Käykö rottien häkin pohjalle haapahake tai selluloosakuivike? Olisiko kenelläkään kokemuksia? Vai onko tavallinen puru rotille mieluisampaa? Onko näillä suuriakin eroa toisiinsa(hajut, pöliseekö miten jne)?
Häkin pohjalle?
6
836
Vastaukset
- Dearo
Sellaista tietoa, että rotalle ei pitäisi edes puruja laittaa ja juuri tätä haapahaketta suositeltiin.
- differet89
Meijän rotilla on häkin pohjalla mörttiröpöä. Se ei pölyä eikä aiheuta kutinaa. Myydään lemmikkieläinkaupoissa ja joissakin tavarataloissa. Mörttiröpö ei ole kallista.
Muistuttaa ulkonäöltään ihan tavallista purua.- Dearo
Eli tämä mörttiröpö taitaa olla juuri tätä haapahaketta?
- ~Jemina~
Dearo kirjoitti:
Eli tämä mörttiröpö taitaa olla juuri tätä haapahaketta?
Tietääkseni juuri tämä kyseinen mörtti-röpö on haapahaketta.
Itse käytän rottahäkkieni pohjalla vapon tai peltsin puupellettiä...
ei ole kallista, mutta säkit painavat pirusti. - differet89
~Jemina~ kirjoitti:
Tietääkseni juuri tämä kyseinen mörtti-röpö on haapahaketta.
Itse käytän rottahäkkieni pohjalla vapon tai peltsin puupellettiä...
ei ole kallista, mutta säkit painavat pirusti.Tarkoitin siis kutterinpurua.
- Kiara
Itse käytän paperipohjaista kissanhiekkaa yhdistettynä puruihin. Kissankuivike on imukykyistä ja säästää rotan herkkiä hengitysteitä virtsan sisältämältä ammoniakilta.
Purutkin saattavat olla turhan pölyäviä, vaikka meillä ei ongelmia olekaan ilmaantunut. Mörttiröpö on kovin suosittua rottaihmisten keskuudessa. (Allekirjoittaneen laumalle se vain on turhan hintavaa. :/)
Pohjamateriaalin tulee myös olla pehmeää, sillä liian karkea kuivike voi tehdä haavoja rotan jalkojen pohjiin.
Heinää en rotille suosittele. Ne eivät sitä ruokavalioonsa tarvitse ja heinä on turhan pölyävä materiaali.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254813Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113479Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1363272Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282716Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu842453Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181813Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91434Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211309Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41248