Haimme maanantaina 8vko vanhan sekarotuisen pennun kotiin. Itselläni työt alkavat vasta parin kuukauden päästä, mutta haluan koiran oppivan yksinolon mahdollisimman pian. Eli voinko aloittaa jo? Olen käynyt tänään viemässä roskat niin, että pentu on jäänyt yksin, muuten sen kanssa on koko ajan ollut joku. Olin poissa ehkä minuutin ja koira huuteli eteisessä kovaan ääneen. Pitäisikö odottaa oven takana, että se hiljenee ennenkuin menee sisään? Sisään tullessani en huomioinut koiraa vähään aikaan, enkä sen jälkeenkään hirveästi. Voinko kokeilla yksin jättämistä vielä useammankin kerran tämän päivän aikana? Auttaako jos estää koiran pääsyn eteiseen, niin ei tarvitse tuuppia sitä ovenraosta ja vetää ovea nenän edestä kiinni? Muitakin hyviä vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan. Pentu on ensimmäinen oma koira ja tämä osa-alue koulutuksesta hieman hermostuttaa ja jännittää. :)
Yksinolosta kysymyksiä
3
425
Vastaukset
- minä
jos olet lähössä johonkin niin älä 30minnuuttiin touhua koiran kanssa,eli kiinitä huomiota siihen,joka päivä teet noin 5minuutin harjotuksia,menet ulos vaikka ja kun pentu vinkuu et mene sisälle heti siltikään,pikku hiljaa pentu tottuu et lähet johonkin mut tulet aina takaisin.minä itse tultuani takaisin olin normaalisti kotona vaikka pentu seurasikin minua,sit jonkuajan päästä otin huomioon sen.hyvin on onnistunut.se tarvii aikaa ja kärsivällisyyttä.pennulle sinä olet nyt turva kun emo on poissa.kirjastosta ym..saat myös hyviä kirjoja jossa opetetaan kouluttaan pentu.ei muuta kun senppiä ja mukavaa kevään alkua sinulle ja koirallesi!!
- myös, kun
annat pennun nukkua omalla pedillään makuuhuoneessasi. Aikansa pentu vinkuu lähelle, mutta luovuttaa jossain vaiheessa. Tässä on ensimmäinen askel kohti "yksinoloa".
- yksikkö
Ja kannattaa laittaa koira esim johonkin huoneeseen niin että sillä on pienempi tila. Meillä oli aluksi aina yksin olessa keittiössä ja välillä radio seurana jos pidemmän tovin oli yksin. Nykyään oleilee yksin ihan hissukseen :)Tuntee olonsa näin turvallisemmaksi. pikkuhiljaa se tottuu! Hauskaa talvea teille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1862690Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 84954
- 64921
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239819Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka285775Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies89774Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708