Onko teillä kellään tietoa että löytyykö noista Kanariansaarten turistihelveteistä (esim. Teneriffalta) minkäänlaista rescue-toimintaa? Tässä mietin että jos vaikka lomalle lähtisi niin vois sitten olla jollainlailla hyödyksikin ja ehkä jopa tuoda koiran sieltä. Mahtaakohan noilla saarilla olla millainen löytöeläin tilanne? Ainakin kissoja on aina ollut paljon.
Mitenköhän mahtaa eläimen tuominen tuolta onnistua?
Rescue- Kanariansaarilla?
14
2804
Vastaukset
kuuluu euroopan kärkimaihin koirien hylkäämisen suhteen.Varmaan huomaat sen siellä vieraillessasi.Kulkukoiria on runsaasti kaduilla ja toreilla.Ehkä heidän kulttuuriinsa ei kuulu huolehtia lemmikeistä niinkuin pohjoismaissa on totuttu.
Älä tuo sieltä koiraa.Kulkukoirat siellä ovat hyvin sairaita ja kantavat jopa hengenvaarallisia tauteja.
Vaikutat ihmiseltä joka haluaa auttaa koirapoloisia Espanjassa.Tässä sulle linkki:
http://www.kodittomat.com/
Niin ja leppoisaa lomaa jos Espanjaan oot menossa.- hepuliini
Ihan totta että siellä on aivan eri käsitys lemmikkien pitämisesta kuin täällä pohjoisessa.
Tota tautiriskiä olen miettinyt myös. Meillä kuitenkin on koira entuudestaan. Mitä sairauksia sieltä voi saada matkaansa?
Olen toki seurannut kotimaisi sekä virolaisia rescue-yhdistysten sivuja. Espanjassa vain tuntuu olevan enemmän juuri sellaisia koiria joita olen etsiskellyt.
Kovasti kiinnostaisi käydä katsomassa millaista toiminta Espanjan päässä on. Toisaalta varmaan olo on todellisuuden nähtyä aika avuton, kun konkreettisesti näkee sen eläinten määrän ja niiden elämän laadun. - ruotsissa on
hepuliini kirjoitti:
Ihan totta että siellä on aivan eri käsitys lemmikkien pitämisesta kuin täällä pohjoisessa.
Tota tautiriskiä olen miettinyt myös. Meillä kuitenkin on koira entuudestaan. Mitä sairauksia sieltä voi saada matkaansa?
Olen toki seurannut kotimaisi sekä virolaisia rescue-yhdistysten sivuja. Espanjassa vain tuntuu olevan enemmän juuri sellaisia koiria joita olen etsiskellyt.
Kovasti kiinnostaisi käydä katsomassa millaista toiminta Espanjan päässä on. Toisaalta varmaan olo on todellisuuden nähtyä aika avuton, kun konkreettisesti näkee sen eläinten määrän ja niiden elämän laadun.espanjalaisten koirien rescuetoimintaa..
- virolaisissa
ruotsissa on kirjoitti:
espanjalaisten koirien rescuetoimintaa..
koirissa on esim. rabiesvaara suuri...espanjalaisista en tiedä mutten usko sen enempää vaaraa piilevän ja onhan silloin tuontikoiran tarkastukset/kriteerit...
hepuliini kirjoitti:
Kovasti kiinnostaisi käydä katsomassa millaista toiminta Espanjan päässä on. Toisaalta varmaan olo on todellisuuden nähtyä aika avuton, kun konkreettisesti näkee sen eläinten määrän ja niiden elämän laadun.Suuri osa noista kulkukoirista ei ole ikinä käynnyt eläilääkärissä,joten rokotukset puuttuu.Loiset ovat vakava ongelma lämpimässä ilmanalassa,joista ainakin Coccodios-loinen on tappava pennuille ja vanhoille koirille.
Tunnut olevan aidosti kinnostunut antamaan kodin Espanjan kulkukoiralle.Tässä sulle linkki:
http://www.kulkukoirat.com/Adoptiokoira.htm
- hauhauxxx
...pieni tarina Teneriffalta: Olimme sisareni kanssa Puerto de la Cruzissa eräässä aika isossa kauppakeskuksessa. Siellä oli myös lemmikkieläinkauppa. Kaupassa oli myytävänä koiranpentuja, jotka oli tungettu pieneen lasivitriiniin. Pienempiä pentuja oli jopa kaksi-kolme samassa vitriinissä. Koirat näyttivät aivan kuin huumatuilta, ei mitään iloista leikkiä tai uteliaisuutta. Ne vain makasivat hiljaa paikallaan. Ja kuumakin niillä varmaan oli siellä vitriinissä. Kyllä teki pahaa..., mutta mitähän sitä turistina voi siinä tilanteessa tehdä, kun paikalliset vai tyynesti kävelivät ohi! Teneriffa on ihana lomapaikka, mutta tuo oli suuri häpeäpilkku sille saarelle!
se on Espanjassa yleistä,että koiranpentuja on myytävänä markettien lemmikkiosastoilla ja toreilla sekä markkinoilla.Aika monet pennut siellä vieroitetaan emästään 3-4 viikkoisina...
Mutta suuressa osassa Espanjaa ei ole edes voimassa olevaa eläisuojelulakia,onneksi vapaaehtoisia eläintenystäviä huolehtii edes osasta kodittomia koiria.
- Amiiiigo
Älkää puhuko paskaa...
- tartuttamatonko
Vähän on vanhahko ketju,mutta siitä selviää,että koiran tuontia harkitseva on kuitenkin mahdollisista tartunnoista huolissaan,ainakin että tarttuvatko omaan koiraan? Suomessa on paljon muidenkin koiria,joten huoli on ihan aiheellinen .
- powerDogo
Sain ilmatteeks mukaan kaksi Presa canariota sekä kiva eläinlääkäri laittoi paperit rokotuksista rabies ym. vaikke oltu edes rokotettu kun piti ehtiä lähteä Suomeen. Myyn koirat sitte täällä hyvällä hinnalla.
- hkiuygv
Löytyy. Siellä tapana on hylätä koirat jo pienemmästäkin syystä. Löytyy sekä sekarotuisia että puhdasrotuisia koiria, aikuisia ja jopa kokonaisia pentueita. Rescue toiminnassa koirat hoidetaan siellä rokotuksineen, loishäätöineen yms. kuntoon ennen luovutusta. Meillä on kaksi sieltä tuotua koiraa kahden suomalaisen kasvatin lisäksi eikä ole sen sairaampia olleet kuin kotimaisetkaan.
Juuri Teneriffalta palanneena: 1.kulkukoiria en nähnyt, kaikilla oli omistaja 2.koiran omistajat tuntuvat jotenkin "unohtanensa" että koira on elävä eläin, siis koiria palloteltiin, roikoteltiin ja vaikka mitä, vaikka koira oli kauhusta kankeana 3. lemmikkiliikkeessä en nähnyt koiria, mutta kauhistelin kun häkkiin jota en edes kuljetukseen käyttäisi oli tungettu kanaria lintu/ruusukaijasia yksittäin! (nämä linnut ovat prvilintuja ja tarvitsevat kunnon häkin missä lennellä laji kumppaneiden kanssa)..Mutta siis olen samaa mieltä monen kanssa ÄLÄ tuo sieltä mitään kirppusäkkejä! En sairauksista tiedä, mutta ällötti yleisten tilojen hygienia taso (hotellinkin siivous oli mitä oli) niin eläinhoitoloita tuskin siivotaan mitenkään hyvin..
- Anonyymi
Suurin osa hylätyistä koirista on turistien ostamia koiria jotka hylätään kadulle kun lähdetään kotimaahan oleskelun tai työpaikan menetyksen takia. Koirien myynti pitäisi kieltää saarelta kokonaan.
- Anonyymi
Tulimme juuri lomalta sieltä ja toimme mukanamme kaksi mäyräkoiraa ja tanskandoggin. Odotamme vielä doggin siskoa ja kahta vinttikoiraa saapuvaksi. Menemme niitä vastaan kentälle kunhan tiedämme koska pääsevät lähtemään. Kanasaarilla keskitytään enemmän nyt ihmisten rescueen kuin koirien joten niitä (koiria) voi vapaasti tuoda. Kannattaa käydä hakemassa sieltä, saat moninkertaisesti reissurahat kun myyt ne täällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi474097Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal623753- 703288
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963190Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892154- 352108
- 241959
- 381939
- 311921
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231844