntuu että tällainen ylipainoinen ja tavallisen näköinen täti ei saisi lähteä kotoaankaan muuta maailmaa rumentamaan. Teinitytöt tirskuvat ja katsovat pitkään kun solahdan hylkeen lailla uimahallissa veteen häpeämättä kilojani ja raskausarpia. Miksi minun pitäisi hävetä itseäni?
Työnhakutilanteesta pyöreänä en tiedä mitään koska olen ollut samassa paikassa kauan ja olin tänne tultuani hoikka. Tiedän kyllä muutamia tapauksia joissa on sanottu melko suoraan ettei ko. paikkaan oteta lihavia ihmisiä. Tilanteessa on vedottu mm. terveyssyihin.- Sisupussi
Minä aina mietin, kun tulee kauneusleikkausohjelmia, että miltähän ne ihmiset näyttävät vanhoina, kun iho rupsahtaa kuitenkin... Varmaan tosi "muhkean" näköinen pakaraimplantti törröttää luisevassa takapuolessa ja viimeiseen asti kiristelty naama on iki-irvistyksessä eikä luontevasta hymystä ole enää tietoakaan. Eikö voisi vanhentua ihan tavallisesti, kun kuitenkin jokainen meistä vanhenee?
Sen ymmärrän hyvin, että tietyt asiat voi korjauttaa, mutta osa leikatuista ei tosiaan niitä leikkauksia tarvisi. Hyvä itsetunto, kuntokuuri, uusi kampaus ja meikki ajaisivat asian!
- Komea Mies
Lopeta nyt herranjestas niiden missikisojen ja tosi-TV-sarjojen katselu, jos ne noin paljon häiritsevät. En minäkään katso niitä. Mene vaikka lenkille niiden ajaksi, niin alkaa painokin tippumaan.
Ei vapaassa maassa, jossa on sananvapaus, voi kuitenkaan sensuroida TV-ohjelmistoa siksi, että joku läski ei pidä kyseisestä ohjelmasta.
Ihan tolkuttomia vaatimuksia, kun koko yhteiskunnan pitäisi pyöriä teidän ehdoillanne.- Kyllästynyt
Ja anna ihmisten puhua! Sinä voit lenkkeillä nekin ajat jotka käytät ylipainoisten ihmisten kiusaamiseen.
Sulata se läski aivoistasi jotta se ei häiritse sinua enään. Olet heikko itsetuntoinen joka yrittää nostattaa sitä toitottamalla olevasi jotenkin muita parempi ja yläpuolella.
Mitä ihmeen pahaa pullukat ihmiset ovat oikein sinulle tehneet? Et antaisi heidän mitään tuntojaan purkaa ilman vähättelemättä ja vittuilematta heille. Mene hoitoon jos noin vaikeeta on! - pelleriina
Tiedoksi sinulle "Komea mies": en katsellut missikisoja, en ole katsellut moniin vuosiin ja toiseksi, en myöskään katsele tositv-ohjelmia. Mutta tässä nykymaailmassa ei kukaan välty tietämästä, että tällaisia ohjelmia on tv pullollaan. Minunkin ystävä- ja tuttavapiiriini kuuluu monia, joita nämä em. ohjelmat kiinnostavat, joten en voi olla tietämättä niistä ja kuuntelematta mielipiteiden vaihtoa. En odota tai vaadi tv-ohjelmien sensuroimista, tv:ssä on nappula, josta sen voi sulkea. Minun puolestani telkkarista saa tulla mitä tahansa, kaikille ohjelmille löytyy varmaan katsojansa. Minä en ole mikään sensuroija.
Et ehkä ihan ymmärtänyt juttuni pointtia, joka oli, että jokainen ihminen on arvokas ja on oikeutettu myös sellaiseen kohteluun. Se ei varmaan ole liikaa pyydetty?
Tosiasia on, että naisiin kohdistuu suurempia ulkonäköpaineita kuin miehiin. Ne ovat suurelta osin täsin vääristyneitä ja johtavat siihen, että jo päiväkodeissa pikkutytöt puhuvat laihduttamisesta. Osaltaan nämä naisiin kohdistuvat vaatimukset ovat lisäämässä syömishäiriöitä (esim. jojo-ilmiö). Onko se sinusta asiaankuuluvaa?
Lenkille menisin, mutta tiedoksi sinulle, että minulla on reuma ja tällä hetkellä tilanne on se, että särky ja kivut ovat jokapäiväisiä "kavereita". Hyvä, että sängystä pääsee aamulla ylös ja muutaman tunnin kuluttua liikkumaan sisätiloissa joten kuten. Jos sinulla olisi joku vastaava sairaus, et ehkä yhtä innokkaasti kehottaisi ihmisiä lenkille. Sitä paitsi, ethän sinä tunne näitä ihmisiä,jotka tänne kirjoittavat, etkä tiedä, miksi joku liikkuu, miksi ei. Minun aamuni alkaa kourallisella lääkkeitä, että joten kuten päivästä selviäisin ja silti se tekee usein tiukkaa. Kaikki eivät voi olla "kilpaurheilijoita", joten ole sinä iloinen hyvästä kunnostasi ja opettele sitä "empatiahöpötystä" itsekin, niin luultavasti sinuun suhtauduttaisiin paljon ystävällisemmin. Laskeudu alas sieltä korkeuksista, meitä ihmisiä on niin monenlaisia, etkä sinä ole mikään verrokki, joihin meitä muita tavallisia tallaajia verrataan.
Vapaassa maassa saa ilmaista mielipiteensä myös täällä nettipalstalla, joten älä sinäkään puutu muiden sananvapauteen.
Ystävällisin terveisin Pelleriina. - pelleriina
pelleriina kirjoitti:
Tiedoksi sinulle "Komea mies": en katsellut missikisoja, en ole katsellut moniin vuosiin ja toiseksi, en myöskään katsele tositv-ohjelmia. Mutta tässä nykymaailmassa ei kukaan välty tietämästä, että tällaisia ohjelmia on tv pullollaan. Minunkin ystävä- ja tuttavapiiriini kuuluu monia, joita nämä em. ohjelmat kiinnostavat, joten en voi olla tietämättä niistä ja kuuntelematta mielipiteiden vaihtoa. En odota tai vaadi tv-ohjelmien sensuroimista, tv:ssä on nappula, josta sen voi sulkea. Minun puolestani telkkarista saa tulla mitä tahansa, kaikille ohjelmille löytyy varmaan katsojansa. Minä en ole mikään sensuroija.
Et ehkä ihan ymmärtänyt juttuni pointtia, joka oli, että jokainen ihminen on arvokas ja on oikeutettu myös sellaiseen kohteluun. Se ei varmaan ole liikaa pyydetty?
Tosiasia on, että naisiin kohdistuu suurempia ulkonäköpaineita kuin miehiin. Ne ovat suurelta osin täsin vääristyneitä ja johtavat siihen, että jo päiväkodeissa pikkutytöt puhuvat laihduttamisesta. Osaltaan nämä naisiin kohdistuvat vaatimukset ovat lisäämässä syömishäiriöitä (esim. jojo-ilmiö). Onko se sinusta asiaankuuluvaa?
Lenkille menisin, mutta tiedoksi sinulle, että minulla on reuma ja tällä hetkellä tilanne on se, että särky ja kivut ovat jokapäiväisiä "kavereita". Hyvä, että sängystä pääsee aamulla ylös ja muutaman tunnin kuluttua liikkumaan sisätiloissa joten kuten. Jos sinulla olisi joku vastaava sairaus, et ehkä yhtä innokkaasti kehottaisi ihmisiä lenkille. Sitä paitsi, ethän sinä tunne näitä ihmisiä,jotka tänne kirjoittavat, etkä tiedä, miksi joku liikkuu, miksi ei. Minun aamuni alkaa kourallisella lääkkeitä, että joten kuten päivästä selviäisin ja silti se tekee usein tiukkaa. Kaikki eivät voi olla "kilpaurheilijoita", joten ole sinä iloinen hyvästä kunnostasi ja opettele sitä "empatiahöpötystä" itsekin, niin luultavasti sinuun suhtauduttaisiin paljon ystävällisemmin. Laskeudu alas sieltä korkeuksista, meitä ihmisiä on niin monenlaisia, etkä sinä ole mikään verrokki, joihin meitä muita tavallisia tallaajia verrataan.
Vapaassa maassa saa ilmaista mielipiteensä myös täällä nettipalstalla, joten älä sinäkään puutu muiden sananvapauteen.
Ystävällisin terveisin Pelleriina.Menikö sisu kaulaan, vai miksi et uskalla kommentoida vastaustani sinulle. Odotan mielenkiinnolla mitä liikuntamuotoa ehdotat ihmiselle, jonka liikkeelle lähtö aamuisin kestää muutamia tunteja. Vesijuoksua harrastun, kun voin, että älä sitä ehdota.
Vastausta odottava Pelleriina
P.S Eihän sinun tietenkään ole pakko vastata mitään, olisi vain kiinnostanut, mikä minulle neuvoksi.
- sAAmari
niille, jotka eivät vielä ole näitä lukeneet:
Wolf, Naomi: Kauneuden myytti. Kuinka mielikuvilla hallitaan naista.
Faludi, Susan: Takaisku, julistamaton sota naisia vastaan.
Suosittelen! - ovat
fiksumpia: siellä ei enää valita missiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1393850Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91882Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa61616Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23741