Jaguar rahvaan auto

LasseBertel

Jahas, olen kovan paikan edessä, pitäisi valita Mondeon dieselin ja Jaguarin 2 litrasen diesel farkun välliltä. Toisaalta taitaa olla saman kumman valitsee kun kuulema moottoria ja alustaa myöten samat autot.

Mitä seuraavaksi? Jaguar Fiesta? Ikävä että Jagelta on mennyt kokonaan se status ja uskottavuus joka sillä joskus oli(se ei tullut rakentamalla 4 sylinterisiä perhefarkkuja).

36

7915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösömies

      johan tuossa S-typessäkin on dieselkone - ja sekin on kotoisin Pösöltä. Osta Mondeo vaan - saat sen halvemmalla eikä naapurit naureskele ja kysy, että onko sulla myös ranta-Rolex ranteessas kun on fordjaggekin.

      Näin se maailma muuttuu Eskoseni.

      • PSA Ford

        yhtymän yhteinen tuote, ei siis PSA:lta peräisin. Jaggen 2.2 litranen diesel on Fordin oma, sama kuin Mondeossa.


    • kirjoittelua...

      Aluksi vaihtoehtoina ovat Jaguar ja Ford ja
      jagge juuri sen takia,että nykyään on näitä
      edullisempia malleja.

      Seuraavassa kappaleessa sitten vedetään ITSE VALITSEMALTA vaihtoehdolta matto jalkojen alta...

      "Mitä seuraavaksi? Jaguar Fiesta? Ikävä että Jagelta on mennyt kokonaan se status ja uskottavuus joka sillä joskus oli(se ei tullut rakentamalla 4 sylinterisiä perhefarkkuja)."

      Kestävää argumentointia...:D

      Osta vaan se voortti,
      niin ei tule niitä "luokkaongelmia".

      • loogistahan

        tuo on. Kaveri on nuorempana ehkä haaveillut jaggesta, mutta nyt koko merkin status on murentunut omistussuhteiden muututtua. Nyt se on foordi ja kukaties huomenna Kia tms... vähän niinku heittopussi-Rover.

        Kuka sellaista uskaltaa edes ostaa?


      • LasseBertel
        loogistahan kirjoitti:

        tuo on. Kaveri on nuorempana ehkä haaveillut jaggesta, mutta nyt koko merkin status on murentunut omistussuhteiden muututtua. Nyt se on foordi ja kukaties huomenna Kia tms... vähän niinku heittopussi-Rover.

        Kuka sellaista uskaltaa edes ostaa?

        juuri tästä on kyse. Ja kun se rajoittuisi edes omistusuhteiden muutoksiin,mutta kun Jaguarissa on enemmän osaa suoraan Fordin perheautomallistosta kuin omaa osaa konsanaan niin ei se kovin positiivista enää ole.

        Nuorena poikana muistan kun Jagge oli auto jota osoitettiin kadulla: harvinainen,voimakas ja kallis. Nyt noita 4-sylinterisiä diesel S ja X:iä ja muita Fordeja (Jagen merkillä) sikiää kotomaankin kaduilla siihen malliin ettei enää oikein voi puhua Jaguarista siinä merkityksessä kuin joskus aikanaan..

        Sääli sinänsä tuollainen status inflaatio.. Toisaalta Euroopassa useampikin perinteinen merkki on joutunut nöyrtymään, tekeehän Porschekin nykyään dieselmaastoautoja.

        Taidankin ostaa vaimolle sen Mondeon suosiolla kun lienee halvempi huoltaa kuin jaggefarkku vaikka samat osat jakavatkin, ja itselleni vaikkapa Cadillac STS-V:n 469 hv koneella kun ei tuo Jaguar mainituista syistä enää tule kyseeseen.


      • murentunut ?
        loogistahan kirjoitti:

        tuo on. Kaveri on nuorempana ehkä haaveillut jaggesta, mutta nyt koko merkin status on murentunut omistussuhteiden muututtua. Nyt se on foordi ja kukaties huomenna Kia tms... vähän niinku heittopussi-Rover.

        Kuka sellaista uskaltaa edes ostaa?

        Halvin Jaguar maksaa edelleen selvästi enemmän
        kuin halvin Audi,BMW tai Mercedes...

        Onko Audin status murentunut A2 tai A3 mallin
        takia ?

        Mitä tekee/teki BMW:n imagolle 100-sarja
        tai tehottomat 316/318 mallit ?

        Menikö Mercedes suohon A-sarjan kanssa ?

        Eikö auton omistaminen aina aloiteta jostain
        edullisemmasta mallista ja vaurastumisen tai
        statuksen hankkimisen tai yleisestä mielenkiinnosta
        autoilua kohtaan hankitaan vähitellen aina kalliimpi
        ja kalliimpi malli.

        Ei kaikki halua ajaa sillä Corollalla tai edes
        Audilla tai BMW:llä.

        Talon edessä Ford Mondeo farmari tai Jaguar X-Type
        farmari,ompa vaikea valinta...:)

        Threadin aloittajalle,
        kysy rouvan mielipidettä äläkä manipuloi etukäteen.


      • kallis
        murentunut ? kirjoitti:

        Halvin Jaguar maksaa edelleen selvästi enemmän
        kuin halvin Audi,BMW tai Mercedes...

        Onko Audin status murentunut A2 tai A3 mallin
        takia ?

        Mitä tekee/teki BMW:n imagolle 100-sarja
        tai tehottomat 316/318 mallit ?

        Menikö Mercedes suohon A-sarjan kanssa ?

        Eikö auton omistaminen aina aloiteta jostain
        edullisemmasta mallista ja vaurastumisen tai
        statuksen hankkimisen tai yleisestä mielenkiinnosta
        autoilua kohtaan hankitaan vähitellen aina kalliimpi
        ja kalliimpi malli.

        Ei kaikki halua ajaa sillä Corollalla tai edes
        Audilla tai BMW:llä.

        Talon edessä Ford Mondeo farmari tai Jaguar X-Type
        farmari,ompa vaikea valinta...:)

        Threadin aloittajalle,
        kysy rouvan mielipidettä äläkä manipuloi etukäteen.

        hinta enää imagoa auta säilymään, jos sisuskalut on jostain halpisfordista, Pösöstä, Citikasta ja kohta Kiasta. Päinvastoin, koko hommahan on mennyt ihan naurettavaksi.

        Myydään samaa paskaa eri paketissa, mutta kalliimmalla kuin muut. Eihän noin halpaan (siis tässä kalliiseen) voi mennä kuin enää kuin suomalaiset...

        Muualla Euroopassa jaggeen suhtaudutaan järkevämmin, vähän niinku kaikkeen muuhunkin britteinsaarilta tulevaan (hullunlehmäntauti jne).


      • logiikalla...
        kallis kirjoitti:

        hinta enää imagoa auta säilymään, jos sisuskalut on jostain halpisfordista, Pösöstä, Citikasta ja kohta Kiasta. Päinvastoin, koko hommahan on mennyt ihan naurettavaksi.

        Myydään samaa paskaa eri paketissa, mutta kalliimmalla kuin muut. Eihän noin halpaan (siis tässä kalliiseen) voi mennä kuin enää kuin suomalaiset...

        Muualla Euroopassa jaggeen suhtaudutaan järkevämmin, vähän niinku kaikkeen muuhunkin britteinsaarilta tulevaan (hullunlehmäntauti jne).

        miksi ostaa Volvo S40/V50 kun saman paskan saa Ford Focuksen tai Mazda 3:n muodossa ja tuhansia euroja
        halvemmalla ?

        Jos Mercedes käyttää samaa moottoria S-sarjassa ja
        C-sarjassa,niin huonontaako se S-sarjaa ?

        Tai jos BMW 730i ja BMW 330i on varustettu samalla
        moottorilla ,niin onko 700-s idioottimainen ostos ?

        Brittein saarilta tulevat myös nämä Suomalaisten
        suosikkiautot Honda,Nissan ja Toyota...

        Kumpi on järkevämpi 40 000e:n Honda vai Jaguar ?


      • Köhöm..
        logiikalla... kirjoitti:

        miksi ostaa Volvo S40/V50 kun saman paskan saa Ford Focuksen tai Mazda 3:n muodossa ja tuhansia euroja
        halvemmalla ?

        Jos Mercedes käyttää samaa moottoria S-sarjassa ja
        C-sarjassa,niin huonontaako se S-sarjaa ?

        Tai jos BMW 730i ja BMW 330i on varustettu samalla
        moottorilla ,niin onko 700-s idioottimainen ostos ?

        Brittein saarilta tulevat myös nämä Suomalaisten
        suosikkiautot Honda,Nissan ja Toyota...

        Kumpi on järkevämpi 40 000e:n Honda vai Jaguar ?

        Tottakai merkin sisällä saa käyttää omia koneita eri malleissa, esim sama V8 kone MB C-sarjassa kuin S-sarjassa jne.

        Nyt oli kyse siitä että nämä ihmiset eivät tunne mielekkääksi Jaguarin ratkaisua rakentaa autonsa Fordin malliston kanssa identtisistä osista ja käsitin myös tuon 4 sylinterisen diesefarmari viittauksen myös protestina Jaguaria vastaan,eli siinä missä Jagge oli ennen takuuvarmasti nopea ja voimakas edustustason auto, voi se nykyään olla varustettu nuhapumppudieselillä.

        Nämä 2 syytä,siis Fordistuminen ja siirtyminen tavallisiin perheautoihin moottorikokojenkin puolelta ovat kyllä ikävät tosiasiat jotka varmasti ovat karkottaneet valtavasti potentiaalisia ostajia Jagelta, siinä missä ovat normiperheautosegmentistä uusiakin ostajia toki tuoneet.Minä en ite ostaisi Jaguaria sillä imagolla ja statuksella jonka rippeet siitä oikeasta Jaguarista sillä on enää jäljellä..


      • elina
        murentunut ? kirjoitti:

        Halvin Jaguar maksaa edelleen selvästi enemmän
        kuin halvin Audi,BMW tai Mercedes...

        Onko Audin status murentunut A2 tai A3 mallin
        takia ?

        Mitä tekee/teki BMW:n imagolle 100-sarja
        tai tehottomat 316/318 mallit ?

        Menikö Mercedes suohon A-sarjan kanssa ?

        Eikö auton omistaminen aina aloiteta jostain
        edullisemmasta mallista ja vaurastumisen tai
        statuksen hankkimisen tai yleisestä mielenkiinnosta
        autoilua kohtaan hankitaan vähitellen aina kalliimpi
        ja kalliimpi malli.

        Ei kaikki halua ajaa sillä Corollalla tai edes
        Audilla tai BMW:llä.

        Talon edessä Ford Mondeo farmari tai Jaguar X-Type
        farmari,ompa vaikea valinta...:)

        Threadin aloittajalle,
        kysy rouvan mielipidettä äläkä manipuloi etukäteen.

        Itselläni on vuoden 2000 s-type 3,0 V6 nahkasisustuksella ym herkuilla. Tämä autoni on valmistetu Englannissa, mutta en tiedä mitä osia käytetty. Joka tapauksessa ajomukavuus isossa autossa sekä tunnelma ja ulkonäkö opvar asioita, joista voi maksaa. Kun kerran kaasua polkaisee, takanoja painautuu selkään kuin lentokoneessa. Kun nyt ajelin toisella autolla pitkästä aikaa, aloin kummasti kaivata jaggea. Eriasia sitten varmaan ovat nämä farmari ym pakettiautot ihan jo sellaisenaan, koska eihän niistä koskaan oikein voi yrittääkään tehdä erityisen tyylikkäitä jo käyttötarkoituksen vaatiman rakenteen vuoksi. Miksi siis käyttää joitain eri osia kuin muissa malleissa, jotka on jo hyväksi havaittu?


      • paremmasta
        elina kirjoitti:

        Itselläni on vuoden 2000 s-type 3,0 V6 nahkasisustuksella ym herkuilla. Tämä autoni on valmistetu Englannissa, mutta en tiedä mitä osia käytetty. Joka tapauksessa ajomukavuus isossa autossa sekä tunnelma ja ulkonäkö opvar asioita, joista voi maksaa. Kun kerran kaasua polkaisee, takanoja painautuu selkään kuin lentokoneessa. Kun nyt ajelin toisella autolla pitkästä aikaa, aloin kummasti kaivata jaggea. Eriasia sitten varmaan ovat nämä farmari ym pakettiautot ihan jo sellaisenaan, koska eihän niistä koskaan oikein voi yrittääkään tehdä erityisen tyylikkäitä jo käyttötarkoituksen vaatiman rakenteen vuoksi. Miksi siis käyttää joitain eri osia kuin muissa malleissa, jotka on jo hyväksi havaittu?

        tiedä niin on kiva, että on tyytyväinen. Näinhän se menee.


      • kotoisin??
        logiikalla... kirjoitti:

        miksi ostaa Volvo S40/V50 kun saman paskan saa Ford Focuksen tai Mazda 3:n muodossa ja tuhansia euroja
        halvemmalla ?

        Jos Mercedes käyttää samaa moottoria S-sarjassa ja
        C-sarjassa,niin huonontaako se S-sarjaa ?

        Tai jos BMW 730i ja BMW 330i on varustettu samalla
        moottorilla ,niin onko 700-s idioottimainen ostos ?

        Brittein saarilta tulevat myös nämä Suomalaisten
        suosikkiautot Honda,Nissan ja Toyota...

        Kumpi on järkevämpi 40 000e:n Honda vai Jaguar ?

        Entäpä Volkkarin/Seatin/Skodan kanssa teknisesti identtinen Audi? Keulagrilli paikalleen ja sama auto maksaakin 10-20 tonnia enemmän?
        Tai sitten DDR:ssä valmistettava Bemari, jonka kasaavat turkkilaiset, ja osat tulevat Turkista, Kiinasta ja ties mistä. Samoja osia käyttävät kaikki muutkin autonvalmistajat.

        Täysin joutavanpäiväistä kateellisten itkua koko keskustelu Jaguar-Ford -aiheesta. Karvanoppabemaripoikaset saisivat pysyä siellä omalla bmw-osastollaan.


      • JagV12
        paremmasta kirjoitti:

        tiedä niin on kiva, että on tyytyväinen. Näinhän se menee.

        ...et ainakaan tietäne mistään mitään.Et ole
        ikinä edes istunut Jaggen sisällä.
        Nuo ovat nuo "mondeo" ja "voortti" puheet vaan kateellisten löpinää.
        Ford kun omistaa mm.Aston Martininkin,niin onko se sitten taunus vai granada?


      • Jusu.
        JagV12 kirjoitti:

        ...et ainakaan tietäne mistään mitään.Et ole
        ikinä edes istunut Jaggen sisällä.
        Nuo ovat nuo "mondeo" ja "voortti" puheet vaan kateellisten löpinää.
        Ford kun omistaa mm.Aston Martininkin,niin onko se sitten taunus vai granada?

        kumpikaan koska Astoneissa on vielä oikeat V12 koneet eikä mitään 2 litrasta Mondeon lainadieseliä Jaguarin malliin.

        Ihan turha itkeä kun sen turkkilaisen puhki pieremän wanhan Jagen arvo laskee kuin lehmän häntä koska kukaan ei enää tahdo sitä kun ko.merkin imago on luokkaa Ford Mondeo,kirjaimellisestikin.


      • kukkeli
        murentunut ? kirjoitti:

        Halvin Jaguar maksaa edelleen selvästi enemmän
        kuin halvin Audi,BMW tai Mercedes...

        Onko Audin status murentunut A2 tai A3 mallin
        takia ?

        Mitä tekee/teki BMW:n imagolle 100-sarja
        tai tehottomat 316/318 mallit ?

        Menikö Mercedes suohon A-sarjan kanssa ?

        Eikö auton omistaminen aina aloiteta jostain
        edullisemmasta mallista ja vaurastumisen tai
        statuksen hankkimisen tai yleisestä mielenkiinnosta
        autoilua kohtaan hankitaan vähitellen aina kalliimpi
        ja kalliimpi malli.

        Ei kaikki halua ajaa sillä Corollalla tai edes
        Audilla tai BMW:llä.

        Talon edessä Ford Mondeo farmari tai Jaguar X-Type
        farmari,ompa vaikea valinta...:)

        Threadin aloittajalle,
        kysy rouvan mielipidettä äläkä manipuloi etukäteen.

        Audin status??? mihin se voi murentua kuin sellaista ei ole edes ikinä ollut


      • hehe
        Jusu. kirjoitti:

        kumpikaan koska Astoneissa on vielä oikeat V12 koneet eikä mitään 2 litrasta Mondeon lainadieseliä Jaguarin malliin.

        Ihan turha itkeä kun sen turkkilaisen puhki pieremän wanhan Jagen arvo laskee kuin lehmän häntä koska kukaan ei enää tahdo sitä kun ko.merkin imago on luokkaa Ford Mondeo,kirjaimellisestikin.

        vain köyhässä suomessa mielletään pikkujaget jaguarin malliautoiksi ,oikeat jagethan alkaa vasta ylemmistä malleista eli xk ja xj sarjoista : Jagurin imago on helvetin hyvä parempi kuin saksanseisojien


      • joo..
        kukkeli kirjoitti:

        Audin status??? mihin se voi murentua kuin sellaista ei ole edes ikinä ollut

        Saksalaisen AMS:n lukijat valitsivat luokkiensa
        parhaat autot 2006 ja voittajiksi valittiin luokissaan A3,A6 ja A8,
        sekä luokissaan toisiksi tulivat A4 ja Q7...

        Tietäähän yksittäinen S24:n keskustelija paremmin
        Audin statuksen ja haluttavuuden,kun miljooonalevikkisen autolehden
        lukijat....


      • amis
        joo.. kirjoitti:

        Saksalaisen AMS:n lukijat valitsivat luokkiensa
        parhaat autot 2006 ja voittajiksi valittiin luokissaan A3,A6 ja A8,
        sekä luokissaan toisiksi tulivat A4 ja Q7...

        Tietäähän yksittäinen S24:n keskustelija paremmin
        Audin statuksen ja haluttavuuden,kun miljooonalevikkisen autolehden
        lukijat....

        miten se parhaan auton valinta vaikuttaa statukseen? ja vielä oman maan autoja valitsevat
        ei suuressa maailmassa mitään statusta saavuteta 10 vuodessa...


      • valinneet
        amis kirjoitti:

        miten se parhaan auton valinta vaikuttaa statukseen? ja vielä oman maan autoja valitsevat
        ei suuressa maailmassa mitään statusta saavuteta 10 vuodessa...

        Toyotaa,Nissania tai Mazdaa halutuimmiksi.

        Eikä myöskään Mersun malleja...

        Saksa on SUURI maa,
        you know ?
        Euroopan suurin yksittäinen markkina-alue,
        Saksassa ostetaan kahdessa viikossa enemmän autoja,
        kuin Suomessa vuodessa.

        Ihmisethän yleensäkin valitsevat suosikkiautoikseen huonon statuksen omaavia autoja,
        vai mitä ?...:D

        Tietenkin sinulla on oikeus olla eri mieltä,
        vaikka väärässä oletkin...


      • saksa
        valinneet kirjoitti:

        Toyotaa,Nissania tai Mazdaa halutuimmiksi.

        Eikä myöskään Mersun malleja...

        Saksa on SUURI maa,
        you know ?
        Euroopan suurin yksittäinen markkina-alue,
        Saksassa ostetaan kahdessa viikossa enemmän autoja,
        kuin Suomessa vuodessa.

        Ihmisethän yleensäkin valitsevat suosikkiautoikseen huonon statuksen omaavia autoja,
        vai mitä ?...:D

        Tietenkin sinulla on oikeus olla eri mieltä,
        vaikka väärässä oletkin...

        saksa on aika pieni markkina-alue verrattuna koko maailmaan, tiesitkö sen? Kovaa inttämistä asioista joista et mitään tiedä. Suomessa kaikki ihmettelevät kaikenmnaailman saksalandian tilastoja joissa tietenkin pärjäävät oman maan kotterot. ei voi kun nauraa


      • a Specialist...
        saksa kirjoitti:

        saksa on aika pieni markkina-alue verrattuna koko maailmaan, tiesitkö sen? Kovaa inttämistä asioista joista et mitään tiedä. Suomessa kaikki ihmettelevät kaikenmnaailman saksalandian tilastoja joissa tietenkin pärjäävät oman maan kotterot. ei voi kun nauraa

        "Mikä asiantuntija..."

        mutu...mutu...


        :D


      • suomi24...
        saksa kirjoitti:

        saksa on aika pieni markkina-alue verrattuna koko maailmaan, tiesitkö sen? Kovaa inttämistä asioista joista et mitään tiedä. Suomessa kaikki ihmettelevät kaikenmnaailman saksalandian tilastoja joissa tietenkin pärjäävät oman maan kotterot. ei voi kun nauraa

        Saksa on aika suuri markkina-alue verrattuna maailmaan,tiesitkö sen ? Kovaa inttämistä
        asioista joista et mitään tiedä.
        Ei voi kun nauraa näitä suomi24:n "asiantuntijoita".

        Ja kaikki alkoi siitä,kun joku taliaivo kertoi mielipiteenään Audin olemattomasta statuksesta...

        Ymmärtäkäämme näitä yksinkertaisia ihmisiä.


        LOL


      • rofl
        suomi24... kirjoitti:

        Saksa on aika suuri markkina-alue verrattuna maailmaan,tiesitkö sen ? Kovaa inttämistä
        asioista joista et mitään tiedä.
        Ei voi kun nauraa näitä suomi24:n "asiantuntijoita".

        Ja kaikki alkoi siitä,kun joku taliaivo kertoi mielipiteenään Audin olemattomasta statuksesta...

        Ymmärtäkäämme näitä yksinkertaisia ihmisiä.


        LOL

        "Ja kaikki alkoi siitä,kun joku taliaivo kertoi mielipiteenään Audin olemattomasta statuksesta... "

        no kyllä se status on aika heikko verrattuna AUTOIHIN, sehän on vain volkkari. Miten voi olla näin tyhmiä ihmisiä


      • juku !
        rofl kirjoitti:

        "Ja kaikki alkoi siitä,kun joku taliaivo kertoi mielipiteenään Audin olemattomasta statuksesta... "

        no kyllä se status on aika heikko verrattuna AUTOIHIN, sehän on vain volkkari. Miten voi olla näin tyhmiä ihmisiä

        kerrohan nyt "asiantuntija" mitkä ovat niitä
        AUTOJA ?

        Että saadaan vähän pontta tohon sun hiekkalaatikko heittoosi...


    • unohtui

      Jaguar on vasta sitten rahvaan auto, kun rahvas ostaa sen Mondeon sijasta. Jos Jaguarin ostaa, niin eiköhän se muotoilu ole kuitenkin pääasia. Kaikki autolehtiä lukevat tietävät, että uusi Mondeo on hyvä ajaa, joten samankaltaisuus ei siis ole jagelle mikään negatiivinen asia. Sen sijaan ulkonäöllä on kyllä väliä. Auton täytyy näyttää jagelta ja tuntua siltä myös sisältä. Pikkujagen tehot riittänevät vallan mainiosti suomalaisille baanoille ja ajo-ominaisuuksissa ei ole valittamista.

    • valinta...

      Tideän kyllä, että tämä kommentti kuuluu muualle kuin Jaguar-palstalle, mutta kun muutenkin asiattomasta keskustelusta on kyse, niin menköön:
      Jos jompikumpi pitäisi valita, Mondeo tai 3-sarjan BMW, aivan ehdottomasti ottaisin Mondeon. Syy on yksinkertaisesti se, että Ford on parempi auto kuin BMW, mittasipa sitä millä kriteerillä tahansa.

      • ja jos

        vielä laitetaan S-type V6 kolmanneksi vaihtoehdoksi niin silti se Mondeo.

        Ja vaikka Taunus, sillä sekin on tyylikkäämpi ja tilavampi kuin ainakin se S-type. Mittasi sitten millä mittarilla tahansa.


    • motiivit

      On mielenkiintoista seurata, kuinka tällä palstalla säännöllisin väliajoin jotkut, jolla ei itsellä ole jaggea, ovat aivan raivostuksissaan siitä, kuinka huonoja autoja jaget ovat. Varsinkin pienemmät Jaguaarit saavat heidät aivan pois tolaltaan. He julistavat ikään kuin voitonriemuisina, etteivät "ikinä ottaisi Jaguaaria!"

      On vaikeaa keksiä järkevää syytä, miksi. Eihän asia heille mitenkään kuulu, eikä se heitä koske.
      Syy lieneekin se, että jagge näkyy ja siksi häiritsee aivan sietämättömästi. Sehän kiiltelee naapurin pihassa tai työpaikan parkkipaikalla.
      Mikä muu voisi olla motiivi?
      Asiat sisivat mukavasti oikeat mittasuhteet, jos kiivaat kriitikot mainitsisivat kirjoitustensa lopussa oman ajopelinsä. Siis aikuisten oikeasti...

      En muuten ole ikinä nähnyt viestiketjua, jossa Jaguarin omistaja kävisi moittimassa muita merkkejä niitä koskevilla keskustelupalstoilla. Emmekä saisi yhtään oikeaa vastausta keskustelunavaukseen: "Jaguarin omistaja, mitkä automerkit tai -mallit herättävät sinussa eniten kaunaista kateutta?" :)

      • XJ6

        Olet aivan oikeassa. Täällä Jaggea arvostelevat yleensä juuri ne ketkä eivät sitä ikinä uskalla ostaa. Pelätään korkeita korjauslaskuja ym. ym. Sitten kun naapuri sellaisen ostaa niin on pakko alkaa haukkumaan ko.merkkiä.
        Itse ajan kymmenen vuotta vanhalla XJ:llä ja voin kertoa ettei ikinä ole ollut alla yhtä mahtavaa ja tyylikästä autoa vaikka monia on tullut kokeiltua. Pärjäisin kyllä pienemmälläkin autolla mutta tämä oli jo pikkupoikana haaveena ja nyt sen toteutin. Joskus varmaan vaihdan "järkiautoon" mutta olempahan ainakin toteuttanut yhden haaveistani. Siihen nämä arvostelijat/valittajat eivät ikinä pysty ja he katkeroituvat entisestään...


    • Kurgan60

      1. idiootit provoilee.

      2. älä osta mitään Jaguaria, vaikka saisit jostain varastettua rahat siihen. Se ei sovi sulle.

      3. älä osta sitä Fordiakaan. Et ymmärrä autoista mitään.

      4. osta seutulippu, pääset varmasti vielä lastenlipulla. Mieti sitä autoa sitten kun saat ajokortin.

      • perunapurjo

        Täysin samaa mieltä.


    • itse..

      että X-sarja oli virhe, joka vie merkin imagoa alaspäin.

      • Nimetön

        ... häviävät kuvasta. Ford on ilmoittanut, että Jaguar keskittyy tulevaisuudessa vain suurempiin premiummalleihin.


    • XJS

      ONKO JAGUARILLA MENNYT USKOTTAVUUS

    • ...

      On erittäin vaikea ymmärtää miksi hankkia kallis auto dieselmoottorilla. Taksikäyttö voi olla peruste, mutta kyllä hienostuneisuuteen kuuluu 6 tai 8 sylinteriä, hiljaisuus ja käynnin ehdoton tasaisuus. Bensankulutus ei voi olla syy dieselin hankkimiseen, koska se on auton hintaan verrattuna pikkurahaa.

      Tuntuisi kuin hyvään koriin laitettaisiin kuorma-auton moottori (tai yleensäkin työtä varten). En voisi kuvitella että esim. Lexus LS430:een pultattaisiin diesel. Siksipä se on saatavilla dieselin sijasta bensahybridinä.

      • Tosin se ei ole edustusauto

        "En voisi kuvitella että esim. Lexus LS430:een pultattaisiin diesel."

        Kyllä meidän naapurilla on sellainen joku 4-D-4 tai D-4-D. Kyllä se on dieseli. Vaikka en nyt muista varmaan, onko se se Leksus vai Avensis, mutta Toyota kuitenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe